معرفی 15 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “گرگ و میش” (Twilight)

احتمالا همه ما فیلم محبوب گرگ و میش و سری های دیگر آن را دیده ایم و داستان آن را کاملا به یاد داریم. برخی آن را دوست دارند و برخی از آن متنفرند. در آخر همه چیز به سلیقه شخصی بستگی دارد. اگر شما طرفدار این فیلم هستید کدام جنبه آن را می پسندید؟ گرگینه ها، نامیرایی، مثلث عشقی بلا و دو مرد متفاوت، عشق گرایی و ماجراجویی های اکشن از جمله مضامین اصلی این فیلم هستند و آن را جذاب می کنند.

اگر هنوز از موفقیت این چندگانه لذت می برید، در اینجا می خواهیم فهرستی از فیلم های مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


15. گرسنگی – The Hunger – 1983

با این فیلم به 20 سال قبل بازمی گردیم و شخصیت اصلی را می بینیم که خون عشاق خود را می نوشد تا همیشه زنده بماند. این نقش با بازی زیبای کاترین دنو ترس را با شوق و احساس ادغام کرده و دیوید بووی و سوزان ساراندون نیز در آن نقش آفرینی می کنند. فضای متفاوت و جلوه های بصری دهه 80 ما را با خون آشام هایی مواجه می کند که تشنه خون اند. زمانی که گرگ و میش هنوز متولد نشده بود، این فیلم دیدنی بود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های خون آشامی که در سال 2018 اکران شدند


14. آنچه در سایه‌ ها انجام می‌دهیم – What We Do In The Shadows – 2014

شاید این فیلم مستقیما با حال و هوای گرگ و میش مرتبط نباشد اما به موضوع خون آشام ها می خندد. در حقیقت داستان اصلی همین است و به همین دلیل زیباست. این کمدی خنده دار زندگی چهار خون آشام و مشکلات و فعالیت های آنها را نشان می دهد. به زودی نیک به عنوان خون آشام جدید به گروه ملحق شده و رفتار او به مشکلات جدید دامن می زند. حتما این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال خارجی شبیه خاطرات خون آشام (The Vampire Diaries)


13. آرزوهای بزرگ – Great Expectations – 2012

این فیلم در فضای قرن 19 مانند گرگ و میش به مضامین طرد شدگی، عشق، خوب و بد می پردازد. یک اثر اقتباسی از رمان کلاسیک چارلز دیکنز که به همین دلیل ساخت آن دشوار بود. با این حال خوش ساخت بودن فیلم، شخصیت پردازی و بازیگران (هلنا بونهام کارتر، رالف فاینز، رابی کالترین، جرمی ایروین و غیره) این اثر را دیدنی می کند. پیپ یتیمی است که از فقر به ثروت رسیده و به یکی از برترین مردان لندن تبدیل می شود.

همچنین بخوانید: اگر فیلم پیچ اشتباهی (Wrong Turn) را دوست دارید این 16 فیلم را تماشا کنید


12. دراکولای برام استوکر – Bram Stoker’s Dracula – 1992

فرانسیس فورد کاپولا فیلم های بزرگی می سازد (پدرخوانده (The Godfather – 1972)، اینک آخرالزمان (Apocalypse Now – 1972)) و این بار داستان دراکولا را انتخاب کرده است. این فیلم سه جایزه اسکار بهترین طراحی لباس، بهترین جلوه های صوتی و بهترین گریم را دریافت کرد. گری الدمن در نقش کنت درخشیده و به مدت 400 سال منتظر بازگشت همسرش است. آنتونی هاپیکنز هم در نقش خون آشام ون هسلینگ می درخشد. شاید داستان و روایت کمی خسته کننده به نظر برسد اما فیلم خوش ساخت است و صحنه های ترسناک آن توجهتان را جلب می کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم پدرخوانده (The Godfather) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


11. خون آشام – Vampyr – 1932

الن گری آواره به یک روستا رفته و در یک کاروانسرای کوچک می ماند. همان شب پیرمردی به اتاق او وارد شده، بسته ای را روی میز می گذارد، زمزمه می کند “آن زن نباید بمیرد” و ناپدید می شود. مشخص می شود یکی از دختران او، لئونه، توسط یک خون آشام کتک خورده است. گری و خواهر لئونه جیزل برای شکستن طلسم باید یک خون آشام واقعی را یافته و یک خنجر را در قلبش فرو کنند. این شاهکار کارل تئودور دریر از آثار دیگر او (به جز “نوسفراتو (Nosferatu)) متفاوت است. روایت وحشتی را نشان می دهد که ذهنی است نه حقیقی و جلوه های ویژه آن هم بسیار دیدنی است.

همچنین بخوانید: معرفی 20 فیلم ترسناک مورد انتظار که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


10. تنها عاشقان زنده ماندند – Only Lovers Left Alive – 2013

این اثر جیم جارموش دنیای نوستالژیک و شاد هیپی ها و احساسات خاص را نشان می دهد. یک فیلم جالب و غم انگیز درباره دو عاشق، ادم و ایو، که خون آشام هستند. دو موجود ایده آل و فراانسانی که از همین کمال خود خسته شده اند. با ورود خواهر غیرقابل کنترل ایو به زندگی آنها همه چیز به هم میریزد.  تام هیدلستون در نقش ادم و تیلدا سوئینتن  در نقش ایو درخشیده و نقش خود را باورپذیر کرده اند. سبک و سیاق کارگردانی جارموش و روایت زیبا این اثر را دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند


9. با جو بلک آشنا شوید   – Meet Joe Black – 1998

گرچه در این فیلم گرگینه یا خون آشام وجود ندارد اما شخصیت سوپرنچرال و عجیب مرگ داستان را ترسناک می کند. جو بلک جذاب همان مرگ است که برد پیت نقش او را ایفا می کند و او به زندگی بیل پریش (آنتونی هاپکینز) وارد شده و از او کمک می گیرد تا بر روی کره زمین زندگی کند. در این فرایند عاشق دختر بیل شده و دختر هم تصور می کند او را در کافی شاپ دیده است. خودش است یا نه؟ اگر از جنبه های عجیب و غیرعادی گرگ و میش و عناصر عاشقانه آن خوشتان می آید حتما از این داستان خوش ساخت به کارگردانی مارتین برست خوشتان می آید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک سال 2018


8. آدم درست را راه بده – Let The Right One In – 2008

این شاهکار زیبای سوئدی وحشت خون آشامی را با رابطه عاشقانه بین دو شخصیت در حومه استکهلم ادغام می کند. اسکار پسر 12 ساله ای است که در مدرسه کتک می خورد و آرزو دارد یک روز از آنها انتقام بگیرد. یک روز با دختری به نام الی آشنا می شود که به آپارتمان آنها آمده است. او همیشه رنگپریده است اما اسکار متوجه خون آشام بودن او نشده و با او دوست می شود. الی به او کمک می کند تا از همکلاسی ها انتقام بگیرد. مسلما الی باید خون بیاشامد و در محله قتل هایی رخ می دهد. منتظر یک فیلم زیبا با صحنه های دیدنی باشید که نه تنها از لحاظ بصری بلکه از لحاظ حسی هم شما را تحت تاثیر قرار دهد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک قرن 21 به همراه تریلر و خلاصه داستان


7. شنل‌ قرمزی – Red Riding Hood – 2011

این فیلم با اجرای آماندا سیفرید صحنه های اکشن و عشق را با هم آمیخته و آن را در کنار عناصر گرگینه قرار داده است. داستان در یک جنگل تاریک و روستای قرون وسطایی شکل می گیرد و مضامین گرگ و میش را نشان می دهد. آماندا نقش والری قهرمان داستان را ایفا می کند، یک زن جوان و زیبا که عاشق هیزم شکن روستا، پیتر، است. تا اینکه گروهی از گرگینه ها به جنگل حمله کرده و یافتن راز این قتل ها و صحنه های اکشن پیش رو به سوالات شما پاسخ داده و اثر را دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: 15 فیلم ترسناک برتر درباره بیگانگان که باید تماشا کنید


6. بازی‌ های گرسنگی – The Hunger Games – 2012

یک فیلم موفق دیگر که یک اثر اقتباسی محسوب می شود. اگر از فیلم گرگ و میش خبر دارید پس حتما بیننده این فیلم هم بوده اید. این فیلم عناصر اکشن، درام، عاشقانه، مثلث عشقی، قربانی شدن و مسائل دیگر را با هم ادغام می کند. کتنیس اوردین به جای خواهر کوچکتر خود داوطلب می شود تا در بازی های مرگبار که در 12 منطقه پانم رخ می دهد و در آن بازیکنان باید در بازی مرگ و زندگی شرکت کنند، حضور بیابد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2010 به بعد


5. عطش – Thirst – 2009

یک فیلم از کره جنوبی به کارگردانی کارگردان “الدبوی” (Old Boy) با مضمون خون آشام که عناصر عاشقانه، مثلث عشقی، جلوه های بصری و شخصیت های جالب آن را برای طرفداران فیلم های خون آشامی جذاب می کند. در داستان سانگ-هیون، یک کشیش کاتولیک برای یافتن درمان یک ویروس مرگبار در یک آزمایش شرکت می کند. با این حال آزمایش شکست خورده و خودش آلوده می شود، با این حال طی تعویض خون حالش بهتر شده و تغییر می کند. بنابراین داستان فانتزی آغاز می شود.

همچنین بخوانید: 25 فیلم ترسناک برتر درباره زامبی


4. تاک ابدی – Tuck Everlasting – 2002

یک درام فانتزی شبیه گرگ و میش با مضمون عشق حماسی و دو فرد متفاوت که شاید این تفاوت آنها را از هم دور کند. جس تاک گرچه خون آشام نیست اما او و خانواده اش عمر جاودانه دارند، مانند داستان ادوارد کولن. وینی با ارتباط با این افراد به رازشان پی برده و متوجه غم آنها می شود. زمانی که او و جس عاشق می شوند، اوضاع پیچیده شده، مردی آنها را تهدید کرده و زندگی این خانواده دگرگون می شود.

همچنین بخوانید: 18 فیلم بحث برانگیز کل تاریخ سینما : از خشونت و وحشت تا سیاست


3. مخلوقات زیبا – Beautiful Creatures – 2013

یک فیلم فانتزی که ژانر و سبک های مختلف را با هم ادغام نموده و خاطرات گرگ و میش را زنده می کند. این فیلم عشق ممنوعه، جدایی خانواده ها و نبرد خیر و شر را نشان داده و داستان حول محور ایتان و لنا است. آنها هم مانند بلا و ادوارد در دبیرستان باهم آشنا شده و به زودی لنا به یک دختر عجیب با یک خانواده عجیب تر تبدیل می شود. آنها به هم نزدیک و نزدیک تر شده و لنا اعتراف می کند که خانواده اش قدرت های جادویی داشته و سرنوشت او می تواند همه چیز را تغییر دهد. یک فیلم تریلر و لذتبخش که برای طرفداران گرگ و میش دیدنی خواهد بود.

همچنین بخوانید: اگر فیلم گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


2. تنها عاشقان زنده ماندند – Only Lovers Left Alive – 2013

با این فیلم به دنیای شاعرانه و خون آشامی جیم جارموش وارد می شوید که اجرای تیلدا سوئینتن و تام هیدلستون آن را دیدنی می کند. این داستان عشق جاودانه طنز و وحشت را با جلوه های ترسناک ادغام می کند. ادم و ایو دو عاشق ابدی هستند که ادم موزیسین از دنیای اطراف خسته شده و آن را فاسد و ویران می کند. با این حال با ورود اوا، خواهر ایو آرامش آنها به هم میریزد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های زامبی سال 2019-2020 کدام اند؟


1. مصاحبه با خون ‌آشام: روزنگاری خون ‌آشام – Interview With The Vampire – 1994

اگر می خواهید شاهد یک دنیای فانتزی باشید که خون آشام شب ها در خیابان ها قدم می زنند و همیشه در شرایط عجیب و غیرمعمول زندگی می کنند این اثر کلاسیک و خون آشامی را تماشا کنید. برد پیت و تام کروز شخصیت های اصلی را برعهده داشته و کریستین دانست جوان کودک زیبای خون آشامی است. فیلم زندگی لوئیس در سال 1791، تبدیل شدن اش به خون آشام و پستی و بلندی های زندگی او به عنوان خون آشام را نشان می دهد. البته او در زمان فعلی مشغول توصیف زندگی خود برای خبرنگار سان فرانسیسکو است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم من افسانه ام (I Am Legend) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. ناشناس

    شهریور 22, 1401

    گرگ و میش بیشتر تز همه یه عاشقانه آبکی عین داستان دیو و دلبر میمونه نویسنده کلا می خواسته داستانش قالب کنه صد رحمت به شاون ببین چی بوده که هیچ شرکت نخواسته تولید کندش

    پاسخ

  2. AمیN

    شهریور 31, 1400

    سلام
    من در گذشته دور یه سری فیلمی رو از شبکه 3 خودمون دیدم که یه ملکه دنبال یه دختر میگشت و برای کشنش خیلیا رو فرستاده بود دنبالش . در کنار دختره هم 2 پسر کمکش میکردند که یکیشون شبا در خفا گرگینه میشد.
    شرمنده که زیاد حرف زدم اما خیلی دنبالشم . ممنون میشم عزیزی راهنماییم کنه

    پاسخ

  3. A

    شهریور 25, 1399

    فیلم تنها عاشقان زنده ماندن دو بار ذکر شده

    پاسخ