لیست بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینمای ژاپن که باید تماشا کنید

زیبایی فیلم‌های ترسناک ژاپنی در ظرافت آن‌ها خلاصه می‌شود زیرا به جای استفاده از مخلوقات ترسناک بر محور داستان، از نمای زیبا و موسیقی متن تاثیرگذار بهره می‌برند. فیلم‌سازان ژاپنی مینیمالیست با ساخت فیلم‌های خام، وحشت را در دل بیننده ایجاد می‌کنند. به همین دلیل در اینجا می‌خواهیم 10 فیلم ترسناک برتر سینمای ژاپن را به شما معرفی کنیم؛ با پروشات همراه باشید.


1. آزمون بازیگری – 1999 – Audition، به کارگردانی تاکاشی میکه

“زمانی که پلیس تلاش کرد جسد او را بررسی کند، یک زبان، گوش و سه انگشت اضافه ظاهر شدند.”

این فیلم زیبا از میکه داستان عشق، فراق، دلبستگی و البته وحشت است. زیبایی این فیلم در تبدیل شدن ناگهانی آن از یک داستان عاشقانه به یک داستان ترسناک و دلهره آور است. افرادی که مشکلات قلبی دارند بهتر است از تماشای این فیلم خودداری کنند.


2. حلقه – 1998 – Ring، به کارگردانی هیدو ناکاتا

فیلم حلقه یک مثال بارز از فیلم‌های ترسناک شرقی است. حتی اگر بازسازی آمریکایی آن را تماشا کرده‌اید باید حتماً از این فیلم هم دیدن کنید. این فیلم که براساس یک افسانه محلی ژاپنی ساخته شده، داستان یک نوار ویدیویی است که طی هفت روز برای بینندگان مرگ را به ارمغان می‌آورد. ناکاتا با کمک سکوت و فضاهای تاریک یک فیلم ترسناک موفق ساخته است.


3. جو- آن: کینه – 2002 – Ju-On: The Grudge، به کارگردانی تاکاشی شیمیزو

این فیلم ترسناک از تاکاشی شیمیزو بیننده را به وحشت می‌اندازد. آیا یک خانه جن‌زده، نفرین، شیاطین و … کلیشه به نظر می‌رسند؟ اما این فیلم با کمک فیلم‌ساز نابغه‌اش از حالت کلیشه درآمده و به یک فیلم موفق تبدیل شده است. در این فیلم ارواح پلید با صورت‌های سفید، موی بلند و در حال خزیدن روی زمین نشان داده می‌شود و شما را به یک سفر ترسناک می‌کشاند.


4. درمان – 1997 – Cure، به کارگردانی کیوشی کوروساوا

یک ذهن بیمار می‌تواند بیش از هر شیطان دیگری ترس و وحشت ایجاد کند. و گاهی اوقات برای این شرارت هیچ درمانی یافت نمی‌شود. این فیلم می‌توانست به داستان یک قاتل سریالی تبدیل شود اما این کارگردان توانست این داستان پلیسی را به یک سطح متفاوت برساند. در این فیلم شاهد پیچیدگی و قدرت ذهن انسان هستیم و در پایان فیلم مات و مبهوت می‌مانیم.


5. آب تیره – 2002 – Dark Water، به کارگردانی هیدو ناکاتا

کارگردان حلقه بازهم داستان ترس، غم، تنهایی و قربانی شدن را به معرض نمایش قرار می‌دهد. در این داستان یک مادر تنها با همه‌چیز مبارزه می‌کند تا دخترش را بزرگ کند. حتی تا پایان تماشای فیلم هم ممکن است با دیدن آب حس ترس و وحشت را تجربه کنید. لطفاً نسخه اصلی را تماشا کنید نه نسخه بازسازی‌شده که جنیفر کانلی در آن نقش‌آفرینی می‌کند.


6. اونی‌بابا – 1964 – Onibaba، به کارگردانی کانه‌تو شیندو

این فیلم ترسناک کلاسیک به کارگردانی کانه‌تو شیندو با کمک هنر فیلم‌برداری و موسیقی متن به یکی از فیلم‌های برتر سینمای ژاپن تبدیل شده است که وحشیانه، اروتیک و وهم‌آور است.


7. یک تماس ازدست‌رفته – 2003 – One Missed Call، به کارگردانی تاکاشی میکه

چه اتفاقی رخ خواهد داد زمانی که تلفن خودتان به قاتل وحشی‌تان کمک می‌کند؟ این فیلم یک فیلم ترسناک، چندش‌آور و پیچیده است که می‌توان آن را یک فیلم ترسناک تمام‌عیار ژاپنی دانست. اما اگر عمق آن را بکاویم می‌بینیم که در این فیلم فرهنگ سنتی ژاپن در تقابل با غرب‌زدگی روبه رشد در آنجا است.


8. خانه – 1977 – House، به کارگردانی نوبوهیکو اوبایاشی

“او دختران جوان ازدواج‌نکرده را می‌خورد. زیرا در این صورت می‌تواند لباس عروسی به تن کند.”

این فیلم کمدی ترسناک سورئال از نوبوهیکو اوبایاشی یک فیلم روان‌شناختی محسوب می‌شود. فیلم داستان یک دخترمدرسه‌ای است که به همراه دوستان اش به دیدن عمه خود به یک خانه متروک می‌رود و صحنه‌های عجیب و ترسناکی رخ می‌دهد. برای داشتن یک تجربه جالب و وهم‌آور حتماً این فیلم را تماشا کنید.


9. کایدان – 2007 – Kaidan، به کارگردانی هیدو ناکاتا

این یلم از هیدو ناکاتا داستان عشق نفرین‌شده، خیانت و انتقام است. متد این درام را می‌توان یک متد سنتی دانست. اگر به فیلم‌های هیجانی علاقه دارید این فیلم را تماشا نکنید زیرا این فیلم روان‌شناسانه ترسناک با خط داستان قوی روایت کندی دارد.


10. تناسخ – 2005 – Reincarnation، به کارگردانی تاکاشی شیمیزو

این فیلم ارزشمند داستان یک بازیگر جوان است که در یک فیلم ترسناک نقش‌آفرینی کرده که بر پایه یک قتل‌عامی که در هتل روی داده، ساخته شده است. این فیلم ترسناک به موضوع تناسخ مربوط می‌شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. آرمان

    مهر 14, 1399

    سلام یک مقاله هم در مورد فیلم های ایرانی بنویسید

    پاسخ