لیست بهترین فیلم های آیشواریا رای (Aishwarya Rai) که باید تماشا کنید

در هند، تعداد ستاره ها بسیار زیاد است، اما تعداد اندکی از آنها مورد توجه قرار می گیرند و یکی از بهترین آنها آیشواریا رای است. در اینجا لیستی از برترین فیلم های آیشواریا رای را به شما معرفی می کنیم که استعداد بازیگری او را اثبات کردند. با پروشات همراه باشید.


10. من قلبم را برای محبوبم می ‌فرستم – Hum Dil De Chuke Sanam – 1999

این فیلم به دلیل روابط عاشقانه بازیگران اصلی مورد توجه مخاطبین هندی قرار گرفت و سروصدای بسیاری به پا کرد. آیشواریا رای نقش ناندینی را ایفا می کند، دختر یک چهره موسیقی کلاسیک. زندگی او در کنار حرفه موسیقی پدرش کامل است، اما با ورود سمیر (سلمان خان) همه چیز بهم میریزد. او مجبور است اتاقش را به سمیر بدهد، اما رفته رفته و با نواختن موسیقی عشقی میان آن دو شکل می گیرد. سانجی لیلا بانسالی صحنه های ازدواج و فستیوال ها را با حضور این دو به خوبی به تصویر کشیده است. سپس پدر ناندینی از رابطه آنها راضی نیست زیرا سمیر قرار بود با وارنراج (آجی دوگان) ازدواج کند. این فیلم تمام عناصر فیلم های هندی مانند روابط خانوادگی، تضادهای احساسی و آهنگ های خوش طنین، را داراست. آیشواریا به دلیل ایفای این نقش جایزه فیلم فر و جوایز دیگر را به خانه برد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های سینمای هند در سال 2019


9. تال – Taal – 1999

در این فیلم هم آیشواریا نقش دختر یک موزیسین را ایفا می کند اما این بار به خانواده ای با طبقه اجتماعی پایین تعلق داشته که پدر عشقش او را نمی پسندد. آیشواریا نقش منسی را ایفا می کند که عاشق ماناو (با بازی آکشی خانا) شده است. سوباش گای کارگردان توانسته عشق آنها را از حالت کلیشه درآورده و تماشاگر را راضی کند. پدر ماناو نمی تواند قبول کند که پسرش عاشق دختری از طبقه پایین شده و به همین دلیل تصمیم می گیرد خانواده اش را به بمبئی ببرد. مشکلات میان دو خانواده و تضادهای آنها باعث می شود مانسی و ماناو از هم جدا شوند. سپس منسی با ویکرانت کاپور (با بازی آنیل کاپور) یک آهنگساز مشهور که عاشق کارهای پدر منسی است، آشنا می شود. سپس منسی به یک خواننده مشهور تبدیل شده و ماناو به خاطر از دست دادن او عذاب وجدان دارد.

همچنین بخوانید: بهترین سریال های درام کره ای که در سال 2019 پخش خواهند شد


8. من دیده‌ام، دیده‌ام – Kandu Kondein Kandu Kondein – 2000

با وجود همکاری مانی رتنام با راجیو منون، ماموتی، تابو، آجیت، عباس و آیشواریا رای در یک فیلم، شاهد یک اثر جادویی خواهیم بود. آیشواریا نقش مینو، یکی از دو دختر پاتما را ایفا کرده و دختر دیگر او نیز سمیه (با بازی تابو) است. این فیلم سه داستان عاشقانه را روایت می کند که دو داستان به مینو مربوط است. مینو هنرمندی است که دوست دارد از زندگی خود نهایت استفاده را ببرد، همیشه در تخیلات به سر برده و پس از دیدن سریکانت (با بازی عباس) احساسات او اوج می گیرد. آیا این عشق نتیجه بخش بوده یا مانند سایر داستان های مینو پایان خوشی ندارد؟ ماموتی در نقش مرد نظامی که پاهایش را در انفجار از دست داده نیز می درخشد. آجیت نقش منوهار، کارگردانی که در خانه پاتما فیلم می سازد، را ایفا می کند. منوهار و سمیه عاشق هم شده و سپس مجبور می شوند از هم جدا شوند. قسمت دوم فیلم نگرش منون نسبت به روابط زوج ها را نشان می دهد. در این فیلم مرز ژانر عاشقانه بیشتر می شود.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر هندی در تاریخ سینمای بالیوود


7. ایرووار – Iruvar – 1997

این فیلم مانی رتنام اولین اثر آیشواریا رای بود. او دو نقش را ایفا می کند که شاید در ظاهر آسان به نظر برسد اما در حقیقت به مهارت های بازیگری نیاز دارد. آیشواریا نقش پوشبا را به زیبایی اجرا می کند. پوشبا نقش همسر آناندان، یک بازیگر تازه کار را ایفا می کند. در چندین صحنه پوشبا را میبینیم که جذاب ترین آن مراسم ازدواج با آناندان است. رویارویی با مهارت بازیگری موهانلال (شخصیت آناندان) برای هر بازیگری آسان نیست اما آیشواریا در نقش پوشبا می درخشد. سانتوش سیون با فیلمبرداری خود احساسات درونی آیشواریا را به خوبی نشان می دهد، زیرا او نقش دختر جوانی را ایفا می کند که در عرض چند دقیقه با یک غریبه ازدواج می کند. کالپانا نقش دیگر آیشواریا و نقطه مقابل پوشباست. کالپانا به موسیقی جاز وارد شده و باید در فیلم آناندان نقش اصلی زن را بازی کند. مانی رتنام توانسته هردو نقش را به خوبی مدیریت کند و هردو نقش نیز به خوبی ایفا می شوند.

همچنین بخوانید: 15 فیلم برتر سینمای آسیا در سال 2017


6. دوداس – Devdas – 2002

بدون شک این فیلم یکی از برترین داستان های سینمای هند را ارائه می دهد. این فیلم اقتباسی از رمان سارات چاندرا چاتوپادهی در سال 1917 توسط سانجی لیلا بانسالی ساخته شده و سومین روایت حماسی از این داستان را ارائه می دهد. دو (با بازی شاهرخ خان) از لندن بازمی گردد تا با عشق کودکی اش پارو (آشواریا رای) ازدواج کند. اما تقدیر برای او بازی های دیگری دارد. مادر دو با ازدواج او و پارو موافق نیست. این مسئله در زندگی دو مشکلاتی ایجاد کرده و سپس پارو نیز با یک مرد مسن ازدواج می کند. کلیشه های فیلم های سانجی لیلا بانسالی در این فیلم هم به چشم می خورد اما زیبایی شاعرانه و شخصیت های زنده این فیلم را جذاب می کنند. اجرای شاهرخ خان در نقش دو و جکی شروف در نقش چونیلال این فیلم را دیدنی می کند. این فیلم با موفقیت جهانی روبرو شد و در فستیوال کن و فستیوال های دیگر به اکران درآمد. فیلمبرداری زیبای بینود پرادان، نورپردازی، صحنه، بازیگران زیبا و تمام عناصر فیلم به آن جذابیت می بخشد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های سینمایی کره ای رمانتیک که باید ببینید


5. درخواست – Guzaarish – 2010

سانجی لیلا بانسلی در خلق شخصیت های مستقل و جسورانه موفق عمل می کند و همکاری های مکرر او با آیشواریا نیز نشانه همین موضوع است. در این فیلم داستان ایتان (با بازی هریتیک روشن) را روایت می کند، یک شعبده باز فلج که اکنون با حضور در برنامه رادیویی عشق و امید را منعکس می کند. آیشواریا رای در نقش سوفیا، پرستار او ظاهر می شود که 12 سال در کنار اوست. ایتان که از دلسوزی و کمک دیگران خسته شده از دادگاه می خواهد حکم مرگ او را صادر کند. از آنجاییکه دیگران انتظار ندارند از این عمل او شوکه می شوند. جنگ قانونی ایتان برای مرگ خود و رویارویی اش با عمر (با بازی آدیتیا روی کاپور) هنرآموز شعبده، که ایتان را بزرگ ترین شعبده باز می داند، زندگی او را تغییر خواهد داد. یک درام بالیوودی نامعمول، که در عین تلاش برای خوشایند بودن داستان غم انگیزی را روایت می کند. این فیلم با اجرای هریتیک روشن و آیشواریا رای دیدنی بود.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر هریتیک روشن (Hrithik Roshan) که باید تماشا کنید


4. بارانی – Raincoat – 2004

عشق همانند فیلم های عاشقانه خوشایند نیست، بلکه می تواند با درد و جدایی همراه باشد. این فیلم ریتوپارنا گاش داستان زوجی را روایت می کند که به دلایلی از هم جدا شده و دوباره باهم دیدار می کنند. در این فیلم، آیشواریا رای نقش نیرو، معشوقه پیشین مانو (با بازی آجی دوگان) را ایفا می کند. مانو که شغلش را از دست داده در کلکته به دنبال کار است که تصادفا نیرو را میبیند. دیدار آنها در یک روز بارانی رخ داده و آنها با نشستن در کنار هم درباره این 6 سال جدایی و زندگی شان صحبت می کنند. کل فیلم مکالمه این دو و فلش بک به گذشته است. هنگامی که واقعیت نیرو برملا شده و مانو از زندگی شاد او باخبر می شود، جادو رخ می دهد. یک کلاسیک زیبا که عشق و تقدیر را به خوبی روایت می کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر انگلیسی درباره دوستی و مهربانی


3. جودها اکبر – Jodhaa Akbar – 2008

در بالیوود درباره مغول ها فیلم های بسیاری سخته شده اما این فیلم از آشوتوش گواریکر داستان یک زن نترس را به زیبایی روایت می کند. امپراتور مغول، اکبر به دلیل مسائل سیاسی با جودها (آیشواریا رای)، پرنسس راجپوت ازدواج می کند. راجپوت یک زن ضعیف نیست که با تن دادن به این ازدواج اکبر را فریفته خود کند، با این حال با مخالفت با پدر به دنبال رسیدن به خواسته های سیاسی خویش است. جودها عاشق یک پادشاه راجپوت بود و پیش از اکبر نامزد او محسوب می شد. آشوتوش گواریکر به خوبی نشان می دهد که اکبر برای نزدیکی به راجپوت ها در عشق خود تلاش به خرج می دهد. یکی از بهترین درام های بالیوود که باید تماشا شود.

همچنین بخوانید: 20 فیلم تاثیرگذار درباره زنان با اراده و شجاع


2. ماسه در چشم – Chokher Bali – 2003

آیشواریا رای یکی از معدود بازیگران هند است که هرگز از اجرا در فیلم های متفاوت، مانند این فیلم، نترسید. فیلمساز بنگالی، ریتوپارنا گاش تصمیم گرفت با اقتباس از رمان “ماسه در چشم” رابیندرانات تاگور آیشواریا رای را در نقش بینودینی و رایما سن را در نقش آشالاتا قرار دهد. بینودینی دختر جوانی است که پس از مرگ زودهنگام همسرش تنهاست. او به روستا بازگشته و به زندگی ادامه می دهد. سپس عمه و دو پسرش به روستا بازمی گردند تا در کنار او زندگی کنند. ماهندرا پسر عمه او در گذشته از ازدواج با بینودینی خودداری کرد زیرا خود را برای ازدواج آماده نمی دانست. اکنون با زن دیگری ازدواج کرده و در این بین اتفاقاتی رخ می دهد. این فیلم زندگی تنهای بیوه زنی را نشان می دهد که براساس باورهای سنتی باید نیازهای جنسی خود را سرکوب کند. روایت فیلم جسورانه و قدرتمند است. اجرای زیبای بازیگران و داستان زیبای تاگور این اثر را دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: 15 فیلم زیبا که بیانگر لطافت و زیبایی زنان هستند


1. تحریک شده – Provoked – 2007

این فیلم زندگی کیرانجیت اَلوالیا، زنی که همسر ظالم خود را کشت، را روایت می کند. فیلم در لندن ضبط شد و ای.آر. رحمان موسیقی متن آن را ساخت. در آغاز فیلم می بینیم که کیرانجیت اَلوالیا (با بازی آیشواریا رای) یک زن پنجابی است که با ازدواج سنتی با دیپاک آلوالیا ازدواج می کند. با گذشت زمان دیپاک دیگر یک مرد آرام و عاشق نیست و از لحاظ جسمی و روحی زن را شکنجه می دهد. دیپاک تنها به خشونت خانگی اکتفا نمی کند، او یک روانی بالفطره است. کیرانجیت ده سال این شرایط را تحمل کرده و سپس با آتش زدن همسرش او را می کشد. بقیه داستان به زندانی شدن او در زندان انگلیسی و زندگی او می پردازد. این یکی از برترین نقش آفرینی های آیشواریاست که قدرت بازیگری او را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر غیر انگلیسی زبان تا به امروز


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. آناهیتا

    اسفند 21, 1401

    دمتان گرم بو بابت فیلمیل قسنگتان

    پاسخ

  2. مریم

    تیر 28, 1400

    ای کاش سرعت اینترنت بالا می‌رفت ممنون

    پاسخ

  3. رضا

    اردیبهشت 5, 1400

    باسلام .بازیگر خیلی خوبی وفیلم های خوبی هم بازی کرده

    پاسخ

  4. عسکیا

    مرداد 16, 1398

    اینطور که میبینم چندان فیلم های شاخی هم بازی نکرده آنقدر معروف شده. فکر کنم به خاطر زیبایی چهره اش معروف شده.
    به نظرم انوشکا شارما و کاترینا کیف و دیپیکا پادوکونه و … بازیگرای بهتری هستن.

    پاسخ

    • ff در پاسخ به عسکیا

      آذر 19, 1400

      به نظر منم هنرپیشه انچنانی نیست ب خاطر چهره اش ک معروف

      پاسخ