معرفی فیلم‌های ترسناک دست‌کم گرفته شده در سال‌های 2000 که باید تماشا کنید

با موفقیت چندگانه “جیغ” (Scream) ساخته “وس کریون” (Wes Craven) در اواخر سال‌های 1990، فیلم ترسناک دوباره موردتوجه قرار گرفت. علاقه جدید به فیلم‌های اسلشر شاید کوتاه مدت بود اما به رونق این ژانر فرعی منجر شد. فیلم ترسناک “مسافرخانه” (Hostel) یا فیلم زامبی “28 روز بعد” (28 Days Later) قوانین را تغییر دادند. بدون شک ژانر وحشت دوباره محبوب شد.

به ازای هر سیکوئل فیلم “اره” (Saw) و بازسازی‌هایی مانند “تپه‌ها هم چشم دارند” (The Hills Have Eyes) فیلم‌های دست کم گرفته شده بسیاری وجود دارد. بنابراین در اینجا 10 فیلم دست کم گرفته شده سال‌های 2000 را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. لرزه – Shiver – 2008

سنتی نوجوانی است که به نور خورشید حساسیت دارد. پس به همراه مادرش به یک روستای بدون آفتاب در کوه‌های اسپانیا می‌رود. اما روستایی‌های آنجا از خارجی‌ها خوششان نمی‌آیند. حتی سنتی را با قتل‌های هولناک آن منطقه مرتبط می‌دانند. یک این فیلم خون آشامی (به اسپانیایی Eskalofrío نامیده می‌شود) که مانند “یتیم خانه” (The Orphanage) ریتم کندی دارد که شاید برای همه جالب نباشد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم ترسناک آلمانی زبان که تاکنون تماشا نکرده‌اید


9. تسخیرشده – Possessed – 2009

هی-جین پس از خبردارشدن از گم شدن خواهر 14 ساله‌اش سو-جین به خانه بازمی گردد. با این حال نه مادرش با پلیس همکاری می‌کند و نه پلیس کار خاصی انجام می‌دهد. در این بین همسایه‌ای که براثر خودکشی مرده به خواب هی-جین می‌آید و درباره تسخیرشدن سو-جین هم شایعاتی به گوش می‌رسد.

یک فیلم از کره جنوبی که بیننده را گمراه می‌کند و برای دریافت پاسخ سؤالات باید صبور باشید، اما پایان آن رضایتبخش است.


8. سایه – Shadow – 2009

دیوید که دیگر سرباز جنگ عراق نیست به اروپا برمی گردد تا مثل دوچرخه سواری کند چون دلش برای این کار تنگ شده. در این بین در یک بار توقف کرده و به زنی که دو مرد آزارش داده‌اند کمک می‌کند. تا اینکه هر چهارنفرشان توسط مردی زندانی شده و در کلبه‌ای در جنگل شکنجه می‌شوند.

یک فیلم ترسناک انگلیسی زبان از ایتالیا که در سال 2009 اکران شد و در سال 2010 در سراسر جهان پخش شد. “فدریکو زامپاگلیون” (Federico Zampaglione) از ژانر وحشت استفاده می‌کند تا روان زخم ناشی از جنگ را نشان دهد.


7. اتاق کودک – The Baby’s Room – 2006

جوان و همسرش سونیا به همراه نوزادشان به خانه‌ای جدید می‌روند تا رؤیایی تازه را آغاز کنند، اما رویایشان به کابوس بدل می‌شود. در ابتدا این زوج سروصداهای عجیبی از اتاق کودکشان می‌شنوند. وقتی در اتاق دوربین نصب می‌کنند، متوجه حضور موجود عجیبی می‌شوند و از یک واسطه کمک می‌گیرند.

یک فیلم ترسناک اسپانیایی (La habitación del niño) از مجموعه 6 Films To Keep You Awake به کارگردانی “الکس دل‌ایگلسیا” (Álex de la Iglesia) که بدترین کابوس والدین را نشان می‌دهد.


6. دختر همسایه – The Girl Next Door – 2007

مردی میانسال حوادثی که در تابستان 1958 تجربه کرد را روایت می‌کند. او در آن زمان با دختری به نام مگ آشنا شد. مگ و خواهرش سوزان پس از مرگ والدینش در تصادف، به همراه عمه‌شان به آن شهر آماده بودند. آن زن از مگ نفرت دارد و وقتی گروهی از پسرهای محله در زیرزمین خانه زن به مگ تجاوز می‌کنند چیزی نمی‌گوید.

بدترین جنبه فیلم این است که براساس یک اتفاق واقعی ساخته شد. “جک کچوم” نویسنده در سال 1989 درباره قتل “سیلویا لایکنز” یک رمان نوشت و این فیلم خوش ساخت از آن رمان اقتباس شد.

همچنین بخوانید: معرفی 5 فیلم ترسناک جذاب و دیدنی از 5 سال اخیر که حتما باید تماشا کنید


5. لفت بنک – Left Bank – 2008

یک ورزشکار باانگیزه به نام ماری به بیماری ایمنی دچار شده و زندگی‌اش عوض می‌شود. او دیگر نمی‌تواند بدود و به خانه دوست پسرش نقل مکان می‌کند. اما در این خانه درباره سرنوشت مستأجر قبلی که ناپدید شد کنجکاو می‌شود.

یک فیلم بلژیکی با ریتم تند که در پایان هیجان انگیز می‌شود. یک پایان تاریک و غیرمنتظره که بیشتر طرفداران به چنین پایان عجیبی نیاز دارند.


4. بومی‌ها – The Locals – 2003

پل دوستش گرانت را مجبور می‌کند از خانه خارج شود تا با جدایی‌اش کنار بیاید. در بین راه در روستا گم شده و با چند زن که به دنبال تفریح هستند روبرو می‌شوند. آن‌ها باهم همراه می‌شوند و به زودی متوجه می‌شوند به یک کابوس وارد شده‌اند و از آن راه فراری نیست.

یک فیلم با بودجه کم از نیوزلند که شاید کسی را نترساند اما کارهایی را که به خاطر دوستانمان انجام می‌دهیم نشان می‌دهد.


3. من می‌دانم که چه کسی مرا کشت – I Know Who Killed Me – 2007

یک دانش آموز دبیرستانی به نام آبری بدون هیچ سرنخی گم شده و پیش از آن هم جسد مثله شده دختر دیگری آن اطراف پیدا شده بود. بعد آبری را آن طرف جاده پیدا کرده و برای یافتن جانی از او کمک می‌گیرند. اما او خودش را داکوتا می‌نامد. آیا داکوتا راست می‌گوید یا اتفاق دیگری در جریان است؟

یک تریلر اروتیک که از لحاظ هنری و تجاری شکست خورد و نقطه سیاه دیگری در رزومه “لیندزی لوهان” (Lindsay Lohan) بود که در آن زمان به خاطر مشکلات شخصی‌اش مسخره می‌شد. اما این فیلم آنقدرها هم سزاوار کوبیدن نیست. سبک و موسیقی متن فیلم و البته اجرای لوهان با وجود فیلمنامه بد، از نقاط قوت آن هستند.


2. ماموران بزرگراه – Highwaymen – 2004

مردی به نام جیمز که یک قاتل سریالی همسرش را کشته قاتل را پیدا می‌کند. حالا قاتل دنبال زنی به نام مالی است که از رانندگی می‌ترسد و او را گروگان می‌گیرد. حالا جیمز باید هم انتقام همسرش را گرفته و هم مالی را نجات دهد.

دومین فیلم به کارگردانی “رابرت هارمون” (Robert Harmon) پس از تریلر The Hitcher در سال 1987 که چندان موردتوجه قرار نگرفت. کسانی که فیلم را دیدند آن را یک موش و گربه بازی توصیف کردند. “جیم کاویزل” (Jim Caviezel) و “رونا میترا” (Rhona Mitra) هم در هر صحنه اجرای خوبی در کنار هم دارند.

همچنین بخوانید: لیست کامل فیلم‌های ترسناک با حضور کاراکترهای اد و لورن (خانواده وارن)


1. جنگل – The Woods – 2006

داستانی در سال 1965 درباره نوجوانی به نام هدر که پس از ایجاد حریق به یک مدرسه شبانه روزی در جنگل می‌رود. در آنجا باید قوانین سفت و سخت و زورگویی همکلاسی‌ها را تحمل کند. وقتی درباره مدرسه و سران آن رازی را کشف می‌کند یک اهریمن خفته را بیدار می‌کند.

یک فیلم ترسناک درباره مدارس خصوصی، مانند “سوسپیریا” (Suspiria) و “حتی باد هم ترسیده” (Even the Wind Is Afraid) که با وجود برخی کلیشه‌ها فضای بسیار جالبی دارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. محمد رضا

    شهریور 27, 1399

    Eskalofrío اسپانیایی نیست لیتوانی هست و خون آشام معنی تمیده.معنیش میشه تشدید

    پاسخ

  2. محمد رضا

    شهریور 25, 1399

    درود دوباره.فیلم شماره 10 shiver را هر جا دنبال میگردم بدون زیرنویس پیدا میکنم؟شما سایتی رو معرفی میکنید همراه زیرنویس باشه؟؟لطفا زبان فیلم هم اسپانیایی هست آخر چه کنم

    پاسخ

  3. محمد رضا

    شهریور 25, 1399

    درود. فیلم من میدان که چه کسی مرا کشت را 3 باردیدم و واقعا لذت بردم. تو این سبک فیلمها میشه معرفی کنید؟با تشکر از پروشات و تمامی عوامل

    پاسخ

    • محمد رضا در پاسخ به محمد رضا

      شهریور 26, 1399

      درود بانو.تشکر.فیلم طوری هست بشه زبان اصلی دید و متوجه شد؟ شما بین فیلمهای بالا کدوم رو بیشتر پسندید؟ بعضی هاش توسایت imdb رتبش 3،5 هست؟ واقعا ارزش دیدن رو داره

      پاسخ