مقایسه ابرقهرمان های سینما: مرد آهنی در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟

مرد آهنی و مرد عنکبوتی دو شخصیت سینمایی دنیای مارول هستند. شاید شهرت مرد عنکبوتی از مرد آهنی بیشتر باشد، اما در هر صورت نمی توان مرد آهنی را دست کم گرفت. این دو شخصیت چه در انتقام جویان چه در فیلم های دیگر در کنار هم بودند. اما طرفداران همیشه دوست دارند سناریوهای موردنظر خود را تصور کنند. اگر این کار را نکنیم طرفدار نیستیم. بنابراین به عنوان طرفداران حقیقی دنیای مارول می خواهیم این دو شخصیت را در مقابل هم قرار دهیم. می خواهیم احتمال مبارزه این دو را درنظر گرفته و آن را به شما نشان دهیم. قضاوت با شماست. مرد عنکبوتی پیروز می شود یا مرد آهنی؟

مرد آهنی

“من مرد آهنی ام.” زمانی که نه سال پیش این دیالوگ در سالن سینما شنیده شد، کمتر کسی تصور می کرد چنین راه طولانی طی شود. سینمای 17 ساله مارول در این مدت آنقدر چندگانه های متفاوت ساخته که حساب آن از دستما خارج است. با این حال طرفداران حقیقی مارول می دانند که این دنیا با مرد آهنی آغاز شد که یکی از شناخته شده ترین و جالب ترین شخصیت های مارول است. رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک یا مرد آهنی دنیای سینمای ابرقهرمانی را دگرگون کرد.  تا سال 2008 مرد آهنی یکی از ابرقهرمان های کمتر شناخته شده بود. با این حال با وجود رابرت داونی جونیور اکنون شناخته شده است.

اگر بخواهیم درباره خاستگاه این شخصیت صحبت کنیم، خاستگاه آن با کامیک مارول یکی است. تونی استارک، مردی با توانایی های ابرقهرمانی و ذهنی است که پس از مرگ پدرش این قدرت را به ارث برده و آن را به کمک آهنچی به دست آورده است. آهنچی فردی بود که با قرار دادن تکه های آهن در کنار هم چیزهای جالب می ساخت. زمانی که او به رئیس صنعت استارک تبدیل شد، او کاری را که خوب بلد بود انجام داد: ساخت سلاح های بزرگ و بزرگ تر، همانگونه که پدرش تصور می کرد. او همانند پدرش یک مهندس بود، یک حلال مشکلات. او هر زمینه ای را که انتخاب کند در آن به بهترین تبدیل شده و مرزها را کنار میزند. به طور خلاصه، او یک نابغه، میلیاردر، اهل تفریح و انسان گریز است.

با این حال همیشه مشکلی وجود دارد.  زمانی که تونی با حقیقت زندگی اش مواجه شد این مشکل از بین رفت. حقیقت زندگی اش همان بخش تاریک وجودش است. او متوجه می شود که تمام این سال ها تروریست ها را قوی تر و قدرتمندتر کرده است. زمانی که متوجه این موضوع می شود مانند تمام مشکلات این مشکل را نیز حل می کند. او نه تنها سلاح ها را خلق کرده بلکه لباس مرد آهنی را می سازد که خانواده و عزیزانش را از خطر حفظ می کند. بنابراین او نه تنها عاشق این ماشین آلات بلکه عاشق عزیزانش است.

مرد عنکبوتی

گرچه ماجراجویی مرد عنکبوتی سال ها پیش از مرد آهنی آغاز شده بود و او از تونی ارشد است، اما باید به آخرین نسخه او توجه کنیم که در فیلم “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” نمایش داده شده است. دلیلش ساده است: نسخه ای که می تواند در مقابل مرد آهنی قرار گیرد پتر پارکر 15 ساله است. این نسخه از مرد عنکبوتی با عمه مهربانش بهترین نسخه مرد عنکبوتی است. درحال حاضر مارول بر افزودن جنبه های طنز به این فیلم ها تمرکز کرده است. از آنجاییکه این مرد عنکبوتی نوجوان است، قرار گرفتن آن در صف انتقام جویان نه تنها جالب بلکه سرگرم کننده است.

همچنین بخوانید: مقایسه ابرقهرمان های سینما: بتمن در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟

حالا که صحبت شد باید بگوییم که این نسخه از مرد عنکبوتی شبیه نسخه های سینمایی پیشین است. او نیز در معرض امواج رادیواکتیوی است که به قدرت های شبیه عنکبوت دست می یابد. او سعی می کند با زندگی شخصی اش هم کنار آمده و بین این و زندگی تعادل ایجاد کند. با این حال تفاوت هایی وجود دارد. اول اینکه او هم در سال های نوجوانی است که شخصیت جدیدی به او می بخشد و دیگر اینکه او تارهایی دارد که به کمک آن قدرت هایی به دست می آورد اما این تارها را خودش تولید نمی کند.

بقیه داستان شبیه داستان مرد عنکبوتی است. جوک های خنده دار، داستان های عاشقانه، شکست ها و سرگرمی های همیشگی. افزودن تام هالند به دنیای مارول نشان می دهد که این دنیا برای مرد عنکبوتی نقشه های بزرگ تری در سر داشت. مدت هاست که مرد عنکبوتی توانسته قلب طرفداران را از آن خود کند. در دنیای کامیک این کار را کرده و اکنون نوبت سینماست.

دانشمندان

با پیش رفتن فیلم ها و داستان های دنیای مارول، به نظر می رسد مرد عنکبوتی نیز مسیر مرد آهنی را طی می کند. بنابراین می توان گفت اگر مرد آهنی در جنگ های بی نهایت جراحت برداشته یا از دنیا برود، مرد عنکبوتی جایگزین او خواهد شد. این هم از نظر داستانی و هم شخصیتی صدق می کند. مرد آهنی همیشه شخصیتی بود که در آخر فیلم های انتقام جویان عدالت را برقرار می کرد. تمام شخصیت های دیگر فیلم هم نقش مهمی داشتند. اما تونی در کودکی نابغه ای بود که هوشش به جای کمک به دیگران آن ها را به دردسر دچار می کرد.

اما پتر پارکر شبیه افرادی است که هنوز در تاریکی به سر می برند. پتر مانند تونی پیش از گزیده شدن توسط عنکبوت در عرصه فیزیک، شیمی و زیست شناسی متخصص بود. هم مرد آهنی و هم مرد عنکبوتی به دلیل نبوغ شان شناخته می شدند. شاید قرار دادن مرد آهنی قوی و یک نوجوان 15 ساله در یک کفه ترازو احمقانه به نظر برسد، اما همه ما می دانیم جریان چیست. بنابراین بهترین دانشمندی و جوکر بعدی تیم انتقام جویان مرد عنکبوتی است. اما سوال این نیست که مرد عنکبوتی جای او را می گیرد یا نه، بلکه آیا می تواند او را شکست دهد یا نه.

چه کسی پیروز خواهد شد؟

فرض کنیم جنگی در بگیرد و با وجود تکنولوژی های سنگین و تجربه جنگی حتما همه چیز به نفع مرد آهنی خواهد بود. شاید مرد عنکبوتی با یک دست کرکس را شکست داده باشد اما تونی با ارتش چیتاوری، لوکی، ثور و حتی کاپیتان آمریکا مبارزه کرده است، بدون اینکه بخواهد به آن ها نزدیک شود. اگر بتواند در مقابل هالک مقاومت کند پس مرد عنکبوتی را نیز شکست می دهد. البته که پتر به دلیل گزیده شدن توسط یک عنکبوت رادیواکتیو از مرد آهنی قدرت فیزیکی بیشتری دارد. یک بار در دنیای کامیک گفته شده که قدرت فیزیکی مرد عنکبوتی بی حد و اندازه است. بخشی از قدرت او در فیلم بازگشت با خانه مشخص است که با یک دست یک آپارتمان را از جا برمی دارد. بنابراین آیا در مبارزه رودررو مرد عنکبوتی پیروز می شود؟ مطمئنا. شکی وجود ندارد.

اما مشکل اینجاست که حقیقت اینگونه نیست. تونی بسیار باهوش و زیرک است. او یک لباس مخصوص دارد که در مبارزه از آن استفاده می کند. او همیشه نقشه قبلی داشته و چیزی در آستین پنهان کرده است. شاید مرد عنکبوتی تصور کند می تواند در مقابل مرد آهنی بایستد، اما تونی در هر قدم نقشه ای دارد و بی گدار به آب نمیزند. هوش پتر هم تا حدی به اندازه اوست، اما تجربه اندک او باعث توقف اش خواهد شد.

بنابراین در مجموع، در مبارزه نهایی لباس آهنین مرد آهنی و تارهای عنکبوتی مرد عنکبوتی، مرد آهنی پیروز می شود. مخصوصا اگر در آینده رخ دهد. شاید مرد عنکبوتی فرز و چابک باشد، اما راه درازی در پیش دارد و پیش از اینکه بتواند خود را یک انتقام جو بنامند باید چیزهای زیادی بیاموزد. او برای تبدیل شدن به یک مرد آهنی باید تجربه بیشتری به دست آورد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (59)

بستن فرم

  1. Mr.A

    دی 25, 1400

    در سینما آیرومن قویتر هست ولی در کمیک که مهم ترینش هست اسپایدرمن آیرون من تکه تکه میکنه

    پاسخ

  2. Mr.A

    دی 25, 1400

    ببینید ما بحثمون بین اسپایدرمن و آیرون من هست دیگه بتمن و …. نیارید در ماجرا .خب بهتر که با قدرت های هر دو شروع کنیم . قدرت های اصلی اسپایدرمن نه در دنیای MUC که بیشتر هیرو را ضعیف کردن : سرعت رفلکس قدرت فوق بشری و… از همه چی با دست و پا بالا میره و تار بدنش تولید میکنه جدیدا یعنی از دستش بیرون میاد و وب شوتر هم واسه تار های مختلف و تار عادی و حس عنکبوتی و میتونه با دست های خالی ۳۰ تن رو هم بلند کنه و آکروباتیک باز ماهر و پرش هاشم بلند هست .
    در کل اگر می خوام بگم تمام قدرت های یک عنکبوت رادیو اکتیو رو داره .
    آیرومن : تونی هوش بسیار بالا و با ۶۰ زره مختلفی که داره قدرت های مختلف هم داره
    حالا خودتون بگید در جنگ بین این دو
    تونی میخواد اشعه بزنه و چیز های دیگه
    پیتر می خواد تار بزنه و تار های مختلف مثل تار برقی و باد و آتشی و سنگ های بزرگ خانه ها و حس عنکبوتی هم که داره دیگه خدا میدونه می خواد با قدرت هاش با تونی چیکار کنه
    اسپایدرمن پیروز ماجراست

    پاسخ

    • Parsa در پاسخ به Mr.A

      بهمن 10, 1400

      ایرون من یک زره پیشرفته قدرتمنده که تقریباً ۱ قرن با بشر فاصله داره و میتونه تا ۲۰۰ تن وزن رو بلند کنه و در حال پرواز و کمک گرفتن از رانشگر هاش میتونه تا ۵۰۰ تن رو بلند کنه ، ایرون من از الیاژ طلا و تیتانیوم ساخته شده که میتونه تا ۲۰۰ برابر فولاد دوامش بالاتره و تقریبا با ویبرانیوم برابره ، و ایرون من با زره مارک ۵۰ جنگ ابدیت حداقل ۱۰۰ اسپایدرمن رو بخار میکنه ، چون از فناوری نانو ساخته شده بود و فناوری نانو یعنی کار با ذرات در مقایس اتمی و ریز اتمی و یعنی میتونه هر سلاح پیشرفته که میخواد بسازه کافیه فکر کنه سلاح هایی حتی چندین برابر قدرتمند تر و پیشرفته تر سایبورگ ، مرد اهنی یک سپر از نوع مغناطیسی انرژیکی داره که در برابر بمب هسته ای ازش محافظت میکنه ، مرد اهنی اشعه های لیزری پلاسمایی بسیار داغ با انرژی جنبشی بالا شلیک میکنه که قادره ویبرانیوم رو ذوب کنه و از هسته خورشید چندین برابر داغ تره ، مرد اهنی هم نانو مشت هایی داره که چند میکرو جت هم داره ‌و شوکر الکتریکی مغناطیسی با قدرت ۱۲ تسلا داره که قادره تانوس رو ذخمی کنه ، و مرد اهنی یک نوع موشک فرا هسته ای داره که قادره بدنه ادامانیتیومی و ویبرانیومی الترون رو پودر کنه ، مرد اهنی با زره مارک ۸۵ حداقل حریف ۵۰۰ اسپایدر من میشه ، در ضمن تاره برقی و لباس پیشرفته و بقیه سلاح هاش رو ایرون من ساخته ، لطفا تایید کنید

      پاسخ

      • Mr.A در پاسخ به Parsa

        بهمن 11, 1400

        پارسا بحث من کمیک هست نه دنیای سینمایی mcu . این حرف هایی که قدرت های اسپایدرمن و آیرون من زدم قدرت هاش در کمیک بود . که در کمیک به جز قدرت های اسپایدرمن خودش هم ۳۰ تا لباس مختلف ساخته ( منظورم لباس های زرهی مختلف یا لباس های دیگه برای نبرد های مختلف ) در کمیک اسپایدرمن میبره اگر بری کمیک ها و قدرت هاشو بخونی به حرف های من میرسی . ولی در دنیای سینما یعنی همون mcu آیرومن میبره چونکه دیدی بیشتر هیرو ها رو ضعیف کردن و مارول در دنیای mcu نمیتونه تمام قدرت های هیرو ها رو بزاره مثلا ثور خیلی ضعیف شده یا هالک یا اسپایدرمن

        پاسخ

        • Parsa در پاسخ به Mr.A

          بهمن 11, 1400

          اره درسته در کمیک مرد عنکبوتی خیلی قوی اما مرد اهنی هم همینطور چون مرد اهنی زره داره بنام هالک باستر چه در کمیک و چه در سینما این زره قادره هالک رو که شاهکارهای فوق‌العاده ای مثل نابود کردن یک سیارک به اندازه دو برابر فقط با یک مشت رو داره رو شکست بده شاید اسپایدر من زره های معمولی رو بزنه اما زره هایی مثل هالک و اون هایی که از فناوری نانو ساخته هرگز نمیتونه بزنه تازه زره قویتری مثل ثور باستر که کاملا ضد نفوذه یا اورو باستر یا ققنوس باستر یا گالاکتوس باستر هم داره که دیگه خیلی برای مرد عنکبوتی بزرگن همون یدونه هالک باستر کافیه براش

          پاسخ

  3. احمد

    آذر 22, 1400

    در دنیای مارول مردآهنی پیروز میشه در دنیای کمیک مردعنکبوتی پیروز میشه این یعنی اینکه مردعنکبوتی قدرتمند تر از مردآهنیه ولی توی فیلم در دنیای ام سی یو از ضعیف تذین مردعنکبوتی استفاده کردن تا بگن مردعنکبوتی هیچی نیست که البته خب واقعا هم مردعنکبوتی تام هالند هیچی نیست ولی اگه مردعنکبوتی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد میومدن به مارول کاراکتر مردعنکبوتی اونقدر تخقیر نمی شد و مردآهنی که هیچ ثور رو قورت میداد

    پاسخ

  4. احمد

    آذر 22, 1400

    مردعنکبوتی تام هالند بچه است نمی تونه مردآهنی رو شکست بده ولی اگه مردعنکبوتی توبی مگوایر بود مردآهنی بهش تعظیم می کرد!!!

    پاسخ

  5. علی

    آبان 24, 1400

    مرد اهنی قوی تره چون او بازه شه مرد عنکبوتی هم باتار رادیو اکتیوی بگم چرا قویه برای اینکه لباس مرد عنکبوتی و تارش رو مرد اهنی ساخته وهمینطور لباس اهنی شم مرد اهنی ساخته مرد اهنی قوی تره تمام

    پاسخ

  6. ارتان

    تیر 28, 1400

    اصلا نیاز به مقایسه نیست بتمن قطعا قویترین شخصیته بقیه هیچن کسایی که میگم مرد آهنی قویتره بتمن کله جاسیس لیگو زده دراک سایدو زده و سوپرمنم زده و بعد مرد آهنی میدونه این کارارو بکنه

    پاسخ

    • بنده خدا در پاسخ به ارتان

      شهریور 15, 1400

      ما داریم از مردعنکبوتی و آیرون من حرف میزنیم،بتمن چی میگه اینجا؟

      پاسخ

    • SINA در پاسخ به ارتان

      آذر 21, 1400

      خب مرد آهنی با بشکنش تانوس رو شکست داد . همون جوری که بتمن با اون اسلحه دارک ساید رو کشت ، بعدشم فقط به قدرت نیست ، به هوش و امکانات هم هستش . اونوقت یک سوال این داره در مورد جنگ مرد آهنی و مرد عنکبوتی صحبت میکنه بتمن و لیگ عدالت چی میگه این وسط ؟ فکر کنم قرص ها تو نخوردی

      پاسخ

  7. GOD OF WAR

    خرداد 13, 1400

    ببینید هیچ چیز جلو دار اسپایدرمن نیست اون میتونه زمان رو با چشماش نگه داره اینو میتونید تو بازی THE AMAZING SPIDERMAN 2 PC ببینید اون میتونه از تارهای چسبناکتری استفاده کنه اون از دیوارراست بالا میره قدرت بدنی زیادی داره خیلی قدرتمند اون مشت و لگد های بسیار قدرتی و خالص داره ا مرد آهنی فقط لباسش خیلی قدرت داره اون لباسشو تبدیل به هر چیزی میکنه میتونه با دست خودش یه مشت از آهن درست کنه اینو میتونید تو مبارزه ی مرد آهنی با تانوس تو اونجرز آخرای فیلم ببنید و از همه مهم تر اسپایدرمن تونسته شرور های خیلی زیادی رو شکست بده و از همه بیشتر حالا اگه بخوام اسم تک تک شرور هاشو بگم زیاد میشه حوصله هم ندارم فقط میخوام بگم حاجی این اسپایدرمنی ک تو فیلما میسازنش و تو بازی ها مثل MARVELS SPIDERMAN PS4و تو بازی های دیگه خیلی ضعیف نشونش دادن فقط میخوام یه کلام بگم اینه ک اسپایدرمن بدون هیچ شوخی مرد آهنی رو جرواجر میکنه اون با کریتوس ثور گالاکتوس باید مقایسه بشه ن این چستکا تمام

    پاسخ

  8. یک بنده خدا

    اردیبهشت 25, 1400

    مرد آهنی بدون شک مرد عنکبوتی نابود میکنه و این یعنی بای بای پیتر پارکر .

    پاسخ

  9. پرهام

    اسفند 20, 1399

    و یک چیزه دیگه که ددپول از باحالی قدرت بیشتر از این 2 تا هست چون او خیلی مثل جوکر نمی میرد ولی باید ددپول در اونجرز بود ولی مارول زیاد ددپول را در نقش ها نمی گذارد اما اگر ددپول در اونجرز بود فروش بیشتر و کمدی بیشتر داشت

    پاسخ

  10. پرهام

    اسفند 20, 1399

    بنظر من مرد عنکبوتی بهتر ولی مرد عنکبوتی یک تقلب دارد که اون با دستگاه تیر داره که فکر کنم همه بدونن او فقط حس شیشم و راه رفتم در دیوار را دارد قدرت زیاد بی نهایت ولی اگه بخوای بگی راستش را تونی بهتر چون ربطی به زره نداره او علم بی نهایت و از همه مارول ها هوش بیشتری دارد

    پاسخ

  11. sd01

    بهمن 19, 1399

    بنید نمیشه قدرت مرد عنکبوتی دستگم گرفت تازه استارک بدون لباس هیچی نیست پس اگه بخوام خوده شخص بدون وسایل حساب کنیم ( و با لبازم ) مرد عنکبوتی برنده بلا مبازس

    پاسخ

    • بنیامین در پاسخ به sd01

      اردیبهشت 17, 1400

      حتا اگه مرد آهنی بدون زره هم باشه با هوشش و تجربش می تونه مردعنکبوتی رو شکست بده بعدم اگه مرد اهنی بدون زرهش هیچی نیست پس مرد عنکبوتی هم بدون نیش عنکبوت رادیو اکتیو هیچی نیست

      پاسخ

      • حسین در پاسخ به بنیامین

        بهمن 13, 1401

        به نظر ر شما بین نبرد مرد عنکبوتی با سوپرمن کی و بین نبرد مرد عنکبوتی با سوپرگرل کی برنده میشه

        پاسخ

  12. Me

    بهمن 6, 1399

    بنظرم مبارزه سختی میشه. پنجاه پنجاه میشه.
    ولی باید بگم تا زمانی که مرد عنکبوتی حس ششم (حس عنکبوتی) رو داره حتی بتمن هم حریفش نیست. بعدشم مرد عنکبوتی یک ابر انسان هست نه یه انسان عادی چون قدرت بدنی بسیار بالایی داره. اون با تار زدن می‌تونه دور مرد آهنی حلقه بزنه و کارشو خیلی سخت کنه و اون موقع استارک کم میاره چون مرد عنکبوتی در برابر ضربه های استارک میتونه به راحتی جاخالی بده ( همون کاری که در فیلم جنگ داخلی با مرد مورچه ای به راحتی انجام داد و انداختش زمین )
    به هر حال داستان بتمن رو جوری درست کردن که بتونه لیگ عدالت رو شکست بده ولی این دلیل نمیشه که اون خیلی قوی هست. شاید در برابر استارک کم بیاره. در برار مرد عنکبوتی که کارش سخته ولی احتمالش بیشتر هست که بتمن ، مرد عنکبوتی رو شکست بده. ( مگر اینکه مرد عنکبوتی مثل بتمن با تجربه باشه و در این صورت احتمال باخت بتمن بیشتره. )

    پاسخ

  13. ایلیا

    بهمن 2, 1399

    عزیزم اسپایدی به دلیل حس عنکبوتیش همیشه برتری داره

    پاسخ

  14. نیما

    آبان 30, 1399

    دوستان مرد عنکبوتی با زن عموی خودش زندگی میکنه نه عمه ش
    تو دوبله سانسور میکنن
    شما لطفا اصلاح کنید

    پاسخ

  15. Shahin

    دی 26, 1398

    لطفا مرد آهنی را با شخصیت دیسی بت من مقایسه کنید شکی نیست که بت من شکست سختی را حتی با جت و ماشین و موتور شخصی خود تجربه میکند بدون رباط های استارک اگر نیاز به کمک باشد هالک باستر بی صبرانه منتظر بت من است

    پاسخ

    • Random-king در پاسخ به Shahin

      مهر 2, 1399

      دوست عزیز شما دارید میگید بتمن!!
      بتمن تونسته سوپرمن رو شکست بده تونسته هالک رو در کمیک های مشترک دی سی و مارول شکست بده اون بهترین کاراگاه تاریخ هست نباید با مرد اهنی مقایسه بشه مرد اهنی در حد بتمن نیست با تشکر از سایت پروشات🙏🏻

      پاسخ

      • بی نام و نشون در پاسخ به Random-king

        بهمن 1, 1399

        خوب مرد آهنی هم هوش بسیار بالایی داره و در انتقام جویان عصر اولترا تو نست هالک رو شکست بده و حتی تانوس تانوس رو زمانی شکست داد که هر 6 سنگ رو داشت در ضمن زره مرد آهنی خیلی پیشرفته تر از بتمن هست و مخصوصا زره جدید ش که توی انتقام جویان جنگ ابدیت دیدیم

        پاسخ

        • تحلیل گر در پاسخ به بی نام و نشون

          بهمن 1, 1399

          اصلا تو میدونی کمیک چیه؟؟ استارک حداقل با زره عادیش هیچ وقت تانوسو نزده ولی بتمن در نسخه ی عادی و فقط با یه تیر که نقطه ضعف نیو گادز بود کار دارکسایدو تموم کرد!!! پس به راحتی میتونه نقطه ضعف استارکو پیدا کنه و به راحتی کار استارک رو تموم کنه!!!

          پاسخ

        • Maker در پاسخ به بی نام و نشون

          بهمن 1, 1399

          اصلا بحث کمیک هست چرت نگو
          مرد آهنی تانوس رو هیچ وقت نزده
          فاینال بت سوییت و هل بت خیلی از اون زره خداکش ایرونمن قویتر هست

          پاسخ

      • TONI STARK در پاسخ به Random-king

        بهمن 17, 1399

        هرگز بتمن در مقابل هالک هیچه
        بتمن تونست با کریپتونایت شکستش بده
        و البته اگه سوپرمن انقدر دل رحم نبود،سوپرمن قبل از اینکه بتمن با کریپتونایت حمله می کرد الن بتمن زنده نبود

        پاسخ

        • Batman در پاسخ به TONI STARK

          بهمن 18, 1399

          بتمن خیلی افراد قدرتمند دیگری هم شکست داده.
          از دارک ساید گرفته تا اسپکتر و ورلد فورگر.
          پس وقتی اطلاعات نداری لازم نیست حرف های عجیب و غریب بگی.

          پاسخ

      • LION در پاسخ به Random-king

        اردیبهشت 25, 1400

        سلام ولی مرد آهنی میتواند در یک چشم بهم زدن بتمن را شکست دهد با لباس های قوی و آهنی متفاوت و هالک باستر ، چه بتمن با تمام وسایل به مرد آهنی حمله کند از او شکست بدی را تجربه میکند .

        پاسخ

    • DCEUMCU در پاسخ به Shahin

      آذر 7, 1399

      دوست عزیز بتمن دارک ساید رو یک بار شکست داده(البته یک بار هم توسط دارک ساید کشته شده)بعد نتونه مرد اهنی رو شکست بده ؟

      پاسخ

      • بی نام و نشون در پاسخ به DCEUMCU

        بهمن 1, 1399

        خوب بتمن دارک ساید رو شکست داد و مرد آهنی هم یک بار تانوس رو شکست داد و مرد آهنی پیشرفته تر از بتمن هست قبول کنید مرد آهنی بهتر از بتمن هست

        پاسخ

        • تحلیل گر در پاسخ به بی نام و نشون

          بهمن 1, 1399

          در نسخه و زره عادیش تانوسو زده؟؟؟ بتمن نقطه ضعف دارکسایدو پیدا کرده اونوقت پیدا کردنه نقطه ضعف آیرون من براش سخت باشه؟؟

          پاسخ

        • Maker در پاسخ به بی نام و نشون

          بهمن 1, 1399

          🤫🤫🤫 بتمن با فاینال بت سوییت قدرتش به اندازه فرشته ها میرسه و زدن دارکساید خیلی براش آسون هست
          دارکساید خیلی قویتر از تانوس هست
          اینو بدون نوب عزیز

          پاسخ

    • DCEUMCU در پاسخ به Shahin

      آذر 7, 1399

      معلومه مرد اهنی میبره چون کلی چیزمیز و زره پیشرفته داره
      مرد عنکبوتی یه ذره شانس هم نداره

      پاسخ

    • علی در پاسخ به Shahin

      دی 9, 1399

      😂 😂 دوست عزیز منظور از نبرد یعنی تک به تک هالک این وسط چی کاره س من از دیسی خوشم نمیاد و فقط مارول اما حقیقتن مردعنکبوتی از بتمن قوی تر نیست و شکست می خوره از بتمن بتمن حتی تونست با شناسایی نقطه ضعف کل لیگ عدالت رو شناسایی کنه و اگه اونها در برابرش قد علم می کردن می تونست راحت شکست شون بده و دیدیم که کسی که ما مپیو تر ش رو هک کرد چطوری به لیگ عدالت ضربه شد و بتمن می تونه این کار رو با مردعنکبوتی هم بکنه

      پاسخ

    • علی در پاسخ به Shahin

      دی 9, 1399

      اما در مورد مرد آهنی باید بگم بتمن مگه اینکه از اون تیغ های خفاشی بزنه مرد آهنی 😂😂😂😂😂😂😂😂 بتمن در مقابل مرد آهنی هیچ پخی نیست کسانی هم که میگن دارم ساید شکست داده که اونم دیگه شرایط داشت و بتمن در مقال دارک ساید چیزی به حساب نمیاد و مرد آهنی و قتی تانوس دستکش داشت اونو شکست داد در ضمن فراموش نکنید مرد آهنی ارتش مرد آهنی هم داره حرفت کاملا درسته دوست عزیز و اما هالک اینجا هیچ کاره ی و به سوپر من و هالک ربطی نداره

      پاسخ

      • batman در پاسخ به علی

        دی 9, 1399

        بتمن 100 درصد پیروز دلایلت به درد عمت میخوره میشه بگی مرد آهنی در چه زمانی ثانوس با دستکش زد؟بتمن با تاکتیک های زیادی میتونه راحت استارک یک راست بفرسته گوشه بیمارستان. اگه بتمن از زره های خفنش مثل هل بت و فاینال بتسوییت استفاده کنه که دیگه باید بگیم good bye stark..

        پاسخ

        • بی نام ونشون در پاسخ به batman

          بهمن 1, 1399

          بتمن هیچ شانسی نداره دلایلش هم به درد عمه ی خودت میخوره اما شاید مرد آهنی با کلک تانوس رو شکست بده اما با همین حقه هم میتونه بتمن رو شکست بده البته بری شکست دادن بتمن به حقه نیاز نداره با یه لیزر از کف دستش میزنه پودرش میکنه در ضمن زره مرد آهنی خیلی مقاوم هست و بر خلاف اسمش جنس زره ش از آهن نیست و بتمن نمیتونه به تونی استارک آسیب بزنه مگه اینکه یه سری کار هایی انجام بده مرد آهنی حتی یه ارتش داره بتمن میخواد چیکار کنه به قول علی میخواد با اون تیغ های تیزش که شکل خفاش هست بزندش😂😂😂😂😂

          پاسخ

          • تحلیل گر در پاسخ به بی نام ونشون

            بهمن 1, 1399

            واااای خدااااا!! تو دیگه از فراتر از نوبم نوب تری!!! با کلک تانوسو شکست بده؟؟ میدونی بتمن جاستیس لیگو زده؟؟ میدونی دارکسایدو زده؟؟ نقطه ضعف دارکسایدو پیدا کرده اونوقت نقطه ضعف استارکو نتونه پیدا کنه؟؟اگه بحث تمام زره ها باشه استارک رسما جلو بتمن هیچه چون یدونه فاینال بتسوئیت برا کل زره های آیرون من بسه!! برو یه ذره اطلاعات جم کن بعد بیا چرند بگو!!!

            پاسخ

          • Maker در پاسخ به بی نام ونشون

            بهمن 1, 1399

            بتمن شاید در حالت عادی از ایرونمن شکست بخوره
            ولی بتمن با زره های قدرتمندی که داره یه راحتی دارکساید رو زده
            دارکساید همونی هست که یک مانیتور رو تبدیل شطرنج کرد و زیوس رو کشت
            کسی که با یک پنجم قدرتش یک یونیورس رو نابود کرد و از بمبی که بخشی از یونیورس رو نابود کرد بدون هیچ خراشی جون سالم به در برد
            کسی که حلقه فانوس سبز رو نابود کرد
            و تونسته فضا و زمان رو پاره کنه
            و آنتی مانیتور که قدرت سه یونیورس رو داشت اگه بلک ریسر رو با فلش ترکیب نمی کرد از دارک ساید شکست خورده بود
            خود بتمن هم الان حلقه سیاه رو در اختیار داره و می‌تونه به راحتی ایرونی رو بزنه همین ایرونمن از مرد عنکبوتی شکست خورد بعد از بتمن بعید نیست که ایرونمن رو بزنه

            پاسخ

    • Maker در پاسخ به Shahin

      دی 9, 1399

      سخن بزرگان

      پاسخ

  16. شاهین

    دی 26, 1398

    بدون شک مرد آهنی

    پاسخ

  17. استیو راجرز

    دی 13, 1398

    خیلی ساده و خلاصه و مفید نظرم را در این مورد عرض میکنم :
    به نظر من آیرون من پیروز این جنگ هست . هم اینکه شخصیت باهوش و زیرکی هست و هم اینکه بعضی از زره های این شخصیت به مراتب از قدرت مرد عنکبوتی بیشتر . ( هم در کمیک و هم در MCU . ) .

    پاسخ

  18. مسعود

    دی 11, 1398

    بیشک ایرن من بسیار قویتر است مرد اهنی قویتره

    پاسخ

  19. اروین

    فروردین 25, 1398

    مرد عنکبوتی قویتر است

    پاسخ

    • امیر در پاسخ به اروین

      تیر 7, 1399

      چی. خدایا اینو واقعه به جان خودم از تعصب گفت. وقتی چیزی نمیدونی الکی نیا نظر بنویس بی شکککک مرد آهنی قوی ترههههه بی شکککککک یک عالمه دلیل داره ولی حوصله ندارم بگم

      پاسخ

    • بی نام و نشون در پاسخ به اروین

      بهمن 1, 1399

      میشه بگی چطور 🤨

      پاسخ

    • مارول بهترینه در پاسخ به اروین

      آذر 6, 1400

      مرد آهنی هم از مرد عنکبوتی هم از بتمن قوی تره

      پاسخ

  20. سلام آقا مهدی مرد آهنی قوی تر هستش ولی مرد عنکبوتی سریع تر هستش حرکاتش با تار های که داره می تونه طرف را ضربه فنی کنه،،،، ولی مرد آهنی ضربات قوی تری و امکانت بیشتری سلاح های پیشرفته تری داره،،، مرد آهنی قوی تر از مرد عنکبوتی هستش،،،، ولی خوب هر دو از از قهرمانان مارول هستند و هر کدام داری قدرت خاصی هستند هر کدام در سبک خودش

    پاسخ