بیوگرافی بندیکت کامبربچ از کودکی تا به امروز + تصاویر

بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) بازیگر و تهیه‌کننده انگلیسی است که در سینما، تلویزیون، تئاتر و رادیو فعالیت دارد. او تاکنون نامزد و دریافت‌کننده جوایز متعددی است. او برنده بهترین بازیگر برای بازی در نقش فرانکشتاین است و همچنین نامزد دریافت سه جایزه امی و برنده بهترین بازیگر مرد برای بازی در مینی سریال شرلوک در نقش شرلوک هلمز شده‌است و برای به تصویر کشیدن آلن تورینگ در فیلم بازی تقلید (The Imitation Game) نامزد بهترین بازیگر مرد اسکار شده‌است. علاوه بر این، او نامزد شش بفتا و نامزد دو جایزه گلدن گلوب است. در سال ۲۰۱۴ مجله تایم او را جزو ۱۰۰ فرد با نفوذ جهان قرار داده‌است. او در ژوئن ۲۰۱۵ به پاس خدمات خود در هنرهای نمایشی توسط ملکه الیزابت دوم به مقام فرماندهِ رتبهٔ امپراتوری بریتانیا (CBE) منصوب شد. در این مطلب بیوگرافی این بازیگر محبوب را مرور می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام بندیکت تیموتی کارلتن کامبربچ (Benedict Timothy Carlton Cumberbatch)
متولد 19 جولای، 1976 (28 تیر 1355)
سن 41 سال
محل تولد لندن، بریتانیای کبیر
قد 183
شغل بازیگر
وضعیت تأهل متأهل، همسر سوفی هانتر

بیوگرافی بندیکت کامبربچ

بندیکت تیموتی کارلتون کامبربچ به روز ترین بازیگر بریتانیایی تئاتر و سینمای مدرن است. او به خاطر بازی در سریال “شرلوک” (Sherlock) و نشان دادن استعداد خود توجه مخاطبین را جلب نمود. فعالیت سینمایی او با بازی در شخصیت‌های درخشان گره خورد و باعث شد به یکی از ستارگان صنعت سینما تبدیل شده و توجه میلیون‌ها طرفدار را به خود جلب کند.

سرنوشت این ستاره آینده از ابتدا مشخص بود. بندیکت کامبربچ در 19 جولای 1976 در خانواده بازیگران مشهور و شناخته شده تئاتر، واندا ونتهام و تیموتی کارلتون به دنیا آمد. این والدین فرزندشان را به مدرسه هارو سپردند تا بهترین تحصیلات را داشته باشد – مدرسه‌ای که بسیاری از اشخاص معروف از آن جا فارغ التحصیل شدند.

بندیکت کامبربچ در کودکی

این مرد جوان پیش از ادامه تحصیلات دانشگاهی یک سفر جهانی را آغاز کرد تا تجربیات خود را افزایش دهد. او در این زمان با شگفتی‌های زندگی مردم در خارج از لندن آشنا شد و حتی معلم انگلیسی یک صومعه در بالای کوهی در تبت بود.

بندیکت که حالا روح و شخصیت پخته‌ای کسب بود به خانه بازگشت و در دانشگاه منچستر تحصیل نمود. پس از فارغ التحصیلی به مدرسه موسیقی و هنرهای دراماتیک لندن رفت.

ظاهر این بازیگر نیز به اندازه مهارت بازیگری چند لایه‌اش منحصربه فرد است. او با قد 183 سانتی متری خود یک ظاهر مردانه غیرمعمول دارد. موهای فر، چشم‌های درشت بادامی، صورت کشیده، لبخند دوستانه و رفتارهای نجیبانه‌اش باعث شده که هر شخصیتی را به خود جذب کرده و در همه جا توجه مردم را به خود جلب کند.

فیلم‌های او

حرفه بازیگری کامبربچ در سال 2001 و در بزرگ‌ترین تئاترهای بریتانیا آغاز شد. این مرد جوان در آن زمان در اجراهای کلاسیک نقش‌های مهم را برعهده داشت و حتی برای این نقش‌ها جوایز مهمی کسب نمود.

بندیکت کامبربچ در صحنه تئاتر

در این زمان به سینما روی آورد و در چندین فیلم نقش‌های کوتاه را برعهده گرفت. او در پروژه‌های تلویزیونی هم شرکت می‌کرد و بهترین اجرای خود را ارائه می‌داد. این بازیگر بلندپرواز، باهوش، خاص و با استعداد، که می‌توانست نقش‌های مختلف را به عهده بگیرد، به زودی به موفقیت دست یافت. او نه تنها در میان مردم محبوب شد بلکه توجه بزرگ‌ترین فیلم سازان را نیز به خود جلب کرد. کارگردان‌ها دوست داشتند او را در فیلم‌های خود ببینند.

کامبربچ هم مقاومت نمی‌کرد و از شهرت روزافزون خود خوشحال بود. اولین موفقیت سینمایی او “لطف حیرت آور” (Amazing Grace) به کارگردانی مایکل اپتد بود. این فیلم به عنوان فیلم برتر سال نامیده شد و بازیگران آن جایزه ارزشمند منتقدین لندن را دریافت کردند.

بندیکت کامبربچ در نقش شرلوک هولمز

سال 2010 و بازی در سریال شرلوک در سرنوشت هنری این بازیگر یک نقطه عطف بود. او در این زمان برای نقش دکتر در سریال بریتانیایی موفق “دکتر هو” (Doctor Who) هم تست داد اما به نظر خودش برای قبول مسئولیت یک سریال 50 ساله آماده نبود و تصمیم گرفت پروژه جدید را انتخاب کند.

موفقیت سریال شرلوک بی نظیر بود. این سریال کارآگاهی معروف در جای جای جهان پخش شد و به شهرت بسیاری دست یافت. شخصیت مدرن شرلوک در ابتدا آنقدر گیج کننده بود که بسیاری از منتقدین آن را بی احترامی به نسخه اصلی می‌دانستند. با این حال ادامه کار نشان داد که بندیکت کامبربچ بهترین شخصیت شرلوک در تاریخ فیلم سازی بریتانیاست. او توانست شخصیت شرلوک که زاییده کانن دوئل بود را به عنوان یک فرد نابغه و جامعه گریز با رفتارهای عجیب به بهترین شکل نشان داد. در این سریال مارتین فریمن هم نقش دکتر واتسون را برعهده داشت و به دلیل بازی در این سریال پرفروش به شهرت و موفقیت رسید.

یکی از ویژگی‌های بارز این سریال زمان بندی آن است که هر قسمت همانند یک فیلم سینمایی است، فاصله هر فصل هم تقریباً طولانی می‌باشد. به همین دلیل در فصل سوم طرفداران نگران این مسئله بودند که با افزایش سن این بازیگر نتوانند با شخصیت او ارتباط برقرار کنند.

بعدها فریمن و کامبریج در فیلم “هابیت” (The Hobbit) که اقتباسی از رمان تالکین بود، حضور یافتند. معمولاً فیلم سازان از بازیگرانی که در گذشته همبازی بوده‌اند مجدداً استفاده نمی‌کنند تا مخاطبین آن‌ها را با شخصیت‌های قبلی‌شان مقایسه نکنند، اما در فیلم هابیت اینگونه نبود زیرا بندیکت نقش اژدهایی را برعهده داشت که توسط جلوه‌های کامپیوتری خلق می‌شد.

بندیکت کامبربچ در فیلم هابیت

بازیگران مقابل او و منتقدین سینما او را یک مربی بازیگری می‌دانند که می‌تواند برای بازیگران جوان یک مربی باشد. بارها پیش آمده که همکارهای اسکاری او از توانایی‌های خارق العاده اش صحبت کرده و او را “ستاره بااستعداد انگلیسی” بنامند.

این بازیگر علاوه بر دریافت جوایز متعدد توسط مجله امپایر به عنوان “جذاب‌ترین ستاره سال 2013” انتخاب شد. در سال 2014 مجله تایم او را در لیست “100 شخصیت تاثیرگذار جهان” قرار داد.

بندیکت در سال 2014 در فیلم “بازی تقلید” (The Imitation Game) در مقابل کیرا نایتلی حضور پیدا کرد. فیلم نامه اقتباسی از زندگی آلن ترنینگ برای بریتانیا بسیار مهم است زیرا بزرگان کشور و قوانین آن در مرگ آن دانشمند تأثیر داشتند.

در سال 2015 الیزابت دوم، مقام فرمانده رتبه امپراتوری بریتانیا را به او اهدا کرد.

بندیکت کامبربچ و ملکه الیزابت دوم

این بازیگر در همان سال نقش هملت را ایفا کرد. او نه تنها یکی از مهم‌ترین نقش‌های هنری جهان را بازی کرد بلکه این اجرای ضبط شده بعدها در فیلم‌های سراسر جهان پخش شد.

امروزه بندیکت در فیلم و تئاتر نقش‌های مهمی را ایفا می‌کند، اگرچه مرحله مهم بازیگری او به پایان رسیده است. در سال 2017، فصل آخر شرلوک (طبق گفته فیلم نامه نویس ها) پخش شد. اما این فصل با امتیاز پایین رو به رو شد: طرفداران از دیدن اینکه این سریال کارآگاهی خوش ساخت با پرونده‌های پیچیده و اپیزودهای طولانی به یک درام خانوادگی با صحنه‌های رمانتیک و اشکالات فراوان تبدیل شده، خوشحال نبودند.

بندیکت کامبرچ در نقش هملت

نقطه جالب درباره این بازیگر این است که بندیکت از ایفای شخصیت‌های فیلم‌های تاریخی که از لحاظ فیزیکی شباهتی به او ندارند استقبال می‌کند. برای مثال، بندیکت در نقش ون گوگ که قد کوتاه بود و هیچ شباهتی به او نداشت، و آلن ترنینگ چاق و چله و جولین آسانژ خشن، بازی کرد. با این حال برخی منتقدین بر این باورند کامبربچ همواره یک شخصیت را ایفا می‌کند. هنرمند افسرده، ریاضی دان همجنس گرا، هکری که علیه سیستم موجود اعتراض می‌کند، نابغه منزوی که دیگران را نمی‌بیند و نمی‌خواهد به آن‌ها نزدیک شود، همان شرلوکی که باعث شهرت اش شد.

برخی از فیلم‌های او از این اتهام بری هستند. برای مثال، بندیکت در فیلم “استوارت: زندگی معکوس” (Stuart: A Life Backwards) نقش یک نویسنده متواضع و دستیار شخصیت اصلی را ایفا کرد در صورتی که نقش یاغی را تام هاردی برعهده داشت.

با این حال، عجیب‌ترین نقش او سمور آبی است. در ابتدا وبلاگ نویسان متوجه شباهت او به این حیوان شدند و سپس مجری تلویزیونی The Graham Norton Show از او خواست ادای این حیوان را در بیاورد. بندیکت در چندین عکس ادای این حیوان را درآورد و این قسمت برنامه واقعاً جالب بود.

بندیکت در سال 2016 وارد دنیای ابرقهرمانان شد و طی قراردادی که با شرکت مارول امضا کرد، برای اولین بار نقش دکتر استرنج را در فیلمی به همین نام (Doctor Strange) در جهان سینمایی مارول ایفا کرد که در این فیلم با تیلدا سوئینتن و ریچل مک‌آدامز همبازی بود. در سال 2018 نیز در فیلم «انتقامجویان: جنگ بی نهایت» (Avengers Infinity War) بازی کرد (که در زمان نگارش این مطلب در حال اکران است و رکوردهای بسیار زیادی را در گیشه به نام خود ثبت کرده است). اجرای نقش دکتر استرنج (که با لقب «جادوگر اعظم» نیز شناخته می‌شود و محافظ زمین در برابر بعدهای بالاتر است) توسط بندیکت بسیار مورد توجه مخاطبین و طرفداران کامیک قرار گرفت بطوریکه طبق گفته مارول، قرار است قسمت دوم فیلم دکتر استرنج نیز در سال 2021 اکران شود، البته تردیدهایی نیز در این زمینه وجود دارد.

