رده‌بندی برترین فیلم‌های “بری لارسون” (Brie Larson) بر اساس امتیاز راتن تومیتوز

بری لارسون” برای بازی در “کاپیتان مارول” (Captain Marvel) شناخته می‌شود، اما او فیلم‌های فوق العاده زیادی در کارنامه خود دارد. طبق امتیاز راتن تومیتوز این فیلم‌ها جزو بهترین کارهای او قرار دارند.

سالهاست که لارسون با نقش‌های کوچک اما تاثیرگذار خود در هالیوود حضور دارد، برای مثال دوست دختر “جونا هیل” در “خیابان جامپ شماره 21″، خواهر “ایمی شومر” در “فاجعه” و… اما زمانی که برای بازی در فیلم ناراحت کننده و زیبای “اتاق” جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد راه موفقیتش را باز کرد. و امسال هم با بازی در نقش “کارول دانورز” در دنیایی مارول توانست به موفقیت بزرگی دست پیدا کند. او اولین زن ابرقهرمان است که توانست فیلم تک مخصوص خود را داشته باشد. با پروشات همراه باشید.


10. دان جان – Don Jon – 79%

اولین فیلم “جوزف گوردون لویت” که خودش هم در آن بازی می‌کند (با اینکه “کریستوفر نولان” درباره بازی در فیلمی که خودش کارگردانی کرده را هشدار داده بود) درباره مردی معتاد به پورنوگرافی است که “اسکارلت جوهانسون” نقش دوست دخترش را بر عهده دارد. هر کمدی دیگری با این داستان نمی‌توانست چیزی بیشتر از یک شوخی بی مزه و احمقانه باشد، اما گوردون لویت توانست چیز بالاتری را خلق کند. این فیلم به طور خاص به روابط مدرن پرداخته و نشان می‌دهد چنین اعتیادی هم می‌تواند باعث شود عشق شکوفه کند. بریلارسون نقش خواهر شخصیت اصلی “مونیکا” را برعهده دارد، در حالی که “تونی دانزا” پدر و “جولیان مور” زنی سن بالاست که به او علاقه دارد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جولیان مور که باید تماشا کنید


9. بین دو سرخس – Between Two Ferns: The Movie – 79%

وقتی خبر همکاری نتفلیکس با برنامه “بامزه باش یا بمیر” اعلام شد که گفته می‌شد سعی دارند از برنامه تاک شوی کنایه‌ای “زک گالیفیانکیز” به نام “بین دو سرخس” فیلمی اقتباسی بسازند، سوالی که ذهن همگان را به خود درگیر کرد این بود: چطور؟ چطور می‌شود پنج دقیقه مکالمه خجالت آور با بازیگران را تغییر داد، و آن را به یک فیلم سینمایی تبدیل کرد؟ سپس، این فیلم منتشر شد، و بسیار بهتر از چیزی بود که انتظارش را داشتیم. پس از اینکه استودیوی زک غرق آب شده، و موقتاً “متیو مک کانهی” را به قتل می‌رساند، زک بی پول برنامه را سر پا می‌کند. لارسون یکی از مهمانانی است که از او مصاحبه می‌کنند، و به کسانی که فکر می‌کردند او اصلاً حس شوخ طبعی ندارد، ثابت می‌کند اشتباه می‌کردند.


8. اسکات پیلگریم در برابر دنیا – Scott Pilgrim vs. the World – 81%

واقعاً ناراحت کننده است که این فیلم در گیشه سینما فروش زیادی نداشت، چرا که یکی از خلاقانه‌ترین و بامزه‌ترین فیلم‌های کمدی- اکشنی است که همچنان در یادها باقی مانده. “ادگار رایت” ما بین ساخت “سه گانه طعم کورنتو” (Three Flavors Cornetto) آن را ساخت (که بعد از “شان می‌میرد” (Shaun of the Dead) و “پلیس خفن” (Hot Fuzz) قرار دارد، اما قبل از “پایان دنیا” (The World’s End)). داستان گرفته از یک کتاب است، و درباره پسری است که تنها کاری که می‌کند این است با هفت دوست پسر سابق دوست دخترش مبارزه کند.

رایت امضاهای هنری مخصوص خود را در این فیلم به نمایش می‌گذارد، و با آن به یادماندنی‌ترین صحنه‌های سینمایی را می‌سازد. لارسون نقش دوست دختر سابق “اسکات” به نام “انوی آدامز” را بازی می‌کند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر درباره نازی ها در تاریخ سینما


7. خیابان جامپ شماره 21 – 85% – 21Jump Street

هیچکس انتظار نداشت این فیلم خوب از آب در بیاید. این فیلم از برنامه تلویزیونی دهه 80 بازسازی شد، برنامه‌ای که هیچکسی در این روزهای مدرن آن را به خاطر ندارد. اما به لطف ارتباط فوق خنده دار “جونا هیل” و “چنینگ تیتوم” که کارگردانان “فیل لورد” و “کریستوفر میلر” در “خیابان جامپ شماره 21” آن را ساختند، باعث شد که به یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های کمدی دهه خود تبدیل شود. لارسون در نقش معشوقه “جونا هیل” اجرای خوبی از خود نشان داد، همچنین “دیو فرانکو” و “راب ریگل” هم عالی بودند.


6. فاجعه – Trainwreck – 85%

“جاد اپتاو” به قدری تحت تأثیر فیلمنامه تقریباً بیوگرافی و کمدی- رمانتیک “ایمی شومر” به نام “فاجعه” قرار گرفت که تصمیم گرفت اولین فیلم دوران حرفه‌اش را با فیلمنامه ای که خودش ننوشته است، شروع کند. لارسون در نقش خواهر شومر است، و نام واقعی خواهر و گاهی کمک نویسنده این کمدین بزرگ یعنی “کیم” را داشته است. “فاجعه” ویژگی‌های معمول یک فیلم کمدی- رمانتیک هالیوودی را دارد، اما با کمی تغییرات، در هنگام انتخاب بازیگر کارگردان سعی کرد “لبورن جیمز” را مانند خودش انتخاب کند تا رابطه دوستی او با شخصیت اول زن باعث پیشرفت کار شود. “فاجعه” از کارهای شومر بهتر نیست، اما طرفداران عاشق می‌شوند.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم برتر نئو نوآر در تاریخ سینما


5. فقط رحمت – Just Mercy – 86%

این فیلم مهیج حقوقی با بازی “جیمی فاکس” و “مایکل بی جردن” درباره داستان حقیقی مردی است که به اشتباه محکوم به ارتکاب جرم می‌شود، و مجازات اعدام برایش در نظر گرفته می‌شود، در حالی که به همراه یک وکیل مدافع جوان و پرتجربه توانسته بود تقاضای محاکمه مجدد داشته باشد. این فیلم توانست منتقدان را به تب و تاب وا دارد. لارسون به عنوان “اوا انسلی” نقش آفرینی می‌کند. او یک وکیل زیرک است که سالهاست به زندانیان محکوم به مرگ زندان آلاباما خدمات قانونی ارائه می‌دهد. طبیعتاً “فقط رحمت” تعصبی در خود دارد، اما تعصبی برای عدالت، بنابراین مشکلی ندارد.


4. اکنون شگفت‌انگیز – The Spectacular Now – 91%

در این فیلم رمانتیک-درام تربیتی، لارسون نقش یک شخصیت منفی را بازی می‌کند. این داستان عاشقانه میان “مایلز تلر” و “شیلین وودلی” شکل می‌گیرد. مانند فیلم‌های تربیتی دیگر، این فیلم هم درست پس از پایان دبیرستان و در تابستان اتفاق می‌افتد، قبل از اینکه شخصیت او وارد کالج شوند. شخصیت لارسون که در ابتدای فیلم از تلر جدا می‌شود و با او بهم میزند، این دو شخصیت را به سمت هم سوق می‌دهد. پس از آن تلر درخواستی برای ورود به کالج می‌نویسد، و با این احساس که بهم زدن بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای هر کسی رخ دهد، از خانه بیرون می‌رود و مست می‌کند. روز بعد وقتی وودلی او را که در چمن‌ها خوابش برده بیدار می‌کند، اولین ملاقات آنها با هم صورت می‌گیرد.

همچنین بخوانید: معرفی 17 فیلم برتر اسپانیایی زبان این دهه (2019 تا 2010)


3. اتاق – Room – 93%

این فیلم که از کتابی با همین نام نوشته “اما دانگ هیو” (که خود شخصاً نمایشنامه فیلم را نوشت) اقتباس شده، باعث شد “بری لارسون” جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کند. داستان درباره زنی است که ربوده شده، و سالها در یک اتاق زندانی می‌شود. همچنین این فیلم بود که حرفه “جیکوب ترمبلی” را شکل داد. او نقش پسر لارسون را بازی می‌کند، پسری که در نتیجه تجاوز زندانبان به او به دنیا آمد. در آخر وقتی که آنها از دنیای اتاق خارج می‌شوند، و کودک دنیای بیرون را می‌بیند، گیج می‌شود و وحشت می‌کند. این فیلم هم ناراحت کننده است و دلگرم کننده، درست مانند کتاب اصلی آن.


2. انتقامجویان: پایان بازی – Avengers: Endgame – 94%

لارسون تمام صحنه‌های مربوط به فیلم “انتقامجویان: پایان بازی” را قبل از نقش آفرینی در “کاپیتان مارول” فیلمبرداری کرد، یعنی زمانی که ما “کارول دانورز” را برای دومین بار در دنیای مارول می‌بینیم، در واقع اولین باری است که او این نقش را بازی کرده است. طرفداران انتظار داشتند کارول در “پایان بازی” صحنه‌های زیادی داشته باشد، چرا که به گفته استودیو مارول، این شخصیت اولین کسی است از قدرتی تقریباً نزدیک به قدرت “تانوس” برخوردار است، اما در آخر فقط چند صحنه کوتاه از او مشاهده کردیم.

خب منطقی است، در واقع از لحاظ روایت داستان، شخصیتی‌هایی نظیر “مرد آهنی” و “کاپیتان آمریکا” و “ثور” ارتباطی شخصی با “تانوس” داشتند که معمای داستان را شکل می‌داد.

همچنین بخوانید: ۱۱ فیلم برتر سینما با موضوع دزدان دریایی


1. بخش کوتاه مدت 12 – Short Term 12 – 98%

این فیلم مستقل، کاری است که باعث شد “بری لارسون” حرفه‌اش را آغاز کند. او با شخصیت “گریس هاوارد” توانست اولین نقش اصلی خود را بازی کند. هاوارد در “بخش کوتاه مدت 12” سرپرست مرکز انجمن نوجوانان دارای مشکل است. این فیلم که شخصیت محور است، بر بازی بازیگران تمرکز دارد ،و آنها دیالوگ‌های پرمفهومی ارائه داده، و اجرای فوق العاده و دلگرم کننده‌ای از خود نشان می‌دهند که فیلم را به پیش سوق می‌دهد. داستان به طرز گول زننده‌ای ساده است، و افراد صدمه دیده‌ای را به تصویر می‌کشد که با دیگر افراد شبیه به خود ارتباط برقرار می‌کنند، که در واقع قدرت سینما هم نشان دهنده همین موضوع است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم