بیوگرافی کامل مایکل فاسبندر (Michael Fassbender) از کودکی تا به امروز

نام: مایکل فاسبندر

تاریخ تولد: 2 آوریل 1977 (13 فروردین 1356)

سن: 42 سال

محل تولد: هایدل برگ، آلمان

قد: 1.82 سانتی متر

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: متاهل، همسر آلیسیا ویکاندر

بیوگرافی مایکل فاسبندر

مایکل فاسبندر یک بازیگر تئاتر و سینما و تهیه کننده ایرلندی است که اغلب با استیو مک کوئین کارگردان همکاری کرده و در این فیلم های او حضور یافته است: شرم (Shame)، گرسنگی (Hunger) و 12 سال بردگی (12 Years a Slave). او همچنین به دلیل بازی در نقش ضدقهرمان جوان، مگنتو، در فیلم های مردان ایکس کامیک مارول شهرت دارد.

مایکل فاسبندر در 2 آوریل 1977 در شهر هایدل برگ در کشور آلمان متولد شد. پدرش آلمانی و مادرش اهل ایرلند شمالی بود. او یک خواهر بزرگ تر به نام کاترین دارد.

مایکل فاسبندر در کودکی و امروز

زمانی که مایکل دو ساله بود خانواده اش به ایرلند مهاجرت کردند. در زمان دبستان به کلاس های گیتار، پیانو و آکوردئون می رفت. پدر مایکل یک آشپز متخصص بود و در پایان سال های دهه 80 در ایرلند جنوبی یک رستوران باز کرد. از زمان کودکی والدین به کودکان آموخته بودند که کار کرده و به کارگران احترام بگذارند، به همین دلیل مایکل از کودکی در رستوران خانوادگی شان پیشخدمتی می کرد. همین حالا هم به شوخی می گوید می خواهد بازنشسته شود و رستوران خود را باز کند، زیرا رستوران داری شغل خانوادگی شان است. اما در جوانی تصمیم گرفت بازیگر شود.

در نوجوانی به موسیقی راک علاقه داشته و یک گروه موسیقی راه اندازه کرد که در آن گیتار می زد. در سال 1992 مایکل فیلم “سگ های انباری” (Reservoir Dogs) را تماشا کرد و آنقدر تحت تاثیر قرار گرفت که تصمیم گرفت بازیگر شود. دوستانش از این تصمیم او استقبال کردند و پس از چند ماه گروه آماتور آن ها در کلوپ های کیلارنی اجرا داشتند.

در سال 1993 فاسبندر در تئاتر شهر اجرا کرد. او نقش کوتاهی را برعهده داشت، اما برای اینکه در تصمیم خود برای بازیگر شدن مطمئن شود کافی بود. به گفته خودش در 19 سالگی زندگی پیچیده ای داشت. زیرا به مدرسه درام لندن وارد شد و در یک انباری اجاره ای هم درس می خواند و هم کار می کرد. چند سال بعد درس را رها کرد تا با گروه تئاتر آکسفورد تور داشته باشد و در نمایش “سه خواهر” شرکت کرد.

فیلم های او

مایکل فاسبندر در آغاز حرفه بازیگری اش چندان موفق نبود. ظاهر جذاب و خیره کننده ایرلندی او، لبخند زیبایش که باعث شد لقب “نهنگ” به او داده شود و قد 183 سانتی متری اش توجه ها را به خود جلب می کرد. مایکل از سال 2001 در سریال های دسته برادران (Band of Brothers) ، قلب ها و استخوان ها (Hearts and Bones)، شهر هالبی (Holby City)، هکس (Hex)، نقش های کوتاهی را برعهده داشت. سریال “دسته برادران” تقریبا موفق بود، دو جایزه دریافت کرد و این بازیگر بسیار راضی بود. مایکل به لس آنجلس رفت و با شکست در دو تست به لندن بازگشت.

مایکل فاسبندر در فیلم 300

در سال 2006 شانس به او رو کرد و در فیلم “300” به کارگردانی زک اسنایدر حضور یافت و با بدن برنزه خود نقش استلیوس را ایفا کرد. او برای این نقش روزانه 4 ساعت و به مدت 10 هفته ورزش می کرد. در همان سال با حضور در فیلم “آنجل” (Angel) کارنامه خود را تقویت کرد. در همان سال در فیلم “گرسنگی” حضور یافت و برای این نقش از نظر فیزیکی و روانی تمرین کرد. او نقش بابی ساندس، رهبر انقلابی ایرلند را ایفا کرد که تا پای جان به اعتصاب غذا دست زده بود که 66 روز طول کشید. او برای گرفتن رژیم سرسخت زندگی نامه این شخصیت را به خوبی مطالعه کرد. در ابتدا ضبط وزن او به 57 کیلوگرم کاهش یافت که وزن بابی ساندس بود. او برای این نقش جایزه بفتا را دریافت کرد.

در سال 2009 دو فیلم از او، “تنگ ماهی” (Fish Tank) در نقش کانر و “حرامزده های لعنتی” (Inglourious Basterds) در نقش آرکی هیکاکس، در فستیوال کن اکران شدند. پس از این فیلم ها کارگردان های بسیاری به او روی آوردند و این بازیگر به رویای خود دست یافت. مایکل در سال 2011 کمپانی فیلمسازی DMC راه راه اندازی کرد. در همان سال این کمپانی برای فیلم کوتاه Pitch Black Heist جایزه بفتا را دریافت کرد. فیلم “غرب آهسته” (Slow West) جایزه فستیوال فیلم ساندنس را به دست آورد. فیلم های “مکبث” (Macbeth) و “تجاوز علیه ما” (Trespass Against Us) با همکاری کمپانی های دیگر ساخته شد. فاسبندر هنوز بازیگر معروفی است. فیلم های دیگر او  در سال های 2011 تا 2013 عبارت اند از: جین ایر (Jane Eyre)، یک روش خطرناک (A Dangerous Method)، پرومته (Prometheus) و چند فیلم دیگر.

مایکل فاسبندر در فیلم تنگ ماهی

در سال 2001 در فیلم اکشن ابرقهرمانی ” مردان ایکس: کلاس اول” (X: First Class) به کارگردانی متیو وان حضور یافت. این فیلم آغازگر یک سه گانه جدید درباره چالش انسان و جهش یافته هاست که براساس کامیکی به همان نام ساخته شد. این فیلم با نمایش همان قهرمان ها و ابرقهرمان ها که در فیلم “ولورین” (Wolverine) مربوط به یک جهش یافته حضور داشتند، توانست دنیای مردان ایکس را دوباره زنده کند.

مایکل نقش اریک لنشر، یک ابرقهرمان که بعدها به ضدقهرمان مگنتو تبدیل شد را ایفا کرد، که توانایی های خاص داشت و می توانست اشیای فلزی را ذوب کند. جیمز مک آووی نقش دوست اریک، چارلز اگزاویه دارای قدرت دورجنبی و دورآگاهی را ایفا کرد. این فیلم به داستان شکل گیری قهرمان هایی می پردازد که از زمان آغاز فیلم های کامیک با آنها آشنا شدیم. در ابتدا اریک و اگزاویه گروه جهش یافته ها را ایجاد می کنند اما سپس نمی توانند باهم کنار می آیند. آن ها نمی دانند باید قدرت خود را از مردن پنهان کنند یا اینکه برای به دست آوردن قدرت های خود بجنگند. این مشکلات به رویارویی اعضای مردان ایکس منجر شد.

مایکل فاسبندر در نقش مگنتو

این فیلم نه تنها به دلیل صحنه های مبارزه بلکه به دلیل وجود قهرمان ها شهرت داشت. این فیلم درباره تفاوت انسان ها، نابرابری و گروه های نابرابر اجتماعی، سوالات مهمی را برانگیخت. در همان سال در درام استیو مک کوئین نقش اصلی برندون سالیوان را در فیلم “شرم” ایفا کرد. این فیلم در 20 قسمت نامزد شد و 7 جایزه را از آن خود نمود. این فیلم به زندگی یک فرد معتاد به رابطه جنسی می پردازد. منتقدین این فیلم را اثری می دانستند که بازیگر برای نقش قربانی شده و به همین دلیل اغلب منتقدین از آن استقبال کردند.

در سال 2012 در فیلم علمی تخیلی “پرومته” حضور یافت. داستان در دنیای بیگانه ها رخ می داد اما مستقیما به آنها نمی پردازد. مایکل نقش یک اندروید را ایفا کرد. بازی در فیلم “12 سال بردگی” باعث شد در سال 2014 نامزد اسکار شود اما نتوانست این جایزه را به دست آورد. مایکل می گوید مجسمه اسکار برایش چندان مهم نیست. این بازیگر در آخرین فیلم مردان ایکس به نام “مردان ایکس: روزهای گذشته آینده” (X-Men: Days of Future Past) در سال 2014 حضور یافت و به نقش مگنتو بازگشت. هیو جکمن که در فیلم های قبلی نقش اصلی را برعهده داشت به این فیلم مربوط به ولورین بازگشت و نقش دوم را برعهده داشت.

مایکل فاسبندر در فیلم 12 سال بردگی

بازیگران فیلم مردان ایکس برای اکران آن به روسیه رفتند. در این سفر فاسبندر در برنامه تلویزیونی Evening Urgant شرکت کرد. در این برنامه 21 مه 2014 او  درباره مردم موقرمز، موتورسواری و عینک واقعیت مجازی صحبت کرد. در سال 2015 فاسبندر فیلم “استیو جابز” (Steve Jobs) نقش استیو جابز را ایفا کرد. برای این نقش نامزد گلدن گلوب، اسکار، بفتا و جایزهٔ انجمن بازیگران فیلم بازیگران شد اما هیچ کدام را به دست نیاورد.

زندگی شخصی

این بازیگر حساب اینستاگرام ندارد. حسابی که به نام اوست و بیشترین طرفدار را دارد توسط 45 هزار نفر دنبال می شود. این صفحه صادقانه اعلام کرده که صفحه طرفداران اوست. زندگی شخصی فاسبندر چندان شناخته شده نیست. در زندگی این بازیگر زنان بسیاری وجود داشت که یکی از آن ها زو کراویتز است (دختر لنی کراویتز افسانه ای). آن ها در فیلم “مردان ایکس” باهم آشنا شدند. در آن زمان زو از مایکل 11 سال جوان تر بود اما این تفاوت سنی مانع رابطه آنها نشد. آن ها یک سال بعد از هم جدا شدند و مایکل دلیل آن را مشغله های کاری عنوان کرد. پس از مدتی مایکل در فیلم “شرم” با نیکول بهاری، بازیگر آمریکایی آشنا شد و رابطه شان دو سال طول کشید. رابطه دیگر او با لوئیز هزل، ورزشکار المپیک بریتانیا بود. در رسانه ها گفته می شد که او شبیه معشوقه پیشین مایکل بود: هیکل زیبا، پوست برنزه و موهای تیره، اما رابطه شان چندان طول نکشید. مادالینا گنه‌آ، مدل و بازیگر، جرارد باتلر بازیگر را ترک کرد و 9 ماه با فاسبندر بود. پس از فیلم “12 سال بردگی” هم درباره رابطه او با لوپیتا نیونگو شایعاتی شنیده می شد.

مایکل فاسبندر و زو کراویتز

آلیسیا ویکاندر، بازیگر سوئدی و مایکل فاسبندر در صحنه فیلم “نوری در میان اقیانوس‌ها” (The Light Between Oceans) با هم آشنا شدند. در سپتامبر 2014 عکس های دو نفره آن ها در حال موج سواری در سیدنی دیده شد. یک سال بعد درباره جدایی آنها شایعاتی شنیده می شد زیرا هر کدام جداگانه در یک مراسم شرکت کرده بودند. در 29 فوریه 2016، آلیسیا جایزه اسکار بهترین بازیگر زن مکمل فیلم “دختر دانمارکی” (The Danish Girl) را دریافت کرد. مایکل در کنار او نشسته بود و در شادترین لحظه یکدیگر را بوسیدند. در جولای 2016 در تور اکران این فیلم در کنار هم دیده شدند. در مارس 2017 رسانه ها درباره جدایی آن دو نوشتند، زیرا در مهمانی پس از مراسم آلیسیا تنها دیده شد.

مایکل فاسبندر و آلیسیا ویکاندر

آن دو درباره اخبار جدایی شان چیزی نگفتند اما در آن زمان درباره جدایی آن دو شایعات بسیاری شنیده می شد. در مه 2017 تصاویر پیاده روی آن دو در کنار هم شکار شد و طرفداران و روزنامه نگاران درباره قهر و آشتی آن دو گیج شده بودند. در اکتبر 2017 رسانه ها گزارش کردند که آن دو در ایبیزا مخفیانه ازدواج کردند. آن دو با حلقه های ازدواج در آن جزیره دیده شدند. در یکی از غروب های آن روز دوستان خود را در رستوران دور هم جمع کرده بودند.

امروز

در سال 2016 فیلم “مردان ایکس: آپوکالیپس” (X-Men: Apocalypse) به روی صحنه رفت. این سری دیگر سه گانه نیز با نظر بحث برانگیز منتقدین مواجه شد. مجله تایم این فیلم را به عنوان بدترین فیلم 2016 معرفی کرد. اخیرا فاسبندر به تهیه کنندگی هم روی آورده است. کمپانی DMC او در سال 2016 فیلم “اساسینز کرید” (Assassin’s Greed) را تولید کرد. داستان درباره رویارویی مزدورها و تمپلرهاست که از بازی های ویدیویی به همین نام اقتباس شده است. صحنه های فیلم در دو دوره و دو کشور مختلف در یک زمان رخ می دهد: در قرن 15 اسپانیا و در قرن 21 ایالات متحده. این فیلم در 5 ژانویه 2017 در روسیه اکران شد.

در مه 2017 فیلم علمی تخیلی “بیگانه: کاوننت” (Alien: Covenant) به کارگردانی ریدلی اسکات تولید شد. فیلم های مختلفی درباره دنیای بیگانه ها داستان سرایی کرده اند و این فیلم هم سری دوم فیلم های کلاسیک بیگانه ها محسوب شده و به همین دلیل “پرومته 2” هم نام دارد. داستان درباره اعضای سفینه کاوننت است که سفینه ای را کشف می کنند که در ابتدا شبیه یک بهشت است اما سپس به یک مکان خطرناک تبدیل می شود.

مایکل فاسبندر در مردان ایکس

مایکل فاسبندر نقش تنها عضو یک سیاره خوفناک را ایفا می کند، یک اندروید که در فیلم پیشین هم نقش او را ایفا کرد. کاترین واتراستون، نومی ریپیس و جیمز فرانکو هم نقش اصلی دیگر را برعهده داشتند. فیلم “آدم برفی” (The Snowman) با اقتباس از رمانی نروژی نوشته یو نسبو در اکتبر 2017 اکران شد. توماس الفردسون کارگردانی آن را برعهده داشت. فاسبندر نقش اصلی یک کارآگاه را بازی کرد که تحقیق درباره قتل هایی که آدم برفی صحنه را ترک می کرد، را برعهده داشت.

فیلم شناسی

  • قلب ها و استخوان ها – Hearts & Bones
  • هی – Hey
  • آنجل – Angel
  • 300
  • گرسنگی – Hunger
  • تنگ ماهی – Fish Tank
  • جین ایر – Jane Eyre
  • مشاور – The Counselor
  • مکبث – Macbeth
  • استیو جابز – Steve Jobs
  • اساسینز کرید – Assassin’s Creed
  • مردان ایکس – X-men
  • شرم – Shame
  • 12 سال بردگی – 12 Years a Slave
  • پرومته – Prometheus

تصاویری از مایکل فاسبندر

kinopoisk.ru
kinopoisk.ru
celeber.ru

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. رضا

    مهر 22, 1400

    سلام قسمت آخر عکس اون عکس اولی خوب نبود

    پاسخ