لیست بهترین فیلم‌های “شاهرخ خان” (Shahrukh Khan)؛ پادشاه سینمای بالیوود

شبکه سی ان ان شاهرخ‌خان را بزرگ ترین ستاره جهان می‌داند، زیرا این بازیگر به محبوبیت جهانی دست یافته است. “پادشاه بالیوود” یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های هند است. همه ما از سوپراستار بودن او باخبر هستیم، اما شاید درباره مهارت‌های بازیگری او چیزی ندانیم. او ثابت کرده که به عنوان یک ستاره بسیار بااستعداد است و نقش‌های به‌یادماندنی خلق کرده است. با این وجود، می‌خواهیم به لیستی از فیلم‌های کارنامه شاهرخ‌خان نگاهی بیندازیم و ثابت کنیم چرا او به یک سوپراستار تبدیل شده است. با پروشات همراه باشید.


20. سال نو مبارک – ۲۰۱۴ – Happy New Year

این فیلم با اینکه داستانی جدی را دنبال می کند، سرشار از طنز و رقص و آواز است. داستان فیلم درباره ی پسری جوان به نام “چارلی” (با بازی شاهرخ خان) است که بعد از بیست سال قصد دارد انتقام مرگ پدرش را از شریک تجاری او بگیرد. “چارلی” با چند تن از دوستانش به همراه یک مربی رقص (با بازی دپیکا پادوکن) تصمیم می گیرند با شرکت در مسابقه ی رقصی که در شب سال برگزار می شود، از فرد مورد نظر تعداد زیادی الماس گرانبها را بدزدند.


19. رئیس – ۲۰۱۷ – Raees

فیلمی زیبا و دیدنی با داستانی مهیج و غیر قابل پیش بینی که ارزش یک بار دیدن را دارد. داستان فیلم درباره ی شخصی به نام “رئیس” است که به تجارت مشروبات الکلی مشغول می باشد و تحت تعقیب شدید پلیس قرار می گیرد. فیلم “رئیس” داستانی سرشار از عشق، دوستی و خیانت است که از تماشای آن پشیمان نخواهید شد.


18. زندگی عزیز – ۲۰۱۶ – Dear Zindagi

زندگی عزیز” داستان رابطه ی زیبای دختری با روان‌شناس خود (با بازی شاهرخ‌خان) است که باعث به وجود آمدن نگاهی جدید و زیبا تر به دنیا می‌شود و به او کمک می‌کند مشکلاتش را از زاویه‌ای دیگر ببیند، دردهایش را تجربه کند و راه جدیدی برای زندگی کردن پیدا کند.

اگر کنجکاو هستند که بدانید در هنگام روان درمانی چه اتفاقی می افتد و روان شناس ها چطور می توانند زندگی ما را بهتر کنند، این فیلم را ببینید. فیلم برداری و تصاویر زیبا و بازی قوی بازیگران این فیلم را از یاد نخواهید برد.


17. تا وقتی که زنده‌ام – 2012 – Jab Tak Hai Jaan

سمر آناند (شاهرخ خان) یک سرگرد متخصص خنثی‌سازی بمب است که بدون ترس از کشته شدن بمب‌های مختلف را خنثی می‌کند.آکیرا رای (آنوشکا شرما) یک فیلمساز کانال دیسکاوری است که به دست سمر از غرق شدن در دریاچه نجات می‌یابد. سمر ژاکت خود را به او می‌دهد وآنجا راترک می‌کند. آکیرا در جیب ژاکت دفترچه خاطرات سمر را پیدا کرده و به ده سال پیش می‌رود. سمر یک مهاجر است که در لندن زندگی می‌کند ودرخیابان آواز خوانده وکارهای دیگری انجام می‌دهد همچنین او یک کار پاره وقت به عنوان پیشخدمت در مراسم نامزدی میرا (کاترینا کایف) و نامزدش راجر دارد و آنجا میرا را ملاقات می‌کند. فیلم روایتی از داستان عاشقانه سمر و میرا است که از گذشته شروع شده و تا زمان حال ادامه پیدا می‌کند.


16. وقتی هری سجال را ملاقات کرد – ۲۰۱۷ – Jab Harry Met Sejal

“وقتی هری سجال را ملاقات کرد”، داستانی از یک دوستی ناخواسته و پر ماجرا بین یک تور لیدر و مسافری به نام “سجال” است که با گم شدن حلقه‌ی او شکل می‌گیرد و آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا به یک رابطه‌ی عمیق و عاشقانه تبدیل می‌شود.

مانند هر فیلم هندی دیگری، آوازها، رنگ‌ها و طنز به کار رفته در این داستان، از نقاط مثبت این فیلم هستند که تجربه دلپذیری را برای مخاطب رقم خواهند زد.


15. قطار چنای – ۲۰۱۳ – Chennai Express

راهول (شاهرخ خان) به شهر کوچکی از ایالت تامیل نادو سفر می‌کند تا به وصیت پدربزرگش عمل کند و خاکسترهای او را به آب مقدس رامشوارام بریزد. او به‌طور تصادفی در قطار چنای با دختری با نام میناما (دیپیکا پادوکن) اهل روستای کوچکی آشنا می‌شود و این آشنایی کم‌کم به علاقه‌ای میان این دو تبدیل می‌شود و اتفاقات جذابی رخ می دهد.


14. گاهی خوشی گاهی غم – 2001 – Kabhi Khushi Kabhie Gham

فیلم “گاهی خوشی گاهی غم” از معروف ترین درام های خانوادگی سینمای بالیوود می باشد که در ایران هم طرفداران زیادی دارد. این فیلم با بازی ستارگانی مثل “آمیتاب باچان”، “شاهرخ خان”، “کاجول”، “کاریتا کاپور” و “هرتیک روشن” در کنار هم، یکی از به یادماندنی ترین فیلم های قرن ۲۱ است. داستان این فیلم درباره خانواده ثروتمند هندی است که پدر خانواده (باچان) دختر یکی از دوستانش را برای ازدواج با پسرش (شاهرخ خان) انتخاب می کند اما پسرش به این ازدواج تن نمی دهد و با دختر موردعلاقه اش (کاجول) ازدواج می کند. بعد از این اتفاق، پدرش او را از خانه بیرون کرده و دیگر او را پسر خود نمی داند. سالها می گذرد و پسر کوچک خانواده (هریتیک روشن) برای رفتن به دانشگاه به لندن می رود و بهطور اتفاقی به واسطه ی خواهرزن برادرش (کارینا کتپور) برادرش را پیدا می کند.


13. ام شنتی ام – 2007 – Om Shanti Om

فیلمی به کارگردانی فرح خان که در زمان خودش به یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین فیلم‌های سینمای بالیوود تبدیل شد. داستان فیلم درباره پسر جوانی به نام ام (با بازی شاهرخ خان) است که علاقه زیادی به بازیگری و سینما داشته و عاشق یک بازیگر زن بسیار مشهور به‌نام شانتی می‌شود. اتفاقاتی که در ادامه داستان رخ می‌دهد، این فیلم را به یک فیلم انتقامی و هیجان‌انگیز تبدیل کرده که با مفاهیمی مثل تناسخ هم سر و کار دارد.


12. شاید فردایی نباشد – 2003 – Kal Ho Naa Ho

فیلمی که نقص های خود را دارد اما شاهرخ خان را در نقش امان حساس نشان داد. این فیلم نشان دهنده قدرت او در ژانر عاشقانه است. او در یک فیلم هم اشک مان را در آورد و هم لبخندمان را. گرچه فیلم را نسخه مدرن “آناند” (Anand) می دانند، اما این چیزی از ارزش های بازیگری او کم نمی کند.

همچنین بخوانید: شاهرخ خان در برنامه تد: هندی‌ها تصور می‌کنند من عاشق پیشه‌ترین مرد جهانم


11. ترس – 1993 – Darr

راهول مهرا شخصیت دیگری است که بسیاری از دیالوگ های او توسط طرفداران استفاده می شود. یکی از بهترین فیلم های یاش چوپرا، که شخصیت شاهرخ خان ترسناک هم به نظر می رسد. زیرا هردو جنبه آسیب پذیر و ترسناک یک شخصیت را نشان داد. اگر دل تان برای راهول سوخته، از اجرای شاهرخ خان لذت می برید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های آیشواریا رای (Aishwarya Rai) که باید تماشا کنید


10. بازیگر – 1993 – Baazigar

نقطه عطف کارنامه شاهرخ خان و اولین اثر موفق کاجول به کاارگردانی عباس موستان که یک موفقیت تجاری بود. شاهرخ خان برای اولین بار نقش ضدقهرمان را ایفا و مهارت بازیگر خود را ثابت کرد. این فیلم به این دلیل در لیست قرار گرفت که شاید بسیاری از بازیگران جرات حضور در این فیلم را نداشته باشند. او با کنار زدن نقش های تکراری خود یکی از بهترین فیلم های کارنامه خود را خلق کرد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر هریتیک روشن (Hrithik Roshan) که باید تماشا کنید


9. من خان هستم – 2010 – My Name Is Khan

یکی از چالش برانگیزترین نقش های او که شخصیتش سندرم آسپرگر دارد و به همین دلیل نقش دشواری بود. ما شاهرخ خان توانست جنبه های مثبت این شخصیت را نشان دهد. یک فیلم مهم در کارنامه کارن جوهر و شاهرخ خان که مسائل مهمی را نشان داده و بهترین اجراها را ارائه می دهد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر هندی در تاریخ سینمای بالیوود


8. دوداس – 2002 – Devdas

گران قیمت ترین فیلم بالیوودی در آن زمان که یکی از مهم ترین فیلم های کارنامه شاهرخ خان است و به دلیل صحنه پردازی و موسیقی شناخته می شود، اما نقطه قوت او اجرای شاهرخ خان است.   او نقش مهمی را برعهده داشته و غم و اندوه عشق را نشان می دهد. مهم ترین تعریفی که می توان از او داشت این است که اجرای او با دیلیپ کومار که در نسخه 1955 این فیلم حضور داشت، قابل مقایسه است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر هندی در سال 2016


7. طرفدار – 2016 – Fan

فیلمی که بسیاری از مردم در مقابل آن تسلیم نشدند، البته فیلم با استقبال مواجه نشد اما شاهرخ خان ثابت کرد علاوه بر اجرای نقش خود، در اجرای نقش یک طرفدار نیز می تواند به همان اندازه موفق باشد. او با اجرای دو شخصیت موازی احساسات بسیاری را به رخ کشید. این اجرا نقص های فیلم را پوشاند.

همچنین بخوانید: نگاهی به ۱۰ شاهکار برتر سینمای روسیه (بهترین فیلم های سینمای روسیه)


6. داماد عاشق عروس را می‌برد – 1995 – Dilwale Dulhaniya Le Jaayenge

این فیلم شاهرخ خان را در مسیر شهرت قرار دارد، زیرا فیلم تاثیرگذاری بود و عشق را به زیبایی به تصویر کشید. او پس از این فیلم به پسر عاشق سینمای هند تبدیل شد. بسیاری از صحنه های داستان حتی تا به امروز فراموش نشده است. جذابیت اجرای او مختص خودش است. یکی از مهم ترین فیلم های تاریخ بالیوود و البته کارنامه شاهرخ خان.

همچنین بخوانید: 40 فیلم برتر ژاپنی در تاریخ سینما (بخش دوم)


5. دلداده – 2015 – Dilwale

کالی(شاهرخ خان) فرزندخواندهٔ فردی خلافکار به نام رندیر است و به عبارتی دست راست پدر خود می‌باشد و در بیشتر معامله‌ها به پدر خود کمک می‌کند. او یک برادر کوچک‌تر به نام ویر(وارون دهاوان) دارد اما ویر نمی‌داند او و برادرش تنی نیستند… کالی در جریان یک تصادف با میرا (کاجول) آشنا می‌شود و کم‌کم به او علاقه‌مند می‌شود. کالی و پدرش یک دشمن بزرگ به نام مالک داشتند که همیشه درصدد بودند او و افرادش را از سر راه بردارند… این فیلم شاهرخ خان با وجود امتیازات نه چندان خوب منتقدین و کاربران، مورد توجه بسیاری از طرفداران شاهرخ خان قرار گرفت و جزو فیلم های پرطرفدار او محسوب می شود.


4. زیرو – 2018 – Zero

شاهرخ خان در این فیلم در نقش یک مرد 38 ساله قد کوتاه با قلبی مهربان و پرشور و هیجان ظاهر شده که البته غرور او گاهی باعث ناراحتیش می‎شود. او از یک خانواده‎ی ثروتمند بوده و هیچ مشکل مالی در زندگی نداشته است. اما در یافتن زوج مناسب برای ازدواج ناکام مانده است. این فیلم داستان او را برای یافتن هدف زندگیش نشان می دهد. این فیلم شاهرخ خان نیز آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفت و فروش چندان جالبی را تجربه نکرد (در مجموع 29 میلیون دلار فروش جهانی). با این وجود طرفداران این بازیگر از این فیلم استقبال کردند.


3. گاهی آره گاهی نه – 1994 – Kabhi Haan Kabhi Naa

همکاری دوم میان شاهرخ خان و کوندان شاه نقشی را به وجود آورد که حتی منتقدین شیفته آن شدند. شاهرخ خان خودش هم این فیلم را فیلم موردعلاقه اش می داند و دلیلش مشخص است. شخصیت سونیل این فیلم یک شخصیت دوست داشتنی نیست زیرا حساس و حسود است. با این حال شاهرخ خان کاری می کند که تا پایان فیلم با سونیل حس همدردی داشته باشیم. شاهرخ خان با پذیرفتن این فیلم زمانی که بازیگران دیگر به دلیل مشغله از اجرای آن خودداری کردند، جسارت خود را به رخ کشید.

همچنین بخوانید: 40 فیلم برتر ژاپنی در تاریخ سینما (بخش اول)


2. سرزمین مادری – 2004 – Swades

یکی از دلایل قرار گرفتن این فیلم در لیست اجرای شاهرخ خان است. او با انرژی زیاد خود شخصیت موهان بارگاوا را به تصویر می کشد و ثابت می کند چگونه می تواند به زیر پوست شخصیت برود. در صحنه هایی از فیلم شاهرخ خان را از یاد برده و فقط موهان را میبینید. گرچه فیلم در مقایسه با آثار دیگر لیست پرفروش نبود، اما در دنیای امروز بیشتر درک می شود. اجرای شاهرخ خان و دیالوگ های وطن پرستی را در شما بیدار می کند.

همچنین بخوانید: برترین فیلم‌های ترسناک سینمای ژاپن


1. برو هند! – 2007 – Chak De! India

این فیلم نه تنها برای خود شاهرخ خان بلکه برای کل کشورش مهم است. زیرا با اشاره به مسائل مذهبی و جنسیتی از زمان خود جلوتر بود. فیلم های معدودی به این مضامین می پردازند. اما این بازیگر با اجرای خود نشان داد که می تواند این مضامین را به خود نشان دهد. ناامیدی، رستگاری، خشونت، موفقیت و تمام احساسات او گویی اجرا می شوند که گویی برای خودمان رخ داده اند. کبیر خانه در کارنامه شاهرخ خان تاثیر مهمی داشته و به سختی می توان فیلمی با این میزان تاثیر یافت.

همچنین بخوانید: لیست 40 تایی بهترین فیلم های ایرانی در تاریخ سینمای ایران


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (32)

بستن فرم

  1. Akram movasegh

    فروردین 23, 1401

    درود بر شما من عاشق فیلمهای شاهرخ خان و کجول هستم از شما تشکر میکنم برای اسامی فیلمهای خوب و تریلر خسته نباشید ممنون

    پاسخ

  2. ماهان صالحی

    بهمن 29, 1400

    عشقم شاهرخ خان فیلم رييس رو حتما ببینید من از همه ی فیلم هاش بیشتر دوسش دارم

    پاسخ

  3. اکرم موثق

    آبان 16, 1400

    با سلام ممنون از فیلمهای قشنگی که گزاشتین ولی شاهرخ خان باز هم فیلم داره که اینجا نیست زارا مهشره ….لطفا فیلمهای جدیدش را هم بزارین ممنون میشم

    پاسخ

  4. ابولفضل

    شهریور 19, 1400

    فیلم veer and zara بهترین فیلم شاهروخان هست که نذاشتید

    پاسخ

  5. ماهان خرمی

    تیر 7, 1400

    داره یه اتفاقایی میفته عالیه ولی تو لیست نیست

    پاسخ

  6. فاطمه

    تیر 6, 1400

    تک تک فیلم های شاهرخ خان رو دوست دارم… از اولین فیلم تا الان و بی صبرانه منتظر فیلم جدیدش به نام پاتان هستم… اگرچه خیلی از فیلم هاش رو ندیدم ولی می دونم چون عشقم یعنی شاهرخ خان بازی کرده ارزش صدها بار دیدن رو برام داره….

    پاسخ

  7. شیدرخ

    خرداد 19, 1400

    تاوقتی زنده هستم هم بد نیست.ولی خدایش فیلمهای هندی خیلی سحی هستن.هم کارگردانی همبازیگری هم فیلمبرداری.فیلمهای ایرانی بهترند.به خصوص فیلمهای اصغر فرهادی

    پاسخ

  8. ماهان خرمی

    خرداد 7, 1400

    زیرو و وقتی هری سجال را دید اصلا خوب نیستن

    پاسخ

  9. ماهان خرمی

    خرداد 7, 1400

    آقا چرا داماد عاشق عروس را میبرد و داره یه اتفاقایی میفته نیست؟

    پاسخ

    • ۰ در پاسخ به ماهان خرمی

      آبان 25, 1400

      داماد عاشق عروس را میبرد هست

      پاسخ

  10. ماهان خرمی

    خرداد 7, 1400

    زیرو و وقتی هری سجال را دید مسخره ترین فیلم های شاهرخ خان هستن

    پاسخ

  11. Mahdi

    اردیبهشت 4, 1400

    بهترین و عالی ترین فیلم شاهرخ خان سال نو مبارک هس حتما ببینید

    پاسخ

    • Bani در پاسخ به Mahdi

      تیر 6, 1400

      عی نه من زیر نویسشو دیدم مسخره بود

      پاسخ

  12. آیسانا

    فروردین 3, 1400

    واقعا پیشنهاد میکنم فیلم دلداده رو ببینید خیلی خوبه من که عاشقشم❤❤

    پاسخ

    • نگار در پاسخ به آیسانا

      خرداد 24, 1400

      اره فیلم بی نظیریه دوداس و رئیس و زندگی عزیز هم خیییلی قشنگه نگاه کن

      پاسخ

    • N در پاسخ به آیسانا

      تیر 6, 1400

      صد بار دیدم سیر نمیشم

      پاسخ

    • Mehdi در پاسخ به آیسانا

      مهر 9, 1400

      بهترین فیلمه

      پاسخ

  13. مهدی

    فروردین 2, 1400

    فیلم ذغال کو پس ؟ واقعا شاهکاریه برای خودش

    پاسخ

  14. Yunes

    آبان 13, 1399

    چرا فیلم دان نیست

    پاسخ

  15. ۰

    مهر 4, 1399

    Kuch kuch hota he رو اسم نبردی
    فیلم عالیه

    پاسخ

  16. علیرضا

    شهریور 27, 1399

    از وارون دهاوان هم لیست فیلم تهیه کنید تک ستاره جدید بالیوود.هچنین تایگر شروف که او هم اینده درخشانی داره

    پاسخ

  17. زهرا

    مرداد 29, 1399

    گاهی خوشی گاهی غمو چرا نذاشتین؟؟؟؟؟

    پاسخ

  18. سعید

    دی 8, 1398

    فیلم هاجدید ازشارخان بیزارید

    پاسخ

  19. Dvrpnh

    مرداد 20, 1398

    سلام happy new year هم فیلمه قشنگیه با بازی شاهرخ خان و اینکه از این فیلمایی که گذاشتین من دوداس و دلداده رو خیلی دوست دارم

    پاسخ

    • محمد طاها در پاسخ به Dvrpnh

      اردیبهشت 10, 1399

      من عاشق فیلم دلداده هستم لطفا ببینید

      پاسخ

  20. جعفر

    مرداد 18, 1398

    اینا که همشون قدیمی ان. فیلم های جدید شاهرخ خان رو اصلا نزاشتین:
    رئیس
    دان2
    وقتی هری سجال را دید
    زیرو
    دلداده

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به جعفر

      مرداد 18, 1398

      سلام جعفر جان،
      بله درسته، از بین فیلم هایی که گفتی فیلم های زیرو و دلداده ارزش اضافه شدن به لیست رو دارن،

      پاسخ