101 فیلمی که هر کسی باید در زندگی اش تماشا کند (بخش سوم)

این مطلب قسمت سوم از مقاله ی ۱۰۱ فیلمی که هر کسی باید در زندگی اش تماشا کند است؛ برای مطالعه ی بخش های قبلی به مطالب زیر مراجعه کنید:

۱۰۱ فیلمی که هر کسی باید در زندگی اش تماشا کند (بخش اول)

۱۰۱ فیلمی که هر کسی باید در زندگی اش تماشا کند (بخش دوم)

۱۰۱ فیلمی که هر کسی باید در زندگی اش تماشا کند (بخش چهارم)

۱۰۱ فیلمی که هر کسی باید در زندگی اش تماشا کند (بخش آخر)


41. جنگ ستارگان: قسمت چهارم-امیدی تازه -1977- Star Wars: Episode IV – A New Hope

هر شخصی که علاقه مند به سینما است باید حداقل یک بار مجموعه فیلم های علمی-تخیلی “جنگ ستارگان” را در زندگی اش تماشا کند. فیلمی که برای همه ی دوران ها ساخته شده و جذابیت خاصی برای همه دارد.


42. سفید برفی و هفت کوتوله -1937- Snow White and the Seven Dwarfs

“سفید برفی و هفت کوتوله” اولین انیمیشن طولانی از مجموعه انیمیشن‌های کلاسیک والت دیزنی است که تاثیر زیادی بر انیمیشن های بعدی این کمپانی گذاشته است.


43. دیوانه از قفس پرید -1975- One Flew Over the Cuckoo’s Nest

“دیوانه از قفس پرید” یکی از موفق ترین فیلم های اقتباسی با بازی تحسین شده ی جک نیکلسون است که در پنج رشته موفق به دریافت جایزه ی اسکار شده است.


44. جادوگر شهر اُز -1939- The Wizard of Oz

این فیلم یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین فیلم های دهه ی سی میلادی می باشد که بسیاری از هواداران آن را برجسته ترین اثر “ویکتور فلمینگ” می دانند.


45. نمای نزدیک -1990- Close-Up

“نمای نزدیک” یکی از فیلم های موفق “عباس کیارستمی” در سبک درام و رئال است. “نمای نزدیک” یک نمونه ی موفق از سینمای مستند و رئال است که خط داستانی مشخصی را براساس واقعیت دنبال می‌کند. این فیلم باعث شناخت بیشتر جامعه غرب از سبک عباس کیارستمی شد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت.


46. کازابلانکا -1942- Casablanca

“کازابلانکا” ماجرای عاشقانه‌ای را در گیرودار جنگ دوم جهانی و درباره ی بحران پناهجویان به تصویر می‌کشد و در یک کلام، داستان مردی است که میان عشق و انسان خوب بودن در حال در هم شکستن است.


47. فرزندان انسان -2006- Children of Men

“فرزندان انسان” یکی از برجسته ترین فیلم های علمی-تخیلی در دهه ی گذشته محسوب می شود که داستان آن در آینده اتفاق می افتد، زمانی که هیچ زنی قادر به تولید مثل نیست و نسل انسان رو به انقراض است.


48. سلما -2014- Selma

“سلما” فیلمی مهیج و یک درام تاریخی نیرومند در مورد مبارزه طولانی و خستگی ناپذیر مارتین لوترکینگ برای کسب حقوق شهروندی و از جمله حق رای برای سیاه‌پوستان آمریکا است.


49. نابودگر -1984- The Terminator

قسمت های زیادی از فیلم “نابودگر” تا کنون ساخته شده اند، اما اگر قصد دارید این فیلم را تماشا کنید حتما قسمت اصلی و نسخه ی 1984 را ببینید. با دیدن این فیلم این ترس در مخاطب ایجاد می شود که اگر واقعا ربات هادر آینده قادر به انجام هرکاری شوند، چه اتفاقی خواهد افتاد.


50. سایه های نیمروز -1946- Meshes of the Afternoon

“سایه های نیمروز” شاخص ترین اثر در زمینه ی فیلم های تجربی است که شخصیت ها و مخاطبان خود را در حالتی از سردرگمی و رویاگونه قرار می دهد.


51. گمشده در ترجمه -2003- Lost in Translation

یک فیلم با اجرای زیبا و دیدنی اسکارلت جوهانسون که اشک شما را در می آورد. در حقیقت اجرای او آنقدر دیدنی و بی نقص است که تمام احساسات و ناراحتی های شخصیت او را درک می کنید. یک فیلم دیدنی که تنهایی را به بهتری شکل ممکن نشان داده و به دل بیننده می نشیند. تنهایی آنقدر دشوار و کشنده است که انسان های تنها را به سمت هم می کشاند تا بیشتر در این ورطه غرق شوند.


52. آنچه در پیش است -2016- Things to Come

این فیلم داستان فیلسوفی فرانسوی است که با دوره ای از تغییرات اجتماعی دست و پنجه نرم می کند. ایفای نقش دیدنی “ایزابل هوپر” در این فیلم تحسین برانگیز است.


53. فهرست شیندلر -1993- Schindler’s List

فهرست شیندلر بر پایه زندگی واقعی اسکار شیندلر، صنعتگر آلمانی، (با بازی لیام نیسون) است که جان بیش از هزار لهستانی یهودی را در جریان هولوکاست نجات داد. فهرست شیندلر اولین فیلم سیاه و سفیدی است که جایزه اسکار بهترین فیلم را بعد از سال ۱۹۶۰ برنده شده است.


54. گریس -1978- Grease

“گریس” یکی از موفق ترین فیلم های موزیکال دهه ی هفتاد میلادی محسوب می شود که در زمان خودش رکورد شکنی های زیادی را پشت سر گذاشته است.


55. انجمن شاعران مرده -1989- Dead Poets Society

“انجمن شاعران مرده” بدوم شک یکی از بهترین نقش آفرینی های رابین ویلیامز است. فیلمی سرشار از احساسات که برای همیشه فکر و ذهن مخاطب را درگیر کرده و دیدن چند باره ی آن خالی از لطف نیست.


56. ارباب حلقه ها: دو برج -2002- Lord of the Rings: The Two Towers

اگر تصمیم دارید فقط یکی از قسمت های مجموعه فیلم های “ارباب حلقه ها” را تماشا کنید، قسمت دوم این مجموعه یعنی “ارباب حلقه ها: دو برج” که موفق به دریافت دو جایزه ی اسکار شد را ببینید. این فیلم در زمان خود نظر منتقدین بسیاری را به خود جلب کرد و به عنوان بهترین قسمت این مجموعه شناخته می شود.


57. تنها در خانه -1990- Home Alone

“تنها در خانه” داستان  پسر بچه ای به نام “کوین” است که خانواده اش او را برای تنبیه در اتاق زیرشیروانی زندانی می کنند و به طور اتفاقی فراموش می کنند او را همراه خود به مسافرت ببرند. “کوین” که شب کریسمس در خانه تنهاست، متوجه حضور دو دزد در خانه شده و نقشه ای برای نجات خود می کشد. این فیلم به یکی از موفق‌ترین و سودآورترین فیلم‌های هالیوود تبدیل شد و توانست ۲۶ برابر هزینه فیلم را در گیشه‌ها به دست آورد.


58. داستانی آمریکایی: فیول به غرب می رود -1991- An American Tail: Fievel Goes West

این فیلم داستان زندگی یک موش منحصر به فرد است که شهر نیویورک را برای دیدن خانواده اش که در غرب کشور زندگی می کنند ترک می کند و در راه با اتفاقات و ماجراجویی های مختلفی رو به رو می شود.


59. سلنا -1997- Selena

این فیلم داستان زندگی خواننده ای مکزیکی به نام “سلنا” است که در سن 23 سالگی توسط رئیس فن کلاب خود به قتل می رسد. “جنیفر لوپز”، خواننده ی معروف آمریکایی، نقش این خواننده ی جوان را در این فیلم بازی می کند.


60. چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت -1988- Who Framed Roger Rabbit

این فیلم که ترکیبی از شخصیت های کارتونی و واقعی است، که در زمان خودش جزء اولین فیلم های لایو اکشن به حساب می آمد. داستان این فیلم درباره ی کاراگاهی است که باید “راجر رابیت” را دستگیر کند


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید، منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. آریو

    مرداد 26, 1398

    ببخشید سریال ها رو هم میارین تو قسمتای آخر؟!

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به آریو

      مرداد 26, 1398

      سلام آریو جان،
      نه این لیست فقط فیلم هست، یه لیست دیگه با همین عنوان برای سریال ها هم در نظر میگیریم 🙂

      پاسخ