رده‌بندی 10 مینی‌سریال برتر شبکه HBO بر اساس امتیاز IMDb

شبکه HBO از لحاظ تولید مینی‌سریال‌ و سریال‌های تلوزیونی جذاب و دیدنی همواره پیش‌رو دیگر شبکه‌ها بوده و با وجود رقیبانی مانند نتفلیکس و آمازون پرایم، برتری خود را با درخشش در فصل جوایز به مخاطبانش ثابت کرده‌است. طی دهه‌های اخیر این سبکه مینی‌سریال‌های درخشانی را در ژانرهای مختلف تولید و پخش کرده‌است که از میان آنها به 10 اثر ارزشمند با بیشترین امتیاز IMDb اشاره کرده‌ایم؛ در ادامه با پروشات همراه باشید.


10. واچمن – 2019 – 8.1 – Watchmen

در سریال “نگهبانان” دنیایی که داستان اصلی در آن اتفاق میفتد همان است. اما داستانی که می‌بینیم جزئیات کاملاً متفاوتی دارد. در این دنیا، قانون‌شکنان ماسک‌دار توسط دولت غیرقانونی اعلام شده‌اند و این موضوع باعث تفرقه در بین ابرقهرمان‌ها شده است که برخی در تلاشند تا علیه این سخت‌گیری دولت قیام کنند درحالی که بقیه در تلاشند که از این انقلاب جلوگیری کنند تا هیچ‌گونه تخریبی صورت نگیرد.

همچنین بخوانید: ۷ سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “نگهبانان” (Watchmen)


9. ممکن است نابودت کنم – 2020 – 8.1 – I May Destroy You

این سریال که محصول مشترکی از شبکه HBO و BBC می‌باشد، به‌زیبایی تمام ماجراهایی از آزار جنسی و رنج‌های شخصیت اولش در زمان گذشته و حال را به‌تصویر می‌کشد. آرابلا که در گذشته کتابی بر اساس تجربه شخصی‌اش از تجاوز نوشته‌است، اکنون درحال نگارش دومین کتاب خود است و در این میان با دردها و رنج‌های گذشته‌اش دست و پنجه نرم می‌کند. آرابلا دوستان زیادی دارد و تلاش می‌کند تا با استفاده از هوش و استعدادی که دارد، شخصیت‌های فوق‌العاده‌ای را از میان تجربه روزمره‌اش برای کتاب جدیدش خلق کند.

همچنین بخوانید: معرفی ۲۰ سریال جذاب و دیدنی با مدت زمان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه که باید تماشا کنید


8. فرشتگان در آمریکا – 2003 – 8.2 – Angels In America

سریالی نمادین که بر اساس نمایشنامه‌ای به همین نام محصول سال 1980 ساخته شده‌است. داستان این سریال درباره یک زوج همجنس‌گرا است که با فرشته‌ای دیدار می‌کنند. داستان در سال 1985 جریان دارد و سیاست‌های آن دوران درباره رابطه های همجنسگرایی را به‌خوبی منعکس کرده‌است. تیم ستارگان مشهور این سریال در کنار داستان جالبش از دیگر علت‌های پرطرفدار شدن آن بوده‌است.


7. آلیو کیتریج – 2014 – 8.3 – Olive Kitteridge

یک مینی‌سریال دیدنی با بازی فرنسیس مک‌دورمند در نقش یک معلم، همسر و مادر بداخلاق که با مشکلات افسردگی و خانوادگی دست و پنجه نرم می کند. این سریال برنده هشت جایزه امی شد و یکی از بهترین داستان‌های اقتباسی است که به منبع خود وفادار مانده‌اند. این سریال کارکترهایش را در چهار بازه زمانی نشان می‌دهد که در هرکدامشان شخصیت آلیو در مرکز داستان قرار دارد. این مینی‌سریال روایت جذابی برای طرفداران ژانر درام است.

همچنین بخوانید: ۱۴ سریال برتر شبکه HBO در این دهه


6. اقیانوس آرام – 2010 – 8.3 – The Pacific

مینی‌سریال جوخه برادران، دیگر محصول شبکه اچ‌بی‌او، سریالی است که برای همیشه یکی از بهترین آثار تلوزیونی در ژانر درام و جنگی به حساب می‌آید. با این حال، مینی‌سریال اقیانوس آرام که بر اساس جنگ جهانی دوم ساخته‌شده، دنباله‌ی ارزشمندی برای آن است که موفق شده از عناصر این ژانر در طول ده قسمت به‌خوبی استفاده کند. سریال اقیانوس آرام از نظر زمانی دقیقا مانند جوخه برادران بوده و تنها تفاوت این دو با یکدیگر، تمرکز بیشتر اولی بر جنگ‌هایی است که در اقیانوس آرام جریان داشته‌است.

همچنین بخوانید: ۱۰ سریال جذاب و دیدنی با موضوع سیاست که باید تماشا کنید


5. آن شب – 2016 – 8.5 – The Night Of

یک مینی‌سریال هشت‌قسمتی با داستانی مهیج و ترسناک که از تماشای آن لذت می‌برید. داستان این سریال راجع به دانشجوی پاکستانی‌ای به نام ناز است که برای جرمی که معلوم نیست انجام داده‌است یا نه به زندان افتاده‌است. او شبی را با دختر غریبه‌ای که در راه رفتن به یک مهمانی دیده است گذرانده است و در صبح روز بعد جسد دختر که با چاقو کشته‌ شده‌بود پیدا شده است و ناز به عنوان مضنون درجه اول دستگیر شده است.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۶ سریال خارجی برتر که از سال ۲۰۱۰ به بعد ساخته شده اند


4. نسل‌کشی – 2008 – 8.5 – Generation Kill

مینی‌سریال نسل‌کشی براساس خاطرات یک ژورنالیست آمریکایی طی جنگ عراق در سال 2003 ساخته‌شده که تمرکز عمده‌ی آن بر اثرات تخریبی جنگ بر سربازان است. درحالی که درگیری‌های آمریکا و عرق در بسیاری از فیلم‌ها تفسیر شده‌است، این مینی‌سریال از قالب هفت قسمتی‌اش برای به‌تصویر کشیدن دنیایی پر از خشونت و عدم اطمینان استفاده کرده که نتیجه‌ی آن چیزی جز نمایشی دردآور و دیدنی نشده‌است.

همچنین بخوانید: ۱۰ سریال درام برنده جایزه ‌امی براساس امتیاز IMDb


3. جان آدامز – 2008 – 8.5 – John Adams

مینی‌سریالی درباره دومین رئیس‌جمهور ایالت متحد آمریکا، “جان آدامز”، که “پاول جیاماتی” (Paul Giamatti) نقش او را ایفا می‌کند. تمرکز این مینی‌سریال بر روی نقش آدامز بر بنیانگذاری ملت است. کارگردانی تام هوپر که توانایی بالایی در ساخت درام‌های تاریخی دارد، باعث شده تا این مینی‌سریال در فضایی مناسب ساخته شود. با اینکه این مینی‌سریال واکنش‌های مطلوبی از طرف مخاطبان دریافت کرد، نظرات متضادی از سوی منتقدان دریافت کرد؛ برخی معتقد بودند که بازیگران بهتری می‌توانستند در این اثر بازی کنند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال‌هایی که در فضای قرون وسطی ساخته شده‌اند (براساس امتیاز IMDb)


2. چرنوبیل – 2019 – 9.4 – Chernobyl

مینی‌سریال چرنوبیل دستاوردی مدرن از نظر داستان‌سرایی و تکنیک‌های سینمایی است. همانطور که از عنوان این سریال هم مشخص است، مینی‌سریال چرنوبیل به فاجعه‌ی نامشخصی که در دهه هشتاد میلادی و در شهر چرنوبیل رخ داد می‌پردازد؛ فاجعه‌ای که عواقب دردناکی را درپی داشت. این مینی‌سریال نشان می‌دهد که چگونه مردم عادی همیشه متحمل سنگین‌ترین ویرانی‌ها می‌شوند.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۳ سریال برتر شبکه HBO در سال ۲۰۱۹


1. جوخه برادران – 2001 – 9.4 – Band Of Brothers

مینی‌سریال جوخه برادران که به تهیه‌کنندگی تام هنکس و استیون اسپیلبرگ ساخته‌شده‌است، به‌عنوان برترین اثر ژانر جنگی درمیان دیگر آثار این ژانر درنظر گرفته می‌شود. این سریال داستان لشکر صد و یکم هوابرد در جنگ جهانی دوم را نشان می‌دهد. این داستان شما را از عملیات اورلرد به روز پیروزی بر ژاپن برده و با نمایش کشته شدن شخصیت‌ها جنگ را برای شما مجسم می‌کند.

همچنین بخوانید: ۱۰ حقیقت جالب و خواندنی درباره مینی‌سریال “دسته برادران” (Band of Brothers)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. یگانه

    اردیبهشت 5, 1400

    سلام خسته نباشید 🌷
    ببخشید کدوم هاش پایان یافته است!؟
    ممنون🌸🌸🌸

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به یگانه

      اردیبهشت 5, 1400

      سلام دوست عزیز،
      همه‌ی سریال‌های لیست پخششون تموم شده چون مینی‌سریال هستن و فصل دومی ندارن.

      پاسخ