آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 46)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. عزیز میلیون دلاری – ۲۰۰۴ – Million Dollar Baby

ژانر: درام، ورزشی

کارگردان: کلینت ایستوود (Clint Eastwood)

بازیگران: هیلاری سوانک، کلینت ایستوود، مورگان فریمن، مایک کولتر

تریلر فیلم

این فیلم به کارگردانی کلینت ایستوود درباره یک دختر بوکسور به نام مگی فیتزجرالد (با بازی هیلاری سوانک) با اصرار فراوان فرانکی دان (با بازی کلینت ایستوود) مربی‌ای که بوکسرهای موفقی را معرفی کرده است متقاعد می‌کند تا به او شیوهٔ مسابقه را بیاموزد و او را نیز تبدیل به یک قهرمان کند. مگی به دلیل کمک به خانواده‌اش در میسوری به این موفقیت نیاز دارد و فرانکی به خاطر رسیدن به موفقیت کاری و شخصی، زیرا در این زمینه احساس گناه می‌کند. سپس فرانکی مگی را به‌عنوان شاگرد انتخاب کرده و قسمت اصلی داستان آغاز می‌شود.

معدود فیلم‌هایی وجود دارند که غم و رنج این فیلم را داشته باشند. این فیلم تنها حس غم و ویرانی را تداعی می‌کند. حتی برای افزایش حس غم و درد از رنگ‌های تیره استفاده شده است.


2. بینوایان – 2012 – Les Misérables

ژانر: درام، تاریخی، موزیکال

کارگردان: تام هوپر (Tom Hooper)

بازیگران: هیو جکمن، راسل کرو، ان هتوی، هلنا بونهام کارتر، آماندا سایفرد، ادی ردمین

تریلر فیلم

یکی از بهترین و به‌یادماندنی‌ترین فیلم‌های اقتباسی از داستان معروف “بینوایان” که برنده سه جایزه اسکار از جمله بهترین گریم و بهترین ترکیب صدا شد. همچنین ان هتوی برای بازی در این فیلم برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

ژان والژان پس از نوزده سال زندانی شدن آزاد شده و با سرقت می خواهد یک زندگی جدید را آغاز کند. ژاور یک نیروی پلیس است که می خواهد به خاطر این سرقت ژال والژان را به زندان بازگرداند. در این حین ژان با کمک به یک کارگر به نام فانتین که دخترش کوزت به یک برده تبدیل شده، به او کمک می کند. داستان ژال والژان و اطرافیانش در قرن نوزده رخ داده و شرایط آن زمان فرانسه را نشان می دهد. داستان عاشقانه کوزت و ماریوس، یک سرباز جنگ انقلاب فرانسه این فیلم را به یک داستان عاشقانه تبدیل می کند.


3. بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت – 2016 – Batman v Superman: Dawn of Justice

ژانر: ابرقهرمانی، اکشن، ماجراجویی

کارگردان: زک اسنایدر (Zack Snyder)

بازیگران: هنری کویل، بن افلک، ایمی آدامز، گل گدوت، جیسون موموآ

تریلر فیلم

نبرد دو ابرقهرمان در یک فیلم قطعا از جذابیت خاصی برخوردار خواهد بود. این فیلم با حضور ستارگانی مثل هنری کویل در نقش سوپرمن و بن افلک در نقش بتمن یکی از دیدنی‌ترین فیلم‌های ژانر اکشن و ابرقهرمانی می‌باشد.

داستان این فیلم درباره نبرد بین سوپرمن و بتمن به دلیل اختلافات این دو شخصیت بر سر اتفاقاتی که مدت‌ها پیش رخ داده است می‌باشد. زمانی که بتمن و سوپرمن در جنگ با یکدیگر به سر می‌برند، تهدیدی تازه نسل بشر را در خطر بزرگتری از آنچه با آن رو به رو بودند قرار می‌دهد.


4. هالووین – 2018 – Halloween

ژانر: ترسناک، اسلشر

کارگردان: دیوید گوردون گرین (David Gordon Green)

بازیگران: جیمی لی کرتیس، ویرجینیا گاردنر، نیک کسل

تریلر فیلم

سری دیگر یک فیلم با همین نام در سال ۱۹۷۸، که ادامه داستان قبلی است. مایکل میرز که به دلیل قتل هایش چهل سال در زندان بوده اکنون شانسی به دست آورده تا آزاد شود و به جهان بازگردد. خودرویی که او را حمل می کرد تصادف کرده و او زنده می ماند. خبر آزادی او به گوش لوری استرود می رسد، کسی که چهل سال قبل از دست میرز زنده ماند. او که منتظر بازگشت اوست به خانواده و دوستانش خبر می دهد. اما کسی به او گوش نداده و میرز کابوس خود را آغاز می کند. موسیقی متن و فضاسازی این فیلم مناسب با ژانر آن است و ترس و وحشت را به‌خوبی در مخاطب به‌وجود می‌آورد.


5. رختشورخانه – 2019 – The Laundromat

ژانر: درام، کمدی-جنایی

کارگردان: استیون سودربرگ (Steven Soderbergh)

بازیگران: مریل استریپ، گری اولدمن، آنتونیو بندراس

تریلر فیلم

این فیلم داستان شخصی بی‌باک را به تصویر می‌کشد که در یک شرکت بیمه کار می‌کند و از خود جسارت به خرج می‌دهد. او سرنخی از یک کلاهبرداری بزرگ را کشف می‌کند و به همین دلیل به کشور پاناما می‌رود و هر لحظه به شرکای حقوقی نزدیک‌تر می‌شود که از سیستم مالی جهان بهره می‌برند. داستانی از یک فرار مالیاتی بزرگ که تماشای آن می‌تواند جذاب باشد.


6. برابرها – 2015 – Equals

ژانر: عاشقانه، علمی-تخیلی

کارگردان: دریک دورمس (Drake Doremus)

بازیگران: کریستن استوارت، نیکلاس هولت، گای پیرس

تریلر فیلم

داستان این فیلم در جامعه‌ای آرمان‌گرا رخ می‌دهد؛ جایی که دیگر هیچگومه عواطف و احساساتی بین افراد جامعه وجود ندارد و هر کسی به فکر کارهای خودش است. افراد به یکدیگر دل نمی‌بندند و عشق از بین رفته است. اما پس از مدتی ویروسی بین افراد این جامعه پخش می‌شود که در اثر آن این افراد به بیماری مبتلا شده که در اثر آن به حالت قبلی خود بازگشته و هیجانات و عواطف خود را به‌دست می‌آورند. در این میان دو نفر به نام‌های نینا (کریستن استوارت) و سیلاس (نیکولاس هولت) به این بیماری مبتلا شده و به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند اما مشکلاتی بر سر راه آنها قرار می‌گیرد که ادامه داستان را جذاب و دیدنی می‌کند.


7. جسد – 2012 – The Body

ژانر: رازآلود، مهیج

کارگردان: اوریول پائولو (Oriol Paulo)

بازیگران: بلن روئدا، آئورا گاریدو، اوگو سیلبا

تریلر فیلم

زمانی که یک نگهبان تصادف کرده و به کما می رود، جیمی پنای کارآگاه باید درباره پرونده تحقیق کند. او متوجه می شود که نگهبان از مرده شورخانه بازمیگشته و در آنجا هم جسد یک تاجر ثروتمند گم شده است. همسر زن که از او جوان‌تر است، از تصادف باخبر می‌شود و رفتار عجیب او شک پنا را برمی‌انگیزد. به نظر می‌رسد مرد از مرگ همسر چندان ناراحت نشده و نشانه‌های دیگر نیز از قاتل بودن او حکایت دارد. با برداشته شدن هر لایه داستان یک کشف هولناک به دست می آید. یک فیلم اسپانیایی که اگر از طرفداران ژانر جنایی و معمایی باشید از تماشای آن در آخر هفته لذت خواهید برد.


8. خیاط سلطنتی – 2014 – The Royal Tailor

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: لی وون-سوک (Lee Won-suk)

بازیگران: پارک شین-هایه، گو سوو، یو یئون-سئوک

داستان این فیلم درباره یک خیاط کارکشته است که سالها به شغل خیاطی مشغول بوده است اما زمانی که یکی از درباریان از او می‌خواهد که برایش لباسی بدوزد، این کار را انجام نمی‌دهد. او بعد از مدتی متوجه می‌شود که خیاط جوانی کار دوخت لباس درباریان را بر عهده گرفته و بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اکنون زمان آن رسیده تا خیاط مسن جایگاه خود را پس بگیرد.


9. زیرو – 2018 – Zero

ژانر: درام، کمدی، رمانتیک

کارگردان: آنالد ال.رای (Aanand L. Rai)

بازیگران: شاهرخ خان، کاترینا کایف، آنوشکا شارما

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره یک کوتوله است که با دختری معلول و دانشمند آشنا می‌شود و به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد اما درست روز عروسی‌اش فرار می کند تا به ملاقات یک سوپراستار مشهور (با بازی کاترینا کایف) برود. این کار در ادامه برای او مشکلاتی به‌وجود می‌آورد که تا پایان داستان با آنها درگیر است. یکی از نقاط ضعف این فیلم شخصیت‌پردازی ضعیف آن است که از جذابیت فیلم کاسته است.


10. شیرشاه – 2019 – The Lion King

ژانر: درام، ماجراجویی

کارگردان: جان فاورو (Jon Favreau)

صداپیشگان: دونالد گلاور، جیمز ارل جونز، چویتل اجیوفور، ست روگن

تریلر فیلم

دیدن انیمیشن “شیرشاه” همیشه لذتبخش بوده و تماشا لایو اکشن آن مخصوصا در آخر هفته بیشتر از همیشه دلچسب خواهد بود. دیدن دوباره‌ی ماجراجویی‌های سیمبا برای بازگشت به سرزمین مادری‌اش و بازپس گرفتن حکومت این بار در دنیایی واقعی و ملموس‌تر از جذابیت خاصی برخوردار است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در  آخر هفته پیشنهاد میکنید؟

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. فومنی

    آبان 23, 1398

    پیشنهادات خوبی بود…سپاسگزارم خانم باقری. ازبین فیلمهای بالا خودم از The Bodyخیلی خوشم اوم پیشنهاد می کنم دوستانی که ندیده اندحتما تماشاش کنندهمچنین فیلم Kidnap.2017 که درلیست خانم باقری نیست خیلی قشنگه.

    پاسخ