7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “مثل آب خوردن” (Easy A) که باید تماشا کنید

فیلمی به کارگردانی “ویل گلوک” (Will Gluck)، نویسندگی “برت وی.رویال” (Bert V. Royal) و با اجرای “اما استون” (Emma Stone)، که تمام مرزها را کنار می زند. این فیلم اقتباسی از رمان “داغ ننگ” نوشته “ناتانیل هاوثورن” در سال 1850، داستان دختری 17 ساله به نام الیو پندرگاست را روایت می‌کند که ناخواسته درباره بکارتش شایعه‌ای ایجاد می‌کند. رفته رفته الیو که از این شایعات خسته شده بقیه را به چالش می‌کشد اما زمانی فرا می‌رسد که حقیقت برملا می‌شود و داستان به پایان خوش می‌رسد.

عناصر عاشقانه، کلیشه‌ها، نگرانی‌ها و عناصر درام در این فیلم جای گرفته و حتی برایمان جذاب هم می‌باشد. اگر حال و هوای فیلم را دوست داشتید در اینجا می‌خواهیم 7 فیلم مشابه را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. دختران بدجنس – Mean Girls – 2004

وقتی از درام‌های نوجوانانه صحبت می‌شود اول فیلمی که به ذهنمان می‌رسد همین است. فیلمی به کارگردانی “مارک واترز” (Mark Waters) و نویسندگی “تینا فی” (Tina Fey)، با حضور “لیندزی لوهان” (Lindsay Lohan) و “ریچل مک آدامز” (Rachel McAdams) براساس کتاب Queen Bees and Wannabes نوشته “روزالید ویسمن”. این فیلم به ماجراهای دبیرستان و تأثیر مخرب آن بر دخترها و عواقب تحت فشار گذاشتن خود برای ایجاد تأثیر مثبت بر دیگران را نشان می‌دهد. عناصر طنز، عاشقانه، احمقانه و درام این فیلم را دیدنی می‌کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 16 فیلم جذاب و دیدنی شبیه دختران بدجنس (Mean Girls)


6. دوباره 17 – 17 Again

فیلمی به کارگردانی “بر استیرز” (Burr Steers) درباره مایک اودانل 37 ساله (متیو پری “Matthew Perry”) که ناگهان به نسخه دبیرستانی خود (زک افران “Zac Efron”) تبدیل می‌شود. او به عنوان یک بزرگسال از زندگی خود ناراضی است و آروز می‌کند کاش به هفده سالگی برگردد و زندگی خود را تغییر دهد.


5. دختر همسایه – Girl Next Door – 2004

یک کمدی-رمانتیک نوجوانانه درباره عشق اول که گذشته فرد را درگیر می‌کند. متیو کیدمن (امیل هرش “Emile Hirsch”) به دنبال جور کردن شهریه دانشگاه است که دنیل (الیشا کاتبرت “Elisha Cuthbert”) به همسایگی‌شان آمده و زندگی او را بهم می‌ریزد. این دو با ماجراجویی‌های عجیب یکدیگر را شناخته و متیو عاشق او می‌شود. اما وقتی متوجه می‌شود او قبلاً ستاره پورن بوده همه چیز بهم می‌ریزد. این داستان با عناصر طنز دیدنی می‌شود.


4. جونو – Juno – 2007

فیلمی حول محور بارداری نوجوانان، درباره یک دانش آموز دبیرستانی مستقل که با بارداری ناخواسته مواجه می‌شود. این فیلم با حضور “الن پیج” (Ellen Page) به خاطر ترکیب عناصر مختلف و پرداختن به شرایطی جدی و عمیق هم از لحاظ هنری موفق بود هم تجاری. یک فیلم دیدنی و جذاب که یکی از بهترین داستان‌ها را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم علمی-تخیلی جذاب و دیدنی که احتمالا تماشا نکرده اید


3. ۱۰ چیز تو که من ازشون بدم میاد – 10 Things I Hate About You

یک کمدی-رمانتیک کلاسیک که از زمان اکران در مارس 1999 همه را عاشق خودش کرده است. نسخه مدرن نمایشنامه “رام کردن زن سرکش” از شکسپیر درباره چهار نوجوان که با مدرسه و عشق سروکله می‌زنند. کامرون (جوزف گوردون-لویت “Joseph Gordon-Levitt”) دوست دارد با بیانکا (لاریسا اولینیک “Larisa Oleynik”) باشد اما او تا زمانی که خواهر بزرگترش کت (جولیا استیلز “Julia Stiles”) رابطه نداشته باشد نمی‌تواند چنین کاری کند. بنابراین قرار می‌شود که یک پسر بد به نام پاتریک (هیث لجر “Heath Ledger”) کت را رام کند. آنچه که در ادامه رخ می‌دهد تماشایی است.


2. این دختر همان مرد است – She’s the Man – 2006

فیلمی درباره ویولا هستینگز (آماندا باینز “Amanda Bynes”) که باید استعداد فوتبالش را ثابت کند. با منحل شدن تیم دختران مجبور می‌شود خود را به عنوان پسری به نام سباستین جا زده و به تیم پسران وارد شود. رابطه عاشقانه با هم اتاقی‌اش دوک (چنینگ تیتوم “Channing Tatum”) و مثلث عشقی از مسائل این فیلم هستند.


1. داف – The Duff – 2015

یک فیلم آمریکایی نوجوانانه با عناصر کمدی و عاشقانه درباره بیانکا (می ویتمن “Mae Whitman”) که به همراه دو دوستش جس و کیسی لذت می‌برد که متوجه می‌شود کل مدرسه او را داف (دوست چاق زشت) می‌نامند و حالا می‌خواهد خود را تغییر دهد. به خاطر همین با همسایه‌اش وزلی (رابی امل “Robbie Amell”) شرط می‌بندد. با این حاال پایان برای بیانکا خوب رقم می‌خورد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی درباره نوجوانان در سال 2019 که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم