بیوگرافی کامل اسکار آیزاک (Oscar Isaac) از کودکی تا به امروز

نام: اسکار آیزاک (اسکار آیزاک هرناندز استرادا)

تاریخ تولد: 9 مارس 1979 (18 اسفند 1357)

سن: 40 سال

محل تولد: گواتملا سیتی، گواتملا

قد: 1.75 سانتی متر

شغل: بازیگر، موزیسین، خواننده

وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی اسکار آیزاک

“اسکار آیزاک” یک بازیگر هالیوودی گواتملایی است که پس از حضور در فیلم های “درون لوین دیویس” (Inside Llewyn Davis)، “یک سال بسیار خشن” (A Most Violent Year)، “اکس ماشینا” (Ex Machina) و حضور در نقش اصلی مینی سریال Show Me a Hero از کانال HBO به شهرت رسید. این بازیگر برای بازی در سریال آخر جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم تلویزیونی را دریافت کرد.

“اسکار آیزاک” در پایتخت کشور گواتملا که هم نام کشور است به دنیا آمد. مادرش “ماریا یوجینیا استرادا نیکول”، بومی گواتملا و پدرش “اسکار گونزالو هرناندز” یک کوبایی بود که به عنوان متخصص ریه در این کشور کار می کرد. او اجداد فرانسوی و یهودی دارد.

والدین او پس از تولد فرزندشان به ایالات متحده نقل مکان کرده و در میامی، پایتخت فلوریدا، ساکن شدند. “اسکار” در خانه با مذهب اوانجلین بزرگ شد. سپس به مدرسه خصوصی رفت، اما به دلیل سرگرم نمودن همکلاسی ها و شیطنت با مسئولین مدرسه مشکل داشت. درنتیجه در زمان دبیرستان اخراج شد.

در زمان تحصیل نواختن گیتار را آموخت و گروه راک Blinking Underdogs را راه اندازی کرد که خودش خواننده اصلی، رهبر و گیتاریست آن بود. این گروه موسیقی پانک چند سال فعالیت کرد و در کلوپ های میامی محبوب شد. آنها همچنین در آغاز کنسرت گروه محبوب گرین دی نیز حضور یافتند. اما زمانی که “آیزاک” تصمیم گرفت بازیگر شود و به مدرسه بازیگری جولیارد که در زمینه بازیگری بسیار معروف است، بپیوندد، همکاری آن ها به پایان رسید. اسکار تا سال 2005 در این مدرسه درس خواند و فارغ التحصیل شد.

با این حال “آیزاک” از موسیقی لذت می برد و بنابراین بعدها گروه نایت لب را تاسیس کرد. علاوه بر این در کنسرت های مختلف شرکت نمود. او با ستاره گواتملایی “گبی مورنو” و موزیسین کانادایی “الن دویل” همکاری کرد.

فیلم های او

در سال 1996 و پیش از اینکه “اسکار” مدرسه جولیارد را به پایان برساند، در درام جنایی Illtown در نقش مکمل حضور یافت. در کمدی اکشن “همه چیز درباره بنجامین ها” (All About the Benjamins) در سال 2002 نقش دیگری دریافت کرد. چهار سال بعد در یکی از قسمت های سریال آمریکایی “نظم و قانون” (Law & Order: Criminal Intent) حضور یافت. او همچنین در درام فاجعه ای Pu-239 در نقش فرعی یک گانگستر بازی کرد.

اسکار آیزاک در فیلم داستان میلاد

در سال 2005 “اسکار آیزاک” در کمدی خانوادگی Lenny the Wonder Dog ظاهر شد که در آن سگ خانواده صحبت می کند. یک سال بعد در درام خانوادگی “داستان میلاد” (The Nativity Story) نقش سنت جوزف را ایفا کرد. این فیلم درباره تولد فرزند خداست. او در این فیلم با کیشا کستل-هیوز همبازی شد. تریلر کارآگاهی “یک مشت دروغ” (Body of Lies) درباره دختری است که پس از کشتار در کالج در پانزده سال پیش زنده مانده و به زندگیش ادامه می دهد. به جز “اسکار”، “اما تورمن”، “ایوان ریچل وود” و “اوا اموری” نیز نقش های اصلی را برعهده دارند.

در سال 2008 اسکار در فیلم “چه: بخش اول” (Che: Part One) شرکت کرد. فیلم درباره زندگی نامه رهبر سیاسی آمریکای جنوبی “ارنستو چگوارا” است. “اسکار” در نقش فرعی مترجم نقش آفرینی کرد. فیلم “یک مشت دروغ” به کارگردانی “ریدلی اسکات” نیز درباره مامورین مخصوص سیا است. لئوناردو دی کاپریو و راسل کرو نیز در فیلم حضور داشتند و “آیزاک” نقش شخصیت “باسام” را برعهده داشت.

اسکار آیزاک در فیلم اگورا

این بازیگر سپس در ملودرام “اگورا” (Agora) و درام نظامی “بالیبو” (Balibo) نقش های مهم را برعهده گرفت. او برای بازی در فیلم آخر جایزه انجمن فیلم استرالیا را دریافت کرد. او همچنین در درام رمانتیک “دبلیو. ای” (W.E.) و تریلر “دو چهره ژانویه” (The Two Faces of January) بازی کرد.

در حال حاضر در کارنامه “اسکار آیزاک” دو فیلم مهم وجود دارد: اول تراژدی کمدی موزیکال “درون لوین دیویس” که پس از آن “اسکار” جوایز منتقدین چهار کشور را دریافت کرد و سپس جوایز گلدن گلوب، گوتام، ساترن و امپایر را به خانه برد. دوم درام جنایی “یک سال خشن” که برای نقش خود نامزد جوایز گوتام شد و جایزه انجمن منتقدین فیلم ایالات متحده را دریافت کرد.

این بازیگر در سال 2011 در درام جنایی “رانندگی” (Drive) درباره یک راننده حرفه ای مسابقه حضور یافت که به شکل خود مشکلات را حل کرده و مجبور است با خودرواش فرار کند. او همچنین در بیش از پانزده فیلم در نقش های مکمل حضور یافت. درام تاریخی “رابین هود” (Robin Hood)، تریلر “میراث بورن” (The Bourne Legacy)، ملودرام رمانتیک “10 سال” (10 Years) از جمله آثار مهم او هستند. در سال 2012 فیلم Greater Glory: The True Story of Cristiada درباره وقایع رخ داده در دوران جنگل داخلی در مکزیک و رویارویی مقامات و کلیسای کاتولیک بازی کرد. در همان زمان “اسکار آیزاک” در کمدی درام “انتقام جولی” (Revenge for Jolly!) و درام “تسلیم نشو” (Won’t Back Down) نقش های اصلی را برعهده گرفت.

اسکار آیزاک در فیلم رانندگی

فیلم مهم دیگر او “جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد” (Star Wars: The Force Awakens)  بود. مدتی بعد در فیلم “مردان ایکس: اکالیپس” (X-Men: Apocalypse) در یکی از نقش های اصلی حضور یافت. در سال 2014 با حضور در فیلم “اکس ماشینا” درباره آزمایش یک ربات زن در یک آزمایشگاه شخصی، بازی کرد. در سال 2015 این بازیگر به تریلر Mojave دعوت شد. او در این فیلم به صحرایی رفته و با بدل خود یک قاتل خطرناک است، آشنا خواهد شد. گارت هدلوند نقش مقابل او را ایفا نمود.

زندگی شخصی

“اسکار آیزاک” تا حد امکان زندگی شخصی خود را مخفی نگه می دارد. با این حال این بازیگر با کارگردان و تهیه کننده نه چندان معروف، “الویرا نانا لیند” که با نام “ماریا میراندا” نقش های فرعی برعهده داشت، رابطه طولانی مدت را تجربه کرد. در آوریل 2017 “الویرا” و “اسکار” پدر و مادر شدند و اولین پسرشان “یوجین” به دنیا آمد. “اسکار” به افتخار مادرش این نام را برای او برگزید. “اسکار” برای یکی از شخصیت های بازی کامپیوتری Disney Infinity 3.0 صداپیشگی کرده است. “اسکار آیزاک” در اینستاگرام صفحه ای ندارد اما تصاویر خود را در صفحه فیسبوکش به اشتراک می گذارد.

اسکار آیزاک در امروز

در سال 2016 فیلم “سوگند” (The Promise) با حضور “اسکار آیزاک” اکران شد. این فیلم به وقایع جنگ جهانی اول در امپراتوری عثمانی می پردازد. ارمنی ها و ترک ها در قرن های متمادی در کنار هم زندگی می کردند و در آن زمان به مشکلاتی برخوردند. در همان سال پروژه زیبای “مردان ایکس: اکالیپس” (X-Men: Apocalypse) را که درباره دشمن دیرینه انسان است، اکران نمود. به جز “اسکار آیزاک”، جیمز مک آووی، جنیفر لارنس، “نیکلاس هولت” نیز نقش های اصلی را برعهده داشتند.

او در پروژه جدید جنگ های ستارگان در سال 2017 نیز حضور داشت. در همان سال تریلر “سابربیکن” (Suburbicon) به کارگردانی “جرج کلونی” اکران شد. فیلم به روابط میان یک خانواده آمریکایی می پردازد. “مت دیمون” و جولیان مور نقش های اصلی را برعهده داشتند. “اسکار آیزاک” هم نقش باد کوپر را برعهده گرفت. پروژه بعدی او “نابودی” (Annihilation) و “حیات” (Life) می باشد.

فیلم شناسی

  • داستان میلاد – The Nativity Story – 2006
  • چه: بخش اول – Che: Part One – 2008
  • یک مشت دروغ – Body of Lies – 2008
  • رانندگی – Drive – 2011
  • دبلیو. ای – E. – 2011
  • 10 سال – 10 Years – 2011
  • میراث بورن – The Bourne Legacy – 2012
  • یک سال خشن – A Most Violent Year – 2014
  • Mojave – 2015
  • جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد – Star Wars: The Force Awakens – 2015
  • اکس ماشینا – Ex Machina – 2015
  • مردان ایکس: اکالیپس – X-Men: Apocalypse – 2016
  • جنگ های ستارگان: آخرین جدی – Star Wars: The Last Jedi – 2017
  • سوگند – The Promise – 2017

تصاویری از اسکار آیزاک


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم