10 فیلم برتر نیکلاس کیج که باید تماشا کنید

نیکلاس کیج (Nicolas Cage) یکی از ستاره هایی است که نسل ما با فیلم های او بزرگ شد. او در دهه نود در کنار بروس ویلیس در فیلم های اکشن حضور داشت و نقش یک مرد خونسرد و شرور را ایفا می کرد. او که از خانواده کاپولا آمد، با نقش های کوچک کار خود را آغاز نمود و به یک ستاره پرفروش بدل شد. انتخاب هایی سینمایی او موثر واقع شده و فیلم های او به بهترین آثار بدل شدند. او نقش های ستاره اکشن، مجرم، دیوانه، و هر نقش جالب دیگری را بازی کرده است. با این حال او در چند سال گذشته در فیلم های ناموفق حضور یافت و برای این گزینه هایی او می توان دلایلی آورد، با این حال توانایی های بازیگری او بر کسی پوشیده نیست. در مقالات قبلی بیوگرافی نیکلاس کیج را آورده بودیم و در اینجا می خواهیم 10 فیلم برتر او را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. گنجینه ملی – National Treasure – 2004

یکی از دیدنی ترین فیلم های سینمایی چند سال اخیر درباره دزدیدن اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا برای یافتن یکی از گنجینه های پنهان، که کج در آن نقش بن گیتس را ایفا می کند، مردی که یکی از اجدادش راز گنجینه را می دانست. او در کنار دایان لین باید مانع از دزدیده شدن این گنجینه شود. این فیلم تاریخی، تخیلی و جالب است.

همچنین بخوانید: 16 فیلم برتر لئوناردو دیکاپریو که حتما باید تماشا کنید


9. هواپیمای محکومین – Con Air – 1997

یکی از مجرمان هواپیمای مخصوص نقل و انتقال زندانیان، کنترل این وسیله را برعهده می گیرد. نیکلاس کیج نقش کامرون پو را ایفا می کند، یکی از اعضای اسبق ارتش که اکنون مجرم شده و باید مانع از دزدیده شدن هواپیما توسط مجرمان شود. این فیلم محصول دهه نود می تواند هنوز هم موفق باشد. جام مالکوویچ هم نقش سایرس را برعهده داشت که سرقت هواپیما به عهده او بود و به خاطر بازی خوبش با تحسین مواجه شد.

همچنین بخوانید: معرفی تمام 42 فیلم تام کروز از بدترین تا بهترین


8. صخره – The Rock – 1996

پیش از اینکه مایکل بی در فیلم های “تبدیل شوندگان” (Transformers) کارگردانی کند، فیلم های موفقی را تولید نمود که این فیلم یکی از آن هاست. گروهی از سربازان نیروی دریایی آمریکا در مقر جزیره آلکاتراز، با سلاح های خود شهر سان فرانسیسکو را تهدید می کنند. تنها یک نفر توانسته از آلکاتراز فرار کند، یک مامور اف بی آی که در زمینه تسحیلات تخصص داشته و می تواند این سلاح ها را خنثی نماید. کیج نقش این مامور را ایفا می کند و در این نقش هم بسیار موفق عمل کرده است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های شارلیز ترون به انتخاب مخاطبین


7. شهر فرشته ها – City Of Angels – 1998

فیلمی براساس یک فیلم آلمانی  با یک پایان متفاوت، درباره سث، یک فرشته نگهبان و ماجراجویی اش برای شناخت انسان. او و همراه اش کاسیل به شهر لس آنجلس می روند تا در سفر مرده ها به دنیای مرگ همراهی شان کنند. او در یکی از این همراهی ها با پزشکی به نام مگی آشنا می شود که می خواهد یک انسان را از مرگ نجات دهد. مهربانی مگی باعث می شود که سث با او دوست شود که این دوستی به عشق بدل می شود. آیا یک فرشته می تواند عاشق یک انسان شود؟ بازی نیکلاس کیج در نقش سث از داستان فرشته مغضوب الهام گرفته شده است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر آنجلینا جولی که باید تماشا کنید


6. بزرگ کردن آریزونا – Raising Arizona – 1987

این فیلم هم مانند فیلم های دیگر برادران کوئن یک کمدی سیاه است که با کمک روایت شخصیت ها را در شرایط مختلف، که توسط خودشان ایجاد شده، نشان می دهد. داستان درباره زوجی است که کودکی را می دزدند تا او را بزرگ کنند اما سپس مجبورند او را نزد خانواده اش بفرستند. داستان از همین جا شروع می شود. این فیلم که در ابتدا مورد توجه قرار نگرفت، به تدریج و با رشد برادران کوئن، مورد تحسین قرار گرفت. کیج داستان مرد این خانواده را ایفا می کند که به خاطر زنش دست به سرقت می زند. کیج جوان در این نقش درخشید.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر وین دیزل که باید تماشا کنید


5. تغییر چهره – Face/Off – 1997

یکی از بهترین فیلم های کارنامه نیکلاس کیج، داستان موش و گربه بازی یک مامور اف بی آی و یک تروریست، که بر حسب اتفاق چهره هم دیگر را به دست می آورند و مجبورند در نقش یکدیگر ظاهر شوند. کیج نقش کاستور تروریست را ایفا می کند که چهره او به شان، مامور اف بی آی، با بازی جان تراولتا واگذار شده است. زمانی که شان با کمک چهره کاستور می خواهد درباره یک بمب پنهان شده اطلاعات کسب کند، کاستور چهره شان را اتخاذ کرده و در کنار همسر و دختر او زندگی می کند. بازی کردن به جای یک فرد دیگر آسان نیست اما کیج از پس این کار بر می آید.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر نیکول کیدمن که باید تماشا کنید


4. مردان چوب کبریتی – Matchstick Men – 2003

کیج نقش یک جاعل روان پریش را ایفا می کند که پس از مدتی دخترش را که هیچگاه ندیده ملاقات می کند. او که رفته رفته به دخترش نزدیک می شود تصمیم می گیرد به خاطر او از این حرفه کناره بگیرد اما باید آخرین ماموریت را انجام دهد. اما مثل همیشه همه چیز بد پیش می رود. گرچه این فیلم در گیشه موفق نبود اما فیلمنامه بسیار خوبی داشت. نیکلاس نقش این مرد بیچاره را ایفا می کند که باید میان حرفه و دخترش یکی را انتخاب کند و این نقش را به زیبایی آفرید.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر نائومی واتس (Naomi Watts) که باید تماشا کنید


3. ارباب جنگ – Lord of War – 2005

همانطور که غذا برای زندگی لازم است، سلاح هم برای جنگ ضروری است. فیلمی اقتباسی از زندگی واقعی تاجر روسی، ویکتور بوت، که تاجر مرگ نامیده می شد، و نیکلاس کیج نقش یوری اورلوف را بازی می کند، یک تاجر اسلحه که به عنوان دلال عمل کرده و به کشورهای ختلف سلاح می فروشد. او به زیبایی نقش یک تاجر بااعتماد به نفس را ایفا می کند، که در مواقع خطر از مهلکه گریخته و ککش هم نمی گزد که سلاح های او چه فجایعی را ایجاد نموده اند. او تصور می کند مردم بدون سلاح هم می جنگند، پس چه بهتر که او در میان سودی ببرد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر آرنولد شوارتزنگر که باید تماشا کنید


2. ترک لاس وگاس – Leaving Las Vegas – 1995

یک الکلی که شغل و زندگی اش را از دست داده و در لاس وگاس به دنبال راهی است تا به زندگی اش خاتمه دهد. در آنجا با فاحشه ای آشنا می شود که سرنوشت اش از او بهتر نیست و در آخرین روزهای زندگی شان رابطه ای را آغاز می کنند. اما سرنوشت بازی دیگری را برایشان درنظر گرفته است. این فیلم تکان دهنده داستان زندگی دو نفر است. کیج نقش بن الکلی را ایفا می کند که به خاطر الکل زندگی خود را نابود کرد. در حقیقت مشکلات او را بدبخت کرده اند و الکل تنها همه چیز را بدتر نموده است. کیج برای ایفای این نقش جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت  کرد.

همچنین بخوانید: 13 فیلم برتر رابرت داونی جونیور که باید ببینید


1. اقتباس – Adaptation – 2002

چارلی کافمن فیلمنامه نویسی است که در تصورات خود گیر کرده و نمی تواند فیلمنامه مناسبی از یک کتاب را بنویسد. بدتر اینکه برادر دوقلویش دونالد، که او هم فیلمنامه نویس است، به نزد او می آید. زمانی که چارلی شرایط سختی دارد فیلمنامه های دونالد فروش خوبی داشته و شرایط برای چارلی بدتر می شود. این فیلم که دیوار چهارم را از بین می برد، در حقیقت نشان دهنده ترس و احساس ناامنی افراد است. بازی در نقش چارلی و برادر دوقلویش دونالد یکی از بهترین نقش های اوست. او در نقش چارلی آسیب پذیر و حساس و در نقش دونالد بااعتماد به نفس و موفق است. او در کنار مریل استریپ و چارلی کوپر بازی موفقی داشت.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. Bardia

    مهر 15, 1401

    سلام یه فیلمی از نیکولاس کیج دیدم که داستانش درباره اینه یه مردی دخترش رو میدزده مرده یکی از پاهاش آهنی هست با یه تاکسی میدزدتش اسم فیلمرو یادم رفته میشه لطفا اسمشو بگید لطفا زودتر

    پاسخ

  2. Behnam

    آبان 28, 1400

    ایموس و اندرو هم جزوشونه که واقعا فیلم بی نظیریه👌🏻

    پاسخ