لیست بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی که باید تماشا کنید

آنجلینا جولی (Angelina Jolie) که به‌تازگی تولد 45 سالگی‌اش را جشن گرفته‌است، یکی از بازیگران مطرح هالیوود است. اوج شهرت این بازیگر در دهه اخیر و در سال‌های کوتاه ازدواجش با برد پیت بود که به گفته‌ی خودش طلاق از برد پیت ضربه سنگینی به زندگی‌اش وارد کرده است. جولی یکی از فعال‌ترین سلبریتی‌ها در زمینه کمک به افراد نیازمند و فعالیت‌های بشردوستانه می‌باشد که این باعث شده به او لقب بانوی نیکوکار هالیوود را بدهند. با این حال او در عرصه سینما در فیلم‌های مهمی نقش آفرینی داشته است. در اینجا 13 فیلم برتر او را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


13. مالیفیسنت: سردسته اهریمنان – ۲۰۱۹ – Maleficent: Mistress of Evil

اتفاقات فیلم “مالیفیسنت: سردسته اهریمنان” چند سال پس از حوادث فیلم “مالیفیسنت” (محصول 2014) آغاز خواهد شد که این فیلم همچنان به‌ بررسی رابطه پیچیده بین پری شاخدار و ملکه جدید خواهد پرداخت که اکنون نیاز به‌ اتحاد جدیدی برای مواجهه و مبارزه با دشمنان جدید و محافظت از گیاهان و موجودات جادویی که در آن ساکن هستند، دارند. این فیلم نامزد کسب اسکار بهترین چهره‌پردازی و آرایش مو هم شد که آن را به دست نیاورد.

همچنین بخوانید: ۷ فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “مالیفیسنت” (Maleficent)


12. لارا کرافت: مهاجم مقبره – Lara Croft: Tomb Raider – 2001

این فیلم فیلمی بود که در شهرت جولی نقش مهمی داشت زیرا او توانست با ایفای نقش لارا کرافت در یک فیلم متوسط نقش قابل قبولی ارائه دهد. این فیلم از جمله فیلم‌هایی است که بر اساس بازی‌های کامپیوتری ساخته می‌شوند. جولی در این نقش بسیار خوب ظاهر شده و حالت چهره و میمیک صورتش به این نقش شخصیت خاصی بخشیده که در بازی‌های کامپیوتری دیده نمی‌شد. صحنه‌های اکشن فیلم بسیار جالب هستند و از فیلم‌های ایندیانا جونز الهام گرفته‌اند. یک فیلم زیبا با جلوه‌های ویژه مناسب و داستان عجیب و مهیج که تماشای آن خالی از لطف نیست.

همچنین بخوانید: برترین فیلم‌های مشابه “دونده مقبره” (Tomb Raider) که همه باید تماشا کنند


11. بازی با قلب – Playing by Heart – 1998

یک فیلم زیبا که احساسات و عواطفتان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این فیلم بازیگران با استعدادی نقش آفرینی می‌کنند از جمله: جیلیان اندرسون (از پرونده‌های ایکس – The X Files)، شان کانری و آلن برستین. فیلم داستان چهار زوج و مشکلات پیش روی آن‌ها را نشان می‌دهد. همچنین به ما می‌آموزد که باید از عشق محافظت کرد و به معنای عشق حقیقی پی برد. نقش آفرینی آنجلینا جولی در این فیلم خیره کننده است، به خصوص رابطه‌اش با رایان فیلیپ که قطعاً چیزی کم ندارد. با تماشای این فیلم یاد می‌گیریم مشکلاتمان را چگونه حل کنیم و یاد بگیریم که این کار چقدر به روابطمان کمک می‌کند. یک فیلم رمانتیک و جالب درباره زندگی واقعی که حس خوبی به شما خواهد بخشید.

همچنین بخوانید: معرفی ۳۵ فیلم غم‌انگیز عاشقانه و تأثیر گذار که با احساسات مخاطب بازی می‌کنند – بخش اول


10. مالیفیسنت – Maleficent – 2014

اغلب ستارگان بزرگ هالیوود در رزومه کاری خود حداقل یک فیلم دیزنی دارند. آنجلینا جولی با بازی زیبای خود در این فیلم به شخصیت‌های شرور دیزنی ابعاد تازه‌ای بخشید. اگرچه این فیلم قرار بود اقتباسی از “زیبای خفته” باشد اما تفاوت‌های آن باعث که بین این دو فیلم کمتر مقایسه‌ای صورت بگیرد. برعکس، این فیلم بیشتر شما را به یاد “هزارتوی پن” انداخته و دنیای فانتزی آن را تداعی می‌کند. این فیلم یک ماجراجویی عاطفی است تا خیانت نزدیک‌ترین افرادی که به آن‌ها اعتماد داشته‌اید را فراموش کرده و با آن‌ها کنار بیایید. یکی از معدود فیلم‌های دیزنی که به زندگی واقعی نزدیک است.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین کارگردان‌های دهه اخیر (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹)


9. چوپان خوب – The Good Shepherd – 2006

رابرت دنیرو، مت دمون و آنجلینا جولی، همه در این فیلم خوش درخشیده‌اند و باعث شده‌اند به مفهوم فیلم خوب فکر کنید، نه اینکه آن را فراموش کنید. این فیلم به اولین روزهای تأسیس سازمان سیا و مخصوصاً زندگی ادوارد ویلسون (با بازی مت دمون) یکی از مهم‌ترین مأموران سیا، می‌پردازد. همچنین شاهد دشوارترین روزهای تاریخ سازمان سیا هستیم که در نتیجه آن شخصیت‌های داستان شکل گرفته و رابطه عمیقی بینشان ایجاد می‌شود. البته باید گفت که برخی از قسمت‌های فیلم ضعیف عمل می‌کند و شاید با ویرایش بهتر می‌شد انرژی و هیجان فیلم را حفظ نمود.

همچنین بخوانید: رده‌بندی برترین فیلم‌های “مت دمون” (Matt Damon) براساس امتیاز راتن تومیتوز


8. پاندای کونگ فو کار 2 – Kung Fu Panda 2 – 2011

بسیار خوب، اگر تا به حال نمی‌دانستید حالا باید بدانید که آنجلینا جولی صداپیشگی یکی از شخصیت‌های اصلی این فیلم را بر عهده داشت. آیا شخصیت تیگرس را یادتان است، رهبر Furious Five، تا زمانی که پو به صورت یک توپ برفی از آسمان به زمین افتاد؟ آنجلینا جولی از ابتدا صداپیشگی این شخصیت را بر عهده داشت. اگرچه این فیلم همانند سری پیشین پول ساز و موفق نبود اما از بسیاری زوایا به خوبی فیلم اول بود. جک بلک در نقش پو و ایجاد کمدی آن به خوبی ظاهر شد و توانست در اولین فیلم به شهرت برسد. یکی از نقاط قوت این فیلم تعادل میان داستان، اکشن، جزئیات و طنز آن است. برخی معتقدند که در قسمت اول طنز فیلم بسیار زیاد بود به همین دلیل در قسمت دوم طنز آن را کاهش دادند تا برای مخاطب بزرگ‌سال هم جذاب باشد. همچنین باید بدانید که گری اولدمن در نقش شن هم بسیار جالب ظاهر شد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین انیمیشن‌هایی که در این دهه (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹) اکران شدند


7. بئوولف – Beowulf – 2007

بئوولف یک داستان کهن درباره جنگ و مبارزه است که در دنیای مدرن بازسازی شده است. کیفیت فیلم سازی، زوایای دوربین و جلوه‌های ویژه آن بسیار موفق است. شخصیت‌های فیلم به خوبی شکل گرفته‌اند و داستان هم روایت خوبی دارد. این فیلم از آن دست فیلم‌هایی است که همیشه در یادتان می‌ماند. پس اگر طرفدار رابرت زمه‌کیس هستید این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین اجراهای بازیگران در این دهه (۲۰۱۰-۲۰۱۹) که نباید از دست بدهید


6. سالت – Salt – 2010

یک فیلم مهیج و پیچیده که اغلب در دنیای هالیوود دیده می‌شود. اما پس از پایان فیلم هرچه به آن فکر می‌کنید فیلم به نظرتان غیرمحتمل به نظر می‌رسد. آنجلینا جولی در نقش اولین سالت اغواگر ظاهر می‌شود و به خوبی از پس این نقش برآمده است. صحنه‌های فیلم، همان‌گونه که از یک فیلم اکشن انتظار می‌رود بسیار زیبا ساخته شده‌اند، اما نمی‌توان گفت که از فیلم‌های اکشن دیگر بهتر است. سالت انتظارات شما را برآورده می‌کند زیرا یک اکشن 100 دقیقه‌ای جالب و مهیج است.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۰ فیلم جذاب و دیدنی اکشن در سال ۲۰۱۹ که باید تماشا کنید


5. تحت تعقیب – Wanted – 2008

شاید برخی این فیلم را یک اکشن معمولی بدانند اما در حقیقت این طور نیست. این فیلم با نشان دادن یک سبک خاص و کمدی سیاه از رمان گرافیکی که بر اساس آن اقتباس شد، خود را متمایز می‌کند. روایت نیش دار جیمز مک آووی یک لحن خاص به فیلم می‌بخشد. آنجلینا جولی در نقش یک زن اغواگر به نام فاکس ظاهر می‌شود. اگرچه در این فیلم پیچیدگی‌هایی نیز دیده می‌شود اما از آنجایی که با سبک مناسب به کار برده شده درخور این فیلم اکشن می‌باشد. تا حدی می‌توان فیلم را با ماتریکس و کمدی سیاه مقایسه نمود.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم برتر جولیان مور که باید تماشا کنید


4. آقا و خانم اسمیت – Mr. & Mrs. Smith – 2005

زمانیکه برد پیت هنوز همسر جنیفر آنیسون بود، در این فیلم با جولی همبازی شد و رابطه قوی میان آن دو باعث شد که شایعاتی شکل بگیرد. بعدها مشخص شد که این شایعات حقیقت دارد زیرا آن دو باهم صاحب 6 فرزند شدند و تا جدایی‌شان در سال 2016 باهم بودند. این فیلم اولین تریلری است که یک داستان کلیشه ای دارد اما با وجود آن موفق ظاهر می‌شود. این دو شخصیت داستان یک زوج را بازی می‌کنند که قاتل حرفه‌ای هستند و زمانی که نوبت به کارشان می‌رسد باید رابطه‌شان را فراموش کنند. شاید صحنه‌های احساسی فیلم خام به نظر برسد اما پیت و جولی از پس آن برمی‌آیند و به خوبی می‌توان کشمکش میان کار و زندگی شخصی را دید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های برد پیت که استعداد بازیگری او را ثابت کردند


3. پاندای کونگ فو کار – Kung Fu Panda – 2008

همه شخصیت پاندای کونگ فو کار، محصول سال 2008، را دوست دارند که جک بلک صداپیشگی آن را بر عهده داشت. انیمیشن‌های شرکت Dreamworks به آثار کلاسیک تبدیل می‌شوند و این فیلم هم از این قاعده مستثنا نیست. در این فیلم صحنه‌های زیبای مبارزه وجود دارد و همچنین اشاره آن به زندگی واقعی فراوان است. یکی از زیباترین صحنه‌های فیلم صحنه فرار از زندان است که تای لانگ از زندان می‌گریزد. این نقش یکی از بهترین نقش‌های جک بلک است و تا مدت‌ها در اذهان باقی می‌ماند. جولی هم با صداپیشگی در نقش تیگرس جذابیت و طنز این فیلم را افزایش داد. این فیلم یک فیلم خانوادگی است که هم شما را می‌خنداند و هم درس‌های زندگی را به شما می‌آموزد.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۰ فیلم جذاب و دیدنی شبیه “چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم” (How to Train Your Dragon)


2. دختر از هم گسیخته – Girl, Interrupted – 1999

این فیلم باعث شد که جولی تنها اسکار زندگی‌اش را دریافت کند. یک درام قدرتمند که دیدگاه شما نسبت به زندگی را زیرسوال می‌برد. این فیلم با یک لحن تلخ و گزنده به داستان زندگی زنان در یک آسایشگاه روانی می‌پردازد که در آن میان لیزا (با بازی آنجلینا جولی) و سوزانا (با بازی وینونا رایدر) با هم رابطه دوستانه‌ای را آغاز می‌کنند. دیدگاه‌های لیزا درباره مردم و روابط اجتماعی باعث می‌شود به مفهوم عقل و دانایی بیشتر فکر کنید. در این فیلم خشم و عصبانیت تلنبار شده‌ای دیده می‌شود که قبلاً آن را در اثر کلاسیک “دیوانه از قفس پرید” (One Flew Over the Cuckoo’s Nest) جک نیکلسون دیدیم. این فیلم به ما می‌آموزد که رستگاری می‌تواند تا چه اندازه ساده و ارزشمند باشد. یک فیلم زیبا با نقش آفرینی زیباتر.

همچنین بخوانید: ۱۰ انتخاب عجیب در تاریخ اسکار وقتی فیلم‌های بهتری برای دریافت جایزه وجود داشتند


1. بچه جایگزین – Changeling – 2008

کلینت ایستوود در ساخت فیلم‌های کلاسیک متخصص است. این فیلم با بازی زیبای آنجلینا جولی فساد نیروی پلیس لس‌آنجلس را به خوبی نشان می‌دهد. یک داستان جذاب بر اساس وقایع حقیقی که تا پایان فیلم شما را میخ کوب می‌کند. داستان در دهه 20 و 30 رخ می‌دهد و طراحی صحنه به گونه است که شما را به همان سال‌ها می‌برد. فیلم تا حدی همانند “رودخانه مرموز” (Mystic River)، اثر دیگر کلینت ایستوود است که در آن جامعه و خانواده در مبارزه علیه جرائم، از جرائم معمولی گرفته تا خیابانی، باهم متحد می‌شوند. جان مالکوویچ در نقش کشیش خوب ظاهر می‌شود. یک فیلم تاثیرگذار درباره شیوه رویارویی با مشکلات و جستجو برای یافتن حقیقت.

همچنین بخوانید: فیلموگرافی کلینت ایستوود: بررسی و رتبه بندی تمام فیلم‌های کارگردانی شده توسط کلینت ایستوود


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (10)

بستن فرم

  1. fati

    اردیبهشت 18, 1401

    به نظرم فیلم جیا میتونست جای خیلی از این فیلم ها قرار بگیره عجیبه که نیست

    پاسخ

  2. ابوالفضل

    دی 27, 1400

    فقط‌فیلم‌خانم‌وآقای‌اسمیت

    پاسخ

  3. Negar

    دی 19, 1400

    از نظر من بهترین فیلم های انجلینا ۱، سالت ۲. مالیفسنت ۲۰۱۴ ۳. مالیفسنت ۲۰۱۹ هست خیلی بازیگر خوب و جذابیه

    پاسخ

  4. Sajjad

    فروردین 14, 1400

    هعییی چقد پیر شده…):

    پاسخ

    • مرینت در پاسخ به Sajjad

      فروردین 8, 1401

      دختر به اون خوشگلی پیر شده؟!

      پاسخ

  5. محمدرضا

    خرداد 16, 1399

    زدین تو کار هرکی که تولدش این روزاست امروزم تولد مارک والبرگ بود اگه میشه یه لیست از فیلمایه اونم ترجمه کنید باسپاس

    پاسخ

  6. تینا

    فروردین 21, 1399

    فیلم gia هم حتما بزارین عالیه

    پاسخ

  7. لیلا

    آذر 8, 1398

    سلام.اون فیلمی ک توش خبرنگاره ،ی پیشگو بهش میگه بزودی میمیری اون اسمش چیه

    پاسخ

    • سارا در پاسخ به لیلا

      خرداد 13, 1399

      اسم فیلم هست زندگی یا چیزی شبیه به آن

      پاسخ

  8. مهدي

    مهر 2, 1397

    فيلم توريست و جاني و گناه اصلي1 يادت رفت داداش گلم اولي رو با جاني دپ بازي كرده آخري رو با باندراس حرف ندارن اينا

    پاسخ