بندیکت کامبربچ و تیلدا سوئینتن در فیلم دکتر استرنج

زندگی شخصی

به گفته بندیکت زندگی شخصی‌اش کاملاً سنتی است. این بازیگر به مدت 12 سال و از زمان تحصیل با همکارش اولیویا پالت رابطه داشت. او پس از جدایی‌شان در سال 2011 با مدل روسی کاتیا الیزاروفا و آنا جونز طراح، رابطه کوتاهی داشت. اما این روابط جدی نبود.

بندیکت کامبربچ و اولیویا پالت

سپس برای مدتی تنها بود و این موضوع را صادقانه به روزنامه نگاران اعتراف کرد. شهرت و بازی در فیلم و تئاتر باعث شده بود که بندیکت، همانند بسیاری از شخصیت‌هایش، با کار خود ازدواج کرده باشد. این بازیگر همسر یا فرزند نداشت اما دوست داشت خانواده تشکیل دهد.

در پایان سال 2013 بندیکت و همکارش سوفی هانتر رابطه عاشقانه‌ای را آغاز کردند. در نوامبر سال 2014 مشخص شد که بندیکت کامبربچ و سوفی هانتر نامزد شده‌اند. بعدها مشخص شد که سوفی باردار است.

بندیکت کامبربچ و همسرش سوفی هانتر

کامبربچ و هانتر در 14 فوریه 2015 در کلیسای سنت پتر و سنت پاول ازدواج کردنداین عروس و داماد 9 ماه پس از ازدواجشان پدر و مادر شدند. در 1 ژوئن پسرشان کریستوفر کارلتون به دنیا آمد. در پایان سال 2016، رسانه‌ها متوجه شدند که سوفی هانتر برای بار دوم باردار است.

فیلم شناسی

در کارنامه این بازیگر فعال حدود 40 فیلم و سریال مشهور دیده می‌شود که مهم‌ترینشان عبارت‌اند:

  • بازی تقلید (The Imitation Game)
  • هابیت: برهوت اسماگ (The Hobbit: The Desolation of Smaug)
  • آگوست: اوسیج کانتی (August: Osage County)
  • هابیت: نبرد پنج سپاه (The Hobbit: The Battle of the Five Armies)
  • دسته پنجم (The Fifth Estate)
  • 12 سال بردگی (12 Years a Slave)
  • پیشتازان فضا به‌سوی تاریکی (Star Trek Into Darkness)
  • هابیت: یک سفر غیرمنتظره (The Hobbit: An Unexpected Journey)
  • فرانکنشتاین (Frankenstein)
  • تخریب چی ها (Wreckers)
  • اسب جنگی (War Horse)
  • بندزن خیاط سرباز جاسوس (Tinker Tailor Soldier Spy)
  • سومین ستاره (Third Star)
  • سوت بلندگو (The Whistleblower)
  • شرلوک (Sherlock)

تصاویری از بندیکت کامبربچ

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. امیر

    بهمن 6, 1400

    هر فیلمی که بازی کنه انگار واقعا یک مستنده
    واقعا بازیگر خوبیه هر نقشی رو به بهترین شکل ممکن بازی می کنه حرف ندارم مخصوصا شرلوک

    پاسخ

  2. کیمیا گر تنها

    خرداد 24, 1400

    من عاشق بازیگر شرلوک هستم
    دقت کردید خارجی ها همشوت چشماشون ابیه
    واقعا شرلوک ادم منحصر به فردیه
    دوسش دارم❤

    پاسخ