مسن‌ترین قهرمان‌های انیمه که شاید برای طرفداران انیمه جالب باشند

به ندرت پیش می‌آید که شخصیت اول یک انیمه نوجوان نباشد. اکثر انیمه‌های  معروف شخصیت‌هایی در رده سنی 12 تا 15 سال را نشان می‌دهند که برای مخاطبان نوجوان خود قابل درک باشد. این بدان معنا نیست که بزرگسالان نمی‌توانند از انیمه‌ای که مخاطب هدفش نوجوانان هستند، لذت ببرند. اما زمانی که به دنبال انیمه جدیدی برای تماشا کردن می‌گردید، پیدا کردن انیمه‌ای که در آن شخصیت اول بزرگسال باشد، ممکن است چالش‌هایی به همراه داشته باشد. خوشبختانه، چند انیمه با شخصیت اصلی بالای 18 سال وجود دارد. برخی از این شخصیت‌های اصلی از چند سریال معروف هستند؛ حتی اگر پیرتر باشند. در اینجا مسن‌ترین قهرمان‌های انیمه را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

هشدار اسپویل*


10. “ایچیرو اینویاشیکی” در “اینویاشیکی” (Inuyashiki) پیرمردی غیرمعمولی است

“ایچیرو اینویاشیکی” با 58 سال سن مردی معمولی است که بسیار مسن‌تر به نظر می‌آید. او محتاط و خجالتی است و با همسرش “مری” و دو فرزندش “ماری” و “تاکشی” به‌عنوان یک فرد حقوق بگیر زندگی آرام ولی سختی دارد.

خانواده “ایچیرو” با او بدرفتاری می‌کنند و فقط به رفتار بزدلانه او می‌افزایند. علاوه بر همه این‌ها، درست زمانی که به خانه جدیدش نقل مکان می‌کند، تشخیص داده می‌شود که سرطان دارد. اما همه چیز زمانی تغییر می‌کند که او کشته می‌شود و سپس دوباره در بدنی جدید و قدرتمند زنده می‌شود و فرصتی دیگر برای رسیدن به زندگی مورد نظرش پیدا می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین داستان‌های انیمه که شاید برایتان جالب باشد و انیمه آن را دنبال کنید


9. “تایچی هیراگا کیتون” در “استاد کیتون” (Master Keaton) از هر نظر عالی به نظر می‌رسد

“تایچی هیراگا کیتون” با وجود استعدادهایی که دارد، در مورد آن‌ها خود به‌صورت علنی حرف نمی‌زند. این بازپرس 34 ساله در روزهای جوانی خود برای سرویس ویژه جوانی بریتانیا کار می‌کرد. او به سرتاسر جهان سفر کرده است و مهارت‌های خود را برای مبارزه و جاسوسی برای انجام ماموریت‌ها بکار می‌گیرد. “تایچی” یک شخصیت تحسین برانگیز است. او با جذابیت خود اطرافیانش را جذب می‌کند اما پشت آن نقاب، جنبه‌ای از شخصیت او وجود دارد که افراد زیادی آن را نمی‌بینند. مهم این است که در تیررس جنبهٔ بد او قرار نگیرید.


8. “نیکولاس براون” در “گنگستا” (Gangsta) باید به‌عنوان مزدوری ناشنوا زندگی را بگذراند

این مزدور ساکت در “گنگستا” با حدود 34 سال سن در لیست مسن‌ترین قهرمان‌های انیمه جا دارد. “نیکولاس” پسر یک فرمانده و یک فاحشه از بدو تولد ناشنوا بود. پس از مرگ مادرش، پدرش او را به گروه مزدوران خود برد ولی خیلی با او مهربان نبود.

“نیکولاس” سال‌ها آزار و اذیت را در دوران کودکی خود تحمل کرد. او از پدرش می‌ترسید و بدون هیچ سوالی از او اطاعت می‌کرد. او مجبور است برای راحتی پدرش، به‌عنوان ابزار کار کند و آن زخم‌ها و خاطرات بد را با خودش به زندگی بزرگسالی‌اش می‌برد.


7. “یوجی ایتامی” در “گیت” (Gate) به سختی می‌تواند گذشته‌اش را رها کند

“یوجی ایتامی” در “گیت” شکست‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. در 13 سالگی، وقتی مادرش در دفاع از خود پدر ظالمش را به قتل رساند، خانواده‌اش که از قبل هم ناکارآمد بود، بیش از پیش از هم پاشید. مادر خانواده عقلش را به‌خاطر احساس گناه از دست می‌دهد و پس از تلاش ناموفقش برای خودکشی، “یوجی” را مجبور می‌کند که او را در یک مرکز روانی قرار دهد.

اکنون در 34 سالگی او مطلقه است و برای نیروی دفاع شخصی ژاپن کار می‌کند. “یوجی” هنوز از تربیت بی‌رحمانه‌اش رنج می‌برد و تقریباً برای هر کاری که انجام می‌دهد، زیاد تلاش نمی‌کند. اما او در قسمت‌های بعدی انیمه “گیت” نشانه‌هایی از بهبود زخم‌های گذشته خود را نشان می‌دهد.


6. “دکتر کنزو تنما” در “هیولا” (Monster) شخصیتی سرگرم کننده است

طرفداران قدیمی انیمه هرگز از  پیشنهاد کردن انیمه شگفت‌انگیز “هیولا” محصول 2014 به کسی که آن را ندیده است، دست برنمی‌دارند. و یکی از جذابیت‌های این انیمه قهرمان آن، “دکتر کنزو تنما” است.

این دکتر 28 ساله یک جراح مغز و اعصاب محترم است که در بیمارستانی در آلمان کار می‌کند. او پس از نپذیرفتن عمل جراحی یک جهره برجسته، به سرعت جایگاه اجتماعی خود را از دست می‌دهد و به تعصبات یک طرفه بیمارستان اعتراض می‌کند. اما تلاش او برای انجام کار درست منجر به عواقب بدتری می‌شود.

همچنین بخوانید: شخصیت‌های شرور و نترس انیمه که ترسی از مردن ندارند


5. “کنشین هیمورا” در “رورونی کنشین” (Rurouni Kenshin) علی‌رغم سن‌وسالش، هنور هم تا به امروز طرفدار دارد

انیمه‌های “شونن” معمولاً پسرهای نوجوان را نمایش می‌دهد؛ بنابراین طبیعی است که قهرمان داستان هم از همان رده سنی باشد. وقتی که “رورونی کنشین” برای اولین بار در سال 1996 به نمایش درآمد، طرفداران از دیدن قهرمان داستان که مردی تقریباً 30 ساله بود، غافلگیر شدند.

“کنشین هیمورا” یک “وندرر” 28 ساله است؛ اما با گذشت انیمه چیزهای بیشتری از گذشته او فاش می‌شود. او بیشتر دوران جوانی خود را به‌عنوان یک قاتل گذراند، اما روش‌های قتل خود را کنار گذاشت و از خاطرات مردم ناپدید شد. ده سال بعد، “کنشین” خود را در حال مراقبت از “کائورو کامیا”، دختر یتیم یک مربی “کندو” می‌بیند. باوجود سن و سالش، طرفداران هنوز رفتار مهربان “کنشین” را دوست دارند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند و او از آن زمان نماد یکپارچه سازی انیمه باقی مانده است.


4. سن “گینتوکی” در “گینتاما” (Gintama) سه سال پس از پایان انیمه فاش شد

“گینتاما” هم مانند “رورونی کنشین” وقتی “گینتوکی ساکاتا” شروع شد، طرفداران “شونن” را شگفت‌زده کرد. او به جای اینکه یک پسر نوجوان پرانرژی با چشمان درشت باشد، یک جوان 27 ساله تنبل و خودشیفته با علاقه فراوان به شیرینی است. “کوهی اونیشی”، تدوین‌گر مانگای “گینتاما”، سن او را تا فوریه 2021 (بهمن 1399) فاش نکرد. این یک راز طولانی‌مدت از زمان پخش انیمه بوده است.

“گینتاما” یک مانگای تقلیدآمیز در نظر گرفته می‌شود، ولی همچنان شامل آرک‌های داستانی شدیدتری است که عمدتاً به گذشته “گینتوکی” مربوط می‌شود. او قبل از شروع انیمه، به‌عنوان “دیو سفید”، سامورایی شورشی بدنام، زندگی می‌کرد و مقابل هجوم “آمانتو” می‌جنگد. ژاپن به دست “آمانتو” افتاد و جایگاه سامورایی‌ها را سلب کرد و “گینتوکی” اکنون آزادانه کار می‌کند و کارهای عجیب‌وغریب در شهر انجام می‌دهد. البته زندگی جدید دنیوی او بدون بالا و پایین نیست.


3. “سایتما” در “مرد تک مشتی” (One Punch Man) شخصیتی است که بسیار قابل درک است

“سایتاما”ی  ساله قبل از اینکه به یک قهرمان تبدیل شود، فقط یک شهروند عادی بود که به دنبال شغل می‌گشت. بسیاری از بزرگسالان امروزی می‌توانند با تقلای او برای یافتن شغل و احساس سرخوردگی او پس از قبول نشدن، ارتباط برقرار کنند.

“مرد تک مشتی” بعد از اینکه سایتاما یک کودک را از دست یکی از هیولاهای وحشی در اطراف شهرش نجات می‌دهد، ادامه می‌یابد. این اتفاق، میل او را برای تبدیل شدن به یک ابرقهرمان آشکار می‌کند و او را تشویق می‌کند که از یک روش آموزشی ساده اما مؤثر پیروی کند. اکنون، او آن‌قدر قدرتمند شده است که هیچ‌کس نمی‌تواند به او دست بزند.


2. یکی از معروف‌ترین قهرمانان “شونن” در “دراگون بال” (Dragon Ball) یک بزرگسال است

جالب است که یکی از معروف‌ترین قهرمانان “شونن” یک مرد بالغ است و یکی از مسن‌ترین قهرمان‌های انیمه محسوب می‌شود. “سون گوکو” در “دراگون بال” که با نام “کاکاروت” نیز شناخته می‌شود، 24 ساله است.

“گوکو” زمانی که کودک بود، برای نابود کردن زمین فرستاده شد. یک جراحت باعث شد که او حافظه‌اش را از دست بدهد و مأموریت خود را در سال‌های پس از آن فراموش کند. او به‌عنوان یک انسان بزرگ شد و به زندگی روی زمین وابسته شد. “گوکو” اکنون آموزش می‌بیند تا به یک جنگجوی قوی تبدیل شود که وظیفه دارد که به جای حمله به خانه جدید خود، از آن دفاع کند.

همچنین بخوانید: قدرتمند‌ترین شخصیت‌های انیمه در سال‌های 2000 به ترتیب رتبه بندی


1. “گاتس” در “برزرک” (Berserk) در طول زندگی خود اتفاقات زیادی را تجربه کرده است

“گاتس” علی‌رغم اینکه فقط 24 سال سن دارد، جهنم (به معنای واقعی کلمه) را تجربه کرده است. به همین دلیل یکی از مسن‌ترین قهرمان‌های انیمه است. قهرمان “برزرک” در طول زندگی خود برخی از وحشتناک‌ترین تراژدی‌ها را پشت سر گذاشته است.او از بدو تولد شاهد مرگ و ویرانی بوده و در طول سال‌ها افراد نزدیک خود را از دست داده است. “گاتس” حتی با وجود آن شکست‌های سنگین، هرکاری می‌کند تا زنده بماند. او با جنگیدن و کشتن هر کسی که سر راه او ایستاده است غریبه نیست و در جوانی مهارت‌های شمشرزنی و آدم‌کشی خود را تقویت می‌کند. هنوز هم بدبینی در شخصیت او وجود دارد، اما محافظت از کسانی که به آن‌ها اهمیت می‌دهد، او را بی‌رحم می‌کند. بنابراین قطعا باید در لیست مسن‌ترین قهرمان‌های انیمه قرار بگیرد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. کورش مجرب

    دی 25, 1400

    آآآآه. گاتس!!! چقدر زجركشيده!!! چقدر مظلوم!!! واقعا يكي از باتجربه ترين شخصيت هاي جهان مانگا و انيمه هست.

    پاسخ

  2. ایران

    دی 15, 1400

    لیسن جالبی بود ولی از کجاتون در اوردین گوکو ۲۴ سال باو بالای ۴۰ سالشه نوه هم داره این سی بی ار هم یه تختش کمه همیشه

    پاسخ

    • اوتاکو * در پاسخ به ایران

      دی 16, 1400

      مطمئنم که سنش تو زد کمتر از ۲۴ و حدود ۴۰ سال هم سن تو سوپر داره و اینکه شروعش از یه بچه ۱۲ ساله بود که شمردن بلد نبود واسه همین فکر می کرد ۱۴ سالشه اون بود سون گوکو

      پاسخ

    • ن ن در پاسخ به ایران

      بهمن 26, 1401

      گوکو بالای ۷۰۰ سال سن داره
      سایان ها موجوداتی هستن که پیر نمی شن و پیری تقریبا براشون معنی نداره یا خیلی دیر پیر میشن
      یعنی سنشون تاثیری بر روی زندگیشون نداره و عمرشون خیلی بالاست

      پاسخ