لیست انیمه ۹ تا از بهترین انیمه‌های چینی به انتخاب پروشات

انیمه‌های چینی که با اسم Donghua شناخته میشن، تونستن نسبت به سال‌های قبلی پیشرفت زیادی داشته باشن. این روزها بعضی‌ها معتقدن که انیمه‌های چینی تا چند سال آینده میتونن با انیمه‌های ژاپنی به رقابت بپردازن. برای آشنایی با بهترین انیمه‌هایی که یا توسط کمپانی‌های چینی ساخته شدن یا داستان‌هاشون از وبتون‌ها و مانهواهای چینی اقتباس شدن با پروشات همراه باشین.


۹-Ling Qi

“کیکا یو”، وارث یک خاندان جن گیر معروف و با سابقه، پس از دست دادن پدر و مادرش در وضعیت اقتصادی وخیمی قرار میگیره و مجبور میشه برای گذروندن زندگی به پیشگویی و تعمیر سیستم های رایانه ای را به صورت کارهای پاره‌وقت انجام بده. شبی از شب ها یو برای انجام دادن کاری مجبور میشه به اوراق فروشی برود ولی از قضا او شاهد مبارزه بین یک جن گیر مرموز و در عین حال جذاب، به نام “تانموکو کی”، با یک روح شیطانی میشه. این برخورد باعث میشه سرنوشت یه دریچه ی تازه به روی کیکا یو باز کنه. ولی متاسفانه سرنوشت روی دیگری به نام سنگدلی داره که باعث میشه یو با یک ماشین تصادف کنه و به روح تبدیل بشه. درست در همین زمان جن گیر خوشتیپ داستان از ناکجا آباد یهویی ظاهر و از کیکا یو میخواد که برای مبارزه با ارواح شیطانی با اون پیمان ببنده. داستان این انیمه ماجراهای بعد از بستن پیمان روحی این دو رو دنبال میکنه.


۸- Huyao Xiao Hongniang

عشق واقعی هرگز نمیمیره. حتی اگه این عشق بین یک موجود فانی مثل انسان‌ها و یک موجود نامیرا مثل یوکای‌ها باشه. ولی از اونجایی که زندگی انسان‌ها محدوده، یوکای‌هایی که محبوبشونُ از دست می‌دن باید بدون اونا به زندگی ادامه بدن. حتی اگه انسان‌ها دوباره متولد بشن و یوکای دوباره شریکشُ پیدا کنه، خاطرات گذشته‌ی انسان پاک شده. برای حل این مشکل یک یوکای سرویس جدیدی رو ارائه میده که با استفاده از اون سرویس یوکای‌ها میتونن حافظه معشوقه‌اشون رو برگردونن. پس اگه یوکایی عزیزش رو از دست بده، می‌تونه با خریدن این سرویس  حافظه‌ی محبوبش رو بازیابی کنه و دوباره روزهای عاشقانه‌شون رو شروع کنن.

این انیمه چینی به زبان ژاپنی دوبله شده و با اسم Enmusubi no Youko-cha در تلویزیون پخش شده. این انیمه یک داستان عاشقانه به سبکی کاملا جدیده و میتونه لحظات خوشی رو براتون فراهم کنه.


۷- Reikenzan: Hoshikuzu-tachi no Utage

در زمان‌های قدیم در ۹ استان “کیوشو” پیش‌بینی یم اتفاق فجیع رو کردن: اینکه به علت سقوط دنباله‌دارها به زمین، انرژی روحانی آسمان‌ها و زمین از بین میره و دوره‌ای از هرج و مرج شروع میشه. اما پیش بینی‌ها درست از آب در نمیان و دنباله‌دارها بدون برخورد با زمین از آسمان شب عبور میکنن. در همین لحظه در یک روستای دور افتاده در منطقه “سوکی” پسری به اسم “اوریکو” به دنیا میاد که تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته. ۱۲ سال بعد موقعی که مردم دارن خاطرات اون پیش بینی رو به فراموشی میسپارن، قبیله “ریکنزن” یکی از ۵ فرقه قوی در ۹ استان تصمیم میگیره تا برای پذیرفتن شاگردهای جدید امتحانی رو برگذار کنن. وقتی اوریکو این رو میشنوه همراه با خدمتکارش “اوشو” به سمت محل برگذاری امتحان میرن.

داستان‌های چینی با داستان‌های ژاپنی خیلی فرق میکنن، اگه تا به حال هیچ نوع آشنایی با فیلم، انیمه، کتاب‌ها و مانهواهای چینی نداشتین شاید هیچ چیزی از دنیای انیمه سر درنیارین. اما بعد از دیدن ۶ یا ۷ قسمت کم کم با دنیاشون آشنا میشین و میتونین از دیدن انیمه لذت ببرین.


۶- Quanzhi Fashi

در یک دنیای آشنا بیدار میشه که شدیدا تغییر کرده. مدرسه اش به مدرسه ای تبدیل شده که در آن جادو تدریس میشه و همه تشویق میشن تا به یک جادوگر قدرتمند تبدیل بشن. در بیرون شهر، تعداد زیادی هیولا و حیوانات جادویی به انسان ها حمله و آنها را شکار میکنن. دنیایی بر پایه دانش تبدیل به دنیایی بر پایه جادو شده. با وجود همچین چیزی، هدفش در زندگی و وضعیتش همانطور میمونه. یکی از موجودات بی ارزش جامعه همراه با پدری مبارز و خواهری ناتوان که نمیتواند راه بره. با این حال، “مو فان” وقتی که همه به یک رهبر نیاز دارند، میفهمه که میتونه کاری بیشتر از اینها انجام بده!


۵- Da Yu Hai Tang

در این سرزمین اسطوره‌ای و کهن، مردمانی روح-مانند وجود دارن که ناظر بر نظم قلمروی فانیان هستن. یکی از آن‌ها، دختری با نام “چون”، اون به سنی رسیده که باید تحت آزمونی به نام مراسم عبور قرار بگیره تا دنیای انسان‌ها را به تنهایی تجربه و در آن به کاوش بپردازه. زمانی که وقت بازگشتش فرا رسیده، او در حین طوفانی در یک تور ماهی‌گیری به دام می‌افته و توسط پسری انسان نجات پیدا می‌کنه. هرچند، پسر در حین حادثه غرق شده و جان خود را از دست می‌ده، “چون” با احساسی سر تا پا گناه به دنیای خود بازمی‌گرده. بعد از آن ماجرا، او با “نگهبان روح” آشنا می‌شه و تصمیم می‌گیره آن پسر را در اِزای نیمی از طول عمرش احیا کنه. اما اون خبر نداشت که مداخله در نظم طبیعی دنیا عواقب شدیدی داره،  “ماهی بزرگ و بگونیا” داستان فداکاری و رستگاری “چون”، که با توانایی‌های محدودش به تقابل با مرگ، عشق و احساساتش می‌پردازه. او باید تصمیمی بگیره که آیا همه چیز را برای نجات جان یک انسان فانی فدا کنه یا تعهد اخلاقی خود را برای پاسداری از نظم جهان از دست بده.

شاید این انیمه فوق‌العاده ترین انیمه چینی تا به امروز باشه. نه تنها این انیمه در سطح چین که در کل دنیا مورد توجه قرار گرفته. دیدن یک انیمیشین که پیوند عمیقی با تعالیم و فرهنگ چینی داره و پر از مفاهیم اخلاقی و انسانیه هیچوقت خالی از لطف نیست.


۴- Douluo Dalu

تنگ سان زندگیش رو در بخش بیرونی فرقه تنگ گذروند و با مخلوقات و سلاح های مخفی سر و کار داشت. وقتی آموزش یکی از هنرهای رزمی مخفی رو از قسمت داخلی فرقه دزدید که به هنرش اضافه کنه تنها راهش برای فرار مرگ بود. ولی وقتی خودش رو از قله‌ی جهنم مرگبار پرتاب کرد توی یه دنیای جدید متولد شد، دنیای دولو دالو، دنیایی که هر شخصی اونجا روح خودش رو داره و اونایی که روحشون قوی تره میتونن تمرین کنن تا به ارباب ارواح تبدیل بشن. روحی که توی تنگ سان متولد میشه علف نقره‌آبیه، یک روح بی مصرف. آیا تنگ سان موفق میشه که بر سختی ها غلبه کنه به درجات والای ارواح برسه و توی این دنیای جدید براش افتخار به ارمغان بیاره؟

این انیمه به صورت ۳ بعدی ساخته شده و با اینکه حرکات یک مقدار آزار دهنده به نظر میرسن اما بعد از مدتی به انیمه عادت میکنین و میتونین از داستان لذت ببرین. به خاطر سبک و حرکاتی که در انیمه استفاده شده بیشتر از اینکه حس کنین دارین یک انیمه نگاه میکنین حس بازی کردن با یک بازی کامپیوتری رو تجربه میکنین. با این حال صحنه‌های اکشن انیمه همچنان از جذابیت خودشون برخوردارن.


۳- Zhen Hun Jie

“خیابان مرثیه”، که در آن ارواح شیطانی جذب میشن تا انسان‌ها بتونن نابودشون کنن. جایی که ارواح و انسانها در کنار هم زندگی میکنن، همه انسانها نمیتونن به این خیابان وارد بشن. فقط کسانی که روح نگهبان دارن میتونن وارد بشن، به همین خاطر انسان‌های محدودی هستن که میتونن وارد این خیابان بشن. “شیا لینگ” فقط یک کارآموز معمولی دانشگاه بود، اما یک ملاقات اتفاقی زندگی عادیش را تغییر میده. در این دنیا پر از ارواح شیطانی، آیا میتونین با روحیه نگهبان خود برای زنده ماندن همکاری کنین؟


۲- Quanzhi Gaoshou

“یه شو” که مدت‌ها به عنوان بهترین بازیکن باری آنلاین چند نفره “گلوری” بوده به خاطر مهارت‌هاش و کمک‌هایی که به پیشرفتن بازی در سالهایی که برای شرکت سازنده کار میکرد به عنوان خدای مبارزه شناخته میشه. اما بعد از اینکه مجبورش میکنن تا از کارش به عنوان گیمر استعفا بده در یک کافی‌نت کار پیدا میکنه. وقتی که بازی گلوری دهمین سرورش رو داره راه‌اندازی میکنه اون با یک شخصیت جدید وارد بازی میشه. یه شو به سرعت میتونه در بازی معروف بشه و توجه‌های زیادی رو به خودش جلب کنه.اون با داشتن‌ سال‌های زیادی از تجربه، دوباره بدون هیچ اسپانسر یا هم‌تیمی حرفه‌اش رو به عنوان گیمر شروع میکنه.

برخلاف بیشتر انیمه‌هایی که با این انیمه در یک ژانر قرار دارن، این انیمه در دنیای واقعی اتفاق میافته و فقط زمانی داخل بازی هستین که شخصیت اصلی وارد بازی بشه. برای همین این انیمه توی ژانرهای زیادی قرار میگیره. همونقدری که این انیمه در ژانر بازی قرار داره میتونه در ژانر زندگی روزمره هم باشه. روحیه تیمی که هم در خارج از دنیای بازی هم در دنیای بازی وجود داره میتونه این انیمه رو در ژانر ورزشی هم قرار بده. برای همین این انیمه میتونه برای تعداد زیادی از بیننده‌ها جذاب و دیدنی باشه.


۱- Mo Dao Zu Shi

وی وو شیان که عنوان استاد بزرگ  فرقه شیطانی رو داره، زندگیش رو با جسارت در حالی که در دنیا میگرده میگذرونه. میلیون‌ها نفر از اون متنفرن و در آخر به دست بهترین و مورد اعتمادترین دوستش به همراه قویترین فرقه‌های رزمی کشته میشه. چندین سال بعد یک دیوانه که مورد آزار و اذیت بقیه قرار گرفته بدنش رو به وو شیان اهدا میکنه تا اون انتقامش رو از کسانی که اذیتش کردن بگیره. ووشیان بعد از بدست آوردن بدن جدیدش بدست یکی از قویترین مبارزان لان وان ژی که در زندگی قبلیش دشمن به خون تشنه‌اش بوده میافته. این انیمه داستانیه که ووشیان در مورد اینکه چطور تبدیل به رهبر فرقه شیطانی و دشمن لان وان ژی شد تعریف میکنه.

جذابترین بخش این انیمه جدا از داستان جذابش، آرت فوق‌العاده و بی‌نظیرشه که کاری میکنه که نتونین چشمتون رو از انیمه بر دارین. در کنار اون موسیقی فوق‌العاده و مبارزه‌هایی که فقط از عهده فیلم‌های چینی برمیاد، باعث میشه این انیمه و لذتی که موقع دیدنش تجربه میکنین فراموش نشدنی بشه.


با این لیست موافقین؟ شما چه انیمه‌های چینی میشناسین که باید در این لیست باشن؟ لطفا نظراتتون رو با ما در میون بذارین.

                               

دیدگاه‌ها (111)

بستن فرم

  1. H

    اسفند 12, 1402

    داداش بزار چند تا دونگهوا معرفی کنم که خودم به شخصه خیلی راضی بودم
    Battle through the heavens
    Soul land 1 و Soul land 2
    Martial cultivation biography
    Renegade immortal
    Against the gods
    The great ruler
    Perfect world
    Swallowed star
    Thron of seal
    Apotheosis
    A will eternal
    The demon Hunter
    Stellar transformation
    The land of miracles
    The westward
    Martial universe
    چند تا چیز دیگه هم بود که یادم نیست

    پاسخ

  2. Mali

    دی 12, 1401

    سلام
    ⚠️⚠️انیمه اشتباهه⚠️⚠️
    سبک انیمیشن سازی و کمیک های چین و ژاپن خیلی باهم فرق داره
    به انیمیشن های چینی دونگهوآ donghua گفته میشه
    و به کمیک های چینی مانهوا manhua گفته میشه

    به انیمیشن های ژاپنی انیمه گفته میشه
    و به کمیک های ژاپنی مانگا گفته میشه

    لطفا اصلاحش کنید چون طرفدار دونگهوآ تو ایران کم نیست و متاسفانه بیشتر جاها از روی بی‌اطلاعی و تحقیق نکردن با استفاده از کلمه انیمه برای دونگهوآ باعث ناراحتی و عصبانیت فندومش شده

    پاسخ

    • اال در پاسخ به Mali

      دی 14, 1401

      یه تحصحیحی کنم
      مانهوا به کمیک های کره ای گفته میشه و مانها اسم کمیک های چینیه

      پاسخ

  3. Yashahyme

    شهریور 29, 1401

    چیه این انیمه های چرت بابا برید اوتاکو یاشاهمه اینو یاشا ببینید اینا عالین حتما ببینین اگه نبینین نصف عمرتون به فناس

    پاسخ

  4. نامی ندارد

    مرداد 5, 1401

    لیست خوبی بود ولی جای لینک کلیک واقعا خالی بود
    چون واقعا داستان و گرافیک چشمگیر خوبی داره

    پاسخ

  5. zari

    خرداد 16, 1401

    mo dao zu shi واقعا فوق الهاده بود داستان عالی و گرافیک فوق العاده خوب…. مرسی از سایت خوبتون برای معرفیش … در حقیقت با دیدنش به چشمام لطف کردم….

    پاسخ

  6. حسام

    اردیبهشت 2, 1401

    بابا شماها یا انیمه ندیدید یا اینکه بد سلیقه هستید؟؟ وقعا تعجب کردم وقتی شماره یک رسید به Mo Dao Zu Shi
    !! دوستان انیمه های چینی درجه یک اینا هست حتی رتبه بندی سایت هم معقول نیست!
    Martial Cultivation Biography (واقع گرایانه ترین انیمه چینی که رو دستش هنوز بلند نشده)
    Quanzhi Fashi(پسر دبیرستانی که در دانشگاه هم یک ابر قدرت هست برا خودش-مخ همه و هم میزنه لاکردار)
    Perfect World(و باز هم ظهور یک قهرمان رو مشاهده خواهید کرد )
    Wu Dong Qian Kun(این انیمه بی نظیره حتما ببینید)
    Xing Chen(پسری که در ابتدا به خاطر پدر و در انتها عشق به دختری باید در مسیر جنگجویان الهی با بالارده ها مبارزه بکند)
    Yi Nian Yong(دوستان ای انیمه به جهاتی شیبه انیمه معروف آواتار آنک هست و شاهد حظور 4 قبیله آب ، خاک ، باد ، آتش هستیم و عناصری دیگر هم وجود داره -عالی هست حتما ببینید)
    Ze Tian Ji(روایت یک پسر که مبدا آن معلوم نیست و ماجرای ازدواج او و دختری که در کودکی بسته شده مشاهده میکنید – این انیمه به جهت این که قهرمان اصلی جادوی خاصی نداره و از قدرت تفکر بر برتری از دیگران استفاده میکنه کمی متفاوت هست و ماجرای عاشقانه ای هم داره)
    Soul Land(اکثرا دیدند اینو دیگه – تا الان 203 قسمت ازش اومده و اینقدر تکراری شده که مثل گذشته جذابیت نداره اینو میزارم آخر لیستم )
    Battle Through the Heavens(و اما بهترین این لیست برای من همین انیمه هست اما فصل یک انیمه گرافیک بچه گانه داره که در فصل های بعد به کل انیمه رو از نو میسازن -برای دیدنش درنگ نکنید )

    دوستان اینا رو ببینند کلا قید شماره یک این لیست که سایت منتشر کرده رو میزنید

    پاسخ

    • kiana در پاسخ به حسام

      اردیبهشت 29, 1401

      چطوری اینارو پیدا کردیو دیدی ؟

      پاسخ

      • Setsona در پاسخ به kiana

        شهریور 30, 1401

        والا شاهزاده های نیمه اهریمنی خیلی باحاله ببین در چه حد باحاله که اسممو گذاشتم خواهر شخصیت اصلی ببین عالین

        پاسخ

    • ****** در پاسخ به حسام

      مرداد 17, 1401

      خیر اصلا هم اینطور نیست شماره یک لیست رو خیلی هام دیدن و واقعا هم عالی هستش رودستش هیچی نمیاد نمیگم بقیه بدن ولی این فوق العاده است اگه شما خوشت نیومده نباید دیگه بگی این بده نبینید شاید بقیه دیدن خوششون اومد حالا شاید شما از ژانرش خوشت نیومده یا چی نمیدونم و ممنون بابت معرفی انیمه ها

      پاسخ

      • TD sh در پاسخ به ******

        مرداد 30, 1401

        قبلاً می دیدمش تا اینکه دیدم پسره داره سعی می‌کنه مخ اون یکی پسررو بزنه و انگار یائویی از آب درآمد نمی‌دونم از چی اینکه دوتا پسر باهم باشن خوشت اومده

        پاسخ

        • بیب در پاسخ به TD sh

          دی 14, 1401

          از ژانرش خوشت نیومده خب نبینش چرا هيت میدی.
          بعدشم کل مودائو سانسور شده ساخته شده دقیقا کجا سعی داشت مخشو بزنه؟
          یکم منطقی هیت بدین حداقل ادم قانع شه

          پاسخ

      • لان آی در پاسخ به ******

        آذر 12, 1401

        کاملا با حرف شما موافقم
        مودوزوشی یا همون استاد بزرگ تعالیم شیطانی یکی از بهترین انیمه هایی بوده که دیدم جوری که دیگه از انیمه دیگه ای خوشم نیومده
        لطفا مقام اون رو پایین نیارید حق اون بالاتر از شماره ۱ هست !

        پاسخ

    • اسم در پاسخ به حسام

      دی 14, 1401

      هرکسی سلیقه ای داره شما حق نداری به کسایی که مودائوزوشی براشون درجه 1 و شاهکاره بی احترامی کنی و بگی بد سلیقه

      پاسخ

    • شعبون کد خدا در پاسخ به حسام

      بهمن 14, 1401

      به به میبینم که همه سریال های چینی رو درو کردی (حالا بماند که بهش میگن انیمه یا دونگهوا یا هر کوفت دیگه )

      پاسخ

    • Abolfazl در پاسخ به حسام

      تیر 23, 1402

      سلام داش دمتگرم الحق که زدی تو خال این انیمه ی آخری رو که معرفی کردی یعنی نبرد از طریق آسمان ها واقعا حرف نداره من الآن فصل پنجم قسمت پنجاه و دوم رو دارم میبینم.

      پاسخ

    • S.y.na در پاسخ به حسام

      مرداد 31, 1402

      حاجی عالی سرودی.
      این همون لیستی بود که من دنبالش بودم دمت گررم خیلی عشقی❤

      پاسخ

  7. کامران

    فروردین 5, 1401

    نبرد از طریق اسمان ها کی میاد فصل 6 ؟؟؟!!! ضمنا کسانی که مشابه این انیمه میخوان سول لند هم عالی

    پاسخ