۱۰۱ فیلمی که هر کسی باید در زندگی اش تماشا کند (بخش آخر)

این مطلب قسمت پنجم و آخر از مقاله ی ۱۰۱ فیلمی که هر کسی باید در زندگی اش تماشا کند است؛ برای مطالعه ی بخش های قبلی به مطالب زیر مراجعه کنید:

۱۰۱ فیلمی که هر کسی باید در زندگی اش تماشا کند (بخش اول)

۱۰۱ فیلمی که هر کسی باید در زندگی اش تماشا کند (بخش دوم)

۱۰۱ فیلمی که هر کسی باید در زندگی اش تماشا کند (بخش سوم)

۱۰۱ فیلمی که هر کسی باید در زندگی اش تماشا کند (بخش چهارم)


81. حکم -1982- The Verdict

اثری برجسته و دیدنی با بازی “پل نیومن”، در نقش یک وکیل معتاد به الکل که سعی می کند از یک پرونده ی اشتباه پزشکی به نفع حرفه ی خودش دفاع کند.


82. انفجار -1981- Blow Out

داستان این فیلم درباره ی عکاسی است که به طور اتفاقی متوجه می شود در پس زمینه ی یکی از عکس هایش صحنه ی یک قتل را ثبت کرده است.


83. مارگارت -2011- Margaret

“مارگارت” فیلمی زیبا و متاسفانه کمتر دیده شده ای است که شش سال بعد از ساختش مجوز پخش گرفت. داستان این فیلم درباره ی زنی است که بعد از سانحه ی تصادف رانندگی، دچار مشکلات روحی و روانی زیادی شده و زندگی خودش و اطرافیانش را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. این فیلم احساسات مخاطبانش را به شدت تحت تاثیر قرار داده و اشکشان را جاری خواهد کرد.


84. راجر و من -1989- Roger & Me

“راجر و من”، مستندی درباره ی تلاش های “مایکل مور”، فیلم ساز آمریکایی، برای مصاحبه با رئیس شرکت خودرو سازی “جنرال موتورز” و شکایت او از مسئله ی بیکاری بسیاری از افراد محل زندگی اش بابت بسته شدن چندین کارخانه ی این شرکت است. “مور” هرگز موفق به این کار نشد اما ما در طول تماشای این مستند چیز های زیادی درباره ی آمریکا می آموزیم.


85. چهره ای در شلوغی -1957- A Face in the Crowd

داستان این فیم درباره ی فرد ولگردی است که در یک برنامه ی رادیویی حاضر می شود و در نهایت به یکی از معروف ترین شخصیت های رسانه ای تبدیل می شود.


86. تونی اردمان -2016- Toni Erdmann

“تونی اردمان” از آن فیلم هایی است که شاید در ابتدا کمی سبک و حتی مسخره به نظر برسد اما در ادامه به یک کمدی لذت بخش تبدیل خواهد شد. داستان این فیلم درباره ی پدری است که سعی می کند به هر طریقی که شده با دخترش دوباره رابطه برقرار کرده و توجه او را به خودش جلب کند.


87. برو بیرون -2017- Get Out

داستان پسر سیاهپوستی که به دیدن خانواده سفیدپوست دوست دخترش می رود و نمی داند اوضاع تا به این حد پیچیده خواهد شد. با این حال به تدریج مسائل اجتماعی و نژادی نمایش داده می شود. احساسات آزاردهنده از ناشناخته ها نیز شرایط را بدتر می کند. تا پایان داستان تنش درباره قهرمان داستان وجود دارد و تنها در پایان است که تنش تان فرو می نشیند.


88. روانی آمریکایی  -American Psycho -۲۰۰۰

در این فیلم شخصیت دیگری از کریستین بل را می بینیم. مردی که چنان وابسته تعاریف مدرن برتری و کمال است که شیفته شخصیت و هویت خود شده و تلاش می کند تا شخصیت کامل تر و فریبنده تری از خود نشان دهد. در حقیقت در این تریلر روان شناسانه جنبه های تاریکی از هویت انسان مدرن را میبینیم که با توجه به تعریف امروزی کمال، ظاهر دیدنی خود را برای جامعه و درون تاریک خود را برای خودش نگه داشته و نتیجه کار شخصیتی به نام پاتریک بیتمن  است که مشخص نیست به چه دلیلی دست به قتل می زند.


89. پانچ-درانک لاو -2002- Punch-Drunk Love

یکی از بهترین فیلم هایی که مضمون توجه به درون را با استفاده از طنز و به خوبی مطرح می کند. بازی آدام سندلر” نیز در این فیلم بسیار دیدنی است.


90. سوسپیریا -1977- Suspiria

داستان این فیلم درباره ی هنرجوی باله آمریکایی است که به تازگی به آکادمی رقص پر آوازه‌ای در آلمان منتقل شده‌ است.  اما پس از مدتی، او متوجه چیزی بسیار شوم و ماورای طبیعی که در میان سلسله‌ ای از قتل‌ ها در گوشه و کنار آکادمی در جریان است می‌شود.


91. کارول -2015- Carol

داستان این فیلم در دهه ی پنجاه میلادی در جریان است و درباره ی دختری است که عاشق زنی متاهل می شود. “کیت بلانشت” (Cate Blanchett) و  “رونی مارا” (Rooney Mara) در یان فیلم قدرت بازیگری خود را نشان می دهند و بازی آنها تاثیر زیادی بر رویمخاطب می گذارد.


92. نه -2012- No

این فیلم که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است، درباره ی یک مدیر تبلیغات است که به کمپین “No” در همه پرسی  سال 1988 پیوست که درنهایت منجر به پایان کار دیکتاتوری حکومت کشورش شد.


93. کشتن مرغ مقلد -1961- To Kill a Mockingbird

این فیلم درباره ی شخصی به نام “آتیکاس فینچ”، وکیل ساده‌ ای، است که در دادگاه شهر کوچک مِیکوم در ایالت آلاباما از جوان سیاه‌ پوستی به نام “تام رابینسون” که متهم به تجاوز به یک دختر سفیدپوست شده است، دفاع می‌کند.


94. سکوت بره ها -1991- The Silence of the Lambs

این فیلم به کارگردانی “جاناتان دم”، داستان یک مامور جوان اف بی آی به نام کلاریس استارلینگ را نشان می دهد که می خواهد به کمک دکتر هانیبال لکتور، قاتل آدمخوار، یک قاتل سریالی به نام بیل بوفالو، که به عنوان یک دیوانه پوست قربانیان اش را می کند، بیابد.


95. مرد گریزلی -2005- Grizzly Man

“مرد گریزلی” مستندی است که بیشتر از همه سعی دارد به این سوال جواب دهد که چرا یک نفر سعی می کند با یک خرس گریزلی دوست شود؟! در حقیقت این مستند درباره ی زندگی مردی است که واقعا این کار را انجام داده و توسط همان خرس هم خورده شده است.


96. زد -1969- Z

“زد” فیلمی فرانسوی زبان است و داستان آن پیرامون نامزد ریاست‌جمهوری است که حزب حاکم سعی در حذف نامزد و بقیهٔ اعضا دارد. این فیلم دارای مضامین کمدی سیاه و شوخی های کنایه آمیز زیادی است.


97. بی سرنخ -1995- Clueless

فیلم هایی که اتفاقات و داستان آنها در دبیرستان اتفاق می افتند و بازگو کننده ی ماجرا های نوجوانان هستند،به یک سنت تبدیل شده و فیلم “بی سرنخ” یکی از تاثیر گذار ترین و پرطرفدار ترین آنها است. داستان این فیلم درباره ی دختری بسیار ثروتمند است که سعی دارد به معروف ترین دانش آموز مدرسه تبدیل شود و در این راه با عشق و ماجرا های مختلف دیگری نیز درگیر می شود.


98. شورش بی دلیل -1955- Rebel Without a Cause

“شورش بی دلیل” از نخستین فیلم هایی است که به مسائل زندگی جوانان آمریکایی می پردازد. داستان این فیلم درباره ی سه دانشجوی جوان شامل دو پسر و یک دختر است که دچار مشکلات عاطفی و خانوادگی هستند و به بازی‌ های خطرناکی دست می‌زنند که به مرگ یکی از آنها می‌انجامد.


99. درخت زندگی -2011- The Tree of Life

این فیلم معنی و تاریخچه زندگی را از دید مردی میان سال با مرور خاطرات کودکی او در دهه ۱۹۵۰ در تگزاس بازسازی می‌کند و آن را با جلوه‌های تصویری به منشأ خلقت پیوند می‌دهد.


100. پلنگ سیاه -2018- Black Panther

اگر از تماشای مبارزه شخصیت اصلی برای دفاع از مردمان یا سرزمین خود خوشتان می آید باید این فیلم تماشا کنید. فرقی نمی کند شخصیت اصلی یک انسان معمولی باشد یا یک ابر قهرمان، در هر صورت مواجهه او با مسائل مختلف و پستی و بلندی های پیش روی شخصیت اصلی فیلم را جذاب خواهد کرد. در پلنگ سیاه چنین داستانی در جریان است. شاهزاده تی چالا پس از یک شکست بزرگ پسرعمویش کیلمانگر را به چالش می کشد زیرا او می خواهد با تکنولوژی پیشرفته ویبرانیوم جهان را نابود کند و تی چالا نیز می خواهد قلمرویش را نجات دهد.


101. اتاق -2003- The Room

فیلم “اتاق” عموما به عنوان بدترین فیلم سینمایی شناخته می شود! اما می توان گفت که این فیلم، بهترین فیلم بدیاست که تا کنون تولید شده است! دیالوگ های نقل قول گونه ی این فیلم فراموش نشدنی است.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید، منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. محمد

    شهریور 8, 1398

    یعنی فقط هالیوود فیلم خوب میسازه . این فیلما که همشون غربی ان حداقل چند تا فیلم شرقی هم میزاشتی از هند و کره و ..

    پاسخ