همه چیز درباره بری لارسون، ابرقهرمان جدید دنیای مارول

براینی سیدونی دسالانریس یک بازیگر، فیلمساز و موزیسین آمریکایی است که در 1 اکتبر 1989 (9 مهر 1368) به دنیا آمد. براینی با نام بری لارسون (Brie Larson) شناخته می‌شود. او تاکنون جوایز مختلفی از جمله جایزه اسکار، جایزه فیلم بریتانیا، گلدن گلوب و جایزه هیئت منتقدین فیلم، دریافت کرده است. او به تازگی وارد دنیای سینمایی مارول شده و قرار است امسال در نقش کاپیتان مارول ظاهر شود. در اینجا به 30 حقیقت جالب و خواندنی درباره بری لارسون نگاهی می‌اندازیم. با پروشات همراه باشید.

1. او که متولد ساکرامنتو، کالیفرنیا است، پیش از قبولی در خانه تئاتر آمریکا در سن 6 سالگی و به عنوان جوان‌ترین دانش آموز، در خانه تعلیم دید.

2. لارسون در سن 8 سالگی و با بازی در برنامه The Tonight Show با جی لنو، حرفه بازیگری خود را آغاز نمود.

3. او در سریال کمدی Raising Dad در سال 2001 به طور مرتب حضور یافت و نامزد جایزه هنرمند جوان شد.

4. او در فیلم‌های “رفتن از ۱۳ به ۳۰” (13 Going on 30) و Sleepover در سال 2001 به عنوان یک نوجوان نقش‌های کوتاه داشت.

5. لارسون در این فیلم‌ها نقش‌های کوتاهی داشت: هوت (Hoot)، تنرهال (Tanner Hall)، گرینبرگ (Greenberg)، اسکات پیلگریم در برابر دنیا (Scott Pilgrim vs. the World)، خیابان جامپ شماره 21 (21 Jump Street)، اکنون شگفت انگیز (The Spectacular Now)، دان ژوان (Don Jon) و لاشه قطار (Trainwreck).

6. لارسون از سال‌های 2009 تا 2011 در سریال تلویزیونی United States of Tara در نقش یک نوجوان عصیانگر حضور یافت.

7. درام مستقل “بخش کوتاه‌مدت شماره ۱۲” (Short Term 12) باعث موفقیت لارسون شد.

8. موفقیت بعدی لارسون در سال 2015 و با بازی در فیلم “اتاق” (Room) بود، که اقتباسی از رمان اما داناهیو به همین نام می‌باشد.

9. او برای بازی در فیلم “اتاق” جوایز مختلفی کسب کرد از جمله جایزه اسکار بهترین بازیگر زن.

10. لارسون در سال 2017 در فیلم ماجراجویانه “کونگ: جزیره جمجمه” (Kong: Skull Island) در نقش یک عکاس خبری حضور یافت، این فیلم در سراسر جهان بیش از 560 میلیون دلار فروش داشت و به پرفروش‌ترین فیلم او تبدیل شد.

11. او با فیلم کمدی Unicorn Store برای اولین بار کارگردانی را تجربه کرد.

12. لارسون به عنوان یک خواننده در سال 2005 آلبوم Finally Out of P.E را منتشر نمود.

13. والدین او، هیثر و سیلویان دسالانریس، شکسته بند بودند.

14. زمانی که او کودک بود والدین اش از هم جدا شدند و او به همراه مادر و خواهر کوچک‌ترش به لس آنجلس آمد.

15. پدربزرگ و مادربزرگ پدری‌اش، آرل و گابریل ماری ترز دسالانریس از فرانسوی-کانادایی های منیتوبا بودند.

16. زبان مادری لارسون فرانسوی بود.

17. او نام هنری خود را از نام مادربزرگ مادرش، اوا جوزفین لارسن، گرفته است، اگرچه در برنامه The Tonight Show با حضور جیمی فالون عنوان کرد که نام هنری خود را از کیرستن لارسون، عروسکی که در کودکی هدیه گرفت، انتخاب نموده است.

18. او در فیلم “هوت” آهنگ Coming Around را اجرا کرد.

19. او در مه 2005 با جس مک کارتنی توری را آغاز کرد.

20. آهنگ محبوب کارائوکه بری، آهنگ Burn اشر ریموند از آلبوم Confessions در سال 2004 است.

21. او از سن 7 سالگی بازیگری کرده است. با این حال زمانی که نمی‌توانست نقش‌های موردعلاقه خود را دریافت کند، حرفه بازیگری برایش دشوار شده و بارها می‌خواست آن را رها کند. او در حرفه عکاسی، طراحی داخلی و تربیت حیوانات هم فعالیت کرده اما نهایتاً بازیگری را انتخاب کرده است.

22. او از سال 2013 با الکس گرینوالد، خواننده گروه راک Phantom Planet رابطه دارد.

23. لارسون برای آماده شدن در نقش یک مادر تنها در فیلم “اتاق” یک ماه در خانه ماند و رژیم سختی گرفت تا درک کند شخصیت او و پسرش جک چه شرایطی را تحمل می‌کردند.

24. او یکی از بزرگ‌ترین طرفدارهای بازی کامپیوتری برادران سوپر ماریو است.

25. از آنجاییکه همیشه دیگران در تلفظ نام فامیل او، دسالانریس، اشتباه می‌کردند و مجبور بود آن‌ها را تصحیح کند، آن را به لارسون تغییر داد.

26. مدت کوتاهی پس از اینکه لارسون در مارس 2016 جایزه اسکار دریافت کرد، الکس گرینوالد از او خاستگاری کرد و باهم نامزد شدند.

27. لارسون در مارس 2017 به مراسم اهدای ستاره خیابان مشاهیر به جان گودمن، همبازی‌اش در “کنگ: جزیره جمجمه” شرکت کرد، این مراسم همچنین برای اهدای ستاره به جف بریجز و تام هیدلستون هم بود.

28. او با جنیفر لارنس، اما استون و امی شومر، دوستان صمیمی است.

29. او در کودکی در خانه فیلم می‌ساخت و از دخترخاله و پسرخاله هایش به عنوان بازیگر استفاده می‌کرد. گاراژ خانه به عنوان صحنه استفاده می شد.

30. در اوت 2017، پس از اینکه چندین زن به جرم اذیت و آزار جنسی از هادریان بلوف بنیان گذار بنیاد سینمایی Cinefamily و شید الناشای، معاون هیئت کارگردان‌ها، شکایت کردند، از آن خارج شد.

31. او قرار است به زودی در نقش «کاپیتان مارول» در دنیای سینمایی مارول ایفای نقش کند و شنیده‌ها حاکی از آن است که نقش مهمی در ادامه این جهان سینمایی خواهد داشت.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم