بیوگرافی رایان رینولدز از کودکی تا به امروز + تصاویر

رایان رینولدز از بازیگران مطرح سال‌های اخیر هالیوود است که با ارائه بازی‌های خوب توانسته طرفداران بسیاری برای خود دست و پا کرده و نقش اول را در پروژه‌های بزرگ سینمایی ایفا کند. از جمله فیلم‌های او می‌توان به ددپول (Deadpool)، ددپول 2، محافظ مزدور (The Hitman’s Bodyguard)، خواستگاری (The Proposal) و حیات (Life) اشاره نمود. در این مطلب می‌خواهیم بیوگرافی این بازیگر را مرور کنیم. با پروشات همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام رایان رودنی رینولدز (Ryan Rodney Reynolds)
متولد 23 اکتبر، 1976 (۱ آبان ۱۳۵۵)
محل تولد ونکوور، کانادا
قد 188
شغل بازیگر فیلم و سینما
وضعیت تأهل متأهل، همسر بلیک لایولی

بیوگرافی رایان رینولدز

رایان رینولدز (Ryan Reynolds) یک بازیگر و تولیدکننده سینماست که اصالت کانادایی دارد. از جمله فیلم‌های او عبارت‌اند از Two Guys, a Girl and a Pizza Place، دوست معمولی (Just Friends)، خاستگاری (The Proposal)، وحشت در آمیتی ویل (The Amityville Horror)، خاشتگاه مردان ایکس: ولورین (X-Men Origins: Wolverine)، گرین لانترن (Green Lantern)، اما این فیلم تریلر کامیک “ددپول” (Deadpool) بود که باعث شهرت او شد.

رایان رودنی رینولدز در ونکوور به دنیا آمد. پدرش پلیس بازنشسته بود که مواد غذایی می فروخت. مادرش هم در سوپرمارکت کار می‌کرد. خانواده علاوه بر رایان سه پسر دیگر هم داشتند. رایان کوچک‌ترین فرزند بود. اما تنها او حرفه بازیگری را انتخاب نمود. او از سن کودکی می‌خواست بازیگر شود.

حرفه بازیگری او از کلاس سوم آغاز شد. او در نمایش مدرسه نقش کوتاهی برعهده گرفت. در نوجوانی در سریال محبوب آمریکایی Fifteen بازی کرد. در آن زمان بود که تصمیم گرفت حرفه بازیگری را انتخاب کند.

او در سال 1994 از مدرسه ونکوور فارغ التحصیل شد. در همان سال به دانشگاه کوانتلین وارد شد. اما زندگی دانشجویی او دیری نپایید. او در سوپرمارکت فروشندگی کرد و در کلوپ‌های شبانه کار کرد. او همچنین یک گروه کمدی ایجاد نمود و نام آن را Yellow Snow گذاشت.

فیلم‌های او

اولین حضور سینمایی او فیلم Serving in Silence بود که نقش کوتاهی برعهده داشت و سپس در فیلم‌های Ordinary Magic و The Odyssey حضور یافت که در نیمه اول سال‌های 1990 اکران شدند. اما قصد رینولدز برای بازی در این فیلم‌ها این بود که مورد توجه قرار گیرد. او برای این کار حتی نقش‌های بسیار کوتاه را هم می‌پذیرفت. رینولدز بسیار پرتلاش و باهوش بود. همچنین اطلاعات و شوخ طبعی او باعث تمایزش از دیگران می‌شد.

در سال 1998 بود که موفقیت به سراغ او آمد. بازی در فیلم Two Guys, a Girl and a Pizza Place به رایان پیشنهاد شد و او به زودی توجه مخاطبین را به خود جلب کرد. او در اینجا نقش یک دانش آموز جذاب را ایفا کرد. جذابیت ظاهری و کاریزمای شخصیتی‌اش او را به قهرمان جدید تبدیل نمود.

موفقیت او با فیلم‌های Coming Soon، Tourist Trap و Dick ادامه یافت. منتقدین سینما آثار رینولدز را تحسین کردند و مخاطبین جوان هم قهرمان جدیدی یافتند. اما موفقیت حقیقی رینولدز هنوز آغاز نشده بود.

در آغاز سال‌های 2000 رینولدز در چندین فیلم بازی کرد که او را به هالیوود معرفی نمود. رینولدز در فیلم‌های We All Fall Down و Intern Academy حضور یافت. سپس فیلم‌های “ون وایلدر” (Van Wil) و Buying the Cow اکران شدند. طرفداران او دوبرابر شدند. او برای فیلم‌های دیگر باید سخت تلاش می‌کرد. او عضله‌هایش را افزایش داد. پس از ورزش سنگین و مصرف پروتئین و کربوهیدرات قد او 188 سانتی متر و وزنش 86 کیلوگرم بود.

رایان رینولدز در ون وایلدر

این بازیگر در سال 2005 به همراه امی اسمارت و انا فاریس در کمدی رمانتیک “دوست معمولی” حضور یافت. این فیلم به موفقیت رسید و در گیشه فروش بالایی داشت. منتقدین دلیل موفقیت این اثر را اجرای رایان رینولدز می‌دانستند.

در همان سال این بازیگر با بازی در فیلم “وحشت در آمیتی ویل” به شهرت بیشتری رسید. این فیلم بازسازی یک اثر کلاسیک است که با طنز آمیخته شده است. این بازیگر هم بهترین اجرای کمدی خود را در این فیلم ارائه داده است. در پایان دهه اول 2000 این بازیگر در فیلم‌های موفقی حضور یافت. که بهترین آن‌ها عبارت‌اند از “کرم‌های شب‌تاب در باغ” (Fireflies in the Garden) و “قطعاً، شاید” (Definitely, Maybe).

رایان رینولدز در دوست معمولی

منتقدین سینما فیلم‌های “مرد کاغذی” (Paper Man) و “نظریه آشوب” (Chaos Theory) را که این بازیگر در آن‌ها نقش‌های متفاوت را برعهده دارد جز آثار برتر او می‌دانند.

در سال 2009 رینولدز در کمدی رمانتیک “خاستگاری” در کنار ساندرا بولاک نقش آفرینی کرد.

او سپس در سال 2009 در فیلم پرفروش “خاستگاه مردان ایکس: ولورین”، از کمپانی مارول، حضور یافت. مخاطبین در این اثر او را برای اولین بار در نقش ددپول دیدند. مخاطبین این نقش را متفاوت می‌دیدند زیرا گرچه این شخصیت پرحرف است اما دهانش کاملاً بسته می‌باشد. نقش کوتاه ددپول چندان موردتوجه قرار نگرفت اما اولین تلاش رینولدز برای حضور در نقش کامیک ددپول بود.

این بازیگر در سال 2011 مجدداً در یک فیلم کامیک حضور یافت و در فیلم اکشن “گرین لانترن” کمپانی دی سی در نقش هال جردن بازی کرد. این فیلم با واکنش منفی منتقدین مواجه شد و به عنوان بدترین فیلم اقتباسی کامیک معرفی شد.

رایان رینولدز در  نقش ددپول

رینولدز در همان سال در کمید بزرگسالانه “جهش” (The Change-Up) حضور یافت. رایان رینولدز و جیسون بیتمن نقش اصلی دوستان دوران کودکی هم، یک مرد مجرد و یک همسر وفادار را بازی می‌کردند که هر دو به هم حسادت کرده و برای مدتی جای خود را عوض می‌کنند.

در فوریه 2012 رینولدز در کنار دنزل واشنگتن در فیلم اکشن “خانه امن” (Safe House) نقش اصلی را ایفا کرد. این فیلم درباره ماموران سیا در کیپ تاون ضبط شد.

رایان رینولدز در خانه امن

کمدی زیبای R.I.P.D در 19 جولای اکران شد که براساس کتاب کامیک پتر ام. لنکف ساخته شد. رینولدز نقش پلیسی ظاهر شد که ارواح را دستگیر کرده و به دنیای مردگانی می‌فرستاد که هنوز در میان مردم بودند. او در اوایل سال 2014 در کمدی دیگری که تریلر جنایی هم محسوب می‌شد، حضور یافت. او در فیلم “صداها” (The Voices) نقش یک مرد عقب مانده ذهنی را ایفا می‌کرد که صدای حیوانات را می‌شنید. در این فیلم گربه‌ها به او می‌گفتند که یک قاتل سریالی باشد و سگ‌ها به او توصیه می‌کردند یک شهروند مطیع باقی بماند.

در سال 2014 رینولدز در یک فیلم متفاوت حضور یافت: تریلر کانادایی “اسیر” (The Captive) در نقش پدری که به دنبال دختر گم شده است.

رایان رینولدز در فیلم اسیر

او در سال 2015 در فیلم زندگینامه‌ای “زن طلایی پوش” (Woman in Gold) ظاهر شد. فیلم درباره ماری آلتمن یهودی است که خانواده‌اش در هولوکاست کشته شدند. آلتمن تلاش می‌کند پرتره دزدیده شده از عمه‌اش را که تنها یادگار خانواده است، به دست آورد. هلن میرن نقش اصلی این فیلم را برعهده داشت.

رایان رینولدز در زن طلایی پوش

در تابستان 2015 این بازیگر در تریلر “بی خود از خود” (Self/less) نقش اصلی را برعهده گرفت. فیلم براساس این ایده ساخته شده که شخصیت انسان می‌تواند همانند اطلاعات کامپیوتری از دستگاه ذخیره اطلاعات نوشته شود. یک تاجر پیر که نمی‌خواهد بمیرد، به سراغ شرکتی می‌رود که برای او بدن جدیدی ایجاد می‌کنند. این تاجر پس از تغییر بدن متوجه می‌شود که بدن جدید او براساس مهندسی ژنتیک ایجاد نشده است. او در گذشته مردی بود که خانواده و خاطرات خود را داشت. این فیلم در عین مبارزه با چنین سیستم‌هایی برای نشان دادن ارزش انسان، انسان شناسی و حقایق جوامع سرمایه داری، تلاش می‌کند.

زندگی شخصی

اولین عشق رایان رینولدز یک خواننده کانادایی به نام آلانیس موریست بود. این رابطه 3 سال طول کشید. آن‌ها در سال 2002 رابطه خود را آغاز کرده و دو سال بعد نامزد شدند. اما ازدواجی رخ نداد. زیرا آن دو در سال 2006 جدایی خود را اعلام کردند.

رایان رینولدز و آلانیس موریست 

در اواسط سال 2008 رینولدز به طور ناگهانی با اسکارلت جوهانسون نامزد کرد. آن دو پس از مدتی در نزدیکی ونکوور ازدواج کردند. این ازدواج اول این دو ستاره بود. اما در دسامبر 2010 از هم جدا شدند.

در حال حاضر رینولدز یک مرد متأهل خوشبخت است. بلیک لایولی همسر دوم اوست که در سپتامبر 2012 با هم ازدواج کردند. در دسامبر 2014 دخترشان جیمس به دنیا آمد. در 30 سپتامبر 2016 دختر دومشان اینس به دنیا آمد. رایان و بلیک هردو از فرزندانشان مراقبت می‌کنند. در زمان مشغول بودن مادر رینولدز از کودکان نگهداری می‌کند و بالعکس. رایان رینولدز عاشق خانواده‌اش است و توییترش پر از عکس دخترانش می‌باشد.

رایان رینولدز و خانواده اش

رایان یک فرد شوخ طبع و فهمیده است. جملات او درباره کودکان و والدین به زبان‌های مختلف ترجمه شده و توسط طرفداران استفاده می‌شود.

رایان رینولدز حساب اینستاگرام هم دارد که دارای 11.8 فالوور است. اما در این جا برخلاف توییتر، اغلب پست‌هایش درباره کار، خیریه، ملاقات با طرفداران، رویدادهای اجتماعی و ددپول است.

رایان رینولدز در امروز

رینولدز در سال 2016 در فیلم “مجرم” (Criminal) که درباره انتقال ارواح بود نقش فرعی را برعهده داشت.

در فوریه 2016 فیلم کامیک “ددپول” اکران شد. رینولدز نقش اصلی وید ویلسون یا همان ددپول را بازی می‌کرد. رایان تهیه کننده این پروژه هم بود که قرار بود از سال 2004 اکران شود اما انتخاب عوامل و بودجه آن را به تأخیر انداخت. او پس از بازی در فیلم “خاستگاه مردان ایکس: ولورین” تصمیم گرفت درباره شخصیت ددپول یک فیلم مستقل بسازد.

در پایان سال 2014 مشخص شد که ددپول توسط کمپانی مارول تولید می‌شود. در سال 2015 رینولدز اعلام کرد که این فیلم مخصوص گروه سنی بزرگسال است. دلیلش این بود که فیلمنامه نویس محدود نشود.

رایان رینولدز در مجرم

این فیلم با کمپین تبلیغاتی بزرگی همراه بود. تریلرهای آن در تعطیلات نمایش داده شد و برای هرکشور ویدیوی مجزایی ساخته شد که با رنگ ملی آن کشور همراه شده بود، در کنار آن پوسترها، میم ها و نمادهای دیگری هم عرضه شد. رینولدز پیش از اکران این فیلم در روسیه در برنامه محبوب Evening Urgant در کانال یک حضور یافت. درباره این کمدی کامیک صحبت کرد. ددپول در اینستاگرام صفحه خود را دارد که 1.6 میلیون نفر آن را دنبال می‌کنند.

این فیلم بر شکل گیری شخصیت ددپول تمرکز دارد. او در ابتدای فیلم شخصیت قهرمانی است که جان افراد را نجات دداه و سپس قبول می‌کند در آزمایش‌های مختلف شرکت کند. این فیلم با فروشی 13 برابر بودجه اولیه‌اش به پرفروش‌ترین فیلم بزرگسال تبدیل شد و به پرامتیازترین فیلم سال تبدیل شد. صحنه مبارزه آژاکس و ددپول و شخصیت ددپول، باعث دریافت دو جایزه MTV شد. این فیلم همچنین نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب و گیلد شد.

رینولدز در سال 2016 ستاره خیابان مشاهیر هالیوود را دریافت نمود.

رایان در 8 ژانویه 2017 در مراسم گلدن گلوب حضور یافت. او جایزه نقش اصلی را دریافت نکرد اما به شکل دیگری جلب توجه نمود. رینولدز و اندرو گارفیلد که هر دو در سینمای مارول نقش مرد عنکبوتی را ایفا کرده بودند در مراسم یکدیگر را بوسیدند. اینترنت بلافاصله از میم های آن دو پر شد. گارفیلد سه روز بعد در این باره گفت که او و رینولدز می‌خواستند نشان دهند که درهر صورت برای هم احترام قائل‌اند.

فیلم ترسناک “حیات” (Life) با شرکت رینولدز در 18 مارس 2017 اکران شد. گروهی از محققان ایستگاه فضایی با بررسی نمونه خاک مریخ متوجه حیات در آن سیاره می‌شوند. اما موجودی که آن‌ها کشف کرده‌اند در حقیقت یک موجود اهریمنی است که می‌خواهد فضانوردان را به قتل برساند. جیک جیلنهال، ربکا فرگوسن و رایان رینولدز، نقش‌های اصلی را برعهده داشتند.

کامیک تریلر “محافظ مزدور” (The Hitman’s Bodyguard) در 17 اوت 2017 اکران شد. در این فیلم رینولدز در نقش محافظ و ساموئل آل. جکسون در نقش مزدور بود. این دو دشمن یکدیگر بوده و در مقابل هم قرار دارند اما یک هدف مشترک باعث شده که برای 24 ساعت زنده ماندن به هم کمک کنند.

رایان رینولدز در محافظ مزدور

در سال 2018 فیلم “ددپول 2” اکران خواهد شد. این فیلم هم بزرگسال است. ویدیوی کوتاه درباره فیلم دوم در ادامه فیلم اول و بسیاری از فیلم‌های مارول نمایش داده شده است. گفته می‌شود رایان قرار است در فیلم جای هیو جکمن را بگیرد اما رینولدز این گفته را تأیید نکرد.

فیلم شناسی

  • وین وایلدر – Van Wilder
  • Buying the Cow
  • Two Guys, a Girl, and a Pizza Place
  • Harold & Kumar Go to White Castle
  • اسکرابز – Scrubs
  • انتظار… – Waiting…
  • دوست معمولی – Just Friends
  • قطعاً، شاید – Definitely, Maybe
  • تیغه: سه‌گانگی – Blade: Trinity
  • آس‌های دودی – Smokin’ Aces
  • خاستگاه مردان ایکس: ولورین – X-Men Origins: Wolverine
  • زن طلا پوش – Woman in gold
  • بیخود از خود – Self/less
  • ددپول – Deadpool
  • حیات – Life

تصاویری از رایان رینولدز

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. مهدی

    شهریور 24, 1398

    یکی از بهترین بازیگران کمدی و اکشن منتظر ددپول 3 هستم

    پاسخ

    • آوین در پاسخ به مهدی

      خرداد 5, 1399

      منم

      پاسخ

    • آوین در پاسخ به مهدی

      خرداد 5, 1399

      منم هم خیلی رایان رینولدز و ددپول رو دوست دارم خیلی خوبن به همه پیشنهادشان می کنم

      پاسخ