10 شخصیت شرور انیمه خود را قهرمان می‌دانستند و باید آنها را بشناسید

تعریف شخصیت شرور آسان به نظر می‌رسد، اما شاید تعریف شخصیت قهرمان تا این اندازه آسان نباشد. بیشتر مردم شخصیت شرور را کسی می‌دانند که به خاطر منافع خود به دیگران آسیب می‌رساند، و اغلب از کارش پشیمان نیست. اما چه چیزی یک قهرمان بزرگ می‌سازد؟ به خصوص در فیلم‌های تخیلی مدرن؟ در سال‌های اخیر انیمه به ژانرهای مختلف پرداخته است. قهرمان‌های زیادی ویژگی‌های قهرمانانه دارند، اما این ویژگی‌ها آنقدر واضح هست که تماشاگران متوجه شوند یا نه. گرچه بعضی از قهرمان‌ها از همان اول به اشتباه دچار می‌شوند، بعضی بین راه به بیراهه می‌روند و به شخصیت منفی نزدیک می‌شوند. در اینجا 10 شخصیت شرور انیمه که خود را قهرمان می‌دانستند به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. شیطان یک پاره وقت است – The Devil Is A Part-Timer – 2013

امی در هر داستان دیگری می‌توانست قهرمان باشد. در حقیقت او قهرمانی بود که دیمن کینگ را شکست داد و مجبورش کرد تا به یک دنیای موازی برود. در این انیمه او به دنبال دشمنش دیمن کینگ مائو به ژاپن مدرن می‌رود تا کار او را تمام کند. مشکل اینجاست که مائو شبیه قهرمان‌هاست و حالا امی مجبور است در یک فست فود کار کند. امی در ظاهر آدم خوبی است، اما با پیشبرد داستان هدفش عوض می‌شود. هرچند می‌داند در این شرایط تازه نمی‌تواند دیمن کینگ را شکست دهد، بنابراین به تدریج از او خوشش می‌آید.

همچنین بخوانید: بهترین و جذاب‌ترین شخصیت‌های شرور انیمه که قدرت‌های ابرقهرمانی نداشتند


9. شاهزاده مونونوکه – Princess Mononoke – 1997

لیدی ایبوشی مثل شخصیت‌های جیبلی شخصیت بزرگی است، اما بخشی از بزرگی‌اش به خاطر اخلاقیاتش است. مسئله این است که بیشتر مردم دنیای انیمه به نوعی با لیدی ایبوشی ارتباط دارد. او رهبری است که می‌خواهد مردمش را از خطرات محافظت کند و وحشی‌ها را رام کند. گرچه نمی‌توان لیدی ایبوشی را یک شخصیت شرور دانست اما خب با قهرمان داستان تفاوت‌هایی دارد. بیشتر از هر چیز لیدی ایبوشی به مردم هشدار می‌دهد که مراقب صنعتی شدن باشند.


8. اینویاشا – Inuyasha – 2000

اگر جان ویک هیچ چیز به ما یاد نداده باشد حداقل چندگانه‌اش به ما یاد داده که با سگ هیچکس در نیفتیم. خیلی‌ها هستند که به خاطر حیوان محبوبشان هر کاری می‌کنند. گرگ‌ها از اعضای خانواده کوگا هستند نه حیوان خانگی‌شان. اتفاقی باعث می‌شود کوگا گرگ‌هایش را به جان روستایی‌های بیچاره بیندازد و به عاقبت آنها بی تفاوت باشد. اگر به خاطر اینویاشا نبود صحنه‌های ترسناک‌تری شکل می‌گرفت. با این حال کوگا یکی از 10 شخصیت شرور انیمه است که خود را قهرمان می‌داند.


7. کیمیاگر تمام‌فلزی – Fullmetal Alchemist – 2009

اسکار از کیمیاگران نفرت دارد. او به عنوان یک فراری کیمیاگران را هیولاهایی می‌داند که فقط ویرانی به بار می‌آورند و حق دارد. او شخصیت‌هایی مثل کیمبلی را دیده که کل روستا را آتش زده‌اند و فقط می‌خندید. در حالی که شخصیت‌های محبوبی مثل روی و ریزا هم در این جنایت شریک جرم بودند. پس اگر اسکار می‌خواهد تک تک کیمیاگران را بکشد حق دارد. البته شخصیت پردازی اسکار به خاطر مهارت‌های نویسندگی آراکاوا است. از آنجاییکه داستان را از دید کیمیاگران جوان می‌بینیم پس اسکار یک شخصیت به نظر می‌رسد. اما خودش فکر می‌کند قهرمان است.


6. حماسه وینلند – Vinland Saga – 2019

یکی از 10 شخصیت شرور انیمه خود را قهرمان می‌دانستند و البته دلیلی هم دارد. پدرش آرزو داشت برای او زندگی راحتی بسازد، اما وقتی جلوی چشم پسرش سلاخی می‌شود همه آرزوها نقش بر آب می‌شوند. از همان موقع تورفین برای گرفتن انتقام مصمم می‌شود. بنابراین به همان گروهی که پدرش را کشتند ملحق می‌شود تا رهبر آن را شکست دهد. او کل دوران کودکی بی دلیل صدها نفر را کشت، اما این بار سنگین نتوانست خوشحالش کند. این انیمه داستان رستگاری است.

همچنین بخوانید: شخصیت‌های شروری که قهرمان شدند و باید با آنها آشنا شوید


5. کد گیاس – Code Geass – 2006-2012

لولوش لامپروژ یکی از متفاوت‌ترین قهرمان‌های انیمه است. گرچه او می‌خواهد از پدر ظالمش انتقام بگیرد و حق دارد، اما از آنجایی که برای رسیدن به هدف‌های شخصی هرکاری می‌کند و جان بقیه را به خطر می‌اندازد، بنابراین نمی‌توان گفت یک قهرمان است. او اغلب از قدرتش سواستفاده می‌کند و دیگران را مجبور می‌کند تا از دستوراتش اطاعت کنند. گرچه هدف اولیه او برقراری عدالت بود، اما کارهایی که در این بین انجام داد او را به یکی از 10 شخصیت شرور انیمه تبدیل کرد که خود را قهرمان می‌داند اما شاید اینطور نباشد.


4. حمله به تایتان – Attack On Titan – 2013-2022

ارن یکی از محبوب‌ترین قهرمان‌های انیمه است. گرچه شاید دوست داشتن این شخصیت سخت باشد، اما طرفداران درباره او نظرات متفاوتی دارند. ارن از همان ابتدا هدف مشخصی داشت و می‌خواست همه تایتان ها را بکشد. با این که با شناخت تایتان ها حقیقت عوض شد، اما نفرت او کم نشد. ارن هرگز شخصیت خوبی نبود. او در بچگی دو نفر را کشت و هرگز از این بابت پشیمان نشد. این موضوع شخصیت او را تاریک می‌کند، پس نباید از تصمیم‌های بعدی او تعجب کرد.


3. هیولا – Monster – 2004-2010

شخصیت شرور شدن در این انیمه امری تصادفی است. کنزو به خاطر نجات یک بچه به بدبختی دچار می‌شود و نامزد و کار و آینده‌اش را از دست می‌دهد. پس وقتی برای کسانی که زندگی‌اش را خراب کردند آرزوی مرگ می‌کند نمی‌توانیم او را سرزنش کنیم. وقتی برای این افراد آرزوی مرگ می‌کند پسری که نجاتش داد صدای او را می‌شنود و می‌خواهد آرزویش را عملی کند.


2. ناروتو – Naruto – 2002-2007

داستان و ماجراجویی ساسکه عنصر اصلی انیمه “ناروتو” است. ساسکه از همان ابتدا سرنوشت بدی داشت و اتفاق‌هایی برایش افتاد که آینده او را رقم زد. گرچه تا سال‌ها درباره برادرش فکر دیگری می‌کرد و تصورش این بود که برادرش بی دلیل مردم روستا را کشته است. شاید تصمیم‌های ساسکه را منطقی بدانیم اما تصمیمش برای ملحق شدن به اوروچیمارو اصلاً قابل درک نیست. بعد که از حقیقت باخبر می‌شود باز هم نمی‌تواند درست تصمیم بگرد و آرزو دارد همه چیز را نابود کند.

همچنین بخوانید: بهترین شخصیت‌های شرور فیلم‌های هیچکاک به ترتیب رتبه بندی


1. دفتر مرگ – Death Note – 2006-2007

عقده خدایی لایت یاگامی بین قهرمان‌های انیمه بدنامش کرده و البته به کار بردن کلمه قهرمان انیمه هم کار درستی نیست. لایت می‌خواهد با کشتن کسانی که برای جامعه مضر می‌داند عدالت را برقرار کند. با هر اسمی که او در دفتر می‌نویسد خودخواهی‌اش چند برابر می‌شود. با این حال در پیشبرد داستان نقش مهمی دارد و به پایانی که لایقش است می‌رسد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. ساسان

    اردیبهشت 17, 1401

    عاشق شخصیت جدید ارن هستم/ اولش ازش متنفر بودم ولی نشون داد واقعا لیاقت این همه طرفدار رو داره/

    پاسخ

  2. اوتاکو *

    شهریور 18, 1400

    عالی ولی امی بحساب نمیادا چون واقعا قهرمان بود و هنوزم شخصیت بدی نیست فقط میدونه این مائو اون مائو نیست

    پاسخ