7 فیلم جذاب و دیدنی با موضوع سرقت شبیه فیلم “تریپل ناین” (Triple 9) که باید تماشا کنید

یک تریلر اکشن به کارگردانی “جان هیل کوت” (John Hillcoat) در سال 2016 با حضور “کیت وینسلت” (Kate Winslet)، “آنتونی مکی” (Anthony Mackie)، “چیویتل اجیوفور” (Chiwetel Ejiofor)، “کیسی افلک” (Casey Affleck)، “وودی هارلسون” (Woody Harrelson)، “آرون پل” (Aaron Paul)، “گل گدوت” (Aaron Paul)، “ترزا پالمر” (Teresa Palmer) و “نورمن ریدوس” (Norman Reedus). داستان درباره گروهی پلیس فاسد است که از طرف مافیای روسی، ایرینا (کیت وینسلت) از بانک سرقت می‌کنند و پس از پایان کارشان ایرینا دوباره از آن‌ها می‌خواهد از مکان امنیتی دیگری سرقت کند.

این گروه نقشه می‌کشند و باید هشدار تریپل ناین را فعال کنند تا فرصت‌های تازه‌ای برای اتمام کار را برایشان فراهم کند. به تدریج شاهد نقشه‌ای دیدنی هستیم. پس از اکران فیلم کارگردانی “هیل کوت”، صحنه‌های سرقت، شخصیت پردازی و داستان تحسین شد. در اینجا می‌خواهیم فیلم‌های مشابه را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. مخمصه – Heat – 1995

فیلمی از “مایکل مان” (Michael Mann) با حضور “رابرت دنیرو” (Robert De Niro) و “آل پاچینو” (Al Pacino). دو سارق بانک که یکی از بهترین صحنه‌های سرقت در تاریخ سینما را رقم می‌زنند. پاچینو نقش پلیسی را ایفا می‌کند که باید شخصیت دنیرو و دار و دسته‌اش را دستگیر کند. این دو در نقش‌های خود می‌درخشند و شاهد یک فیلم جنایی درخشان با شخصیت پردازی قوی هستیم.

همچنین بخوانید: رده‌بندی بهترین فیلم‌های آل پاچینو بر اساس امتیاز راتن تومیتوز


6. سرقت – Heist – 2001

فیلمی خوش ساخت از “دیوید ممت” (David Mamet) درباره جو مور (جین هکمن “Gene Hackman”) که پس از دستگیری حین ارتکاب جرم توسط دوربین‌های امنیتی می‌خواهد زندگی مجرمانه را پشت سر بگذارد. اما یکی از شرکایش میکی برگمان (دنی دویتو “Danny DeVito”) حاضر نیست بدهی‌اش را صاف کند. مور که وسوسه شده آخرین نقشه را عملی کند به ماجرایی شوم وارد می‌شود. این فیلم به خاطر دیالوگ‌ها و فیلمنامه اش درخشید.


5. نفوذی – Inside Man – 2006

“راسل جوئیرتز” (Russel Gewirtz) پس از پنج سال فیلمنامه “نفوذی” را تمام کرد. فیلمی سرقتی به کارگردانی “اسپایک لی” (Spike Lee) با حضور “دنزل واشینگتن” (Denzel Washington) در نقش یک کارآگاه که با سارقانی که می‌خواهند نقشه دالتون راسل (کلاین اوون “Clive Owen”) را عملی کنند مذاکره می‌کند. تا اینکه یک دلال بانکی (جودی فاستر “Jodie Foster”) از طرف مؤسس بانک وارد می‌شود تا گاو صندوق را از شر سارقین دور نگه دارد. “اسپایک لی” با این ژانر هوشمندانه فیلم و داستانی دیدنی در اختیارمان گذاشت.


4. دزد – Thief – 1981

دومین فیلم “مایکل مان” در این لیست با حضور “جیمز کان” (James Caan) در نقش فرانک، مجرم سابق که بین زندگی مجرمانه و تلاش برای بازگشت به زندگی عادی گیر افتاده است. تا اینکه تصمیم می‌گیرد آخرین سرقت را انجام داده و بعد زندگی آرامی پیش بگیرد. یک فیلم سرقتی با نمایش مهارت‌های سینمایی “مایکل مان”.

همچنین بخوانید: معرفی 26 فیلم جذاب و دیدنی درباره سرقت در تاریخ سینما که باید تماشا کنید


3. کشتن – The Killing – 1956

فیلمی از “استنلی کوبریک” (Stanley Kubrick) که بر فیلم‌های سرقتی دیگری مانند “شوالیه تاریکی” (The Dark Knight) از “کریستوفر نولان” (Christopher Nolan’s) تأثیر گذاشت. داستان درباره مجرمانی است که نقشه سرقت می‌چینند تا اینکه یکی از آنها با همسرش نقشه‌ای دیگر می‌چیند. فیلمی با عناصر نوآر و سرقتی جز آثار دیدنی کوبریک.


2. مرز سه‌گانه – Triple Frontier – 2019

فیلمی با حضور “بن افلک” (Ben Affleck)، “چارلی هونام” (Charlie Hunnam)، “پدرو پاسکال” (Pedro Pascal) و “اسکار آیزاک” (Oscar Isaac) در نقش افرادی که برای دستیابی به پول روش‌های غیرقانونی را پیش گرفته و زندگی خود را به خطر می‌اندازند. فیلم با عناصر اکشن خود دیدنی است.


1. کسب و کار ایتالیایی – The Italian Job – 2003

فیلمی به کارگردانی “اف. گری گری” (F. Gary Gray) بازسازی فیلمی بریتانیایی در سال 1969 درباره گروهی از سارقین که می‌خواهند طلا را از فرد دیگری که قبلاً سرشان کلاه گذاشته بگیرند. یک اریلر با اجراهای دیدنی و صحنه‌های اکشن و اتومبیل رانی که یک تریلر سرقتی دیدنی است.

همچنین بخوانید: 25 بازیگر برتر قرن بیست‌ویک به انتخاب مجله نیویورک تایمز


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم