حقایق جالب و خواندنی درباره تام هالند + تصاویر

توماس استنلی “تام” هالند یا به اختصار تام هالند (Tom Holland) یک بازیگر و رقصنده انگلیسی است که در 1 ژوئن 1996 (12 خرداد 1375) به دنیا آمده است. نقش‌های مهم او عبارت‌اند از بازی در نقش مرد عنکبوتی در فیلم‌های “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” (Captain America: Civil War)، “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” (Spider-Man: Homecoming) و “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (Avengers: Infinity War) از دنیای سینمایی مارول. در اینجا 27 حقیقت جالب و خواندنی درباره تام هالند را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

1. هالند در نمایش موزیکال London’s West End در نقش بیلی الیوت به روی صحنه رفت.

2. به جز مرد عنکبوتی، نقش‌های اصلی دیگر او عبارت‌اند از “غیرممکن” (The Impossible)، “در قلب دریا” (In the Heart of the Sea) و “شهر گمشده زد” (The Lost City of Z).

3. هالند در سال 2017 جایزه ستاره رو به رشد بافتا را دریافت کرد.

4. او در کینگستون، تیمز، لندن در خانواده نیکولا الیزابت، یک عکاس و دامینیک هالند، یک نویسنده و کمدین، به دنیا آمد.

5. او در مدرسه مقدماتی کاتولیک رم دان هید در ویمبلدون، جنوب شرق لندن تحصیل کرد، سپس به کالج ویمبلدون، یک مدرسه کاتولیک جامع رومی، رفت و تا دسامبر 2012 در آن جا تحصیل کرد.

6. گفته می‌شود که به علت رقصنده بودن در مدرسه کتک می‌خورد.

7. او پس از کالج ویمبلدون به مدرسه BRIT، مدرسه هنر و تکنولوژی، رفت.

8. پدرش از مارس 2011 در وبلاگ Eclipsed به نویسندگی پرداخته و داستان کمدین معروفی را نشان می‌داد که به دلیل استعداد پسرش دیگر به چشم نمی‌آید. در این وبلاگ جزئیات زندگی گذشته و زندگی حرفه‌ای امروز هالند پرداخته می‌شد. داستان این وبلاگ در دسامبر 2012 که “غیرممکن” در لس آنجلس اکران شد، به پایان رسید.

9. او بیشتر به دلیل بازی در نقش بیلی الیوت در تئاتر قصر ویکتوریا در لندن و بازی در فیلم “غیر ممکن” شناخته می‌شود. او برای بازی در این فیلم جایزه ستاره هالیوود و جایزه بهترین بازیگر هیئت ملی بازبینی فیلم را دریافت کرد.

10. نام هالند در فهرست “ستارگان فردای بریتانیا – 2012” از اسکرین اینترنشنال و “ستارگان تاثیرگذار جوان 2012” ورایتی دیده می‌شود.

11. فیلم مورد علاقه او “نجات سرباز رایان” (Saving Private Ryan) است.

12. پدر بزرگ پدری‌اش، جان چارلز آنتونی جزیره من و مادر بزرگ پدری‌اش، ترزا کوئیگلی، اهل ایرلند بود. از سمت مادری هم نوه رابرت والتر فراست و کریستینا وینفرد بری است.

13. انتخاب او به عنوان بیلی الیوت به این دلیل بود استیون دالدری را به یاد بیلی الیوت با بازی جیمی بل می‌انداخت.

14. هالند اولین بازیگری است که در زمان بازی در نقش مرد عنکبوتی نوجوان بود و پیش از اکران رسمی فیلم در ژوئن 2015 به تازگی 19 ساله شده بود.

15. او اولین بازیگر غیر آمریکایی است که در نقش مرد عنکبوتی بازی کرد. بازیگر قبلی این نقش، اندرو گارفیلد که در بریتانیا بزرگ شده، زاده ایالات متحده بود.

16. هالند طرفدار باشگاه فوتبال آرسنال است.

17. او می‌تواند از پشت، جلو و پهلو بپرد.

18. صحنه اجرای مورد علاقه او از ادوارد نورتون در فیلم “ترس کهن” (Primal Fear) است.

19. او هم مانند اندرو گارفیلد، پیش از بازی در نقش مرد عنکبوتی یکی از بزرگ‌ترین طرفداران آن بود و بازی در این نقش بزرگ‌ترین رویای او بود که به حقیقت تبدیل شد.

20. او برای ایفای نقش اش از مایکل جی فاکس الهام گرفت.

21. در روز آخر فیلم برداری “شهر گمشده زد” دماغش شکست.

22. در هفته اول فیلم برداری “هرج و مرج گام برمی دارد” (Chaos Walking) در یک صحنه دعوا مشت خورد و برای دومین بار بینی‌اش شکست.

23. او برای ایفای نقش مرد عنکبوتی، تیموتی چالامت، چارلی پامر، جودا لوئیس، مسیو لینتز و چارلی رو را شکست داد.

24. بازی در فیلم “اوقات بد در ای‌ال رویال” (Bad Times at the El Royale) به او پیشنهاد شد اما آن را نپذیرفت.

25. در ابتدا قرار بود تام هالند در نقش سیپلان مک دوناف در فیلم”جومانجی: به جنگل خوش آمدید” (Jumanji: Welcome to the Jungle) بازی کند اما به دلیل حضور در فیلم “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” این پیشنهاد را رد کرد.

26. زمانی که هفت سال داشت بیماری خوانش پریشی در او تشخیص داده شد.

27. او به همراه سه برادر و خواهرش از یک مرکز خیریه بریتانیایی به نام The Brothers Trust حمایت می‌کنند که برای رویدادهای خیریه مختلف پول جمع می‌کند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم