آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 5)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم های مختلف است؛ پیشنهاد ما این ده فیلم است که در ادامه خواهید دید. با پروشات همراه باشید.


1. اطلس ابر -2012- Cloud Atlas

ژانر: ماجراجویی، علمی- تخیلی، راز آلود

کارگردان: “تام تیکور” (Tom Tykwer)

بازیگران: “تام هنکس”، “هلی بری”، “هوگو ویوینگ”

تریلر فیلم

ماجراهای فیلم “اطلس ابر” نشان می دهند که اعمال انسان ها در گذشته و حال و آینده ی دیگر انسان ها موثر است. زندگی های قبلی شخصیت های داستان و ارتباط پیچیده ی بین اتفاقاتی که نتیجه یاتفاق هایی در سال ها و حتی قرن های گذشته هستند به زیبایی در این فیلم به تصویر کشیده شده است.


2. زیبایی موازی -2016- Collateral Beauty

ژانر: درام، غم انگیز

کارگردان: “دیوید فرانکل” (David Frankel)

بازیگران: “ویل اسمیت”، “ادوارد نورتون”، “کیرا نایتلی”، “هلن میرن”، “کیت وینسلت”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی مردی به نام “هاوارد” است که بعد از طلاق از همسرش دچار افسردگی شده و بیشتر وقت خود را در تنهایی سپری می کند. دوستانش که برای وی ناراحت هستند، تصمیم می‌گیرند که به او کمک کنند تا بتواند این بحران را پشت سر بگذارد.

آنها بعد از زیر نظر گرفتن “هاوارد” متوجه می‌شوند که او برای زمان، مرگ و عشق نامه می‌نویسد. دوستان او هم تصمیم می‌گیرند که سه بازیگر تئاتر را استخدام کنند تا در نقش‌هایی که او به آن‌ها نامه نوشته است بازی کنند و جواب نامه‌هایش را بدهند و او را متقاعد کنند که به زندگی برگردد.


3. ظرف نهار -2013- The Lunchbox

ژانر: درام، رمانتیک

کارگردان: “ریتش باترا” (Ritesh Batra)

بازیگران: “عرفان خان”، “نیمرات کار”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی مردی به نام “ساجران” است که سال ها به عنوان یک حسابدار مشغول به کار بوده است. یک روز ظرف غذایی که همسر جوان یکی از کارمندان فرستاده است، به اشتباه به دست “ساجران” می رسد و این اتفاق باعث آشنایی این دو نفر می شود که هر کدام به نوعی به دنبال برگرداندن عشق به زندگی شان هستند.


4. دختر دیگر بولین -2008- The Other Boleyn Girl

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: “جاستین چادویک” (Justin Chadwick)

بازیگران: “ناتالی پورتمن”، “اسکارلت جوهانسون”، “اریک بانا”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباه ی “توماس بولین” و “الیزابت هاوارد” است که  صاحب دو دختر و یک پسر به نام‌های “آن”، “مری” و “جورج بولین” می‌شوند. “مری” (خواهر کوچکتر) با پسری به نام “ویلیم کری” ازدواج می‌کند؛ در حالی که خواهر بزرگتر همچنان مجرد است.

پدر دختران و دایی آن‌ها که به دنبال قدرت و ثروت هستند، تصمیم می‌گیرند در سفری که می‌بایست “هنری هشتم” در آینده‌ای نزدیک به آن منطقه انجام می‌داد، “آن” را به او معرفی کنند به این امید که مورد پسند شاه قرار گیرد و شاه وی را به عنوان معشوقه و یکی از زنان خود قبول کند و آن‌ها نیز از این طریق به خواسته مورد نظر خود دست یابند. “آن” نیز می‌پذیرد که با آن‌ها همکاری کند.

اما درست هنگامی که همه چیز طبق نقشهٔ آن‌ها در حال پیش رفتن است، وقوع حادثه‌ای موجب می‌شود که توجه پادشاه به “مری” جلب شود و او را به کاخ دعوت نماید.  “مری” که علاقه‌ای به این کار نداشت، با موافقت همسرش مجبور می شود به این کار تن دهد.


5. دلقک -2014- Clown

ژانر: ترسناک

کارگردان: “جان واتس” (Jon Watts)

بازیگران: “الی راث”، “اندی پاورز”، “لورا آلن”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی مردی است که برای جشن تولد پسرش لباس یک دلقک را می پوشد اما بعد از پایان مهمانی متوجه می شود که این لباس نفرین شده است و باعث تغییر شخصیت و حالت کسی می شود که آن را بر تن دارد.


6. کافه سوسایتی -2016- Café Society

ژانر: رمانتیک، کمدی

کارگردان: “وودی آلن” (Woody Allen)

بازیگران: “جسی آیزنبرگ”، “کریستن استوارت”، “استیو کارل”

تریلر فیلم

داستان این فیلم حول محور کافه سوسایتی دهه ۱۹۳۰ میلادی هالیوود می‌چرخد. این فیلم ماجرای یک پسر جوان را روایت می‌کند که در دهه سی میلادی با رویای ورود به سینما به هالیوود قدم می‌گذارد اما عشق، او را به دنیای پرشور و حال کافه سوسایتی می‌برد که یکی از شاخصه‌های کلیدی آن دوران بود.


7. پروانه ی سیاه -2017- Black Butterfly

ژانر: هیجانی

کارگردان: “برایان گودمن” (Brian Goodman)

بازیگران: “جاناتان ریس میرز”، “آنتونیو باندراس”، “پایپر پرابو”

تریلر فیلم

داستان این فیلم راجع به نویسنده ای به نام “پاول” با بازی “آنتونیو باندراس” است که برای نوشتن داستانی که بتواند بسیار پرفروش شود به شهر کوچکی که قتل های زیادی در آن اتفاق افتاده است نقل مکان می کند. او با مردی در یک رستوران آشنا می شود و او را برای ماندن در خانه اش دعوت می کند. اما این مرد که “جاناتان رایز مایرز” نقش او را بازی می کند شروع به دخالت در زندگی پاول کرده و باعث میشود این دو نفر در مبارزه ی سختی با یکدیگر قرار بگیرند.


8. لگیز -2014- Laggies

ژانر: کمدی، عاشقانه

کارگردان: “لین شلتون” (Lynn Shelton)

بازیگران: “کیرا نایتلی”، “کلویی گریس مورتس”، “سم راکول”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی دختری به نام “مگان” است که به تازگی نامزد کرده است و بعد از ماجرا هایی از خانه فرار می کند و به طور اتفاقی با دختری 16 ساله دوست می شود که با پدر مجردش زندگی می کند. “مگان” به مدت چند روز در خانه ی دوست جدیدش می ماند و رابطه ی عاشقانه ای بین او و پدر آن دختر شکل می گیرد.


9. شکار -2012- The Hunt

ژانر: درام

کارگردان: “توماس وینتربرگ” (Thomas Vinterberg)

بازیگران: “مدس مایکلسن”، “سوس وولد”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی معلمی که به تنهایی زندگی می‌کند و در حال تلاش برای به دست آوردن حق حضانت فرزندش می باشد؛ در حالی که در این راه به موفقیت نزدیک شده است، عشق تازه‌ای وارد زندگی اش می شود و ناگهان زندگی اش به طرز وحشتناکی با یک دروغ کوچک از هم می‌پاشد.


10. آقای پیبادی و شرمن -2014- Mr. Peabody & Sherman

ژانر: ماجراجویی، کمدی

کارگردان: “راب مینکاف” (Rob Minkoff)

صدا پیشگان: “تای بورل”، “ماکس چارلز”، “آریل وینتر”

تریلر فیلم

“آقای پیبادی” سگی است که با توجه به انسان نبودنش، بسیار باهوش است و اختراعات زیادی کرده‌ است. او پسر بچه‌ای را به نام “شرمن” به فرزندی خود می‌پذیرد.”آقای پیبادی” اختراع جدیدی می‌کند که می‌شود با آن به زمان سفر کرد تا بتواند “شرمن” را با تاریخ آشنا کند و آنها با هم به گذشته سفر می کنند و ماجرا های جالب و هیجان انگیزی برایشان اتفاق می افتد.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. هامان

    بهمن 10, 1397

    فیلم شماره 10 که یک انیمیشنه اصلا مورد خوبی واسه تماشا نیس این فیلم که بیشتر مخاطبانش کودکان هستن این رو القا میکنه که سگ ها هم درست مثل انسان ها هستند و نگهداری سگ رو ترویج میکنه و حتی پا رو فراتر میذاره تاجایی که همه آخر فیلم شعار میدن که ” من هم یک سگ هستم ” و این همون فرهنگیه که دیده میشه بعضی ها با سگشون ازدواج میکنند….و مساله دیگه بحث تکامل و حیوان بودن انسان درست مثل سگ و… است که چارلز داروین میگفت….و اصلا مورد خوبی واسه تماشا نیس….

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به هامان

      بهمن 10, 1397

      ممنون از اینکه نظرتون رو با ما درمیون گذاشتین دوست عزیز.
      من فکر می کنم که ما به عنوان مخاطب، نباید از دریچه ی اعتقادات خودمون به یک اثر هنری نگاه کنیم. اگر فیلمی به نظر ما مفاهیم بد یا بی معنی رو به نمایش میذاره به این معنی نیست که کلا باید کنار گذاشته بشه.

      پاسخ