معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “دزدان دریایی کارائیب” (Pirates of the Caribbean)

دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean ) یکی از بهترین فیلم های جانی دپ و همچنین یکی از بهترین فیلم های ساخته شده درباره دزدان دریایی است. اگر دزدان دریایی کارائیب را دوست دارید، پس حتما از جانی دپ؛ دریاها، کشتی ها، صحنه های مبارزه اکشن، موجودات عجیب و برتر از هر چیزی، دزدان دریایی، خوشتان می آید. به همین دلیل در اینجا می خواهیم فیلم های مشابه دزدان دریایی کارائیب را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. سایه های سیاه – Dark Shadows  – 2012

در این فیلم محصول سال 2012 جانی دپ نقش بارناباس کولینز را ایفا می کند که تقریبا شبیه کاپیتان جک اسپارو است. بارناباس کولینز تاجری است که پس از شکستن قلب آنچلیکو بوچارد نفرین شده و به یک خون آشام تبدیل شده است. او که پس از 200 سال از گور برخواسته، متوجه می شود که خانواده اش ورشکسته شده اند. بارناباس که مرد خانواده است، تلاش می کند در کنار کمک به خانواده و تجارت خود، نام خود را به روزهای پرشکوه نزدیک نماید. اما آنجلیکو پس از نفرین بارناباس تجارت خود را راه اندازی کرده و در مقابل بارناباس ایستادگی می کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جانی دپ به انتخاب منتقدین


9. موانا – Moana – 2016

موانای دیزنی یک انیمیشن سه بعدی درباره دختری است که در جزیره موتونوی زندگی می کند. مردم این جزیره الهه ته فیتی را می پرستند، که به این اقیانوس زندگی بخشیده و یک سنگ پونامو نشان دهنده قلب و قدرت درونی اوست. موانا هم برای کمک به مردم اش یک ماجراجویی را آغاز می کند. و در این سفر با ماوی نیمه خدا آشنا می شود که در این ماموریت همراهی اش می کند. آن ها در این سفر با هیولاهای مختلف مواجه شده و البته قلب ته فیتی را به او بازمی گردانند.

همچنین بخوانید: 10 پرنسس محبوب دخترها در دنیای انیمیشن های دیزنی


8. رانگو – Rango  – 2011

اگر از طنز جانی دپ در دزدان دریایی کارائیب خوشتان آمده، پس حتما از شخصیت رانگو که جانی دپ صداپیشگی آن را برعهده دارد، خوشتان خواهد آمد. یک انیمیشن سه بعدی آمریکایی طنز درباره حیوانات صحرا. رانگو یک آفتاب پرست است که به جایگاه کلانتر شهر حیوانات صحرایی منصوب می شود. این شهر با کمبود آب مواجه شده و رانگو به عنوان کلانتر شهر وظیفه یافتن منابع آب این شهر را برعهده دارد. اگرچه او چندان شجاع نیست، اما خود را به عنوان یک شخص شجاع جا زده و به همین دلیل مجبور است دائم دروغ گفته و داستان سرهم کند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم انیمیشن پیکسار که تأثیر روان‌شناسانه عمیق داشتند


7. در دل دریا – In the Heart of the Sea  – 2015

یک درام ماجراجویانه سال 2015 به کارگردانی و تهیه کنندگی ران هاوارد  که کریس همسورث نقش اوون چیس را برعهده دارد. این داستان الهام بخش داستان معروف موبی دیک بود. یک کشتی برای شکار نهنگ به اقیانوس اطلس می رود  تا از روغن آن برای منافع اقتصادی شهر اسکس استفاده شود. مدت ها طول می کشد تا خدمه یک نهنگ عنبر بیابند و پس از یافتن آن هم نهنگ  به آن ها حمله کرده و کشتی هایشان را در هم می شکند. خدمه باقی مانده برای زنده ماندن در اقیانوس عظیم و رسیدن به ساحل، باید برنامه ریزی کرده و سخت تلاش کنند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های واقعه ای و حادثه ای که در سال 2018 اکران شدند


6. کان تیکی – Kon Tiki  – 2012

یک فیلم تاریخی درباره داستان ثور هیدرهال و سفر ماجراجویانه اش در سال 1947. هدف او از این سفر اثبات وجود تمدن آمریکای جنوبی در جزیره پولینزی پیش از دوران پیشاکلمبی و رد کردن نظریه شکل گیری تمدن در این منطقه پس از مهاجرت غربی ها به آنجاست. طی سفر سه ماهه در تنگه قدیمی کان تیکی، که براساس نام خدای خورشید و طوفان اینکاها نام گذاری شده، سفر افسانه ای علمی تحقیقاتی این گروه از کرانه پرو تا جزایر پولینزی با طوفان ها، نهنگ ها و موجودات دریایی سهمگین، مواجه شد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند


5. پن – Pan  – 2015

یک فیلم فانتزی سال 2015 با بازی لوی میلر در نقش پتر پن، و هیو جکمن در نقش  ریش سیاه، که از نظر عناصر فانتزی، ماجراجویانه و رازآلود، با دزدان دریایی کارائیب شباهت هایی دارد. پتر، یک پسر یتیم است که از مادرش نامه ای دریافت می کند، با این مضمون که “در این جهان یا جهان دیگر یکدیگر را خواهند دید.” پتر به دلیل انجام کارهای نادرست توسط دزدان دریایی گرفتار می شود. ریش سیاه، کاپیتان کشتی، که از دست شرارت های پتر خسته شده او را از عرشه به بیرون پرت کرده و متوجه می شود که این پسر می تواند پرواز کند. پتر با کمک هوک فرار کرده و هوک به او می گوید که در جهان دیگری است و باید ریش سیاه را شکست داده و بکشد.

همچنین بخوانید: رده بندی تمام فیلم های کمپانی دیزنی که در سال 2018 اکران شدند


4. ماجراهای تن ‌تن: راز اسب شاخدار   The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn  – 2011

یک انیمیشن موشن کپچر به کارگردانی استیون اسپیلبرگ با بازی جیمی بل در نقش تن تن و اندی سرکیس در نقش کاپیتان هدوک. تن تن طرحی از کشتی اسب شاخدار را خریداری می کند، که گفته می شد برای حمل طلا مورد استفاده قرار می گرفت اما در دریا گم شد. این طرح در خانه تن تن به سرقت می رود،  اما از یکی از کمدهای خانه صدایی به گوش می رسد. در آنجا یکی از اشعار سر فرانسیس هادوک، آخرین کاپیتان اسب شاخدار  وجود دارد. تن تن که زندگی خود را در آستانه خطر دیده سعی می کند سارق را بیابد، اما این ماجراجویی به ماجراجویی یافتن راز اسب شاخدار و دستیابی به خود کشتی منجر می شود.

همچنین بخوانید: 25 انیمیشن برتر تاریخ سینما


3. سندباد: افسانهٔ هفت دریا – Sinbad: Legend of the Seven Seas – 2003

یک فیلم ماجراجویی انیمیشنی آمریکایی، محصول سال 2003، درباره داستان سندباد، یک دزد دریایی که برای یافتن کتاب گمشده صلح از اریس و نجات زندگی دوست دوران کودکی اش، شاهزاده پروتئوس ، که حکم مرگ سندباد را برگزیده، سفر به دریا را آغاز می کند. این فیلم با نمایش ماجراجویی های مختلف، مواجهه با داستان های اساطیری و مخلوقاتی که دوست انسان نیستند، یک فیلم دزدان دریایی حقیقی است.

همچنین بخوانید: معرفی 8 فیلم برتر که از داستان های استیون کینگ اقتباس شده اند


2. جزیره کاتروت – Cutthroat Island  – 1995

یک فیلم ماجراجویانه کمدی رمانتیک درباره داستان های دزدان دریایی. مورگان ادمز یک دزد دریایی است که برای یافتن پدر باید عمو و دزد دریایی دیگر، داوگ براون را برباید. پدرش در زمان مرگ یک نقشه گنج به او داده بود. مورگان برای یافتن یک مترجم با سارقی به نام ویلیام شاو آشنا شده و عاشق او می شود. آن دو برای یافتن گنج با مشکلات بسیاری رو به رو شده و عشق و تعهدشان را به آزمایش می گذارند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های خون آشامی که در سال 2018 اکران شدند


1. جزیره گنج – Treasure Island  – 1950

یک فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته آر.ال.استیونسون، که یکی از بهترین فیلم ها درباره سرقت گنج، فساد، طمع، مبارزه و ماجراجویی است. داستان درباره جیم هاوکینز است که به همراه مادرش یک مسافرخانه کوچک را اداره می کند. یک روز یک دزد دریایی سابق به نام کاپیتان ویلیام بونز که اکنون مست و لایعقل است به مسافرخانه می آید. او پس از ملاقات با دو دزد دریایی دیگر، یک نقشه گنج پر از علامت های سیاه را به جیم می دهد. همان شب دزد دریایی مرده و به مسافرخانه حمله می شود. جیم نقشه را به تریلاونی نشان می دهد که با جمع آوری خدمه، از جمله لانگ حان سیلور، به شکار گنج می رود. این گروه به دریا رفته و پس از رخ دادن اتفاقاتی، یکدیگر را کشته، دیگران را به قتل رسانده و با برداشتن پول آن ها به سفر خود ادامه می دهند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم هایی خارجی که در فضای قرون وسطی ساخته شده اند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (13)

بستن فرم

  1. خب؟

    خرداد 13, 1402

    وان پیس.

    پاسخ

  2. ناشناس

    فروردین 26, 1400

    سلام
    یه فیلمی بود که تو اون یه عده بچه که میتونستن پرواز کنن با دزدان دریایی مبارزه میکردند
    اگر اسمش رو میدونید ممنون میشم بگید 🙂

    پاسخ

  3. Miladnemati

    فروردین 4, 1398

    یه فرمانده است که مقابل نیروهای دشمنان می ایسته تو یه روستا میره و با تعداد افراد کم و سلاح های ناچیز کم کم مشهور میشه و تعداد افراد بیشتری برای مبارزه به اون میپیوندن و به مبارزه با دشمنا که توی خاکشون بودن میرن فیلم مثل دزدان دریایی کارائیبه کل اینترنتو زیرو رو کردم ولی پیدا نکردمش

    پاسخ

    • مجتبی در پاسخ به Miladnemati

      آبان 24, 1401

      سلام عزیزم…فک میکنم با این تعریفی که گفتی فیلم شجاع دل رو میگی که اسکاتلندیا علیهه انگلیسیا شورش میکنن…اخر سر هم پسره اعدام میشه

      پاسخ

  4. Miladnemati

    فروردین 4, 1398

    سلام.یه فیلمی هست که چند سال پیش ت تلیویزیونم نشون داد که یه دزد و یه نا خدا توی یه جنگی که علیهش پاپوش دوختن اخرش یه بچه هرو نجات میده و خودشو به تیر میبندن چندساله دنبالشم

    پاسخ

  5. بهروز

    آذر 23, 1397

    سلام اینجا یه عباس نامی هس که کلی اسم فیلم بلده
    یه فیلمی هس خیلی دنبالشم این قیلم رو تقریبا 15 سال پیش میداد شبکه 1 که یک سریال جادوگری بود
    تقریبا عصر تابستان ساعت 6 شرو میشد یه تیکه از داستانش یادمه
    در یه کوهی یه نفر تبدیل به موش شد و رفت تو سوراخ کوهستان
    ممنون میشم اسمشو بگی

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به بهروز

      آذر 23, 1397

      سلام بهروز جان،
      لطف داری 😊. البته من از ادمین های اینجا هستم.
      راستش چیزی به ذهنم نمیرسه. اگه بخش های بیشتری از داستانش یا فضاش رو یادته بنویس شاید من یا دوستان بتونیم پیداش کنیم.

      پاسخ

      • وحید در پاسخ به عباس

        بهمن 15, 1402

        یه فیلم پسا آخر الزمانی بود که یه عده بعد از نابودی کره زمین ، زیر زمین زندگی میکردن و بعد از گذشت شاید چند قرن چند نفر تلاش کردن به سطح زمین برگشتند

        پاسخ

    • رضا در پاسخ به بهروز

      آذر 2, 1399

      فکر کنم هری‌پاتر باشه ولی کدوم قسمتش هست نمیدونم

      پاسخ

    • A در پاسخ به بهروز

      آذر 3, 1399

      فکر کنم زندانی آزکابان باشه

      پاسخ

    • Zahra در پاسخ به بهروز

      مرداد 6, 1401

      هری پاتر و زندانی آزکابان

      پاسخ