لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند

ترسیدن می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. این ترس می تواند از افزایش آدرنالین ناشی از قرار گرفتن در خطر یا ایجاد شرایط رازآلود که هیچ توضیحی برای آن وجود ندارد، ایجاد شود. تحلیل روان شناسانه دلیل علاقه به فیلم های ترسناک پیچیده است، اما در اینجا نمی خواهیم آن را توضیح دهیم. سال 2018 برای ژانر فیلم های ترسناک سال پرباری بوده و فیلم های ترسناک بسیاری تولید شدند. اگرچه برخی از آنها ناامید کننده بودند (مانند “راهبه” (The Nun))، فیلم های دیگر متفاوت بوده و گیشه را از آن خود کردند. اگر به دنبال ترسناک ترین فیلم های سال 2018 هستید نگران نباشید! امروز می خواهیم لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.

پیشنهاد میکنیم از دست ندهید: بهترین فیلم های 2018 (لیست ۵۰ تایی به همراه خلاصه داستان و تریلر)


20. سرزمین ارواح – Ghostland – 2018

فیلم های ترسناک چیزهای زیادی را به ما آموخته اند. یکی از آن ها این است که به ارث بردن یک خانه، یا حتی یک جعبه کوچک از اقوام دور، می تواند دردسرساز بوده و یا بدتر از آن به مرگ منجر شود. اما شخصیت های این فیلم این درس را فرا نگرفته اند. کالین با دو دخترش زندگی کرده و شرایط سختی دارد. بنابراین زمانی که عمه اش مرده و برای او خانه ای به ارث می گذارد، منطقی است که کالین به آنجا برود تا مشکلات مالی اش را کاهش دهد. اما با ورود عده ای به این خانه همه چیز مشکل شده و کالین باید از زندگی خود و دخترانش محافظت کند. گرچه از این حادثه زنده می مانند اما این ترس رهایشان نمی کند. زمانی که سال ها بعد دوباره در آن خانه به هم ملحق می شوند شرایط بدتر خواهد شد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های علمی-تخیلی که در سال 2018 اکران شدند


19. سامری بد – Bad Samaritan – 2018

اگر این فیلم را تماشا نکرده اید باید به شما بگوییم که هیچ روحی وجود ندارد. شخصیت بد این داستان از یک موجود خبیث که به یک خانه وارد می شود هم ترسناک تر است. یک قاتل سریالی ثروتمند، موفق و البته بی رحم. شان فالکو در رستورانی که مخصوص ثروتمندان است پیشخدمتی می کند. او که می داند این افراد ثروتمند هستند، به همراه دوستش از آن ها دزدی می کند. او به خانه آن ها وارد می شود تا هرچه را که می تواند بدزدد. در یکی از این شب ها به خانه کیل ارندریش وارد می شود اما پس از آگاهی درباره این که در این خانه یک زن شکنجه دیده و زندانی شده، به دردسر می افتد. با دیدن این صحنه تصمیم می گیرد کار درست را انجام داده و به پلیس اطلاع دهد. اما کیل از شان یک قدم جلوتر است. او زن را در جای دیگری پنهان کرده، پلیس را فریب داده و پس از سامان دادن به اوضاع کارش را با شان آغاز می کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم هایی خارجی که در فضای قرون وسطی ساخته شده اند


18. مندی – Mandy – 2018

مدتی است که اجرای خیره کننده و جذابی از نیکلاس کیج ندیده ایم. اگر به دنبال فرصتی هستید تا بازگشت کیج به روزهای اوجش را ببینید پس این فیلم را تماشا کنید. در اینجا هم هیچ روحی وجود ندارد و انسان های ترسناک مسئله ساز هستند. در سال 1983 یک زوج به نام های رد و مندی که در کلبه ای در جنگل زندگی می کنند، سعی می کنند به دور از آشوب جهان زندگی آرامی داشته باشند. اما زمانی که رهبر یک گروه خلافکار مندی را دیده و از او خوشش می آید، همه چیز بهم میریزد. او برای رسیدن به مندی کارهایی را انجام می دهد که رفته رفته بدتر و ترسناک تر می شوند.

همچنین بخوانید: 6 فیلم رو به اکران که حاوی آخرین کمئوهای استن لی هستند


17. صاریغ – Possum – 2018

زندگی هرکسی با تجربیات اش شکل می گیرد. هر حادثه بر شخصیت او تاثیری گذاشته و شخصیت فعلی او را به وجود می آورد. زندگی فیلیپ تحت تاثیر یک اتفاق در دوران کودکی اش قرار گرفته که هرگز آن را فراموش نمی کند. او که در کودکی آزار دیده هنوز هم از آن قضیه رنج میبرد. زمانی که حرفه اش به عنوان عروسک گردان به مشکل برمیخورد به خانه بازمی گردد تا به آرامش برسد. اما اسکلت های درون کمدش به آرامش نرسیده اند و ارواح آن ها او را تسخیر خواهد کرد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر لهستانی در تاریخ فیلم سازی این کشور


16. ارتقا – Upgrade – 2018

شاید برخی این فیلم را یک فیلم تریلر یا اکشن بنامند. اما لحن فیلم آن را متمایز کرده و در فضای پیچیده ای قرار داده است. این فیلم برای هر فرد جذابیت هایی دارد و با کمک تکنیک های مختلف داستان زیبای خود را نشان می دهد. “ارتقا” داستان مردی به نام گری تریس است که پس از تصادف اتومبیل همه چیز خود را از دست می دهد. همسرش در تصادف مرده و خودش زنده می ماند. با این حال نخاعش آسیب دیده و به فلج چهار اندام دچار می شود. اما با معرفی یک تکنولوژی مدرن، یک مغز جدید در سر او قرار گرفته و بهبود می یابد. گرچه او اکنون از یک انسان هم بهتر عمل می کند اما هر بدن تنها به یک مغز نیاز دارد.

همچنین بخوانید: معرفی 8 فیلم برتر که از داستان های استیون کینگ اقتباس شده اند


15.تابستان ۱۹۸۴ – Summer of 84 – 2018

سال 1984 است و شهر کوچکی در اورگان تابستان سختی دارد. یک قاتل سریالی که هدفش پسران نوجوان است هم آزادانه می چرخد. پسران سیزده ساله کشته شده و پلیس هم سرنخی پیدا نمی کند. دیوی، یک پسر پانزده ساله، به فرضیه های معمایی علاقه داشته و طبق محاسبات ذهن هوشمندش، به مرد همسایه شک می کند. او که نمی تواند پلیس را راضی کند باید به تنهایی و به کمک دوستانش حقیقت را فاش نماید.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم برتر سینما با موضوع هک و امنیت سایبری


14. کارگو – Cargo – 2018

عشق والدین به فرزند از هر حسی برتر است و پدرومادر برای محافظت از فرزندشان حتی با مرگ هم مبارزه می کنند. اندی هم برای دختر یک ساله اش رزی چنین پدری است. او در دنیایی زندگی می کند که یک ویروس مردم را به زامبی تبدیل می کند. زمانی که اندی توسط یک زامبی گاز گرفته شده و ویروس به بدنش وارد می شود، چهل و هشت ساعت فرصت دارد تا پیش از تبدیل شدن به زامبی برای دخترش مکان امنی پیدا کند. این فیلم نشان دهنده محدودیت های جسم انسان و قدرت ذهن است که از عشق سرچشمه میگیرد.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم لالالند علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


13. پایان ناپذیر – The Endless – 2018

نوجوانی دوره پیچیده ای است. در این زمان باورها دچار آشوب شده و فرد برای گسترش دادن مرزهای خود کارهای مختلفی انجام می دهد. جاستین و آرون در جوانی چنین کاری انجام دادند. آن ها با الهام از ایده های علمی تخیلی و بیگانه ای، به یک فرقه فضایی ملحق می شوند. اما به زودی از آن خارج شده و راهشان از هم جدا شد. سال ها بعد متوجه شدند که نمی توانند هیچ کاری را درست انجام دهند و زمان قرار گرفتن در آن فرقه برای هردویشان متفاوت بوده است. زمانی که از این فرقه کاست ویدیو دریافت می کنند، تصمیم میگرند بازگردند و آن را مجددا کشف کنند. اما چیز دیگری در انتظارشان است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم زیبا شبیه در جستجوی خوشبختی (The Pursuit Of Happyness)


12. ظلمت جهان را می ‌بلعد – The Night Eats the World – 2018

پاریس شهر زیبایی است و سام هم در یک مهمانی اوقات خوشی دارد. بی خوابی در مهمانی او را اذیت کرده و در اوج شلوغی به خواب میرود. پس از بیدار شدن متوجه می شود که دنیا همانند گذشته نیست. مردگان متحرک در خیابان ها دیده شده و احتمالا او آخرین انسان زنده بر روی زمین است. اکنون باید خود را به یک مکان امن برساند، درحالی که زامبی ها به دنبالش هستند.

همچنین بخوانید: معرفی و رده بندی تمام 10 فیلم دیوید لینچ از بدترین تا بهترین


11. تطهیر – The Cleanse – 2018

زندگی تجربه خسته کننده ای است و هرکدام از ما دوست داریم زمانی هایی را صرف خود کرده و روحمان را تطهیر کنیم. پل برگر نیز چنین مرحله ای از زندگی اش را تجربه می کند. او می خواهد از همه چیز فاصله بگیرد و زمانی که درباره یک مکان اینچنینی یک اگهی می بیند، آن را به عنوان یک فرصت درنظر می گیرد. او به همراه عده دیگری به یک سفر می رود که زندگی اش را دگرگون خواهد کرد. آن ها به زودی به معنای واقعی این مکان پی میبرند.

همچنین بخوانید: 20 فیلم کارآگاهی و رمزآلود برتر در تاریخ سینما


10. هالووین – Halloween – 2018

سری دیگر یک فیلم با همین نام در سال 1978، که ادامه داستان قبلی است. مایکل میرز که به دلیل قتل هایش چهل سال در زندان بوده اکنون شانسی به دست آورده تا آزاد شود و به جهان بازگردد. خودرویی که او را حمل می کرد تصادف کرده و او زنده می ماند. خبر آزادی او به گوش لوری استرود می رسد، کسی که چهل سال قبل از دست میرز زنده ماند. او که منتظر بازگشت اوست به خانواده و دوستانش خبر می دهد. اما کسی به او گوش نداده و میرز کابوس خود را آغاز می کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم انتقامی برتر تاریخ سینما که باید ببینید


9. دروازه شیطان – The Devil’s Doorway – 2018

در سال 1960 دو کشیش در ایرلند با یک وظیفه دشوار رو  به رو هستند. آن دو به یک تیمارستان کاتولیک می روند که از مجسمه مریم مقدس خون می چکد. این تیمارستان یک مکان دورافتاده است و در جزیره ای قرار دارد که زنان فاسد به  آنجا منتقل می شدند. یا اینکه حداقل در ظاهر اینگونه به نظر می رسد. زمانی که کشیش ها جستجوی خود را آغاز می کنند، درباره آن مکان و افرادی که در آن زندگی می کنند به حقایقی دست می یابند.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های اره (Saw) علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


8. جادوگر پشت پنجره – The Witch in the Window – 2018

خانه برای هرکس یک مکان خصوصی است. قلب و روح اوست که آن مکان را به خانه تبدیل می کند و تنها جایی است که به  خودش تعلق دارد. شاید به همین دلیل است که بسیاری از مردم در هنگام بروز مشکلات نمی توانند از آن بگذرند. زنی به نام لیدیا آنقدر خانه اش را دوست دارد که پس از مرگ هم از ان دست نمیکشد. سال ها بعد، سایمون برای بهبود رابطه با پسرش خانه قدیمی را یافته و تصمیم میگیرد آن را برای او تعمیر کند. اما با بهبود خانه روح لیدیا هم قدرتمندتر می شود.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جان ویک (John Wick) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


7. آیا ما گربه نیستیم – Are We Not Cats – 2018

مردم عادت های عجیبی دارند و الی هم یکی از آنهاست. او مو میخورد! همین کافی است تا او را یک فرد غیرعادی و چندش آور بنامیم. او در یک روز هم رها شده و هم آتش می گیرد. اما گویا اینها کافی نیستند زیرا آپارتمان اش را هم از دست می دهد. او برای رهایی از این شرایط از شهر خارج می شود تا کمی با خود تنها بوده و زندگی اش را تحلیل کند.  این مسائل زمانی پیچیده تر می شود که با فردی که او هم مو می خورد آشنا خواهد شد. اما این تنها عادت این زن عجیب نیست. او رمز و رازهای بیشتری دارد که الی تنها به ظاهر آن پی برده است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر ادوارد نورتون که باید تماشا کنید


6. دیوانه – Unsane – 2018

کلیر فوی پس از اجرا به عنوان ملکه در سریال محبوب “تاج” (The Crown) در نتفلیکس به شهرت رسیده است. اکنون که از آن مسئولیت رها شده، فیلم های مختلفی را تجربه کرده و در هر زمینه ای موفق بوده است. او در این فیلم نقش سایر والنتینی را برعهده دارد. او پس از آشنایی با مردی که تعقیب اش می کند به پارانویا دچار می شود. این حادثه بر روان اش تاثیر گذاشته و در رابطه با مردها به مشکل برمی خورد. او برای بهتر شدن به یک آسایشگاه روانی می رود. اما زمانی که پزشکان تصمیم می گیرند او را نگه دارند و فرد تعقیب کننده نیز در آنجا حضور دارد، همه چیز پیچیده می شود.

همچنین بخوانید: 10 فیلم ترسناک که بر اساس داستان های واقعی ساخته شدند


5. داستان های ارواح – Ghost Stories – 2018

فیلیپ گودمن یک فرد شناخته شده است که خود را به عنوان واسطه ارواح یا روان پزشک جا میزند. اما باورها و مسیرش او را فریب نداده و تصمیم می گیرد سه پرونده مرتبط را حل کند. در یکی از این پرونده ها باید به تیمارستانی برود که مدت ها قبل بسته شده است. در پرونده دیگر باید به جنگلی برود که حادثه ای در آن رخ داده است. در پرونده آخر هم باید با روح کودکی رو به رو شود که هرگز به دنیا نیامده است. او با جستجو درباره این پرونده ها میان آن ها ارتباطی می یابد که سیستم فکری اش را دگرگون می کند.

همچنین بخوانید: 25 فیلم ترسناک برتر درباره زامبی


4. سوسپیریا – Suspiria – 2018

چه چیزی می تواند از تیلدا سوئینتن بهتر باشد؟ زمانی که سه تیلدا سوئینتن داشته باشیم. او در این فیلم علاوه بر ایفای نقش دو زن پیچیده، نقش یک مرد روان پزشک را هم ایفا می کند. بنابراین مشخص است که علاوه بر داستان ترسناک فیلم، نقش آفرینی ها هم باید پیچیده و ویژه باشند. داستان با یک دختر آمریکایی آغاز می شود که برای راهیابی به یک آکادمی رقص در برلین شانسی به دست می آورد. این آکادمی نه تنها به دلیل پرورش رقصنده های موفق، بلکه به دلیل این شایعه که توسط جادوگران اداره می شود، شهرت دارد. یک فیلم درباره دوره پس از جنگ جهانی دوم، که در کنار فضای ترسناک مضامین پیچیده ای را به نمایش می گذارد. اگر برای تماشای آن به دلیل دیگری نیاز دارید، باید بدانید که لوکا گوادانینو، کارگردان فیلم “مرا با نامت صدا کن” (Call Me by Your Name) آن را کارگردانی کرده است.

همچنین بخوانید: 15 فیلم ترسناک برتر درباره بیگانگان که باید تماشا کنید


3. فرستاده – Apostle – 2018

اغلب فیلم های ترسناک بر اتفاقات و موجودات ماورایی و قدرت خطرساز آن ها بر انسان و نابودی زندگی او تمرکز می کنند. این فیلم هم بر چنین مضمونی تکیه کرده است. انسان ها توانایی های بسیاری دارند که یکی از آن ها سواستفاده کردن است و مضمون اصلی این فیلم هم همین می باشد. عنصر وحشت هم به این موضوع دامن می زند. داستان با یک یادداشت آغاز می شود. توماس ریچاردسون، یا پدرش، یادداشتی را دریافت می کند که نشان می دهد خواهر توماس توسط فرقه ای دستگیر شده و می خواهند در ازای زندگی او معامله کنند. این فرقه در یک جزیره دورافتاده به دور از جهان زندگی کرده و آداب و رسوم و قوانین و حتی خدای خود را دارند. توماس برای آزاد کردن خواهرش به این جزیره سفر می کند و در این سفر رازی را برملا می کند که از آنچه تصور می کرد سیاه تر است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2010 به بعد


2. مکان آرام –  A Quiet Place – 2018

یکی از موفق ترین فیلم های سال که مورد تحسین قرار گرفت. جان کراسینسکی از عملکرد خود در “اداره” (The Office) فاصله گرفته و ثابت کرده است که می تواند بهتر و بهتر باشد. مکان آرام چیزی بیشتر از یک فیلم ترسناک ساده است. داستان آن بیشتر به خانواده می پردازد تا بقا. والدین بودن موضوع اصلی فیلم بوده که توجه مخاطب را جلب می کند. داستان در دنیایی رخ می دهد که انسان ها منبع غذایی هستند و موجوداتی آن را اداره می کنند که با شنیدن صدایتان شما را شکار خواهند کرد. خانواده ابوت با تلاش برای ساکت ماندن برای بقا تقلا می کنند. اما اشتباهاتی رخ داده و صدایشان شنیده می شود.

همچنین بخوانید: برترین فیلم‌های ترسناک سینمای ژاپن


1. وراثتی – Hereditary – 2018

یک فیلم ترسناک متفاوت که با وجود کلیشه هایش یک اثر موفق است. داستان یک خانواده که پس از مرگ مادربزرگ با وقایع ترسناک روبه رو می شوند. مادربزرگ با خود رازهایی را به گور برد، اما خطر آن ها باقی مانده و دامن خانواده را می گیرد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک قرن 21 به همراه تریلر و خلاصه داستان


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم