معرفی برخی از بهترین فیلم‌های ترسناک فراموش‌شده که باید تماشا کنید

دهه 2000 سرشار از فیلم‌های ترسناک با ارزش و کارگردانان فراموش‌شده می‌باشد. آیا این فیلم‌ها برایتان تاثیرگذار هستند؟

در زمان سپری شده، ژانر ترسناک تغییرات زیادی داشته اشت. با وجود فیلم‌هایی نظیر “برو بیرون” (Get Out)، “نفس نکش” (Don’t Breathe)، و “آن” (IT) که تجدید حیاتی برای این ژانر محسوب می‌شوند، می‌توان به راحتی فراموش کرد که زمانی این ژانر تنها به هیجانات کوچک بسنده می‌کرد و یا تنها باید منتظر می‌ماندیم “وس کریون” (Wes Craven) کار جدیدی کند. ممکن است هنوز در دام بازسازی‌های بی‌نهایت بیفتیم، اما شکی نداریم که در حال حاضر ژانر ترسناک رشد بسیار زیادی داشته است.

با بازگشت به قرن 21 به یاد می‌آوریم، دوستداران ژانر ترسناک اولا معمای پازل را در فیلم “اره” (Saw)، وجود دوباره “دنی بویل” (Danny Boyle) به شکل زامبی را در “28 روز بعد” (28 Days Later) تماشا کردند و به لطف “مقصد نهایی” (Final Destination) همه متوجه شدند نمی‌توان سر مرگ را کلاه گذاشت. با این حال در ازای هر “سامارا” (Samara) در “حلقه” (The Ring) و “پاتریک بیتمن” (Patrick Bateman) در “روانی آمریکایی” (American Psycho) فیلم‌های خوب (و بد) زیادی وجود دارد که از قلم افتاده‌اند.

آماده شوید تا سوار بر بال خاطرات، به گذشته سفر کنیم و کارهای خوب، بد و زشت و زیبایی که ممکن است از زیر دست خوانندگان در رفته باشند را با هم تماشا کنیم. این شما و این هم معرفی برخی از فیلم‌های ترسناک فراموش‌شده؛ با پروشات همراه باشید.


15. مطرودین شیطان – The Devil’s Rejects – 2005

کارگردان این اثر برای جبران خلاء ها و مشکلات فیلم اول یعنی “خانه 1000 جسد” (House of 1000 Corpses) در جاده‌های آمریکا، دنباله‌ای برای “تلما” (Thelma) و “لوئیس” (Louise)  ساخت. بازیگر مکمل “مطرودین شیطان”، “سید هیگ” (Sid Haig)در نقش “کاپیتان اسپالدینگ” ، روانی چاقی که کارش رنگ آمیزی است و رئیس خانواده “فایرفلای” (Firefly) است،  بازی بسیار خوبی ارائه کرد.

با وجود زامبی‌های غیرعادی، به همراه بازی عالی “هیگ”، ” بیل مسلی ” (Bill Moseley) و “شری مون زامبی” (Sherri Moon Zombie) تماشای این فیلم ترسناک با محوریت زامبی تقریباً سخت خواهد بود. قبل از آن که “زامبی” در فیلم “مایکل مایرز” (Michael Myers) بازی کند یا به سمت کارهایی مانند “31” (31) کشیده شود، “مطرودین شیطان” بهترین کار او بوده است.

قرار بود برای تکمیل داستان “کاپیتان اسپالدینگ” سه گانه ای ساخته شود، به نظر می‌رسد این دلقک ترسناک با کلمات زیبای “لینیرد اسکاینارد” (Lynyrd Skynyrd) در “پرنده آزاد” (Freebird) به گلوله‌ها پناه برد.

همچنین بخوانید: معرفی فیلم‌های ترسناک دست‌کم گرفته شده در سال‌های 2000 که باید تماشا کنید


14. جیسون ایکس – Jason X – 2001

وقتی یک مجموعه ترسناک اشتباه کند، آن را به زیبایی مرتکب می‌شود و “جیسون ایکس” نیز از این قاعده مستثنا نیست. پس از 21 سال قدم زدن در “دریاچه کمپ کریستال” (Camp Crystal Lake) و حتی سفری به جهنم، “جیمز ایزاک” (James Isaac)، “جیسون ورهیز” (Jason Voorhees) را به مسخره‌ترین ماجراجویی موجود فرستاد.

تا به آلن حتی کشتار در “فردی در برابر جیسون” (Freddy vs. Jason) نیز با دیوانگی “جیسون ایکس” قابل مقایسه نیست. با رفتن این روانی عجیب به سال 2455، سفینه‌ای حاوی دانش آموزان توسط جیسون نابود می‌شود. همان صداهای چا- چا- کا- کا را به فضای بزرگ اضافه کنید.

می‌توان گفت “جیسون ایکس” اثر خوبی است که بد پیش رفت اما “ایزاک” کارها را خراب‌تر نیز کرد. در انتهای فیلم “اوبر جیسون” (Uber Jason) را می‌بینیم که به صورت نسخه‌ای ژنتیکی از قاتل سریالی‌مان، با ماسکی متفاوت ظاهر می‌شود.

در حالی که “جیسون ایکس” بدترین فیلم این مجموعه نیست، اما نسبت به بودجه‌ای که داشت، در گیشه سینما فروش زیادی نبرد. به نظر ایده بردن یک عنصر ترسناک به فضا تنها برای مجموعه “لپرکان” (Leprechaun) تأثیر دارد.


13. روانی آمریکایی 2 – American Psycho 2 – 2002

به یاد دارید که “میلا کونیس” (Mila Kunis) در فیلم افتضاح “روانی آمریکایی 2” بازی کرد؟ ممکن است برخی از شما داستان دانشجوی جرم شناسی که به قتل علاقه داشت را شنیده باشید، دنباله‌ای برگرفته از رمان “برت ایستون آلیس” (Bret Easton Ellis) که موفق نشد.

با اینکه قسمت اول قطعه‌ای شوکه برانگیز در سینما محسوب می‌شود اما “روانی آمریکایی 2” یک فاجعه به تمام معناست. اگر داستان “آلیس” و جادوی کارگردانی “مری هریسون” (Mary Harron) نبود، این فیلم تقریباً در تمام لیست‌های “بدترین دنباله‌ها” قرار می‌گرفت.

رفتار جالب و خونسردانه “کریستین بیل” (Christian Bale) در نقش “پاتریک بیتمن” خوشتیپ از بین رفته و به جای آن شخصیت “ریچل نیومن”، “میلا کونیس” را داریم، فیلم نیز بیشتر از کنایی بودن از کمدی استفاده می‌کند. مشکل از جایی شروع می‌شود که کمی عمیق‌تر به قضیه نگاه کنید. ابتدا قرار بود ان فیلم اقتباسی از “دختری که هرگز نمی‌میرد” (The Girl Who Wouldn’t Die) باشد، اما در زمان تولید نام آن به “روانی آمریکایی” تغییر کرد.

متاسفانه، برعکس قسمت اول “روانی آمریکایی 2” آشغالی است که صحنه‌های تصادف آن به صورت مستقیم فیلمبرداری شده است و فراموش کردن آن واقعاً آسان می‌باشد.


12. غریبه‌ها – The Strangers – 2008

“تامارا خونه ست؟” این‌ها حرف‌های یک دختر عجیب و غریب است که در سال 2008 و در فیلم “غریبه‌ها” بیرون خانه ایستاده است. می‌توان گفت دلیل علاقه ما به فیلم‌هایی با موضوع یورش به خانه افراد نظیر ” پاکسازی ” (The Purge)، و “هیس” (Hush) به خاطر “غریبه‌ها” می‌باشد. با تکرار داستانی از یک روانی ماسک به سر، بینندگان با شکنجه شدن ” لئو تایلر ” (Liv Tyler)، ” اسکات اسپیدمن ” (Scott Speedman) هیجان زده شدند.

داستان غم انگیز دو عاشق، فضایی دور افتاده و حرکت خوب دوربین به گونه‌ای که شما را وادار می‌کند فریاد بزنید: “پشت سرته” همگی به خوب بودن فیلم کمک کردند. اما نکته جالب درباره “غریبه‌ها” این است که ما هرگز متوجه نمی‌شویم انگیزه حمله کنندگان چه بوده است.

قرار بود دنباله‌ای برای این فیلم ساخته شود، اما ناراحت کننده است که در سال 2017 ساخت “غریبه‌ها 2″ تنها اعلام شد. قرار است در آینده دنباله آن ساخته شود و ” کریستینا هندریکس ” (Christina Hendricks) بازیگر فیلم “مد من” (Mad Men) نیز در آن نقش آفرینی خواهد کرد. امیدواریم قبل از آن که خود دیوانه ماسک دار به درب خانه‌هایمان مراجعه کند، فیلم را بسازند.


11. دریاچه بهشت – Eden Lake – 2008

انگلیسی‌ها در تلاشند که ثابت کنند قادرند همانند آمریکای ها فیل ترسناک خوب بسازند و “دریاچه بهشت” مثالی از چگونگی ساخت یک فیلم درست است. این فیلم با بازی “کلی رایلی” (Kelly Reilly) و “مایکل فاسبندر” جوان (Michael Fassbender) یک اثر مهیج اتاندارد نیست.

“دریاچه بهشت” به فرهگ جوانی و جایم قرن بیست و یک می‌پردازد. نقش اصلی سریال را ” جک اوکانل ” (Jack O’Connell) از فیلم “شکست ناپذیر” (Unbreakable) بازی می‌کند. در این داستان “استیو” و “جنی” توسط گروهی روانی وحشی محاصره می‌شوند.

“دریاچه بهشت” با الهام گرفتن از فیلم‌های کلاسیک ترسناک مانند “آخرین خانه سمت چپ” (Last House on the Left) زندگی نوجوانان در بریتانیای درهم شکسته را نقد می‌کند. انتظار داستانی هیجان انگیز را داشته باشید اما باید بگویم با یکی از تلخ‌ترین پایان‌ها مواجه خواهید شد. در هنگام تماشای این فیلم به دنبال مناظر عجیب و جالب و نوستالژی‌های قشنگ نباشید.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های ترسناک دهه 70 میلادی


10. بازگشت به خانه در تپه جن‌زده – 2007 – Return To House On Haunted Hill

با این که بازسازی “بازگشت به خانه در تپه جن زده” محصول 1999 از اثری با همان نام در سال 1959 ساخته شد، ” جفری راش ” (Geoffrey Rush) و ” وینسنت پرایس ” (Vincent Price) ستارگان آن بودند اما دنباله این اثر که در سال 2007 ساخته شد هیچکدام از این زیبایی‌ها را در بر ندارد. بازیگرانی فراموش شدنی و موسیقی متنی که اصلاً نیاز هم نبود، اصلاً چرا کسی باید “بازگشت به خانه در تپه جن زده” را به یاد بیاورد؟

مسخره است اما بودجه قیلم به اندازه‌ای نبود که ” الی لارتر ” (Ali Larter) را به نقش “سارا وولف” بازگردانند، و با انتخاب بازیگر مشابه این شخصیت را نابود کردند. در بخش‌هایی از داستان شخصیت ” آماندا ریگتی ” (Amanda Righetti) به عنوان خواهر کوچکتر “لارتر” نقش آفرینی کرد. حتی اسطوره فیلم‌های ترسناک ” جفری کمبس ” (Jeffrey Combs) نیز نتوانست این فیلم را از زیرزمین فیلم‌های خوب نجات دهد.

به نظر تنها چیزی که باعث می‌شود این فیلم را به یاد بیاوریم استفاده از نام برادران وانر در تکنولوژی انتخاب سینما می‌باشد. در اینجا بیننده می‌تواند مسیری که می‌خواهد را طی کند و به نتیجه‌های متفاوتی برسد،اما این موضوع به افزایش امتیاز فیلم کمکی نکرد. حالا مگر تعجبی هم دارد که استودیو “دارک کستل” ایده ساخت سومین قسمت “بازگشت به خانه در تپه جن زده” را خاک کرده و درب‌های تیمارستان را برای همیشه بست؟


9. اسپلینتر – Splinter – 2008

قطعاً شرم آور است که شعار “تا مغز و استخوانتان نفوذ می‌کند” برای فیلم “اسپلینتر” محصول 2008 برای مدت طولانی صحت ندارد. این فیلم که یک اثر کم بودجه است تمام وحشت‌های دهه 80 را به خوبی به تصویر کشیده و تکه‌ها داستان را به زیبایی کنار هم می‌چیند. در حالی که ساخت چنین هیولایی کار بسیار سختی است، “اسپلینتر” تمام فکرها را به سمت انسان‌ها معطوف می‌کند.

گروهی از بازماندگان که در یک پمپ بنزین گرفتار شده‌اند، باید با انگلی مرگبار مبارزه کنند. جالب اینجاست این موجود پس از کشتن انسان، بدنش را به موجودی وحشی پر از خار در اطرافش تبدیل می‌کند، مانند یک جوجه تیغی بزرگ عصبانی. کارگردان ” توبی ویلکینز ” (Toby Wilkins) تنها با شش بازیگر به طور استادانه‌ای توانست به محض نمایش داده شدن نام فیلم به تن بیننده لرزه بیندازد.

“اسپلینتر” جوهری فراموش شده است، که برای دریافت جایزه اسپایک تی وی به عنوان “به یادماندنی‌ترین اثر” نامزد شده بود، اما متاسفانه در برابر “اره 5” (Saw V) شکست خورد. هر کسی که طرفدار شاهکارهای “جان کارپنتر” (John Carpenter) نظیر “موجود” (The Thing) و “بد بگز” (Body Bags) است، باید حتماً “اسپلینتر” را تماشا کند.


8. مهمان‌پذیر – Vacancy – 2007

اگر با خود فکر کردید فیلمی ترسناک با ترکیبی از “کیت بکینسل” (Kate Beckinsale) و “لوک ویلسون” (Luke Wilson) چگونه خواهد بود، بهتر است “مهمان پذیر” را تماشا کنید.

“دیوید و ایمی فاکس” (David and Amy Fox) که در یک متل درب و داغان گرفتار شده و منتظر کمک هستند، متوجه می‌شوند که آنها در فیلم واقعی مرگ خود به سر می‌برند. این فیلم پر از دوربین‌های مخفی، صورت هایشکه شده، قایم شدن زیر تخت، درون حمام، بیرون از پنجره می‌باشد. حتی بودجه بالا و اسم‌های بزرگ نیز نتوانست این فیلم را نجات دهد و احتمالاً اگر آن را در نتفلیکس ببینید، از آن خواهید گذشت.

در ابتدای کار قرار بود “سارا جسیکا پارکر” (Sarah Jessica Parker) جزو شخصیت‌های اصلی باشد اما خوشبختانه “بکینسل” موفق شد جای او را بگیرد و نقش را از آن خود کند.

با این که همان یک شب در آن متل کشنده کافی بود، اما تصمیم بر این شد که دنباله‌ای به نام “مهمانخانه 2: اولین برش” (Vacancy 2: The First Cut) برای این فیلم بسازند. قسمت اول تا حدودی توانست از خرابکاری‌های قسمت دوم بکاهد که یعنی “بکینسل” و “ویلسون” می‌توانند در رختخواب خود آرام بخوابند.


7. خانه مومی – House Of Wax – 2005

صادق باشید، تنها دلیلی که نسخه مضخرف بازسازی شده “خانه مومی” از محصول 1953 آن را به یاد داشته باشید، “پاریس هیلتون” (Paris Hilton) و “استعداد” های اوست. وقتی متوجه شوید نسخه سال 1953 خود بازسازی شده از نسخه 1933 به نام “معما در موزه مومی” (Mystery at the Wax Museum) است، نمی‌توانید جلوی خود را گرفته و فکر نکنید، چرا هالیوود با ساخت همان بازسازی اول کار را تمام نکرد.

گروهی از دوستان برای تماشای مسابقه فوتبال در راه هستند، اما چون از جی پی اس استفاده نمی‌کنند راه را گم کرده و به محل اشتباهی می‌روند.با تکرار اشتباه “زنجیره کشت و کشتار در تگزاس” (Texas Chain Saw Massacre) طولی نمی‌کشد که این دانش آموزان کالجی قطعه قطعه شده و یا در موم گرفتار می‌شوند. اگر تبدیل شدن به شمع انسانی چیز بدی نیست، باید اضافه کنم دیگر بازیگران مجبر بودند تا آخر فیلم در موم بنشینند و با فریادهای گوش خراش هیلتون کنار بیایند.

موجودات چانه دراز که دشمن‌های قابل پیشبینی ای هستند، و در نقطه اوج داستان از تکنولوژی سی جی آی نیز استفاده شده است. به طور کلی، “خانه مومی” در کنار فیلم‌های بازسازی شده‌ای مانند ” تپه‌ها چشم دارند ” (The Hills Have Eyes) قرار می‌گیرد. این فیلم اثر “ژومه کویت- سرا” (Jaume Collet-Serra) در ابتدا قرار بود “خانه مومی، بچه” (Wax House, Baby) نامیده شود، و کارگردان به اندازه‌ای درگیر بود که وقت نداشت فکر کند فیلمش با تکنولوژی امروز همخوان باشد که بچه‌های کوچک متوجه نشوند موم آب نمی‌شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال‌های سال 2020 (تا به اینجا)


6. جینجر اسنپز – Ginger Snaps – 2000

وقت آن رسیده درباره فیلم “جینجر اسنپز” صحبت کنیم. افسانه‌ای درباره دو خواهر علاقمند به مرگ که به موجودی گرگینه مانند تبدیل شده و دارای کمدی سیاه نیز می‌باشد، چیزی هم هست که از محصول 2000 “جان فوست” (John Fawcett) خوشتان نیاید؟

وقتی شخصیت خرخوان و احمق “کاترین ایزابل” (Katharine Isabelle) توسط موجودی گرسنه صدمه می‌بیند، از لحاظ فیزیکی و ذهنی تغییر کرده و به “فرد باحال” مدرسه تبدیل می‌شود. او که باید گرگینه بودن خود را بپزیرد، در حال مبارزه با نگرانی‌های خواهرش “بریجت” (Brigitte) است، و خود “جینجر” (Ginger) آماده نیست که به مدرسه بازگردد.

این فیلم بازیگران زن بسیار قوی‌ای داشته و بیشتر منتقدان استفاده از استعاره برای بلوغ زنان را مورد تحسین قرار دادند؛ “گرگی جوان” (Teen Wolf) برای دختری مدرن.

“جینجر اسنپز” که در ابتدا به عنوان فیلمی کم بودجه شناخته شد مورد پسند افراد خاصی قرار گرفت.


5. تریک تریت – Trick ‘R Treat – 2008

این فیلم یکی از بهترین مجموعه‌های تاریخ است، و هر کسی که طرفدار فیلم‌های ترسناک است، باید حتماً آن را تماشا کند. “برایان کاکس” (Brian Cox)، “آنا پاکوین” (Anna Paquin)، “دیلن بیکر” (Dylan Baker) و “لسلی بیب” (Leslie Bibb) ستارگان این اثر بوده و این 28 دقیقه را به وحشت خالص تبدیل کرده‌اند.

“تریک تریت” به اندازه کافی پیچ و خم دارد که حتی کهنه کارترین طرفداران ژانر ترسناک را سرگرم می‌کند. از اتوبوس‌های مدرسه‌ای که پر از بچه‌های تسخیر شده هستند تا یک گرگینه “جینجر اسنپز” مانند دیگر، این فیلم برای همه چیز جالبی دارد.

هر داستان در شهری متروکه در آمریکا، یک شب پیچیده از غروب هالووین دارد. اما، بهترین قسمت این فیلم، معرفی “سم کیسه به سر” (sack-headed Sam) بوده است که پس از آن که “چاکی” (Chucky) به یک عروسک خوب تبدیل شد، بامزه‌ترین روانی کوچک تاریخ بوده است.

ممکن است قسمت بعدی تغییراتی داشته باشد، اما دوستداران ترس همگی موافقند که اگر کارگردان ” مایکل دووگرتی ” (Michael Dougherty)، “تریک تریت 2” را نسازد، یک احمق به تمام معناست.


4. مثلث – Triangle – 2009

آماده شوید با فیلم ترسناک و عالی “کریستوفر اسمیث” (Christopher Smith) به نام “مثلث” در افکار پایان نیافتنی خود غرق شوید. “مثلث” فیلمی است که از همان ابتدا بیننده را گیج کرده و در حالی که در تلاشید متوجه شوید چه اتفاقی در حال رخ دادن است، انگشت وسطش را به شما نشان خواهد داد. اسمیث در این فیلم چرخه‌ای تکرار شدنی در مثلث برمودا را نشان می‌دهد که بارها و بارها تکرار شده و پایانی قابل حدس اما خوب دارد.

یک مادر مجرد سعی دارد با ورود به یک قایق تفریحی زندگی گذشته‌اش را رها کند، اما وقتی در اقیانوس گروهی به آنها بر می‌خورد، داستان تغییر می‌کند. حالا که آن‌ها می‌دانند کسی در حال تعقیب کردنشان است، آیا موفق می‌شوند بار دیگر خشکی را ببینند؟ شخصیت اصلی فیلم “جاده مالهالند” (Mulholland Drive) یعنی “ملیسا جرج” (Melissa George) در نقش اصلی این اثر به خوبی نقش آفرینی می‌کند.

انتظار زیادی نداشته باشید، اما این فیلم به عنوان یک اثر مهیج گیج کننده پایان رضایت بخشی دارد که طرفداران از آن خوششان می‌آید. “مثلث” روایت صریح و جسورانه‌ای دارد و برای آن که شبیه فیلم‌های دیگر نیست، عذرخواهی نمی‌کند.


3. آنچه در زیر است – What Lies Beneath – 2000

“تایلر” و “اسپیدمن” یا “بکینسل” و “ویلسون” را فراموش کنید، “هریسون فورد” (Harrison Ford) و “میشل فایفر” (Michelle Pfeiffer) بهترین زوج فیلم‌های ترسناک در “آنچه در زیر است” می‌باشند. هر کس بگوید پس از تماشای این فیلم کمی از حمام خود نترسیده درغگوست.

“فایفر” در نقش “کلر اسپنسر” زنی که پس از ازدواج فرزندانش می‌خواهد زندگی جدیدی را شروع کند، به خوبی بازی می‌کند. کلر که به همراه همسر دانشمند دوست داشتنی‌اش (فورد) زندگی می‌کند، با اتفاقات عجیبی که در خانه میفتد درگیر بوده و بابت شوهر سوء استفاده گر زن همسایه نیز نگران است. با جلو رفتن داستان، کلر با رازهای تاریکی از گذشته‌اش مواجه شده و سعی می‌کند حقیقت را پیدا کند.

“رابرت زمکیس” (Robert Zemeckis) کارگردان”بازگشت به آینده” (Back to the Future)، با ساخت این فیلم به آرزویش برای ساختن اثری مهیج دست یافت. با این که در این فیلم کمی از موضوعات “هیچکاکی” (Hitchcockian) به عنوان چاشنی استفاده شده، “آنچه در زیر است” به عنوان تقلیدی سطح پایین در نظر گرفته می‌شود. بدون شک مردم با دیدن عناصر ماورا طبیعی و نتیجه تقریباً خنده دار این فیلم، آن را فراموش می‌کنند. این فیلم به عنوان اثری مهیج به خوبی تحسین برانگیز می‌شد، اما ترکیب شدن دو ژانر به چنین وضعی اثر جالبی نداشته است.


2. دیگران – The Others – 2001

می‌توان گفت از سال 2000 تا 2009 فیلم‌های ترسناک با مجموعه ” فیلم ترسناک ” (Scary Movie) شروع شد، و با این حال فراموش کردن “دیگران” که یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود، تا این حد آسان شده. قبل از آن که “زن سیاه پوش” (Woman in Black)، “دنیل ردکلیف” (Daniel Radcliffe) را وحشتناک نشان دهد، ما “نیکول کیدمن” (Nicole Kidman) را داشتیم که در فیلم ترسناک ” آلخاندرو آمنابار ” (Alejandro Amenábar) نقش آفرینی کرد.

“کیدمن” نقش مادری موقر و خوب را دارد که سعی می‌کند در زمانی که همسرش برای جنگ در حال مبارزه است، خانواده خود را کنار هم نگه دارد. زمانی که فرزندانش دچار بیماری خاصی مربوط به حساسیت از نور دچار می‌شوند، شخصیت “گریس استورات” کیدمن دقیقاً می‌داند باید چگونه خانه‌اش را تحت کنترل بگیرد. پس از آن که سه خدمتکار وارد خانه می‌شوند، اتفاقات عجیبی رخ می‌دهند که “گریس” را نگران کرده و اوضاع را خراب می‌کند.

البته، بچه‌ها مانند دیگر کودکان در فیلم‌ها آزاردهنده هستند، اما جذابیت انگلیسی خاصی آنها را فرا گرفته که همه طرفداران عاشقش می‌شوند. هر چه درباره فیلم‌های روحی می دانید را فراموش کنید، چرا که هیچکدام از آنها در اینجا کاربردی ندارد. “دیگران” یک فیلم ترسناک روانشناختی است که در آخر پیچیدگی‌های زیادی دارد. با این که ممکن است دیگر فیلم‌ها با تکیه بر تکنولوژی سی جی آی و بودجه‌های پر و پیمان می خوا

هند اثری خوب به عمل آورند، اما “دیگران” در عین سادگی بهترین نتیجه را به دست می‌دهد.


1. ولنتاین خونین من (سه بعدی) – My Bloody Valentine 3D – 2009

آماده شوید که یک بار دیگر به اعماق ترس سفر کنید، چرا که این آخرین فیلم ترسناک از لیست ما خواهد بود. کلنگ خود را در آورده و مشعلتان را روشن کنید، زمانان رسیده “ولنتاین خونین من” را به صورت سه بعدی تماشا کنید.

“ولنتاین خونین من” پر از خون و خون ریزی است و درباره افسانه مردی است که پس از بیدار شدن از کما تصمیم می‌گیرد زنجیره‌ای از قتل راه بیندازد. بازماندگانی باقی می‌مانند و قطعاً سال‌ها بعد در یک شب ولنتاین درباره آن صحبت می‌شود. با این که قتل‌های کلیشه‌ای نیز در طول داستان اتفاق میفتد، اما هیچ کدام از این‌ها از اعتبار اثر کم نمی‌کند.

از قضا، معمولاً فیلم‌های ترسناک  هستند که سعی دارند نشانی کسب کنند و استفاده از تکنولوژی سه بعدی در فیلم “ولنتاین خونین من” اجازه نداد این اثر به خوبی در یادها باقی بماند. اما، به عنوان یک فیلم بازسازی شده از نسخه 1981، دوباره توانست در گیشه سینما موفقیت کسب کند. در این قسمت هیچگونه رازی درباره “آگتا کریستی” (Agatha Christie) وجود ندارد، اما “ولنتاین خونین من” با داستان خونینی که دارد ارزش حداقل یک بار تماشا کردن را دارد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تاریخ سینما با موضوع انتقام که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. خاطره

    آبان 1, 1399

    مطلب خیلی گنگ نگاشته شده

    پاسخ