بیوگرافی کامل گل گدوت (Gal Gadot) از کودکی تا به امروز

نام: گل گدوت

تاریخ تولد: 30 آوریل 1985 (10 اردیبهشت 1364)

سن: 34 سال

محل تولد: روش هاعین، اسرائیل

قد: 1.77 سانتی متر

شغل: بازیگر، مدل عکاسی

وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی گل گدوت

گل گدوت یک بازیگر و مدل اسرائیلی است که پس از بازی در نقش قهرمان زن شگفت انگیز در فیلم پرفروش “بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت” (Batman v Superman: Dawn of justice) و “زن شگفت انگیز” (Wonder Woman) به شهرت رسید. به گفته خودش کارنامه بازیگری او براساس خوش شانسی های مختلف شکل گرفت. جمله “همیشه به جلو حرکت کن. موفقیت در یک گوشه در انتظار توست” درباره او صدق می کند. گل گدوت در روش هاعین اسرائیل به دنیا آمد، اما کودکی اش را در تل آویو گذراند. مادرش معلم و پدرش مهندس بود. گل خودش را یک اسرائیلی حقیقی می داند، گرچه رگ و ریشه یهودی های آلمانی، اتریشی، چکی و لهستانی دارد. اجدادش از اروپا مهاجرت کرده بودند. گل در زبان عبری به معنای “کرانه رودخانه” است و در ترجمه انگلیسی “موج” هم معنا می دهد.

گل گدوت در کودکی و امروز

او در یک خانواده سختگیر بزرگ شد و با این حال امکانات مختلف را در اختیار او قرار دادند. او عاشق موتورسیکلت و ورزش بود. او در یک مدرسه مخصوص در رشته علوم تجربی تحصیل می کرد. پس از مدرسه هم به استخر یا زمین تنیس می رفت. حتی به زمین والیبال یا بسکتبال هم می رفت. اما بیش از هرچیز به رقص علاقه داشت و دوست داشت طراح رقص باشد. با این حال پس از مدتی نظرش را تغییر داد و تصمیم گرفت در رشته فقه تحصیل کند. او دو سال را در ارتش نیروی دفاعی اسرائیل گذراند و درباره آن پشیمان نیست زیرا معتقد است ارتش احترام و نظم را به فرد آموزش می دهد. پس از پایان سربازی به کالج IDC Herzliya وارد شد و  چند ترم در رشته حقوق تحصیل کرد. او می خواست به آرزوی خود رسیده و وکیل شود. با این حال پس از مدتی متوجه شد به درد این رشته نمی خورد. پس از سال اول تصمیم گرفت صنعت رویایی آمریکا را تصاحب کند.

حرفه مدلینگ

چهره جذاب او توجه مدیران آژانس های مد را جلب می کرد. یکی از آنها شرکت در مسابقه بانوی زیبایی اسرائیل سال 2004 را به او توصیه کرد. گرچه به این توصیه عمل کرد اما هدفش سرگرمی بود. تصور کنید با پیروزی در این رقابت و گذاشتن تاج بانوی زیبایی چقدر برای او شگفت انگیز بود. سپس در مسابقات بانوی شایسته جهان شرکت کرد اما در لیست پانزده نفر برتر قرار نگرفت. این موفقیت آغازگر حرفه مد بود. آژانس های مدل ملی و بین المللی به او پیشنهادهای مختلف ارائه دادند.

تصویر او به دعوت وزیر امور خارجه اسرائیل بر روی جلد مجله ماکسیم قرار گرفت. این عکس با عنوان “زنان ارتش اسرائیل” و به عنوان مدرکی دال بر ارتش اسرائیل و وضعیت آن پس از جنگ با لبنان، چاپ شد. او با بیکینی و کفش پاشنه بلند عکس گرفت. گرچه کمپین تبلیغاتی مجله مخالف بودند اما احتمالا ویراستار مجله مردان عاشق این مدل جذاب شد. تصویر او دو سال بعد هم به عنوان یک ستاره هالیوودی بر روی مجله ماکسیم قرار گرفت. او در تبلیغات وان ورا، گوچی، جگوار کارز و کاپیتان مورگان نیز شرکت کرد. علاوه بر این با برند “کاسترو” هم همکاری می کند. تصویر او بر جلد مجلات اف اچ ام، براید، گلیمور و کاسموپولیتن قرار گرفت.

فیلم های او

اولین حضور او به عنوان بازیگر در سریال اسرائیلی Bubot بود و با علاقه به مراحل فیلمبرداری در این حرفه ماند. بنابراین برای تصاحب صنعت هالیوود به آمریکا رفت. نقش فیلم “ذره‌ای آرامش” (Quantum of Solace) به او پیشنهاد شد اما با این که در تست دختر جیمز باند شکست خورد، توجه کارگردان ها را به خود جلب کرد. این دختر که می توانست موتورسیکلت سواری کند و با مهارت های ارتش آشنا بود به نقش دستیار کارتل، جیزل یاشر در فیلم “سریع و خشمگین” (Fast & Furious) دعوت شد. او این نقش را پذیرفت. کارگردان آنقدر از اجرای او راضی بود که در دو سری دیگر این فیلم هم از این بازیگر استفاده کرد.

گل گدوت در بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت

در سال 2010 این بازیگر با بازی در تریلر “شوالیه و روز” (Knight and Day) و کمدی “شب قرار” (Date Night) کارنامه اش را گسترش داد. او در فیلم اول با کامرون دیاز و تام کروز همکاری کرد. سپس در سریع و خشمگین 6 و 7 به نقش جیزل بازگشت و همچنین در کمدی Kicking Out Shoshana حضور یافت.

در بهار 2016 این بازیگر در نقش زن شگفت انگیز دنیای کامیک حضور یافت. بازی در فیلم اکشن “بتمن در برابر سوپرمن” او را شناخته تر کرد. گل حتی تصور نمی کرد نقش اصلی این چندگانه را دریافت کرد، زیرا ابتدا برای نقش زن گربه ای تست داد. با این حال اجرای او در کنار بن افلک و هنری کویل آنقدر درخشان بود که در سری های بعدی نقش الهه مبارز آمازون و پرنسس دایانا را دریافت کرد. این بازیگر در فیلم “بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت” تنها در چند دقیقه پایانی ظاهر شد. این نقش کمیو سرآغاز فیلم مستقل “زن شگفت انگیز” بود.

این بازیگر در درام جنایی “تریپل ناین” (Triple 9) حضور یافت. فیلم بعدی او “مجرم” (Criminal) بود. این تریلر جذاب داستان سرقت ذهن را نشان می دهد. مامورین سیاه برای دستیابی به اطلاعات یک هکر الگوی حافظه یک مامور متوفی سیا را در جسم یک مجرم خطرناک قرار می دهند.

زندگی شخصی

گل گدوت در سپتامبر 2008 با یک تاجر اسرائیلی به نام یارون ورسانو ازدواج کرد. در پاییز 2011 دخترشان آلما به دنیا آمد. در حال حاضر او یک همسر و مادر فداکار و بامحبت است. همسر او در آمستردام به دنیا آمد و در دانشگاه نیویورک تحصیل کرد. سپس مالک هتل ورسانو در نو زدک شد و در سال 2015 این هتل را به ارزش 26 میلیون دلار به رومن آبراموویچ فروخت.

گل گدوت و آرون ورسانو

این بازیگر در اینستاگرام حساب خود را دارد و این صفحه رسما صفحه او شناخته می شود. گل گدوت 11 میلیون دنبال کننده دارد. در سال 2017 هکرها تلفن همراه او را هک کرده و ویدیویی را که در آن نیمه برهنه است را در اینترنت منتشر کردند. او با قد 178 سانتی متر و وزن 50 کیلوگرم هیکل بسیار زیبایی دارد. او از بدنش شرمگین نیست و البته این موضوع جنجال زیادی به پا نکرد زیرا برای سلبریتی های دیگر نیز رخ داده بود.

گل گدوت در امروز

در اول ژوئن 2017 فیلم ابرقهرمانی درباره مبارز آمازون، پرنسس دایانا، که به زن شگفت انگیز تبدیل شده بود، به روی پرده سینما رفت. این فیلم به شکل گیری این شخصیت کامیک می پردازد. در این داستان شاهد ورود آمازون به سیاره انسان ها و رویارویی با هراس جنگ و بخشش مردم هستیم. او سپس می خواهد از انسانیت دفاع کند.

این فیلم با واکنش مثبت منتقدین مواجه شد. برخی آن را برترین اثر دنیای دی سی می دانستند. موفقیت این فیلم و استقبال منتقدین بر تصمیم گیری برادران وارنر تاثیر گذاشت و استودیو به فکر ساخت سری دیگر آن افتاد. فیلم بعدی زن شگفت انگیز در 13 دسامبر 2019 اکران می شود.

گل گدوت در زن شگفت انگیز

فیلم بعدی او “لیگ عدالت” (Justice League) بود که در سال 2017 ساخته شد و تقابل شخصیت های مختلف دنیای کامیک را نشان داد. همچینن سری دوم این فیلم نیز در سال 2019 اکران می شود. گفته می شود این بازیگر حضور در فیلم “ویران” (Ruin) را پذیرفته که داستان آن به حوادث آلمان پس از جنگ و نازی ها می پردازد. شخصیت اصلی این فیلم یک فرمانده نازی است که به امید پاک کردن جرم های دوران جنگ به آلمان بازمی گردد.

فیلم شناسی

  • Bubot – 2007
  • سریع و خشمگین – Fast & Furious – 2009
  • دارودسته – Entourage – 2009
  • زندگی زیبا – The Beautiful Life – 2009
  • شب قرار – Date Night – 2010
  • شوالیه و روز – Knight and Day – 2010
  • سریع و خشمگین ۵ – Fast Five – 2011
  • پرنده – The Bird – 2011
  • سریع و خشمگین 6 – Fast & Furious 6 – 2013
  • Kicking Out Shoshana – 2014
  • سریع و خشمگین 7 – Furious Seven – 2015
  • تریپل ناین – Тriple 9 – 2016
  • بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت – Batman v Superman: Dawn of Justice – 2016
  • مجرم – Criminal – 2016
  • چشم‌وهم‌چشمی – Keeping Up with the Joneses – 2016
  • زن شگفت انگیز – Wonder Woman – 2017

تصاویری از گل گدوت


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. Ali Reza

    اردیبهشت 14, 1400

    She is the bist

    پاسخ

  2. سحر

    تیر 14, 1399

    نمونه یک زن موفق و دوستداشتنی

    پاسخ