بیوگرافی مایکل بی.جردن (Michael B. Jordan) از کودکی تا به امروز

نام: مایکل بی.جردن (مایکل باکری جردن)

تاریخ تولد: 9 فوریه 1987 (20 بهمن 1367)

سن: 32 سال

محل تولد: سنتا آنا، ایالات متحده آمریکا

قد: 1.82 سانتی متر

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی مایکل بی جردن

مایکل بی جردن یک بازیگر جوان است که در فیلم ها و سریال های تلویزیونی مختلف حضور یافته است. روزنامه نگاران آمریکایی نام او را در لیست “جذاب ترین مردان تلویزیون سال 2011” و یکی از 30 مرد زیر 30 سال که جهان را دگرگون کرده اند، قرار داده اند. منتقدین سینما مایکل را یک ستاره جدید می دانند و او به خاطر بازی در “ایستگاه فروتویل” (Fruitvale Station) و “عقیده” (Creed) چندین جایزه کسب نموده است.

کودکی و جوانی

مایکل باکری جردن در 9 فوریه 1987 در خانواده دونا و مایکل ای.جردن که طرفدار ورزش بودند، به دنیا آمد. او ابتدا در سانتا آنای کالیفرنیا زندگی می کرد اما سپس به نیووارک، نیوجرسی نقل مکان کردند تا فرزندان خانواده در آنجا تحصیل کنند. نام او براساس نام پدر و مایکل جردن افسانه ای، بازیکن بسکتبال، انتخاب شد، و البته خانواده نام خانوادگی را نیز فراموش نکردند. باکاری به معنای “انسان خوب” یا “سخنان یک اشراف زاده” است. بزرگ ترین دختر و کوچک ترین پسر خانواده نیز جامیلا و خلید نام گذاری شدند.

خلید یک بازیکن فوتبال شد و مایکل هم ابتدا حرفه بازیگری را انتخاب کرد. او پس از اتمام دبیرستان هنر در تبلیغات ورزشی یا اسباب بازی شرکت می کرد و سپس در صنعت فیلم حضور یافت. مایکل دوازده ساله در قسمت هایی از سریال تلویزیونی “کازبی” (Cosby) و “سوپرانوها” (The Sopranos) شرکت کرد و بنابراین حرفه اش را آغاز نمود.

فیلم های او

نقش آفرینی کوتاه در سریال های تلویزیونی “خانه” (House)، “وایر” (The Wire)، “به من دروغ بگو” (Lie to Me) و “روشنایی های جمعه شب” (Friday Night Lights) جزئیات این حرفه را به او آموخت. او در سریال ها نقش آفرینی کرده بود اما با بازی در فیلم “ایستگاه فروتویل” در سال 2013 به شهرت رسید. این فیلم نه تنها در کارنامه این بازیگر یک نقطه عطف بود بلکه باعث موفقیت کارگردان آن یعنی رایان کوگلر شد.

اجرای بازیگر اصلی در موفقیت این فیلم تاثیرگذار بود. جردن نقش یک مرد بیکار و بدشانس را که به تازگی از زندان آزاد شده بود، به زیبایی ایفا کرد. جردن و کوگلر در فیلم “عقیده” همکاری شان را ادامه دادند. جالب اینجاست جردن در نقش آدونیس کرید بوکسور از بدلکار استفاده نکرد. این بازیگر در تمام مبارزه ها شرکت کرد و حتی یک سال زیرنظر کوری کالیت بوکس را آموخت. با این حال همیشه پس از مبارزات و تمرین بدنش زخمی می شد. اما توانست توجه مخاطبین و منتقدین را به خود جلب کند.

مایکل.بی جردن در فیلم عقیده

جردن جوایز مختلفی را برنده شده است: جایزه بهترین بازیگر منتقدین فیلم، جایزه the All Def، جایزه بلک ریل، جایزه منتقدین فیلم بوستون و جایزه منتقدین فیلم آفریقایی-آمریکایی. جایزه منتقدین فیلم آفریقایی-آمریکایی جایزه بهترین بازیگر مرد تازه کار را به او اهدا کردند. او علاوه بر اجرا در سریال ها و فیلم ها، در بازی کامپیوتری Gears of War 3 و کارتون “لیگ عدالت: پارادوکس فلش‌پوینت” (Justice League: The Flashpoint Paradox) حضور یافته است. در سال 2016 جردن به همراه کوبی برایانت، بازیکن بسکتبال NBA در تبلیغات اپل شرکت کرد. جردن در تهیه کنندگی هم شرکت کرده و موفق بوده است.

“من به همه چیز علاقه دارم و تهیه کنندگی را هم دوست دارم. در این صورت می توانم به فیلم نگاه دیگری داشته باشم!”

زندگی شخصی

تمرین های خستگی ناپذیر در نوجوانی باعث شد این بازیگر هیکل عضلانی داشته باشد. قد مایکل 182 سانتی متر و وزن او 69 کیلوگرم است. دور سینه او 104 سانتی متر، دور کمر او 84 سانتی متر و دور بازوی او 37 سانتی متر است. او فیلم و تصاویر جذاب خود و کنفرانس هایش را در صفحه اینستاگرام به اشتراک می گذارد.

مایکل.بی جردن و کندل جنر

این مرد جذاب در سن 30 سالگی مجرد است. درباره روابط او اطلاعات زیادی موجود نیست  و طرفداران مونث هنوز از او ناامید نشده اند. با این حال تصویر او در کنار کندل جنر در سال 2015 سروصدای زیادی به پا کرد. با این حال مشخص شد که حضور او کندل در کنار هم تصادفی بوده است.

او در زمان ضبط سریال تلویزیونی “روشنایی های جمعه شب” (Friday Night Lights) در همان آپارتمان زندگی می کرد و سپس تصمیم گرفت آن را بخرد. او دوست ندارد خانه گرانقیمت تری داشته باشد.

مایکل بی جردن در امروز

فیلم بعدی مایکل بی جردن “پلنگ سیاه” بود که رایان کوگلر کارگردانی آن را برعهده داشت و جردن نقش کیلمانگر، تبعیدی واکاندا را ایفا کرد که برای بیرون راندن پلنگ سیاه (چادویک بوزمن) بازگشته بود. حتی کسی که درباره شخصیت های دنیای مارول چیزی نداند هم می داند این فیلم ها دارای صحنه های اکشن و مبارزه هستند. اما قدرت بازیگری جردن این صحنه ها را دیدنی می کند. گرچه کوری کالیت به او آموزش داد اما بازهم برای ایفای این صحنه ها به بدلکار نیاز داشت.

مایکل بی.جردن در فیلم پلنگ سیاه

ظاهر جذاب بازیگر (به او می گویند چگوار طلایی) مدل مو و ظاهر فانتزی او با هیچ کدام از شخصیت های پیشین اش قابل مقایسه نیست.

مایکل بی.جردن در نقش کیلمانگر

نتیجه همکاری این بازیگر و مربی اش در فیلم “عقیده 2” مشخص است. فیلم “فارنهایت 451” (Fahrenheit 451) فیلم بعدی اوست که مایکل بی.جردن تهیه کنندگی آن را برعهده دارد.

فیلم شناسی

  • سوپرانوها – The Sopranos – 1999
  • وایر – The Wire – 2002
  • همه فرزندان من – All My Children – 2003-2006
  • سی‌اس‌آی – CSI: Crime Scene Investigation – 2006
  • مهره سوخته – Burn Notice – 2009
  • Pastor Brown – 2009
  • روشنایی های جمعه شب – Friday Night Lights – 2009-2011
  • به من دروغ بگو – Lie to Me – 2010-2011
  • دم قرمزها – Red Tails – 2012
  • خانه – House – 2012
  • ایستگاه فروتویل – Fruitvale Station – 2013
  • اون لحظهٔ عجیب – That Awkward Moment – 2014
  • بلیط ویکند – Weekend Ticket – 2014
  • چهار شگفت انگیز – Fantastic Four – 2015
  • عقیده – Creed – 2015
  • پلنگ سیاه – Black Panther – 2018
  • عقیده 2 – Creed II – 2018

تصاویری از مایکل.بی جردن

kinopoisk.ru
kinopoisk.ru

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم