بیوگرافی کامل سورشا رونان (Saoirse Ronan) از کودکی تا به امروز

نام: سورشا رونان

تاریخ تولد: 12 آوریل 1994 (23 فروردین 1373)

سن: 25 سال

محل تولد: نیویورک، ایالات متحده آمریکا

قد: 1.68 سانتی متر

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی سورشا رونان

سورشا رونان یک بازیگر ایرلندی است که تاکنون نامزد جایزه گلدن گلوب، بفتا (سه بار) و اسکار شده است. این بازیگر به دلیل ظاهر غیرمعمولش شناخته می شود: پوست روشن کک و مکی، چشم های آبی خاص و ظاهر خیره کننده. اجرای دیدنی او باعث شده نقش هایش به یادماندنی باشند.

کودکی و جوانی

سورشان اونا رونان در 12 آوریل 1994 در نیویورک به دنیا آمد. والدینش، پل و مونیکا رونان، هم بازیگر هستند. پل در سریال “تئودورها” (The Tudors) و فیلم های “خود شیطان” (The Devil’s Own)، “وفادار” (Faithful) و غیره، نقش آفرینی کرده است. این خانواده پس از تولد فرزندشان به زادگاهشان ایرلند بازگشتند.

در آن زمان پدرش شدیدا کار می کرد و سورشا به همراه والدین در رویدادهای مختلف شرکت کرده و بیشتر و بیشتر در دنیای سینما غرق می شود. به زودی در سریال Scrubs در کنار پدر نقش آفرینی کرد. سورشا برای نقش لونا لاوگود در فیلم “هری پاتر و محفل ققنوس” (Harry Potter and the Order of the Phoenix) تست داد، اما این نقش به اوانا لینچ واگذار شد. با این حال سورشا از تلاش کردن دست برنداشت.

فیلم های او

اولین و مهم ترین اثر او در آن زمان فیلم “کفاره” (Atonement) جو رایت بود که از رمانی به همان نام نوشته ایان مک ایوان اقتباس شد. سورشا در آن زمان 13 ساله بود و بازی در کنار ستاره هایی چون کیرا نایتلی و جیمز مک آووی برای او یک فرصت بزرگ بود. سورشا برای این نقش نامزد اسکار، بفتا و گلدن گلوب شد. پس از این موفقیت با پیشنهادات زیاد مواجه شد. در سال 2007 در ملودرام “نمایش‌های به مبارزه طلبانهٔ مرگ” (Death Defying Acts) و فیلم علمی تخیلی “شهر امبر” (City of Ember) بازی کرد.

سورشا رونان در فیلم کفاره

با این حال شهرت سورشا پس از بازی در فیلم “استخوان های دوست داشتنی” (The Lovely Bones) پتر جکسون که براساس رمانی از آلیس سیبلد ساخته شده بود، به سراغش آمد. سورشا بدون اینکه تست بدهد در این نقش پذیرفته شد زیرا فایل صورتی خواندن دیالوگ ها را برای مجموعه فرستاده بود.

شخصیت سورشا در اولین دقایق فیلم می میرد. این دختر 14 ساله توسط یک روانی مورد تجاوز قرار گرفته و به قتل میرسد، با این حال پس از مرگ و در جهان دیگر به نزدیک ترین اشخاص و عزیزترین هایش کمک می کند تا قاتل را پیدا کنند.

سورشا رونان در فیلم استخوان های دوست داشتنی

این فیلم دشوار بود و نه والدینش و نه خودش مطمئن نبودند که بتواند از پس آن بربیایید. در نهایت جکسون آنها را ترغیب کرد. پس از پایان اکران منتقدین بازی او را تحسین کردند نه داستان را. سورشا مجددا نامزد بفتا، ساترن و هیئت منتقدین فیلم شد. فیلم های “راه بازگشت” (The Way Back) و “هانا” (Hanna) چندان تماشاگران را تحت تاثیر قرار ندادند. با این حال سال 2010 به شکل دیگری برای او موفقیت آمیز بود و به آکادمی علوم و هنرهای سینما دعوت شد.

به زودی پتر جکسون بازی در فیلم “هابیت” (The Hobbit) را به او پیشنهاد کرد اما مشغله زیاد سورشا به او اجازه نداد. در پایان جکسون یافتن  یک بازیگر دیگر را متوقف کرد و نقش را از فیلمنامه حذف نمود. نقش حذف شده دیگر او نقش کیتی در نسخه سینمایی “آنا کارنینا” (Anna Karenina) بود.

سورشا رونان در فیلم راه بازگشت

به زودی فیلم اقتباسی “میزبان” (The Host) از رمان استفانی میر اکران شد و سورشان دو نقش مهم ملانی و روح بیگانه را بازی کرد. پس از موفقیت فیلم های گرگ و میش از این فیلم هم انتظار بالایی می رفت اما منتقدین امتیاز بدی به آن دادند. سورشا در این فیلم با مکس آیرونز، بازیگر فیلم های “ملکه سفید” (The White Queen)، “دورین گری” (Dorian Gray) و “شنل قرمزی” (Red Riding Hood)، همبازی بود.

سورشا رونان در فیلم هتل بزرگ بوداپست

سورشا برای نقش سفید برفی فیلم “آینه، آینه” (Mirror, Mirror) و نقش اصلی سیندرلا تست داد، همچنین در تست نقش کاتنیس ادردین فیلم “بازی های گرسنگی” (The Hunger Games) شرکت کرد. گرچه این نقش ها به بازیگران دیگر سپرده شد اما در سال 2013 وس اندرسون ضبط فیلم کمدی سیاه “هتل بزرگ بوداپست” (The Grand Budapest Hotel) را آغاز کرد و سورشا نقش معشوقه مصطفی، کارمند لابی، را ایفا نمود. در این فیلم بازیگران معروفی چون رالف فاینز، جود لاو، ادوارد نورتون، آدرین برودی و غیره حضور داشتند.

سورشا رونان در فیلم بروکلین

این فیلم در تابستان 2014 پخش شده و با واکنش مثبت منتقدین مواجه گشت. در سال 2015 جایزه گلدن گلوب را دریافت کرد و بهترین فیلم کمدی معرفی شد. به همین دلیل چهار اسکار بهترین طراحی لباس، بهترین گریم و مو، بهترین موسیقی متن و بهترین طراحی تولید را دریافت کرد.

در سال 2015 کمدی “بروکلین” اکران شد و سورشا نقش الیس لیسی ایرلندی را ایفا کرد که برای یافتن چراگاه های سرسبزتر به ایالات متحده می آید. سروشا نامزد چهار جایزه اسکار، گلدن گلوب، گیلد و بفتا شد. در سال 2016 به برادوی وار شده و در نمایش “بوته آزمایش” آرتور میلر حضور یافت.

زندگی شخصی

روزنامه ها همیشه از روابط شخصی سورشا میلر صحبت می کنند. پس از ضبط فیلم “میزبان” درباره رابطه او با مکس آیرونز صحبت شد. پس از فیلم بروکلین شایعات رابطه او با اموری کوهن شنیده شد. سورشا هرگز در این باره نظری نداد و زندگی شخصی خود را پنهان نمی کند. بنابراین دراین باره اطلاعات خاصی وجود ندارد.

در سال 2016 سورشا به نیویورک نقل مکان کرد. او زندگی سالمی دارد و با قد 168 سانتی متر و وزن 55 کیلوگرم هیکلش مناسب است. او سیگار نمی کشد و زندگی اش سالم است. سورشا حامی سازمان های حمایت از حیوانات است و این سازمان در یافتن سگ گمشده اش به او کمک کرد.

سورشا رونان و اموری کوهن

سورشا صفحه رسمی اینستاگرام ندارد و صفحات موجود توسط طرفداران او اداره می شوند. صفحه طرفداران او بسیار فعال است و تصاویر و اخبار او را به طور مرتب به اشتراک می گذارد.

امروز

سورشا رونان به فعالیت های سینمایی خود ادامه می دهد. در سال 2017 در فیلم “لیدی برد” (Lady Bird) بازی کرد که در تاریخ 1 سپتامبر 2017 در فستیوال فیلم تلورید اکران شد. این فیلم با واکنش های مثبت بسیار مواجه شد. این بازیگر به خاطر بازی در نقش کریستین مک فرسون جایزه گلدن گلوب را دریافت کرد و نامزد اسکار شد.

سورشا رونان در فیلم لیدی برد

در سال 2017 سورشا در اولین فیلم انیمیشنی نقاشی شده با رنگ و روغن به نام “دوستدار تو ونسان” (Loving Vincent) در نقش مارگارت، دختر پل گاچت، صداپیشگی کرد. در همان سال در موزیک ویدیوی اد شیران به نام Galway Girl بازی کرد. در دنیای اینترنت درباره رابطه آن دو صحبت شد اما در حال حاضر می دانیم که شایعه بوده است. این دختر سرگرم فعالیت های حرفه ای و بازیگری است.

فیلم شناسی

  • کفاره – Atonement – 2007
  • شهر امبر – City of Ember – 2008
  • استخوان های دوست داشتنی – The Lovely Bones – 2009
  • هانا – Hanna – 2011
  • ویولت و دیزی – Violet & Daisy – 2011
  • بیزانس – Byzantium – 2012
  • میزبان – The Host – 2013
  • اکنون چگونه زندگی می کنم – How I Live Now – 2013
  • هتل بزرگ بوداپست – The Grand Budapest Hotel – 2014
  • بروکلین – Brooklyn – 2015
  • لیدی برد – Lady Bird – 2017
  • ماری، ملکه اسکاتلند – Mary, Queen of Scots – 2018

تصاویری از سورشا رونان


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم