10 سریال درام برنده جایزه ‌امی براساس امتیاز IMDb

در سال گذشته ستاره‌هایی مانند “مریل استریپ” (Meryl Streep)، “مارک روفالو” (Mark Ruffalo) و “استیو کارل” (Steve Carell)، صاحب نقش‌های کوچک شدند. لیست جوایز امی و امتیازهای IMDB نشان می‌دهد تلویزیون با وجود آثار درخشان و هیجان انگیزی در عصر طلایی خود به سر می‌برد.

در این میان می‌خواهیم 10 سریال تلویزیونی برتر را معرفی کنیم که در دریافت جوایز امی رکوردشکن بوده‌اند و در IMDB نیز امتیاز بالایی دریافت کرده‌اند. با پروشات همراه باشید.


10. لاست – Lost – 8.3

داستان آشنای گروهی که در یک جزیره متروک گیر می افتد و درگیر یک هیولا می‌شوند در فصل اول “لاست” توانست بینندگان را متوجه خود کند، گرچه شاید در دستان هر فیلمساز دیگری می‌توانست به یک شکست تبدیل شود.

با نگاهی به این سریال می‌توانید متوجه شوید که تلویزیون از پلتفرمی کوچک به دنیای وسیع تبدیل شده است. گرچه این سریال هم لحظه‌های کلیشه و تکراری دارد، اما با وجود داستان جذاب و وجود استعدادهای هالیووی به یک موفقیت بدل شد (“جی.جی.آبرامز” (J.J. Abrams) پس از کارگردانی این سریال “استار ترک” (Star Trek) و “جنگ ستارگان” (Star Wars) را کارگردانی کرد.)

همچنین بخوانید: 8 حقیقت پنهان درباره پشت صحنه سریال لاست (Lost)


9. تالار شهرت هالمارک – Hallmark’s Hall Of Fame – 8.4

آغاز این سریال به سال 1951 بازمی‌گردد. یک سریال آنتولوژی که هر فصل و قسمت آن به داستان‌های مشهور می‌پردازد. یک قسمت به نمایش “گفتگوی کاپیتان برس باوند” نوشته “جرج برنارد شاو” با حضور “کریستوفر پلامر” (Christopher Plummer) و “رابرت ردفورد” (Robert Redford) پرداخت. در دیگری “ریچارد برتون” (Richard Burton) نمایشی از شکسپیر را اجرا کرد.

فصلی که در سال 1960 موردتوجه ‌امی قرار گرفت نمایشی از “مکبث” با حضور “ماریس ایوانز” (Maurice Evans) و “جودی اندرسن” (Judith Anderson) بود که اندرسن هم با وجود اجرای ضعیفش نامزد شد.


8. دیزنی لند – Disneyland – 8.5

در سال 1956 زمانی که “دیزنی لند” جایزه بهترین سریال اکشن تلویزیون را دریافت کرد، روال کار کاملاً با امروز فرق داشت. این سریال که امروز “دنیای شگفت انگیز دیزنی” نام دارد، در دوره‌های زمانی مختلف پخش شد و حتی به خاطر طولانی بودن زمانی رقیب “برکینگ بد” (Breaking Bad) و “مد من” (Mad Men) بود.

نمی‌توان گفت دیزنی لند چندان موفق نبود زیرا در دوره‌ای که تنها چند شبکه وجود داشت، دیزنی ماجراجویی‌های تاریخی تخیلی و مستندهای بی نظیر نشان می‌داد.


7. سرگذشت ندیمه – The Handmaid’s Tale – 8.5

این سریال از زمان پخش مورد توجه قرار گرفت. سریالی اقتباسی از رمان “مارگارت آتوود” که در سال 1985 چاپ شد. چند دهه پس از ظهور فمینیست سریال اقتباسی از کتاب از شبکه هولو پخش شد. این سریال در سه فصل با جنبش #من هم همزمان شد و بیشتر موردتوجه قرار گرفت.

پس از سال 2020، فصل چهار آن به موقع پخش شد. مبارزه زنان برای بازیابی قدرت این داستان و سریال را دیدنی کرده است.


6. مد من – Mad Men – 8.6

چه کسی تصور می‌کرد درام ساده‌ای درباره یک شرکت تبلیغاتی در سال‌های 1960 اینچنین دیدنی باشد؟ افرادی که به سریال‌های سوپ اپرا علاقه داشتند از هیجان، رسوایی و صحنه‌های جنسی سریال لذت بردند. برخی دیگر هم از داستان انسانی آن استقبال کردند و به همین دلیل موردتوجه ‌امی قرار گرفت.

از زمان پخش این سریال “جان هم” (Jon Hamm) و “الیزابت ماس” (Elizabeth Moss) به نام‌های آشنا تبدیل شدند. صحنه‌های معروف سریال در تبلیغات استفاده می‌شوند. این سریال برنده جایزه‌امی بر فرهنگ عامه آمریکا تاثیرگذار است.

همچنین بخوانید: 10 سریال جذاب و دیدنی با موضوع سیاست که باید تماشا کنید


5. الیزابت آر – Elizabeth R – 8.7

این سریال پرامتیاز در لیست به قرن 21 تعلق ندارد بلکه مینی سریالی از بی بی سی در سال 1971 است. مینی سریالی با شش قسمت هشتاد و پنج دقیقه‌ای از یک نمایش که باعث شد “گلندا جکسون” (Glenda Jackson) در نقش الیزابت اول برنده‌امی شود.

رقابت میان ملکه الیزابت و ملکه ماری برای دهه‌ها مورد توجه سینماگران بود. در همان سال “گلندا جکسون” در یک فیلم هم همین نقش را ایفا کرد. در سال 2018 “سورشا رونان” (Saoirse Ronan) و “مارگو رابی” (Margot Robbie) در فیلمی اقتباسی از این سریال حضور یافتند.


4. بال غربی – The West Wing – 8.8

از سال 1999 تا 2006، فیلمنامه نویس افسانه‌ای “آرون سورکین” (Aaron Sorkin) با ساخت این سریال بر کاخ سفید تمرکز کرد. سبک خاص دیالوگ‌های او این سریال را جذاب و مهیج می‌کند.

در دنیای رئیس جمهور “جرد بارتلت” در هر گوشه و کنار شهر واشینگتن افرادی هستند که هوش و ذکاوت را به دنیای سیاست وارد می‌کنند. در این زمان سریال به خاطر دراماتیک بودنش نقد شد. امروزه این فیلم به خاطر نمایش حقیقت دنیای سیاست جالب توجه است.


3. سوپرانوز – The Sopranos – 9.2

چرا در دنیای سرگرمی به جرائم مختلف پرداخته می‌شود؟ زیرا قوانین سفت و سخت و ذات انسان را نشان می‌دهد. “سوپرانوز” یک سریال گانگستری زیبا و دیدنی است.

پایان بحث برانگیز این سریال هم از جمله لحظات دیدنی آن است. گرچه به عقیده بسیاری از تازه واردان پایانی ناگهانی است. همچنین درباره این اپیزود یک تئوری وجود دارد و “دیوید چیس” (David Chase) اخیراً آن را تأیید کرده است.


2. بازی تاج و تخت – Game Of Thrones – 9.3

به گفته “تیریان لنیستر” این داستان‌ها هستند که مردم را متحد می‌کنند. در “بازی تاج و تخت” هم چنین ماجرایی در میان است زیرا توانسته طرفداران ژانرهای مختلف را در کنار هم بنشاند.

سریالی اقتباسی از رمان‌های فانتزی نوشته “جرج آر. آر. مارتین” که توانسته در دنیای رسانه‌ها انقلاب به پا کند. بهای این محبوبیت خون بود. “بازی تاج و تخت” از فصل اول، به خاطر شخصیت‌ها و توجه به جزئیات در هر قسمت، موردتوجه قرار گرفت.

همچنین بخوانید: 12 بازیگر کودک که به‌سرعت بزرگ شدند


1. برکینگ بد – Breaking Bad – 9.5

اگر سریال‌های دیگر لیست به معرفی نیاز داشتند، عنوان این سریال گویای همه چیز است. این سریال یکی از بهترین شخصیت‌های تاریخ تلویزیون را معرفی می‌کند.

“برکینگ بد” حدود هفت سال پیش آغاز شد و هنوز دیدنی و تماشایی است. اسپین آف “بهتر است با ساول تماس بگیری” (Better Call Saul) به قصه ساول گودمن وکیل والر وایت می‌پردازد. نتفلیکس فیلم “ال کامینو” (El Camino) را در سال 2019 اکران کرد. این فیلم به وقایع جسی پینکمن پس از پایان “برکینگ بد” می‌پردازد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم