لیست بهترین فیلم‌های تاریخ سینما با موضوع اعتیاد به الکل که باید تماشا کنید

مصرف زیاد الکل شاید برای سلامتی خوب نباشد اما برای سینما خوب است. شخصیت‌های الکلی بیش از هر شخصیت دیگری توجهات را به خود جلب می کنند. گویا مصرف الکل داستان را چند لایه کرده و جنبه تاریکی به آن می‌بخشد. گاهی اوقات، از این شخصیت‌ها متنفر شده و گاهی اوقات دلمان برایشان می‌سوزد. در هر صورت توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند. گویا الکل داروی فیلمهاست. با این حال شاید معلوم نباشد کدام شخصیت می‌تواند این نقش را به‌خوبی ایفا کند. بازیگران گاهی تلاش می‌کنند به گوشت و خون این شخصیت‌ها نفوذ کنند.

شاید در گذشته بازیگران مختلفی این نقش را ایفا کردند، اما اینکه کدام بازیگر بتواند در آن بدرخشد همیشه جای سوال بوده است. گرچه نوشیدن الکل هنگام نقش‌آفرینی راه آسانی برای انجام این کار است، اما صحیح‌ترین روش نیست. اعتیاد به الکل برای افزودن لایه‌های جدیدی به شخصیت‌ها و بسط دادن به آنها استفاده می‌شود. معدود فیلم‌هایی به موضوع اعتیاد به الکل پرداختند. با این حال در اینجا فهرستی از فیلم‌های مرتبط با مصرف الکل و اعتیاد به آن را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. پرواز – 2012 – Flight

در فیلم “پرواز” ما شاهد داستانی هستیم که به زیبایی هرچه تمام‌تر سعی کرده تا کشمکش‌های فردی در آستانه فروپاشی را به تصویر بکشد. دنزل واشنگتن که بازی خیره‌کننده و قابل تحسینی در این فیلم دارد، نقش خلبانی باتجربه را بازی می‌کند که برخلاف قوانین مربوط به شغلش، حین پرواز از مشروبات الکلی استفاده می‌کند و فردی معتاد به الکل و مواد مخدر است و یک سانحه هوایی او را با چالشی بزرگ مواجه می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های دنزل واشینگتن که باید ببینید


11. بارفلای – Barfly – 1987

فیلمی درباره شاعر و نویسنده معروف، چارلز بوکوفسکیست که شاید نمای خوبی از زندگی او را نشان ندهد اما در کل جریان زندگی اش را نشان می دهد. این فیلم برای نمایش موضوع از اعتیاد او به الکل استفاده کرده و اجرای میکی رورک نیز بی نظیر است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر زک افران که باید ببینید


10. بوی خوش یک زن – Scent of a Woman – 1992

یک دانشجوی کالج پرستار یک مرد ارتشی نابیناست. این مرد ارتشی بداخلاق بوده و به الکل اعتیاد دارد و همین موضوع پسر دانشجو را به دردسر می اندازد. این فیلم به خوبی نشان می‌دهد که زندگی یک بازنشسته ارتشی معنایش را از دست داده و او را به سمت الکل هدایت می‌کند. این فیلم با تحسین مواجه شد و جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای آل پاچینو، به خاطر بازی در نقش یک کلنل نابینا، به ارمغان آورد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر تاریخ سینما با محوریت جنگ ویتنام


9. دو.دی – Dev.D – 2009

آنورانگ کاشیاپ به دلیل ساخت فیلم های تاریک شهرت دارد و این فیلم نیز نمونه بارزی از آن است. نمایش مدرن و رئال دوداس که آبهای دئول نقش یک الکلی را ایفا می کند که به علت جدایی از عشقش به الکل پناه آورده است. کاشیاپ کارگردانی حرفه ای را با فیلمنامه زیبا و موسیقی متن می افزاید. این فیلم را نه فقط عشاق بلکه تمام جوانان باید تماشا کنند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم پیشنهادی از ژانر های مختلف که می توانید آخر هفته تماشا کنید + تریلر


8. استاد مست – Drunken Master – 1978

این فیلم برخلاف فیلم های دیگر این فهرست جنبه بدی از اعتیاد به الکل را نشان نمی دهد. داستان فیلم درباره ونگ فی-هونگ (ارباب مست) شرور است که همیشه به مشکل برمی خورد. سپس بگر آمده و بوکس مستی را به او آموزش می دهد. صحنه های اکشن جالب و خنده دار بوده و این فیلم برای تمام طرفداران فیلم های جکی چان جالب است.

همچنین بخوانید: 10 فیلمی که زندگی و نگرش شما را تغییر خواهند داد! 10 فیلم برای لذت بردن از سینما


7. ترک لاس وگاس – Leaving Las Vegas – 1995

گرچه نیکلاس کیج به عنوان یک بازیگر حرفه موفقی نداشته اما در این فیلم درخشیده است. او در نقش یک فیلمنامه نویس الکلی هالیوودی در شهر لاس وگاس نقش را از آن خود می کند. شخصیت او با الیزابت شو ارتباط خوبی برقرار کرده و بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد. این فیلم جوایز مختلف دریافت کرد و با تحسین مواجه شد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر کریس همسورث که باید تماشا کنید


6. پولاک – Pollock – 2000

فیلم های زندگی نامه ای مرتبط با الکل نادر و جالب هستند. به همین دلیل این فیلم توانست درد و رنج یک نقاش الکلی را نشان دهد. اد هریس با حضور در این نقش، زندگی این نقاش و تلاش های او برای موفقیت در این حرفه را نشان می دهد. مارسیا گی هاردن به دلیل بازی در این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر زن مکمل را دریافت کرد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم زیبا و دیدنی که تنها یک بازیگر دارند


5. زمانی که یک مرد یک زن را دوست دارد – 1994 – When a Man Loves a Woman

همه اندی گارسیا را در نقش تری بندیکت از فیلم “یازده یار اوشن” (Ocean’s Eleven) می شناسند اما در این فیلم نقش کاملا متفاوتی دارد. او نقش همسر عاشق آلیس گرین الکلی (با بازی مگ رایان) را ایفا می کند که در زمان مستی کاملا بی خیال است. فیلم معایب الکل بر زندگی خانوادگی را نشان داده و مگ رایان در این نقش می درخشد. زمانی که یک مرد یک زن را دوست داشته باشد با تمام مشکلات او کنار می آید.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر برادران کوئن که نباید از دست بدهید


4. آیرن‌وید – Ironweed – 1987

یکی از دلایلی که حتما باید این فیلم را تماشا کنید حضور مریل استریپ و جک نیکلسون در کنار هم است که هردویشان از چهره های درخشان صنعت سینما هستند. یک داستان جذاب که به یک فیلم دیدنی تبدیل شده است. نیکلسون نقش یک بازیکن بیسبال را ایفا می کند که پسرش را از دست داده و در معشوقه مستش آرامش را می یابد. این فیلم تمام نیازمندی های یک فیلم موفق را داراست و عجیب است که به شهرت نرسیده.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم شبیه دزدان دریایی کارائیب که نباید از دست بدهید


3. روزگار شراب و گل‌های سرخ – Days of Wine and Roses – 1962

در دوره فیلم های سیاه و سفید که اعتیاد به الکل موضوع مهمی نبود شاهد فیلمی با این مضمون هستیم. فیلمنامه قدرتمند با اجرای دو بازیگر توانا از دلایل موفقیت این فیلم هستند. این فیلم به یادآوری می کند که می توان غولی مانند الکل را شکست داد. صحنه پایانی زیباترین صحنه فیلم است که جدایی شخصیتها اشک تان را درآورده و امید به آینده را در شما بیدار می کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم زیبا و دیدنی که تنها یک بازیگر دارند


2. اکنون شگفت‌‌انگیز – The Spectacular Now – 2013

در این فیلم اقتباسی از یک رمان جیمز پانسولت، کارگردان فیلم، درک کامل خود از اعتیاد به الکل را نشان می دهد. این فیلم تاثیرات الکل بر نوجوانان را نشان داده و شاهد داستان عاشقانه یک نوجوان دبیرستانی الکلی و دوست دختر خجالتی اش هستیم. مایلز تلر نقش یک نوجوان عاشق مهمانی و شیلین وودلی نقش یک دختر خجالتی را نشان می دهد. یکی از برترین درام های رمانتیک نوجوانانه.

همچنین بخوانید: معرفی و رده بندی تمام 10 فیلم دیوید لینچ از بدترین تا بهترین


1. سیاه‌مست – Smashed – 2012

یک فیلم زیبای رمانتیک درباره اعتیاد به الکل که جیمز پانسولت بار دیگر فیلم موفقی را ساخته و بر اعتیاد به الکل و تلاش یک زوج برای رهایی از آن تمرکز می کند. مری الیزابت وینستد نقش زنی که می خواهد از الکل رها شده و زندگی اش را از سر بگیرد، به خوبی نشان می دهد. در این فیلم رئال می بینیم که الکل چگونه زندگی شخصی و اجتماعی فرد را نابود می کند. درسی برای تمام الکلی هایی که می خواهند از شر آن خلاص شوند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر فرانسیس فورد کاپولا که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم