7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “گنجشک سرخ” (Red Sparrow) که باید تماشا کنید

درحالی که “جیمز باند” و جاسوس‌های دیگری به فرهنگ عامه وارد شده‌اند، درباره مأمورین مخفی مؤنث هم فیلم‌های مختلف ساخته شده است. فیلم‌های مربوط به جاسوس‌های زن با کنار گذاشتن مقایسه‌های جنسیتی، توانست این ژانر را به سطح جدیدی برساند. “گنجشک سرخ” فیلمی با حضور “جنیفر لارنس” (Jennifer Lawrence) و چهارمین پروژه او با “فرانسیس لارنس” (Francis Lawrence) است.

“گنجشک سرخ” براساس رمانی از “جیسون متیو” به همین نام نوشته شده و به خاطر تکنیک‌های خاصش تحسین می‌شود. داستان درباره یک رقصنده باله به نام “دامینیکا اگورووا” است که به سرویس مخفی روسیه ملحق می‌شود. در مأموریت اول باید یک مأمور سیا را فریفته و به دام بیندازد. در اینجا می‌خواهیم فیلم‌های مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. جاسوس – Spy – 2015

تنها دلیل قرار گرفتن این فیلم جاسوسی سرگرم کننده در انتهای لیست کمدی بودن آن است. گرچه فیلم مانند “گنجشک سرخ” جدی نیست، اما داستان جذاب زنی را نشان می‌دهد که با نداشتن هیچ تمرینی در مأموریت اول حضور می‌یابد. اثر خوبی از این ژانر که تنش را تا پایان حفظ می‌کند.

همچنین بخوانید: 6 فیلم جذاب و دیدنی درباره مردانگی که زنان ساخته اند


6. بیل را بکش یک – Kill Bill Vol. 1 – 2003

تنها چیزی که باید راجع به “بیل را بکش” بدانید این است که “اوما تورمن” ( Uma Thurman) درحالی این نقش اصلی را بازی کرد که “کوئنتین تارانتینو” ( Quentin Tarantino) پشت دوربین بود. گرچه فیلم جاسوسی نیست (و همچنین سیکوئل آن) اما عنوان یکی از بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ را کسب کرد. یک داستان انتقام جویانه که بسیار خوش ساخت و تریلر است.


5. هانا – Hanna – 2011

این فیلم نه تنها فیلمی درباره یک مزدور زن یا قهرمان زن اکشن بلکه درباره یک دختر مزدور 15 ساله است. در این فیلم سال 2011 “سورشا رونان” ( Saoirse Ronan) نقش دختری نوجوان را ایفا می‌کند که در کنار پدرش که مأمور سابق سیا است، در طبیعت فنلاند بزرگ شده است. هدف او آماده کردن دخترش برای یک مأموریت مرگبار است. مأموریت هانا بسیار خطرناک است و علاوه بر این یک مأمور سیا هم تا اروپا او را تعقیب می‌کند.


4. سالت – Salt – 2010

در این فیلم محصول 2010 “آنجلینا جولی” (Angelina Jolie) نقش یک مأمور سیا به نام اولین سالت را ایفا می‌کند که به اشتباه به قتل رئیس جمهور روسیه متهم می‌شود. با این حال فرار کرده و بی گناهی خود را اثبات می‌کند. گرچه قرار بود “تام کروز” (Tom Cruise) این نقش را ایفا کند، بعداً به یک شخصیت مؤنث تبدیل شد. فیلم در گیشه 294 میلیون دلار فروش داشت و گرچه درباره سیکوئل آن صحبت شد، اما هنوز ساخته نشده است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی که باید تماشا کنید


3. بی‌استفاده – Haywire – 2011

یک تریلر اکشن با بازیگران خیره کننده‌ای نظیر “جینا کارانو” (Gina Carano)، “مایکل فاسبندر” (Michael Fassbender)، “یوان مک گرگور” (Ewan McGregor)، “مایکل داگلاس” (Michael Douglas) و “چنینگ تیتوم” (Channing Tatum). داستان درباره ماموری مؤنث به نام مالوری کین با بازی کارانو است که باید از چنگال چندین قاتل فرار کند. با این حال مشکلات او به همینجا ختم نمی‌شود، بلکه حتی از طرف سرویس خودشان هم به او خیانت می‌شود. گره‌های فیلم بیننده را میخکوب می‌کند. فیلم هم به خاطر صحنه‌های اکشن و تولید منسجم خود تحسین شد.


2. شهوت، اخطار – Lust, Caution – 2007

فیلمی محصول سال 2005 که به خاطر صحنه‌های جنسی مشهور شد. با این حال فیلم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. فیلمی زیبا به کارگردانی “انگ لی” (Ang Lee) که دوره‌های تاریخی را به زیبایی روایت می‌کند. فیلم براساس رمانی نوشته سال 1979 توسط “ایلین چانگ” اقتباس شده و هنگ کنگ سال 1938 و شانگهای سال 1942 را نشان می‌دهد. در این زمان ژاپن امپریالیست چین را اشغال کرده و داستان درباره یک دانشجوی هنگ کنگی است که می‌خواهد یک افسر عالی رتبه را به دام بیندازد. لی به خاطر این فیلم جایزه شیر طلایی فستیوال فیلم ونیز را دریافت کرد.


1. بلوند اتمی – Atomic Blonde – 2017

در این فیلم “شارلیز ترون” (Charlize Theron) نقش یکی از بهترین شخصیت‌های زن منفی را ایفا می‌کند. فیلمی با کارگردانی و جلوه‌های بصری خیره کننده با اقتباس از رمان گرافیکی “سردترین شهر”. سال 1989 است و دیوار برلین خراب شده. در این دوره تاریخی لورین بروتون یک مأمور مخفی است که در آلمان غربی به سر می‌برد. فیلمی منجسم که صحنه‌های اکشن آن دیدنی است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های شارلیز ترون که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. لیانا

    تیر 21, 1399

    فرشتگان چارلی هم مثل این موضوع هاست تقریبا بسیار زیبا

    پاسخ

  2. محمد

    تیر 18, 1399

    بهترینش فیلم آنا بود که شما نگفتی

    پاسخ