بیوگرافی کامل زک افران (Zac Efron) از کودکی تا به امروز

نام: زک افران (زاکاری دیوید الکساندر زک افران)

تاریخ تولد: 18 اکتبر 1987 (26 مهر 1366)

سن: 31 سال

محل تولد: سان لوئیس اوبیسپو، ایالات متحده آمریکا

قد: 1.73 سانتی متر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی زک افران

زک افران یک بازیگر هالیوودی است که پس از اکران فیلم های دیزنی مانند “دبیرستان موزیکال” (High School Musical) و کمدی های “اسپری مو” (Hairspray)، “دوباره 17” (17 Again) و “پدربزرگ کثیف” (Dirty Grandpa) مشهور شد.

زک افران (با نام کامل زاکاری دیوید الکساندر زک افران) در اکتبر 1987 در خانواده یک مهندس نیرو به نام دیوید افران و یک خانه دار به نام استارلا بسکت به دنیا آمد. والدین زاکاری اصالت یهودی دارند.

زک افران در کودکی و امروز

زمانی که زک شش ساله شد و برادر کوچکترش دیلن یک ساله بود، خانواده افران از شهر کالیفرانیایی سان لوئیس اوبیسپو به شهر کوچک آرویو گراند در سه ساعتی شهر رویایی لس آنجلس نقل مکان کردند.

زک هم مانند دوستانش به مدرسه معمولی می رفت، اما به دلیل مهارت آواز خوانی از دیگران متمایز شد. او با خواندن چند آهنگ ساده درخشید و اطرافیان خود را متعجب کرد. درنتیجه والدینش برای بهبود مهارت های موسیقیایی او پسرشان را به مدرسه موسیقی بردند.

زک افران در چهارسالگی روی صحنه اجرا کرد. او همچنین در نمایش ها نیز نقش های کوچک اجرا کرد. در یازده سالگی در تست قبول شد و در نمایش “کولی” (Gypsy) تئاتر آرویو گراند هنرنمایی کرد. این نمایش 90 بار تکرار شد و در هر 90 بار افران اجرا نمود. بنابراین حرفه بازیگری او اینگونه آغاز شد.

زک افران در نوجوانی

در سن یازده سالگی این نوجوان به مدرسه موسیقی کالج تئاتر الن هنکاک سانتامونیکا رفت و یک سال تحصیل نمود. در آن زمان عاشق صحنه شد و با تشویق اطرافیان مواجه شد. زک و دیلن افران به اعضای همیشگی گروه نمایش تبدیل شدند. زاکاری نقش های دشوارتری قبول کرد و هربار این کار را به نحو احسن انجام داد. او مخصوصا در نقش پتر پن درخشید، پسر جوانی که در دنیای جادویی نورلند هرگز بزرگ نمی شود. بعدها افرون تایید کرد که این نقش محبوب  او بود که همیشه نه در صحنه بلکه در سینما هم با لذت انجام می داد.

فیلم های او

زمانی که زک پانزده ساله بود، به همراه مادرش به لس آنجلس رفت و در تست ها شرکت کرد. این تلاش او موفق بود زیرا در سریال های موفق “سی‌اس‌آی: میامی” (CSI: Miami)، ” فایرفلای” (Firefly) و “ای آر” (ER) شرکت کرد.

زک افران در سامرلند

در سال 2004 زک هفده ساله موردتوجه هری وینر، تهیه کننده معروف، قرار گرفت. او زک را به سریال خانوادگی “سامرلند” (Summerland) دعوت کرد. این بازیگر در فصل اول این سریال نقش مکمل را ایفا کرد، اما نقش او در فصل دوم به بعد پررنگ تر بود. در زمان فعالیت در این سریال موج سواری را امتحان کرده و بعدها به آن علاقه مند شد.

با پخش شدن سریال “سامرلند” زک افران به یک بازیگر معروف و شناخته شده تبدیل شد. پس از این سریال بود که بازی در فیلم “دبیرستان موزیکال” در نقش اصلی به او پیشنهاد شد و نقش تونی بولتون را اجرا کرد. این نقش شهرت را برای او به ارمغان آورد و در کنار ونسا هاجنز زیبا و اشلی تیزدیل هنرنمایی کرد. این بازیگران نوجوان آنقدر نقش های خود را دوست داشتند که کارگردان دبیرستان موزیکال 2 و 3 را نیز ساخت.

زک افران در دبیرستان موزیکال

در این زمان زک دبیرستان را به پایان رساند و بعدها به دانشگاه کالیفرنیای جنوبی رفت. با این حال به دلیل مشغله زیاد تحصیلات را به تاخیر انداخت. منتقدین معروف سینما متوجه او شده و او را تحسین کردند. شهرت او نزد مخاطبین آنقدر زیاد شده بود که نام او در جایگاه دوم جستجوکنندگان گوگل و پیش از برنامه American Idol قرار گرفت. او جایزه منتخب نوجوانان سال 2005 را دریافت کرد.

زک افران پس از اتمام دبیرستان موزیکال به دعوت ادم شانکمن به فیلم موزیکال “اسپری مو” پیوست. او به همراه ستارگان بزرگی مانند میشل فایفر و جان تراولتا هنرنمایی کرد. او برای دستیابی به این نقش با 2000 بازیگر دیگر رقابت کرد. این بازیگر از سال 2007 تا 2012 در این فیلم ها حضور یافت: دوباره 17، چارلی سنت کلاود (Charlie St. Cloud)، شب سال نو (New Year’s Eve)، خوش شانس (The Lucky One) و پسر روزنامه فروش (The Paperboy). او برای بازی در فیلم “خوش شانس” به کارگردانی اسکات هیکس سه جایزه منتخب نوجوانان را دریافت کرد. او برای فیلم “دوباره 17” نیز دو جایزه مشابه را دریافت کرد.

زک افران در به هر قیمتی

تریلر “پسر روزنامه فروش” با تحسین مخاطبین روبرو شد. زک با بازی در این فیلم برای اولین بار نامزد نخل طلای کن شد. در همان سال 2012 در فیلم “به هر قیمتی” (At Any Price) به کارگردانی رامین بهرانی بازی کرد. داستان درباره پدری است که می خواهد تجارت خود را به پسرش واگذار کند. اما پسرش به این حرفه علاقه نداشته و می خواهد در مسابقات اتومبیل رانی فعالیت کند. زک افران نقش پسر را برعهده داشت. این فیلم نامزد جایزه شیر طلایی ونیز شد. منتقدین از استعداد و مهارت بازیگری این هنرمند استقبال کرده و او را تشویق نمودند. زیرا او توانایی بازی در نقش های مختلف را برعهده داشت.

زک افران و رابرت دنیرو

نقش های موفق او در آثار بعدی عبارتند از: کمدی اون لحظهٔ عجیب (This Awkward Moment) و پدربزرگ کثیف و درام “ما دوستان تو هستیم” (We Are Your Friends). کمدی “پدربزرگ کثیف” در سال 2016 اکران شد و به سرعت توجه مخاطبین را جلب کرد. البته تعجبی ندارد زیرا زک افران و رابرت دنیرو نقش نوه و پدربزرگ را ایفا کرد.

آهنگ های او

طرفداران زک افران نه تنها به خاطر فیلم ها بلکه به خاطر توانایی موسیقیایی او، زک را دوست دارند. زک افران برای فیلم های مختلف موسیقی متن ساخته است. در سال 2007 این بازیگر و خواننده اولین آهنگ موفق خود را برای موزیکال اسپری مو ساخت. سپس برای سری دوم دبیرستان موزیکال هشت آهنگ ساخت. این آهنگ ها موفق بوده و زک برای سری سوم ده آهنگ دیگر ساخت. حتی یکی از آهنگ ها در لیست 40 آهنگ برتر در جایگاه پنجم قرار گرفت. حدود چهار میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

آهنگی که زک با ونسا هاجنز اجرا کرد بسیار معروف شد و در جایگاه چهارم چارت بیلبورد قرار گرفت.

زک افران در امروز

در حال حاضر زک افران در اوج قرار داشته و با هر فیلم جدید طرفدارانش را بیش از پیش خوشحال می کند. در سال 2016 فیلم های ” مایک و دیو همراه عروسی می‌خواهند” (Mike and Dave Need Wedding Dates) و “همسایه ها” (Neighbors) اکران شدند. فیلم آخر به دلیل حضور ستاره هایی چون کلویی گریس مورتز، سث روگن و رز بیرن، بسیار مشهور شد. در این فیلم زک مهارت هایش را اثبات کرد.

زک پس از فیلم پدربزرگ کثیف وزن اضافه کرد و با تمرین ها توانست ظاهر خود را تغییر دهد. طرفداران او با توجه نشان داده به تمرینات و تغذیه او دوست داشتند مسیر او را دنبال کنند. در سال 2017 و با اکران فیلم “گارد ساحلی” (Baywatch) توجه به او افزایش یافت و توجهات به ظاهر افران نیز شدت گرفت. این بازیگر با موفقیت های زیاد مواجه شد و هیکل عضلانی اش را به رخ کشید.

زک افران و کوین زگرز

طرفداران زک افران معتقدند این بازیگر با همتای کانادایی اش کوین زگرز، که به خاطر نقش آفرینی در فیلم هایی چون “طلوع مردگان” (Dawn of the Dead) و ” ترنس‌آمریکا” (Transamerica) شناخته می شود، شباهت دارد. در سال 2019 ثروت خالص زک افران 24 میلیون دلار ارزش گذاری شد.

زندگی شخصی

زک افران در فهرست 100 سلبریتی برتر فوربس در سال 2008 در جایگاه 92 قرار داد. درآمد او 5.8 میلیون دلار است. مجله مردم او را جذاب ترین بازیگر می داند. مجله رولینگ استون نیز به تبعیت از مجله مردم مقاله این با این نام منتشر کرد: “جذاب جدید آمریکایی، زک افران”.

زک افران و ونسا هاجنز

بنابراین تعجبی ندارد که زندگی شخصی او پر از تجربه های جالب است. همیشه در کنار او دختران جذاب آمریکایی دیده می شوند. رابطه زک افران و ونسا هاجنز طولانی ترین رابطه او بود. آنها در بخش اول “دبیرستان موزیکال” با هم آشنا شده و پنج سال باهم بودند. آنها زیباترین زوج نامیده می شدند، اما در سال 2010 رابطه شان به پایان رسید.

زک افران و ترزا پالمر

این بازیگر مدت کوتاهی پس از جدایی در یکی از کلوپ های شبانه هالیوود به همراه ترزا پالمر دیده شد. این زوج در میز مخصوص نشسته و تکیلا می نوشیدند. گرچه صمیمی به نظر می رسیدند اما رابطه شان زودگذر بود.

زک افران و سلنا گومز

در سال 2011 سلنا گومز زیبا به روزنامه نگاران اعتراف کرد که به زک افران علاقه دارد و عاشق اوست. در انتخابات ریاست جمهوری 2012، زک افران و سلنا گومز به همراه هنرمند دیگری در تبلیغ ویدیویی شرکت کردند. سپس سلنا گومز این جمله معروفش را ادا کرد: “من به هرچیزی که زک افران بگوید رای می دهم.”

در سال 2014 همه درباره زک افران صحبت می کردند. زیرا تصور می شد که با همبازی اش دیو فرانکو در فیلم “همسایه ها” رابطه دارد. پاپاراتزی ها تصاویر آن ها در مسابقه بسکتبال را شکار کردند. برادر دیو، جیمز فرانکو، که به دلیل شوخی هایش در صفحه اینستاگرام شهرت دارد، در زیر عکس آنها نوشت: “افران و برادرم باهم رابطه دارند!!! به شما تبریک می گویم! برایتان خوشحالم!!!” مسلما این هم از شوخی های جیمز بود.

زک افران و دیو فرانکو

در سال 2015 روزنامه نگاران و طرفداران درباره رابطه او با میشل رودریگز بازیگر صحبت می کردند. میشل از زک ده سال بزرگ تر بود و به همراه زک و به دعوت واکی تاجر در ویلایی در ساردینیا استراحت می کردند. این زوج تصاویر خود را در اینستاگرام به اشتراک گذاشتند که باعث شد درباره گرایش جنسی رودریگز بحث شود، زیرا او به تازگی از کارا دلوین مدل جدا شده و به مردها روی آورده بود.

زک افران و میشل رودریگز

در حقیقت زک در آن زمان با سامی میرو مدل رابطه داشت. او یک دختر جذاب است اما با صنعت سینما و تجارت ارتباطی ندارد. در حقیقت رابطه آنها در سال 2014 آغاز شده بود اما رابطه شان را پنهان نگه داشته بودند. در پایان سال 2015 زک به همراه دوست دخترش ظاهر شد، زیرا دیگر نمی خواست زن موردعلاقه اش را از عموم پنهان کند.

زک افران و سامی میرو

تصاویر این زوج به مدت طولانی چاپ می شد؛ اما این افسانه شنیدنی در اواخر سال 2016 به پایان رسید. زک افران درباره دلیل جدایی چیزی نگفت، اما رسانه ها رابطه با ونسا هاجنز را مسبب آن می دانستند. زک افران در این باره هم چیزی نگفت، اما تصاویر مشترک شان را پاک کرد و صفحه او را حذف کرد.

فیلم شناسی

  • فایرفلای – Firefly – 2002
  • ای آر – ER – 2003
  • نگهبان – The Guardian – 2004
  • سامرلند – Summerland – 2005
  • سی اس آی: میامی – CSI: Miami – 2005
  • دبیرستان موزیکال – High School Musical – 2006
  • اسپری مو – Hairspray – 2006
  • دوباره 17 – 17 Again – 2009
  • شب سال نو – New Year’s Eve – 2011
  • پسر روزنامه فروش – Paperman – 2012
  • پدربزرگ کثیف – Dirty Grandpa – 2016
  • گارد ساحلی – Baywatch – 2017

تصاویری از زک افران


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم