بیوگرافی کامل بری لارسون (Brie Larson) از کودکی تا به امروز

نام: بری لارسون (برین سایدونی دیسولنیرز)

تاریخ تولد: 1 اکتبر 1989 (9 مهر 1368)

سن: 31 سال

محل تولد: ساکرامنتو، ایالات متحده آمریکا

قد: 1.70 سانتی متر

شغل: بازیگر، خواننده، ترانه سرا

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی بری لارسون

بری لارسون در سن 27 سالگی و پس از بازی در فیلم “اتاق” (Room) از لنی آبراهامسون که به خاطر بازی در آن جایزه اسکار، گلدن گلوب، گیلد و بفتا را به دست آورد، به شهرت جهانی رسید. از آن پس تمام راه ها در هالیوود برای او هموار شد. در سال 2016 جایزه به فیلم اکشن ابرقهرمانی “کاپیتان مارول” (Captain Marvel) دعوت شد.

کودکی و جوانی

برین سایدونی دیسولنیرز در سال 1989 ساکرامنتو، کالیفرنیا به دنیا آمد. در این خانواده بازیگری وجود نداشت. والدین او در عرصه داروسازی مشغول بودند. بری یک خواهر کوچکتر به نام میلن داشت. پدرش سیلویان دیسولنیرز فرانسوی کانادایی زمانی که دخترانش کوچک بودند همسرش را ترک کرد. در سال 2016 در مصاحبه ای اعلام کرد پس از طلاق والدینش ده سال است که با پدرش حرف نزده و او را ندیده. پس از جدایی هیدر دیسولنیرز و دخترانش به لس آنجلس، قلب سینما، رفتند و بری در دوران ابتدایی تصمیم گرفت بازیگر شود. سپس به تئاتر آمریکا وارد شد و در سریال های آمریکایی حضور یافت. اولین سریال او The Tonight Show با جی لنو بود.

در سال 1998 این دختر نه ساله در یک قسمت از فیلم کم بودجه To Have & to Hold حضور یافت. سال بعد به سریال های Special Delivery، سریال درام Touched by an Angel و سریال کمدی Popular دعوت شد و در آن ها نقش های کوتاه برعهده داشت. دعوت به سریال های کمدی Schimmel و Hope & Faith برای او یک شانس بزرگ بود. با این حال سریال اول پس از ابتلای رابرت شیمل کمدین به سرطان لغو شد و نقش او در سریال دوم نیز حذف شد. در اوایل سال های 2000 بری نام بری لارسون را انتخاب کرد، زیرا نام دیسولنیرز تلفظ دشواری داشت و برای یک بازیگر آمریکایی مناسب نبود.

فیلم های او

بری لارسون نیز مانند اغلب ستاره ها با نقش های کوتاه و تک قسمتی حرفه اش را آغاز کرد. این دختر نوجوان در سریال های Special Delivery و Then Came You حضور یافت. در سال 2003 لارسون 14 ساله در فیلم Right on Track و در نقش کورتنی اندرز اولین نقش اصلی خود را دریافت کرد. این پروژه از دیزنی درباره دو خواهر نوجوان بود که راننده های مسابقه اتومبیل رانی مرد را به چالش کشیده بودند.

در سال های 2000 لارسون در هر سال دو تا سه پروژه داشت. او در فیلم های 13 Going on 30, Sleepover, Hoot, House Broken و چند فیلم دیگر حضور یافت اما هیچ کدام محبوب نشدند و او را به موفقیت نرساندند. حتی کمدی درام “ایالات متحده تارا” (United States of Tara) به تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ هم او را به ستاره تبدیل نکرد. این سریال در کانال ماهواره آمریکایی به نام SHO و در سال های 2009 تا 2011 به نمایش درآمد. تونی کولت در نقش قهرمان جایزه گلدن گلوب و امی را دریافت کرد اما بری لارسون که نقش دختر تارا را برعهده داشت نه جایزه برد و نه نامزد شد.

بری لارسون در فیلم ایالات متحده سارا

در سال 2010 این بازیگر به پروژه ” اسکات پیلگریم در برابر دنیا ” (Scott Pilgrim vs. the World) با بازی مایکل سرا و مری الیزابت ویناستد دعوت شد و برای اولین بار نقش یک خواننده را ایفا کرد و یک آهنگ ساخت. نقش مولی، دوست دختر مواد فروش، در فیلم ” خیابان جامپ شماره ۲۱ ” (21 Jump Street) او را مورد توجه قرار داد. خالق این پروژه یعنی جوناه هیل که نقش اصلی را نیز برعهده داشت، جانی دپ را به فیلم دعوت کرد و برای او یک قسمت کنار گذاشت. این فیلم در سال 2012 اکران شد.

بری لارسون در فیلم خیابان جامپ شماره 21

فیلم “دان جان” (Don Jon) جوزف گوردون-لویت پروژه مهم دیگر لارسون بود که نقش خواهر شخصیت اصلی به نام مونیکا مارتلو را ایفا کرد. اسکارلت جوهانسون و جولیان مور هم در این نقش نقش آفرینی داشتند. در سال 2014 تریلر “قمارباز” (The Gambler)، نسخه اقتباسی از رمان داستایوفسکی اکران شد. مارک والبرگ نقش اصلی را برعهده داشت و بری نقش امی فیلیپس را برعهده گرفت. با این حال فیلم در گیشه شکست خورد.

بری لارسون و تام هیدلستون

سال 2015 سال موفقیت این بازیگر بود زیرا درام “اتاق” از لنی آبراهامسون اکران شد. در کمال تعجب منتقدین این پروژه کم بودجه ایرلندی کانادایی موفق بود. طبق روتن تومیتوز این فیلم بالاترین امتیاز 94% را دریافت کرد. وبسایت بریتانیایی متاکریتیک این فیلم را یک “موفقیت جهانی” نامید. بری لارسون برای اجرای نقش اصلی جوی به شهرت جهانی رسید. مخاطبین تحت تاثیر داستان یک دختر 17 ساله که توسط یک متجاوز ربوده شده بود قرار گرفتند. او در یک انباری نگهداری شده و یک پسر به دنیا آورده بود. اجرای او آنقدر متقاعدکننده بود که تمام جوایز مهم از جمله اسکار را دریافت کرد.

بری لارسون در فیلم اتاق

بازیگر کوچک کانادایی این فیلم، جیکوب ترمبلی که پیش از این در فیلم ترسناک ” پیش از آن که بیدار شوم ” (Before I Wake) هم بازی کرده بود با یک کت شلوار در مراسم اسکار حاضر شد. او و لارسون که در فیلم مادرش بود مجسمه را در دست گرفته و توجه رسانه ها و سلبریتی ها را به خود جلب کردند.

بری لارسون در فیلم کاپیتان مارول

این ستاره هالیوودی در فیلم های بیشتری حضور یافت و حرفه موسیقی خود را نیز گسترش داد. بری در اوت 2003 با شرکت یونیورسال رکوردز و چهار سال بعد با شرکت کازابلانکا رکوردز، قرارداد بست. در سال 2005 اولین آلبوم او Finally Out of P.E. عرضه شد. در فیلم های ” باربی و جادوی اسب بالدار” (Barbie and the Magic of Pegasus)، “هوت” (Hoot) و “اسکات پیلگریم در برابر دنیا” موسیقی متن او شنیده می شود.

زندگی شخصی

این زن با قد 170 سانتی و وزن 51 کیلوگرم جثه ظریفی دارد. لارسون طرفداران زیادی دارد. تعداد طرفداران حساب اینستاگرام او بیش از 750 هزارتن است. بری از سال 2013 با الکس گرینوالد موزیسین رابطه دارد که در مراسم اسکار هم همراه او بود. رابطه آن دو جدی است و در سال 2016 اخبار نامزدی شان شنیده شد. طرفداران منتظر ازدواج آن دو هستند.

امروز

در سال 2015 بری و ستاره هایی مانند تام هیدلستون و ساموئل ال. جکسون در فیلم فانتزی اکشن ” کونگ: جزیره جمجمه ” (Kong: Skull Island) حضور یافتند. این فیلم در کوئینزلند استرالیا ضبط شد و در اوایل بهار 2016 در سینمای دالبی اکران شد. تام هیدلستون و بری لارسون در اکران آن حضور داشتند.

در حال حاضر بری لارسون در مرکز توجه است زیرا در سال 2016 به همراه آلیشیا ویکاندر و امیلی بلانت در فیلم “کاپیتان مارول” (Captain Marvel) حضور یافت.

فیلم شناسی

  • Touched by an Angel – 1999
  • مشهور – Popular – 1999
  • سپس تو آمدی – Then Came You – 2000
  • Right on Track – 2003
  • Hope & Faith – 2003
  • 13 Going on 30 – 2004
  • هوت – Hoot – 2006
  • ایالات متحده تارا – United States of Tara – 2009
  • اسکات پیلگریم در برابر دنیا – Scott Pilgrim vs. the World – 2010
  • خیابان جامپ شماره ۲۱ – 21 Jump Street – 2012
  • دان جان – Don Jon – 2013
  • قمارباز – The Gambler – 2014
  • اتاق – Room – 2015
  • Basmati Blues – 2016
  • کونگ: جزیره جمجمه – Kong: Skull Island – 2017

تصاویری از بری لارسون


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم