بیوگرافی بن افلک از کودکی تا به امروز + تصاویر

بن افلک یک هنرپیشه، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی است. او در سال ۲۰۰۶ در فیلم “سرزمین هالیوود” توجه بسیاری از مخاطبان سینما را به خود جلب کرد و با بازی در فیلم پرل هاربر که درباره نبرد پرل هاربر بود به شهرت رسید. بن افلک اخیراً فعالیت سینمایی خود را کم‌تر کرده و بیشتر اوقات خود را صرف آگهی‌های تجاری و تبلیغاتی می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم بیوگرافی این بازیگر را مرور کنیم. با پروشات همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام بنجامین جیزا افلک-بولدت (Benjamin Geza Affleck-Boldt)
متولد 15 اوت، 1972 (24 مرداد 1351)
محل تولد برکلی، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
قد 192
شغل بازیگر، فیلمنامه نویس، کارگردان و تهیه کننده
وضعیت تأهل متأهل، همسر جنیفر گارنر

بیوگرافی بن افلک

بن افلک (Ben Affleck) در 15 اوت 1972 در برکلی به دنیا آمد. پدرش فیزیکدان و مادرش معلم بود. پدرش – یک مرد اسکاتلندی به نام تیم افلک – در جوانی دوست داشت بازیگر شود. او حتی با سلبریتی هایی چون داستین هافمن و بلایث دانر (مادر گوینت پالترو) روابط صمیمانه داشت. اما اعتیاد او به الکل مانع از این شد که یک بازیگر شود. او به کالیفرنیا رفت و به عنوان فیزیکدان کار کرد و همسر و دو فرزندش را تنها گذاشت. بن در سال 1984 و پس از طلاق والدین اش نزد مادر و برادرش کیسی به ماساچوست رفت.

بن افلک در کودکی

کریستین دو فرزندش را به تنهایی بزرگ کرد و دوست داشت که بن جا پای او گذاشته و معلم شود. اما پسرش را به سمت بازیگری سوق داد. بن 7 ساله در سریال The Voyage of the Mimi نقشی دست و پا کرد. پس از این نقش کوچک بود که فهمید می‌خواهد بازیگر شود. او همچنین در این سریال با بهترین دوستش مت دمون آشنا شد، که او هم دوست داشت بازیگر شود. این دو نوجوان با هم به تست‌های بازیگری می‌رفتند، نقش‌های فرعی را اجرا می‌کردند و امیدوار بودند کارهای بهتری انجام دهند.

بن افلک و مت دمون در کودکی

افلک و دمون در نزدیکی هم زندگی می‌کردند، به یک مدرسه می‌رفتند و با هم دوره‌های بازیگری را طی می‌کردند. طبق گفته دمون، جری اسپاس، مربی آن‌ها، مهم‌ترین نقش‌ها و طولانی‌ترین دیالوگ‌ها را به بن می‌داد. بن اغلب دوستانش را به خانه دعوت می‌کرد تا آبجو نوشیده و سیگار بکشند.

بن پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان به دانشگاه ورمانت وارد شد. تنها انگیزه او برای دانشگاه رفتن علاقه‌اش به دختری به نام چیین بود که حتی در آن دانشگاه درس نمی‌خواند. او در همان نزدیکی زندگی می‌کرد و به مدرسه می‌رفت. اما او بن را دوست نداشت. بنابراین بن دانشگاه را رها کرد و به هالیوود رفت.

بن افلک در جوانی

مادرش شوکه شد. او می‌دانست پسرش عاشق جشن و مهمانی است و هالیوود هم پر از بار، الکل و غیره است. و زمانی که بن اولین درآمد زیاد خود را کسب کرد، در نزدیکی اقیانوس خانه‌ای اجاره کرد و حدود 1000 نفر را به یک مهمانی دعوت نمود. در همین زمان بود که تصمیم گرفت تحصیلات عالیه داشته باشد و به کالج اکسیدنتال در لس آنجلس وارد شد.

فیلم‌های او

هالیوود نسبت به بن افلک بی تفاوت بود. این بازیگر تازه کار به تست‌های بازیگری مختلف رفت اما تنها در اپیزودهای کوتاه دیده می‌شد. گاهی اوقات در فیلم‌ها نقش‌های کوتاه به عهده می‌گرفت. بنابراین در فیلم‌های دیگر حضور پیدا کرد: Wanted: The Perfect Guy، The Second Voyage of the Mimi، Daddy، بافی قاتل خون آشام ها (Buffy the Vampire Slayer) و مات و مبهوت (Dazed And Confused).

بن افلک در جوانی

در سال 1995 کارگردان مشهور کوین اسمیت در صحنه فیلم “پاساژگردها” (Mallrats) با این بازیگر جوان آشنا شد. و دو سال بعد نقش اصلی فیلم “به دنبال امی” (Chasing Amy) به او پیشنهاد شد. این فیلم باعث شهرت بن نشد اما اسمیت در آینده نقش مهمی را به دست آورد. کارنامه فیلم شناسی بن افلک رشد کرد. افلک در نصف فیلم‌های کوین اسمیت حضور یافت، فیلم‌هایی مانند پاساژگردها، جزم اندیشی (Dogma)، جی و باب ساکت پاتک می‌زنند (Jay and Silent Bob Strike Back)، تردید در درخشش (Glory Daze)، Mad TV و غیره.

او به خاطر شخصیت اش کالج را ترک کرد. یک بار معلم اش داستان کوتاه او و مت دمون را نقد کرد و آن را “بی معنی” دانست. این داستان بعدها به طرح اولیه سناریوی فیلم “ویل هانتینگ خوب” (Good Will Hunting) تبدیل شد. این فیلم باعث شهرت مت و بن شد.

فیلم ویل هانتینگ خوب

نقش اصلی این فیلم توسط مت ایفا شد، نقش یک جوان باهوش که به عنوان نظافتچی کار می‌کرد. افلک هم نقش بهترین دوست او را بازی کرد. این فیلم در سال 1998 دو جایزه اسکار بهترین فیلم نامه و بهترین نقش مکمل (رابین ویلیامز) را دریافت کرد. فیلم نامه این فیلم هم جایزه گلدن گلوب را دریافت نمود. بازیگران نقش اصلی جایزه هیئت ملی بازبینی فیلم را دریافت نمودند.

در سال 1999 ملودرام “نیروی طبیعت” (Force of Nature) اکران شد که بن افلک در کنار ساندرا بولاک نقش آفرینی کرد. او در فیلم “داگما” در کنار دوستش مت دمون بازی کرد.

مجله مردم نام افلک را در فهرست 50 انسان زیبای کره زمین قرار داد. افلک پیشنهادهای مختلفی دریافت کرد. او در کمدی تراژدی “شکسپیر عاشق” حضور یافت و در فیلم “آرماگدون” (Armageddon) در کنار بروس ویلیس نقش آفرینی نمود. یکی از نقش‌های مهم او بازی در فیلم “پرل هاربر” (Pearl Harbor) در سال 2001 بود.

بن افلک در فیلم پرل هاربر

افلک، همانند اغلب بازیگران هالیوودی در پروژه‌های ناموفق نیز حضور یافت. نسخه سینمایی کتاب کمدی “دردویل” (Daredevil) با بازی افلک با تحسین منتقدین و فروش بالای گیشه مواجه شد. اما فیلم‌های “جیلی” (Gigli) با بازی جنیفر لوپز و “بقای کریسمس” (Surviving Christmas) ناموفق بودند. و زوج سینمایی افلک و لوپز به بدترین زوج تاریخ سینما تبدیل شدند.

یکی دیگر از فیلم‌های ناموفق او فیلم “چک حقوق” (Paycheck – 2003) به کارگردانی جان وو بود که اما تورمن و آرون اکهارت در آن نقش آفرینی کردند. اما این فیلم‌ها بر شهرت او تأثیر منفی نذاشتند.

در سال 2006 بازی در فیلم زندگینامه‌ای “هالیوودلند” (Hollywoodland) که به دلیل مرگ رازآلود جرج ریوز ساخته شد، بازیگری که برای اولین در نقش قهرمان آمریکایی افسانه‌ای بازی کرده بود، به بن افلک پیشنهاد شد. این فیلم جوایز مختلفی به دست آورد و بن نیز جایزه گلدن گلوب را دریافت نمود.

بن افلک و جایزه گلدن گلوب

افلک در سال 2009 در فیلم “با تو حال نمی‌کند” (He’s Just Not That Into You) نقش دوست پسر بازیگر اصلی با بازی جنیفر آنیستون را ایفا نمود. افلک در سال 2010 در درام اجتماعی “مردان شرکت” (The Company Men) بازی کرد که داستان کارمندانی را نشان می‌دهد که درگیر یک فاجعه شده‌اند. این فیلم حتی نتوانست یک سوم از بودجه تولید را به دست آورد. اما به دلیل نقش آفرینی بازیگرانی چون تامی لی جونز، کوین کاستنر و بن افلک، در یادها ماند.

در آغاز سال 2000 افلک چندان در فیلم‌ها دیده نمی‌شد. بلکه ترجیح می‌داد در پروژه‌های خودش شرکت کند. او در عرصه کارگردانی، فیلمنامه نویسی و تولید، فعالیت کرد. یکی از پروژه‌های موفق او فیلم “آرگو” (Argo) بود که براساس حوادث واقعی ساخته شد. این فیلم به داستان نجات دیپلمات‌های آمریکایی در ایران می‌پردازد. این نقش در ابتدا به برد پیت پیشنهاد شد اما او به دلیل مشغله کاری آن را نپذیرفت. بنابراین افلک باید در این فیلم هم کارگردانی می‌کرد و هم بازیگری. برایان کرانستون بازیگر سریال “برکینگ بد” (Breaking Bad) هم در این فیلم حضور داشت. این فیلم سه جایزه اسکار دریافت کرد، از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم.

بن افلک به عنوان بازیگر و کارگردان فیلم “شهر” (The Town) هم حضور موفقی داشت. این فیلم در هفته اول در گیشه 23 میلیون دلار فروش داشت. تهیه کنندگان فیلم 37 میلیون دلار خرج کرده بودند. این فیلم با تحسین منتقدین مواجه شد و در قسمت بهترین نقش آفرینی بازیگران جوایز منتقدین فیلم واشنگتن و منتقدین فیلم ایالات متحده را دریافت کرد. همچنین یکی از بازیگران فیلم، جرمی رنر، نامزد اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد شد.

بن افلک کارگردان

افلک در تریلر “دختر گمشده” (Gone Girl)، که در سال 2014 اکران شد نیز حضور داشت و نقش همسر دختر گمشده (رزمند پایک) را ایفا کرد. او یک سال قبل هم در تریلر Vabank از برد فورمن حضور یافته بود. همبازی او جاستین تیمبرلیک بود و داستان به دنیای قمار آنلاین می‌پرداخت.

در سال 2016 چندین فیلم ابرقهرمانی با شرکت بن افلک اکران شدند. اما گرچه او در فیلم “بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت” (Batman vs. Superman) نقش اصلی بتمن را ایفا کرد اما در “جوخه خودکشی” (Suicide Squad) تنها در یک اپیزود در نقش بتمن حضور یافت.

هردوی این فیلم‌ها نامزد جایزه تمشک طلایی بدترین فیلم سال شدند. “بتمن در برابر سوپرمن” که افلک در کنار هنری کاویل (سوپرمن) حضور یافت و گل گدوت (زن شگفت انگیز) نیز با واکنش‌های منفی مواجه شدند. ویل اسمیت، مارگو رابی، جرد لتو و بازیگران دیگری نیز در “جوخه خودکشی” حضور یافتند. این فیلم در چند قسمت نامزد جایزه تمشک طلایی و همچنین در قسمت بهترین گریم و مدل مو هم نامزد اسکار شد.

بن افلک در نقش بتمن

فیلم “بتمن در مقابل سوپرمن” تنها فیلم افلک در سال 2016 نیست. در پایان سال فیلم اکشن “حسابدار” (The Accountant) از بیل دوبوک اکران شد. فیلم نامه آن در سال 2011 پیشنهاد شده بود اما آماده سازی برای ساخت آن 5 سال به طول انجامید. نقش اصلی را به جای افلک، ویل اسمیت هم می‌توانست ایفا کند، همچنین کارگردانی آن هم به جای گوین اوکانر، می‌توانست توسط برادران کوئن و مل گیبسون، انجام شود. افلک نقش یک حسابدار مبتلا به اوتیسم را ایفا کرد که یک ریاضی دان قهار هم بود و برای سازمان‌های خطرناک کار می‌کرد. تهیه کنندگان این فیلم از دوربین 35 میلی متری استفاده کردند که بسیار جالب بود.

بن افلک در کنار هنری کویل، بازیگران بتمن و سوپرمن در دنیای DC
بن افلک در کنار گل گدوت، بازیگران نقش بتمن و واندر وومن در دنیای DC

در آغاز سال 2017 درام جنایی “تا شب زنده بمان” (Live by Night) اکران شد که افلک در آن بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس بود. این فیلم اقتباسی از رمان دنیس لهان محسوب می‌شود و نشان گر حوادث دهه 20 قرن گذشته است. پسر کاپیتان بوستون، پلیس جو کافلین، یک فروشنده مشروب است که به یک گانگستر تبدیل می‌شود. یکی از تهیه کنندگان این فیلم لئوناردو دی کاپریو بود.

بن افلک و برادرش کیسی

کیسی برادر بن هم بازیگر موفقی است. او با وجود اینکه در رشته سیاست تحصیل کرده اما برای بازی در نقش اصلی فیلم “منچستر از کنار دریا” (Manchester by the Sea – 2017) جایزه گلدن گلوب دریافت کرد و برای بازی در این فیلم و فیلم “ترور جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل” (The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford) در دو قسمت جایزه اسکار نامزد شد. برادر بزرگ‌تر در سال 2017 و در دهمین سالگرد، نامزد جایزه تمشک طلایی شد.

زندگی شخصی

اولین عشق بن افلک چیین راتمن بود. حتی بن به خاطر او به دانشگاه ورمانت وارد شد. اما در آنجا تحصیلاتش را به اتمام نرساند. این دختر نمی‌خواست با بن رابطه داشته باشد؛ و 10 سال بعد این بازیگر این داستان عاشقانه غم انگیز را بزرگ‌ترین ناامیدی زندگی‌اش می‌داند.

بن افلک و گوینت پالترو

اما این اتفاقات پیش از حرفه بازیگری او بود. بن افلک در سال 1997 رابطه خود را با گوینت پالترو آغاز کرد، گوینت در آن زمان به تازگی از برد پیت جدا شده بود. آن‌ها تا مدت زمان طولانی زوج مثال زدنی هالیوود بودند اما در نهایت از هم جدا شدند. پالترو در زمان بازی در “شکسپیر عاشق” (Shakespeare in Love) عاشق جوزف فینز شد. حتی افلک آن دو را با هم دید. اما با وجود اصرار گوینت مبنی بر اینکه آن‌ها تنها نقش‌های خود را تمرین می‌کردند، بن از او جدا شد.

این بازیگر تا سال 2002 دوست دختر نداشت، اگرچه گفته می‌شد که با بازیگرانی چون نیکول کیدمن، ساندرا بولاک، فامکه یانسن رابطه داشت. در سال 2002 در صحنه فیلم “جیلی” (Gigli) افلک با جنیفر لوپز آشنا شد. حتی تاریخ ازدواج هم مشخص شده بود اما آن‌ها ازدواج نکردند. آن‌ها چهار روز پیش از عروسی از هم جدا شدند. بعدها افلک اظهار کرد که این رابطه آنقدر خسته‌شان کرد که به سختی می‌توانست در فیلم‌ها بازی کند.

بن افلک و جنیفر لوپز

افلک پس از جدایی از لوپز با جنیفر گارنر، همبازی‌اش در “پرل هابر” (Pearl Harbor) و “دردویل” (Daredevil) در انظار دیده شد. آن‌ها در سال 2005 به طور مخفیانه در کارائیب با هم ازدواج کردند، و پایان آن سال دخترشان ویولت آن به دنیا آمد. سپس دو فرزند دیگر هم به دنیا آمد – یک دختر به نام سرافینا رز الیزابت و یک پسر به نام ساموئل.

بن افلک و جنیفر گارنر

این زوج 10 سال پس از ازدواج اعلام کردند که می‌خواهند از هم جدا شوند. در زمستان 2017 اعلام شد که طلاقشان پایان یافته است. طبق گفته اطرافیانشان افلک هنوز در خانه مشترکشان مانده و می‌خواهد رابطه‌شان را نجات دهد. طبق اخبار دیگر افلک تصمیم گرفت یک آپارتمان اجاره کند. دلیل جدایی‌شان رابطه بن با پرستار بچه‌هایشان بود.

بن افلک و خانواده اش

یکی از دلایل بازگشت افلک به خانه مشترکشان بارداری جنیفر گانر برای بار چهارم است. اگرچه این زوج چیزی را تأیید نکردند اما تصاویر گارنر نشان دهنده بارداری اوست.

بن افلک نه تنها یک بازیگر بزرگ بلکه یک پوکرباز قهار است. او یک بار در مسابقه پوکر در کالیفرنیا 350،000 دلار برد. به همین دلیل لاس وگاس شهر موردعلاقه اوست و هفته‌ها در آن جا می‌ماند. اما او نه تنها به کازینو می‌رود بلکه از خیریه‌ها هم بازدید می‌کند. او به خیریه A-T Children، که به کودکان مبتلا به سندرم نادر ضعف ماهیچه رسیدگی می‌کنند، کمک کرده است. او به زبان‌های فرانسه و اسپانیایی مسلط است. او در کالج در رشته زبان عربی تحصیل کرد. بن افلک قهوه دوست دارد، موتورسیکلت جمع آوری می‌کند و از پرواز می‌ترسد.

فیلم شناسی

  • پاساژگرد – Mallrats
  • ویل هانتینگ خوب – Good Will Hunting
  • به دنبال امی – Chasing Amy
  • شکسپیر عاشق – Shakespeare in love
  • آرماگدون – Armageddon
  • جزم اندیشی – Dogma
  • نیروی طبیعت – The force of nature
  • پرل هاربر – Pearl Harbor
  • بقای کریسمس – Surviving Christmas
  • دختر جرسی – Jersey Girl
  • مستخدمان 2 – Clerks II
  • آس های دودی – Smokin’ Aces
  • با تو حال نمی‌کند – He’s Just Not That Into You
  • آرگو – Argo
  • بتمن در مقابل سوپرمن – Batman vs. Superman
  • حسابدار – The Accountant
  • تا شب زنده بمان – Live by Night

تصاویری از بن افلک

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم