لیست بهترین سریال‌های سال 2020 که نباید از دست بدهید

سال 2020 برای سینما به سالی بحرانی تبدیل شد و هیچکس نمی‌تواند زمان مشخصی را برای بازگشت روال کار سینماها به قبل تعیین کند. اما در عین حال که اکران همه‌ی فیلم‌های مورد انتظار امسال لغو شده‌است، سریال‌های دیدنی و سرگرم‌کننده‌ی خیلی خوبی طی این مدت منتشر شده که می‌توانید در دوران قرنطینه خانگی آنها را تماشا کنید و لذت ببرید. در این مقاله لیستی از بهترین سریال‌های سال 2020 را برایتان آماده کرده‌ایم که نباید تماشای آنها را از دست بدهید. با پروشات همراه باشید.


1. من با این وضعیت خوب نیستم – I Am Not Okay with This

داستان سریال “من با این وضعیت خوب نیستم” درباره دختری به نام سیدنی است که یک سال است پدرش را از دست داده و هنوز نتوانسته است با مرگ پدرش و غم و ناراحتی بعد از آن، کنار بیاید. مشکلات او با مادرش زیاد شده و هیچ‌گونه احساس نزدیکی و صمیمیتی با دوستان و هم سن و سال‌های خودش ندارد. همه‌ی این مسائل و احساسات فرو خورده شده، سیدنی را به فردی همیشه خشمگین و پرخاش‌گر تبدیل کرده و توانایی کنترل احساسات بد و منفی را از او گرفته است.

در همین زمان است که سیدنی متوجه می‌شود نیرویی ماورایی و متفاوت دارد که تنها زمانی که عصبانی و خشمگین شده، می‌تواند از آن استفاده کند. این موضوع سیدنی را آشفته‌تر کرده و این حس را در او به‌وجود می‌آورد که دختری عجیب و غریب است و هیچ شباهتی با انسان عادی ندارد!

همچنین بخوانید: ۶ سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “کنترل زد” (Control Z) که باید تماشا کنید


2. شکارچیان – Hunters

سریال “شکارچیان” که “جوردن پیل” (Jordan Peele)، کارگردان فیلم‌های معروفی مثل “برو بیرون” (Get Out) و “ما” (Us)، به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در آن حضور داشته، از زاویه‌ای دیگر به روایت تاریخ سیاه جنگ جهانی دوم پرداخته است و روایت آن بی‌رحمانه، مهیج و البته درگیرکننده می‌باشد.

داستان سریال “شکارچیان” راجع به گروهی است که شکارچی جنایتکاران نازی‌اند و در سال ۱۹۷۷ در آمریکا زندگی می‌کنند و با نام “شکارچیان” شناخته می‌شوند. “شکارچیان” متوجه شده‌اند که تعدادی از افراد بلند مرتبه حزب نازی در میان مردم عادی آمریکا زندگی می‌کنند و قصد دارند رایش چهارم را در آمریکا پایه گذاری کنند. گروه شکارچیان قصد دارد این جنایتکاران نازی را شناسایی و از وقوع یک نسل کشی به دست آنها جلوگیری کنند.

همچنین بخوانید: ۷ سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “شکارچیان” (Hunters) که باید تماشا کنید


3. دفاع از جیکوب – Defending Jacob

“دفاع از جیکوب” یک مینی سریال درام-جنایی است که بر اساس رمان “ویلیام لندی” (William Landay) با همین نام ساخته شده است. داستان این سریال درباره مرده به نام “اندی باربر” (با بازی کریس ایوانز) دستیار وکیل مدافع، ناحیه نیوتاون ماساچوست و همسرش “لوری” است که با اتهام به قتل پسر ۱۴ ساله‌شان “جیکوب” درگیر هستند. وقتی جسد همکلاسی جیکوب “بن ریفکین” که تا حد مرگ چاقو خورده و به قتل رسیده در پارک پیدا می‌شود، به این دلیل که جیکوب همیشه در مدرسه با خود چاقو حمل می‌کرده و اثر انگشتش نیز روی لباس ریفکین بوده، مظنون اصلی این پرونده می‌شود. اندی بین دنبال کردن قانون و عشق به پسرش بین دو راهی قرار می‌گیرد. این مینی سریال پیچیده بوده و پر از هیجان می‌باشد و از هر طریق توجه بیننده را به خود جلب می‌کند.

همچنین بخوانید: ۷ سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “دفاع از جیکوب” (Defending Jacob) که باید تماشا کنید


4. نیروی فضایی – Space Force

سریال “نیروی فضایی” به نویسندگی کارل و گرگ دنیلز که سابقه‌ی همکاری در سریال “اداره” (The Office) را دارند ساخته شده و ستارگانی مثل “استیو کارل”، “جان مالکوویچ”، “دایانا سیلورز”، “تانی نیوسام”، “بن شوارتز” و “لیزا کودرو” در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان سریال “نیروی فضایی” داستان یک ژنرال چهار ستاره به نام “مارک آرو نیرد” (با بازی استیو کارل) است که رؤیای مدیریت نیروی هوایی را در سر دارد، مارک با برگزیده شدنش به عنوان رهبر ششمین شاخه از نیروهای مسلح ایالات متحده موسوم به نیروی فضایی غافلگیر می‌شود. او که مردی فداکار اما بدبین است، پس از آنکه از سوی کاخ سفید مأموریت پیدا می‌کند دوباره پای آمریکا را به ماه باز کند، به همراه خانواده‌اش به منطقه‌ی دورافتاده‌ای در کلورادو ساکن می‌شود.

همچنین بخوانید: ۶ سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “ناامن” (Insecure) که باید تماشا کنید


5. بیگانه – The Outsider

مینی سریال “بیگانه” داستان رالف اندرسون را دنبال می‌کند که قصد دارد تا در مورد جسد متلاشی شده یک پسر ۱۱ ساله به‌نام فرانکی پترسون که در جنگل‌های جورجیا پیدا شده، تحقیق کند. شرایط اسرارآمیز پیرامون این جنایت هولناک و همچنین هنوز داغدار بودن اندرسون از مرگ پسرش، باعث می‌شود تا یک محقق خصوصی در مورد این جنایات به‌نام هالی گیبنی برای تحقیق روی این پرونده اضافه شود و او امیدوار است تا گیبنی از توانایی‌های غیر قابل توصیف خود برای حل این پرونده بهره ببرد.

همچنین بخوانید: ۷ سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “صفرصفرصفر” (ZeroZeroZero) که باید تماشا کنید


6. پاپ جدید – The New Pope

این سریال که به‌عنوان دنباله‌ای بر سریال “پاپ جوان” (The Young Pope) درنظر گرفته شده اما داستان مجزا و جدیدی را دنبال می‌کند. داستان این سریال در کشور ایتالیا و شهر واتیکان جریان دارد؛ جایی که کلیسای کاتولیک با یک بحران جدی مواجه شده و به دنبال فردی موجه و شایسته‌ی مقام پاپ می‌باشد. نقش‌آفرینی کوتاه جود لا در این سریال نیز قابل تحسین است. شخصیت‌پردازی، طراحی صحنه و بازی بازیگران این سریال از نقاط قوت آن بوده و شما را نا امید نمی‌کند.

همچنین بخوانید: ۷ سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “روزی یکبار” (One Day At A Time) که باید آنها را تماشا کنید


7. مردم عادی – Normal People

در شهر کوچکی در غرب ایرلند، کانل یک دانش آموز خوب و ورزشکار است، درحالی که ماریان هم دختری ساکت و درونگراست که استبداد را زیرسوال می‌برد. این سریال تعادل میان این دو را نشان می‌دهد، آن هم از زمانی که کانل برای برداشتن مادرش به خانه ماریان می‌رود و بین آن دو رابطه‌ای شکل می‌گیرد. شاید سریال یک عاشقانه نوجوانی به نظر برسد، اما رفته رفته عمیق‌تر و غنی‌تر می‌شود.

همچنین بخوانید: ۶ سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “مردم عادی” (Normal People) که باید تماشا کنید


8. هالیوود – Hollywood

سریال هالیوود، محصول شبکه نتفلیکس، سریالی با تم تاریخی است که از بحران‌ها و مشکلات گروهی از بازیگران و فیلمسازان هالیوودی، بعد از جنگ جهانی دوم حرف ‌می‌زند. این گروه قصد دارند به هر قیمتی که شده‌است، نامی برای خود دست و پا کنند. این سریال هفت قسمتی که رایان مورفی (Ryan Murphy) از سازندگان اصلی آن می‌باشد، از فضاسازی و داستان جذابی برخوردار بوده و موفق به جلب رضایت مخاطبان نیز شده‌است.

همچنین بخوانید: ۱۵ مینی سریال جذاب و دیدنی که می توانید تنها در چند روز تماشا کنید


9. آپلود – Upload

اگر به سریال‌هایی با موضوع زندگی پس از مرگ علاقه دارید پس “آپلود” را تماشا کنید. “آپلود” درباره یک برنامه نویس به نام “ناتان براون” است که از دنیا می‌رود، اما پس از آنکه به هوش می‌آید متوجه می‌شود به یک دنیای واقعیت مجازی پای گذاشته است، که دیگر انسان‌های مرحوم نیز در آنجا حضور دارند. در ابتدا به نظر می‌آید که “آپلود” قابل پیش بینی است. اما همینکه داستان پیش می‌رود، لایه‌های جدیدی به آن اضافه شده و کاراکترها و و فرضیات خاص آن جذاب‌تر می‌شوند و بیننده را سرگرم می‌کنند.

همچنین بخوانید: ۵ سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “آپلود” (Upload) که باید تماشا کنید


10. ناراست‌کیش – Unorthodox

سریالی اقتباسی از زندگی‌نامه “دبورا فلدمن” با نام “ناراست‌کیش: طرد پرجنجال ریشه‌های حسیدی من” درباره زن جوانی به نام استی که مجبور شده ازدواج و زندگی برنامه ریزی شده را قبول کند. سپس تصمیم می‌گیرد همه چیز را رها کرده و به برلین فرار کند، تا به مادرش بپیوندد. او با تجربه آزادی و مدرنیته شهر جدید لذت می‌برد، اما همسرش در نیویورک متوجه می‌شود که او باردار است. بنابراین بازهم به برلین می‌آید تا او را پیدا کند.

همچنین بخوانید: ۵ سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “رامی” (Ramy) که باید تماشا کنید


11. کبیر – The Great

یک درام کمدی-کنایی درباره “کاترین کبیر” که نسخه تخیلی از به سلطنت رسیدن کاترین، ملکه‌ای با طولانی‌ترین سلطنت در تاریخ روسیه است. این سریال نوشته “تونی مک نامارا” (Tony McNamara) و بازی “ال فانینگ” (Elle Fanning) در نقش کاترین و “نیکلاس هالت” (Nicholas Hoult) در نقش پیتر سوم روسیه، قرن ۱۸ روسیه را نشان داده و بدون اینکه بیش از حد آزاردهنده باشد لذتبخش است.

همچنین بخوانید: ۶ سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “کبیر” (The Great) که باید تماشا کنید


12. مخالفان خورشیدی – Solar Opposites

“مخالفان خورشیدی” یک انیمیشن سیتکام است و درباره یک خانواده فضایی می‌باشد که به دلیل برخورد یک شهاب سنگ به سیاره‌شان شلورپ، از آنجا نقل مکان کرده‌اند. حالا که به زمین پناه آورده‌اند، مدام با خود کلنجار می‌روند که آیا تصمیمشان درست بوده یا غلط، البته مأموریت‌هایی وجود دارد که آنها باید به پایان برسانند. یکی از آنها این است که در زمین آخر الزمان بر پا کنند، تا جا برای شلورپ باز شود که از گذشته فجیع خود راحت شوند.

همچنین بخوانید: ۶ سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال جدید “مخالفان خورشیدی” (Solar Opposites)


13. لاوکرافت کانتری – Lovecraft Country

“لاوکرافت کانتری” یک درام ترسناک ساخته “میشا گرین” (Misha Green) است که از کتابی به همین نام نوشته “مت راف” اقتباس شده است. این سریال اچ بی او دهه ۵۰ آمریکا را نشان داده و درباره مرد سیاهپوستی است که در جستجوی پدر گمشده‌اش در سراسر کشور سفر می‌کند. او در این سفر به موجودات ماورایی برمی خورد که شبیه شخصیت‌های کتاب‌های “اچ.پی.لاوکرافت” هستند. صحنه‌های عجیب، خونین، موجودات باستانی و عناصر ترسناک روانشناسانه از دلایل جذابیت این سریال هستند.

همچنین بخوانید: ۷ سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “لاوکرافت کانتری” (Lovecraft Country) که باید تماشا کنید


14. وفادارانه – High Fidelity

سریالی درباره قدرت موسیقی در زندگی مردم که در بروکلین رخ می‌دهد. سریال درباره محله کرون هیتز و یک صاحب فروشگاه موسیقی است که از طریق موسیقی روابط گذشته‌اش را به یاد می‌آورد. با این حال باید روابطش را فراموش کند. سریالی با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته “نیک هورنبی” که نباید با فیلم اقتباسی از این رمان در سال ۲۰۰۰ اشتباه گرفته شود.


15. ممکن است نابودت کنم – I May Destroy You

سریالی با محوریت آزار جنسی و عواقب سخت و غیرقابل تحنمل آن که داستان زندگی یک نویسنده زن سیاهپوست جوان را دنبال می‌کند. آرابلا که در گذشته کتابی بر اساس تجربه شخصی‌اش از تجاوز نوشته‌است، اکنون درحال نگارش دومین کتاب خود است و در این میان با دردها و رنج‌های گذشته‌اش دست و پنجه نرم می‌کند. آرابلا دوستان زیادی دارد و تلاش می‌کند تا با استفاده از هوش و استعدادی که دارد، شخصیت‌های فوق‌العاده‌ای را از میان تجربه روزمره‌اش برای کتاب جدیدش خلق کند. این سریال محصول شبکه HBO یکی از بهترین سریال‌های درام بوده که هر قسمت آن سی دقیقه زمان دارد.


16. آمریکای کوچک – Little America

سریالی محصول شبکه اپل تی وی پلاس که هر قسمت آن به داستانی جداگانه می‌پردازد و عمده داستان آن درباره مهاجرانی است که در کشور آمریکا مشغول به زندگی می‌باشد. اما هر یک از داستان‌های این سریال به‌تنهایی، دوست‌داشتنی و قابل تامل‌اند و احساسات مخاطب را درگیر می‌کنند. دلیل عمده موفقیت این سریال امتناع آن از تبدیل شدن به یک داستان کلیشه‌ای و صرفا حال خوب کن بوده‌است. این سریال با مطرح کردن حقایق تلخ و شیرین زندگی و نمایش امیدها و آرزو‌هایی که ممکن است گاهی نابود شوند، به داستانی قابل لمس و ناراحت‌کننده تبدیل شده‌است.


17. توسعه دهندگان – Devs

یک مینی سریال اوریجینال از هولو به نویسندگی و کارگردانی “الکس گارلند” که شخصیت اصلی آن یک مهندس نرم افزار به نام لیلی چان است که برای کمپانی تکنولوژی آمایا کار می‌کند و رهبر دنیای جدید تکنولوژی است. ظاهراً خودکشی دوست پسرش سرجی باعث می‌شود همه به لیلی که در این شرکت کار می‌کند مشکوک شوند. او پس از تحقیقات بیشتر متوجه می‌شود که پروژه آمایا و تحقیقات سری‌شان و پروژه‌ای به نام “توسعه دهندگان” ممکن است دنیا را تغییر دهد.

همچنین بخوانید: ۷ سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “توسعه دهندگان” (Devs) که باید تماشا کنید


18. خانم آمریکا – Mrs. America

مینی سریالی محصول شبکه هولو که برگرفته از تاریخ پرآشوب آمریکا در فاصله سال‌های 1971 تا 1980 است؛ موضوع اصلی این مینی سریال درباره مشکلات اجتماعی زنان و وحدت و یکپارچگی آنان در کنار زدن این محدودیت‌ها بوده و هر قسمت از آن نیز به نام شخصیت زنی که داستان درباره اوست نامگذاری شده‌است. این مینی سریال 9 قسمتی، حجم زیادی از تاریخ آمریکا را در خود جای داده‌است که تماشای آن با اجرای دیدنی بازیگرانی چون کیت بلانشت و رز بایرن خالی از لطف نمی‌باشد.


19. کاری که هرگز نکرده‌ام – Never Have I Ever

این سریال با نگاهی نوجوانانه به داستان دختری می‌پردازد که بین ملیت و آنچه می‌خواهد باشد گیر کرده است. این سریال ساخته “میندی کالینگ” (Mindy Kaling) درباره دختر هندی-آمریکایی به نام دیوی است که پس از عبور از بدترین سال‌های زندگی به مدرسه جدیدی می‌رود و می‌خواهد زندگی جدیدی را آغاز کند. هدف اصلی‌اش این است که دختر باحالی شده و دوست پسر داشته باشد. به تدریج متوجه می‌شویم با مادرش برخورد کرده و دوستانش را نادیده می‌گیرد. در این بین باید با از دست دادن مادرش کنار بیاید.


20. گامبی وزیر – The Queen’s Gambit

سریالی براساس رمانی به نام “ملکه وزیر” از سال ۱۹۸۳ درباره یک نابغه شطرنج به نام بث هارمون (آنیا تیلور-جوی “Anya Taylor-Joy”) که با استفاده از قرص‌های اعتیادآور در بازی شطرنج می‌درخشد. سریال سال‌های ۱۹۶۰ را نشان می‌دهد که تعداد کمی از زن‌ها به صورت حرفه‌ای شطرنج بازی می‌کردند. بث پس از پیروز شدن در بسیاری از بازی‌ها در سطح ملی مورد توجه قرار می‌گیرد. این سریال بعد از قرار گرفتن بر روی سرویس استریم شبکه نتفلیکس، خیلی زود به پربازدیدترین مینی‌سریال تاریخ این شبکه تبدیل شد و نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد.

همچنین بخوانید: ۷ سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “گامبی ملکه” (The Queen’s Gambit) که باید تماشا کنید


21. فروپاشی – The Undoing

مینی سریال “فروپاشی” داستان گریس (نیکول کیدمن) و جاناتان (هیو گرانت) فریزر که در حال زندگی کردن در تنها زندگی‌ای که تاکنون برای خودشان خواسته‌اند، را دنبال می‌کند. بااین‌حال، یک شب وقوع یک مرگ و زنجیره‌ای از افشاگری‌ها و اتفاقات ترسناک، باعث تغییر همه چیز می‌شود. گریس که یک روان‌شناس موفق بوده، حالا باید با مصیبتی که در حال گسترش است و همچنین روش‌ها و نصحیت‌هایی که خودش به‌عنوان روان‌شناس به دیگران پیشنهاد می‌داد و اکنون برای وی عمل نمی‌کند، کنار بیاید و آن را پشت‌سر بگذارد. گریس حالا باید زندگی قبلی خود را کنار گذاشته و زندگی جدیدی برای تنها فرزندش و خانواده‌اش درست کند.


22. پرنده خوب خدا – The Good Lord Bird

سریال “پرنده خوب خدا” بر اساس کتابی به همین نام، نوشته‌ی “جیمز مک براید” (James McBride)، ساخته شده‌است. داستان این سریال در قرن ۱۹ میلادی اتفاق می‌افتد و راجع به مردی به نام “جان بروان” (با بازی “ایتن هاک”) است که از موافقان لغو برده‌داری در آمریکا می‌باشد و برای رسیدن به اهدافش دست به اقدامات خشونت‌بار و خطرناکی می‌زند. باوجود بازی خیره‌کننده هاک در این سریال که اغلب با عصبانیت و پرحرارت بوده، شاهد یک روایت با رگه‌هایی از کمدی سیاه در این سریال هستیم که آن را جذاب و دیدنی کرده‌است.


23. تسخیرشدگی عمارت بلای – The Haunting of Bly Manor

سال ۱۹۸۷، یک معلم زن جوان آمریکایی به نام دنی که به تنهایی در لندن زندگی می‌کند، بعد از تجربه‌ای سخت که در زندگی خود داشته است، مسئولیت مراقبت از دو کودک را برعهده می‌گیرد که در خانه‌ای قدیمی و در روستایی به نام بلای واقع شده‌است، زندگی می‌کنند. دنی از همان لحظهٔ ورودش به خانه با برخورد عجیب دو بچه مواجه می‌شود که از دریاچهٔ نزدیک خانه هراس دارند. به مرور و با رخدادهای بعدی، سرنوشت دنی به سرنوشت بچه‌ها و این خانه پر از راز گره می‌خورد.

همچنین بخوانید: ۷ سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “تسخیرشدگی عمارت بلای” (The Haunting of Bly Manor) که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (7)

بستن فرم

  1. ,,,,,,,,,

    بهمن 26, 1399

    سلام 😁
    ببخشید کسی نمیدونه که این سریال ها کدومش پایان یافته است؟!
    مرسی🌸

    پاسخ

  2. عماد

    دی 18, 1399

    اگر رتبه بندی باشه که رتبه بندی بسیار عجیبیه

    پاسخ

  3. سحر

    دی 14, 1399

    دفاع از جیکوب عالی و بی نظیر، و آپلود هم خیلی سبک جدید و جالبی است. پیشنهاد می کنم این دو رو حتما ببنید. دفاع از جیکوب مینی سریال است و از یک رمان برگرفته شده.
    آپلود ولی تازه فصل یکش اومده

    پاسخ

  4. lila…009

    تیر 11, 1399

    به نظرم سریال i m not okay with this باید رتبه اش با defending jacob عوض بشه چون این سریال واقعا هیجان زیادی داشت و همچنین از نظر سناریو داستانی و بازی بازیگران هم بسیار قوی بود …

    پاسخ