بیوگرافی کامل جیسون موموآ (Jason Momoa) از کودکی تا به امروز

نام: جیسون موموآ (جوزف جیسون ناماکائها موموآ)

تاریخ تولد:1 اوت 1979 (10 مرداد 1358)

سن: 39 سال

محل تولد: هونولولو، ایالات متحده آمریکا

قد: 193

شغل: بازیگر آمریکایی

وضعیت تاهل: متاهل، همسر لیسا بونت

بیوگرافی جیسون موموآ

جیسون موموآ یک بازیگر آمریکایی است که با حضور در نقش های کونان در بازسازی “کونان بربر” (Conan the Barbarian) و کال دروگو در سریال “بازی تاج و تخت” (Game of Thrones) براساس کتاب های ترانه آتش و یخ جرج آر.آر.مارتین، به شهرت رسید. امروزه با فعالیت در فیلم های دنیای دی سی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است: او در فیلم “بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت” (Batman v Superman: Dawn of Justice) نقش آکوامن را ایفا کرد و در فیلم انفرادی “آکوامن” (Aquaman) نقش خود را گسترش داد.

جوزف جیسون ناماکائها در سال 1979 در هونولولو، هاوایی به دنیا آمد. پدرش اهل هاوایی و مادرش اجداد هندی، آلمانی و ایرلندی داشت. والدین او مدت زمان طولانی کنار هم نماندند، زمانی که جیسون کودک بود به همراه مادرش به آیووا نقل مکان کرد. جیسون کودکی و جوانی در نورواک گذراند؛ در آنجا مدرسه را به پایان رساند و به کالج وارد شد. با این حال در چند سال اول تحصیلات را رها کرد و به هاوایی رفت. زیرا نمی توانست زندگی را بدون اقیانوس و ساحل تصور کند.

او در یکی از کالج های مطرح هونولولو تحصیلات خود را به پایان رساند. سپس این مرد قد بلند حرفه مدلینگ را آغاز کرد. او با طراح ژاپنی، تاکئو کوبایاشی کار کرد و در سال 1999 جایزه مدل برتر سال را دریافت نمود. او در گذر زمان تصمیم گرفت بازیگر شود.

فیلم های او

اولین حضور جیسون موموآ در فصل دهم و یازدهم سریال محبوب “گارد ساحلی” (Baywatch) در سال 1999 بود. بازی در این سریال شهرت را تضمین می کرد و این موفقیت او حسادت برانگیز بود.

جیسون موموآ در فیلم کونان بربر

به زودی در کمدی زیبای “تعطیلات خانواده جانسون” (Johnson Family Vacation) از کریستوفر ارسکین حضور یافت. این فیلم در سال 2004 اکران شد و با واکنش های مثبت مواجه شد. با این حال پس از حضور در سریال Stargate Atlantis به شهرت واقعی رسید. جیسون به مدت پنج سال نقش رونن دکس را در این سریال ایفا کرد. اولین نقش اصلی او در فیلم Pipeline از جردن آلن در سال 2007 بود. با این حال این پروژه موفق نبود.

بازی تاج و تخت

در سال 2010 سریال “بازی تاج و تخت” و نقش کال دروگو شهرت واقعی را برای او به ارمغان آورد. این بازیگر اهل هاوایی پس از این سریال به شهرت رسید. این نقش برای جیسون چالش برانگیز نبود. در تست ها نباید دیالوگ می گفت، تنها باید رقص سنتی مائوری را انجام می داد. پس از انجام آن تهیه کنندگان به سرعت او را تایید کردند.

جیسون موموآ در نقش کال دروگو

در این سریال امیلیا کلارک نقش همسر او، دنیریس تارگریان را ایفا کرد. برخلاف او جیسون تنها در فصل اول سریال حضور داشت. اما طرفداران نقش او را از یاد نبردند. پس از نمایش این سریال، در سال 2011 موموا جایزه ستاره مرد CinemaCon را در لاس وگاس دریافت کرد. همان سال بازسازی فیلم “کونان بربر” ساخته شد. موموآ نقش پدر کونان و یک مبارز نترس را برعهده داشت و شانس همکاری با میکی رورکه را به دست آورد.

جیسون موموآ و امیلیا کلارک

فیلم “گلوله به سر”  (Bullet to the Head) با بازی سیلوستر استالونه یکی از پروژه های موفق او بود. فیلم های “جاده پالوما” (Road to Paloma) و “گرگ ها” (Wolves) که در سال 2013 تولید شدند نیز موفق بودند. این پروژه ها توسط کمپانی Pride of Gypsies تولید شدند که جیسون موموآ نیز یکی از یافته های آن ها بود.

زندگی شخصی

جیسون موموآ با لیسا بونت ازدواج کرده است. داستان آن ها جالب است: جیسون از لیسا 12 سال جوان تر است. او اولین بار در نوجوانی لیسا را دید و عاشق او شد؛ در این زمان سریال The Cosby Show با حضور لیسا پخش می شود. در آن زمان لیسا با لنی کراویتز ازدواج کرده بود. زمانی که جیسون و لیسا یکدیگر را دیدند لیسا یک دختر داشت.

جیسون موموآ و لیسا بونت

جیسون و لیسا در کنار هم بسیار جالب هستند. قد جیسون حدود 2 متر و وزن او 110 کیلوگرم است. درحالی که لیسا تنها 157 سانتی متر است. چهره جیسون خشن و در عین حال جذاب است. لیسا و موموآ یک زوج دیدنی هستند و روزنامه نگارها عکس گرفتن از آنها را دوست دارند.

جیسون خالکوبی های زیادی دارد، از مثلث های سنتی هاوایی تا عبارت و نام افراد. روی صورت او یک زخم وجود دارد که از ابروی او عبور کرده است. برخی این زخم را ناشی از دعوا در بار می دانند و برخی جای یک جراحی در کودکی.

در سال 2007 لولا لولانی دختر او و لیسا به دنیا آمد و سال بعد پسرشان ناکوآ-ولف ماناکائوآپو ناماکائها. جیسون بودایی است و اغلب به تبت می رود تا روح خود را پرورش دهد. او به کوهنوردی، اسنوبورد سواری و اسکیت هم علاقه دارد. جیسون در اوقات بیکاری نقاشی می کند و در پاریس نقاشی پاستل را آموخته است. در خانه او هیچ تلویزیونی وجود ندارد. جیسون و لیسا آن را برای کودکان مضر و بیهوده می دانند.

جیسون موموآ و خانواده

با این حال جیسون در استفاده از تکنولوژی مدرن چندان بد نیست. زیرا صفحه رسمی خود را در اینستاگرام دارد که 2.3 میلیون نفر او را دنبال می کنند.

امروز

در اواخر سال 2015 و اوایل 2016 تریلر و تصاویر موموآ در نقش آکوامن پخش شد. جیسون اولین بازیگر متفاوت آکوامن در کامیک دی سی بود زیرا این نقش باید توسط بازیگری با پوست روشن و موی بلوند کوتاه ایفا می کرد. اما طرفداران از اجرا و نقش او استقبال کردند. در مارس 2016 فیلم ” بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت” با حضور او در نقش آکوامن اکران شد. این فیلم مقدمه فیلم انفرادی آکوامن بود.

جیسون موموآ در جوانی

در سپتامبر 2016 فیلم رمانتیک پادآرمان شهری “گروه بد” (The Bad Batch) در فستیوال فیلم ونیز اکران شد. او نقش آدمخواری را ایفا کرد که می خواست در دنیای آخرالزمانی آمریکا زنده بماند و عاشق فردی شد که قرار بود غذای او باشد. در اکتبر 2016 کمدی اکشن “روزی روزگاری در ونیز” (Once Upon a Time in Venice) با حضور او اکران شد.

در نوامبر 2016 جیسون در سریال کانادایی و آمریکایی Frontier درباره اسارت در آمریکای شمالی در اوایل قرن 18 حضور یافت. او نقش دکلان هارپ را ایفا کرد، یک یاغی که در تجارت خز به کاندا می خواست به کمپانی هادسون بی تجاوز کند.

جیسون به بازی در نقش آکوامن ادامه داد. در سال 2017 “لیگ عدالت” (Justice League) درباره پنج شخصیت دی سی اکران شد. در سال 2018 هم فیلم “آکوامن” به روی صحنه رفت. در سال آینده هم در سری دیگر فیلم ابرقهرمانی لیگ عدالت حضور می یابد.

طبق شایعات موموآ قرار بود در فیلم “کلاغ” (The Crow)، بازسازی فیلمی اکشن به همین نام حضور می یافت. روزنامه ها معتقدند جیسون این نقش را پذیرفته و ضبط آن آغاز شده است. با این حال درباره آن اخباری وجود ندارد و درباره اکران آن چیزی گفته نمی شود.

فیلم شناسی

  • گارد ساحلی – Baywatch
  • تعطیلات خانواده جانسون – Johnson Family Vacation
  • Stargate Atlantis
  • Pipeline
  • بازی تاج و تخت – Game of Thrones
  • کونان بربر – Conan the Barbarian
  • بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت – Batman v Superman: Dawn of Justice
  • گروه بد – The Bad Batch
  • روزی روزگاری در ونیز – Once Upon a Time in Venice
  • Frontier
  • گلوله به سر – Bullet to the Head
  • جاده پالوما – Road to Paloma
  • گرگ ها – Wolves

تصاویری از جیسون موموآ


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم