معرفی 16 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “دختران بدجنس” (Mean Girls)

زمانی که از فیلم های درام و عاشقانه نوجوانان صحبت می شود همیشه و همیشه فیلم “دختران بدجنس” به ذهنمان می رسد. این فیلم تمام عناصر لازم و جذاب برای تماشای یک اثر دیدنی را داراست. از نوجوان جدید شهر گرفته تا کلیشه های تکراری دبیرستان ها، عاشق شدن و بودن با بهترین پسر دبیرستان و کنار زدن رقبا و رسیدن به یک پایان شاد، همه و همه در این فیلم ها دیده می شوند و عاشق آنها می شویم. با وجود همه این ها در اینجا می خواهیم برترین فیلم های مشابه “دختران بدجنس” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


16. دخترها فقط می‌خواهند لذت ببرند – Girls Just Want To Have Fun – 1985

در کمدی رمانتیک آمریکایی سارا جسیکا پارکر تمام جنبه های لازم را داراست. از دوستان جدید، رویاها و امید گرفته تا دشمن و رقابت، این اثر را دیدنی می کنند. جینی گلن عاشق رقص است که به شیکاگو آمده و فرصت تست برای رقابت برنامه “تلویزیون رقص” (Dance TV) را به دست می آورد. این فیلم حقیقتا گویای عنوانش است.


15. خاطرات شاهزاده – The Princess Diaries – 2001

یک کمدی کلاسیک که اولین اثر با بازی آن هتوی بود که او را به دنیای هالیوود معرفی کرد و آغازگر کارنامه بازیگری او بود. او در اینجا نقش میا ترموپولیس، یک نوجوان غیرمحبوب که با دانستن این موضوع که وارث سرزمین تخیلی جنوویا دنیایش وارونه می شود. تغییر شکل او از طریق مو، آرایش و لباس های جدید و تبدیل شدن به یک زن جذاب جادویی و شگفت انگیز است. جذابیت میا و حسادت های دبیرستانی و ترفندها این فیلم را جذاب و دیدنی می کند.


14. همه چیز اوست – She’s All That – 1999

یک کمدی رمانتیک دبیرستانی شبیه “دختران بدجنس” درباره یک پسر دبیرستانی به نام زک (فردی پرینز جونیور) که با دوستانش شرط می بندد می تواند زشت ترین و غیرمحبوب ترین دختر دبیرستان را در عرض شش هفته به ملکه زیبایی دبیرستان تبدیل کند. گرچه از ابتدای داستان می توانیم پایان آن را پیشبینی کنیم اما به طور کلی یک اثر هیجان انگیز و دیدنی است.


13. اما – Emma – 1996

اما وودهوس (گوینت پالترو) یک دختر جوان دوست داشتنی است که دوست دارد در روابط دیگران سرک بکشد. او همیشه دوست دارد مردان و زنانی که به درد هم نمی خورند را به هم نزدیک کند. با این حال درباره خود و احساساتش و رابطه اش با آقای نایتلی چیزی نمی داند. این فیلم براساس رمان معروفی به همین نام از جین آستن عناصر عاشقانه، درام و کمدی را باهم ادغام می کند. پالترو، تونی کولت و الن کامینگ در نقش های خود می درخشند. علاوه بر آن داگلاس مک گریث توانست اثر اقتباسی زیبایی از آستن را خلق کند. همچنین این فیلم جایزه اسکار بهترین موسیقی متن را دریافت کرد.


12. جلوانداز – Bring It On – 2000

یک درام وزشی نوجوانانه از پیتون رید با بازی کریستین دانست در نقش تورانس شیپمن، رهبر گروه تشویق کننده ها که برای پیروزی در رقابت ها تمام تلاش خود را می کند. این فیلم با وجود نقص های داستان و روایت، به دلیل بازی دانست دیدنی است.


11. تجدید دیدار دبیرستانی رومی و میشل – Romy and Michele’s High School Reunion – 1997

رومی (میرا سوروینو) و میشل (لیسا کودرو) که در جوانی توسط بچه های محبوب مدرسه شکنجه می شدند. زمانی که پس از 10 سال دوباره دورهم جمع شدند متوجه شدند که زندگی شان آنقدر هم جالب نیست. با این حال درباره خودشان دروغ می گویند. اگر از “دختران بدجنس” خوشتان می آید حتما این فیلم را تماشا کنید. یک فیلم جذاب و دیدنی که شما را به یاد گذشته می اندازد.


10. شیرین‌ترین چیز – The Sweetest Thing – 2002

کریستینا والترز همیشه از مردها دوری می کرد و حین وقت گذرانی با کورتنی و جین با نیمه گمشده اش آشنا شد. سپس متوجه شد که آن مرد شهر را ترک کرده است. بنابراین او و کورتنی برای دیدن او سفری را آغاز می کنند. یک کمدی مدرن با عناصر طنز که کامرون دیاز، توماس جین و کریستینا اپلگیت در آن نقش آفرینی کردند.


9. جابرکر – Jawbreaker – 1999

یک کمدی سیاه با داستان کلیشه دختران بدجنس درباره دختران مغرور و حسود. رز مک گراون، ربکا گی هارت و جولی بنز این دختران حسود هستند که تصادفا دوستشان، محبوب ترین دختر دبیرستان را می کشند. با وجود اینکه امتیاز فیلم پایین بود اما تقابل میان معصومیت و گناه که دنیای تاریکی را به وجود می آورد، در کنار فضاهای رنگارنگ دهه 90 و شخصیت شرور رز، فیلم زیبایی را به وجود آورد.


8. اعترافات ملکهٔ درام تین ‌ایجری – Confessions of a Teenage Drama Queen – 2004

در این کمدی نوجوانانه از ژانر موزیکال لیندسی لوهان بار دیگر به صحنه بازمی گردد. لولا نوجوان 15 ساله ای است که می خواهد به برادوی بازگردد و مجبور است برای آغاز زنندگی از نیویورک به نیوجرسی بیاید. مگان فاکس نقش دشمن او کارلا و آلیسون پیل نقش بهترین دوستش الا را ایفا می کند، ماجراجویی های نوجوانانه، دروغ و درام های جلب توجه کننده داستن جالبی را خلق کرده و شما را به یاد دختران بدجنس می اندازند.


7. قانونا بلوند – Legally Blonde – 2001

همه با تصویر دختر بلوند سراسر صورتی پوشی که با ناز و ادا راه می رود و همیشه لبخند روی چهره اش نشسته، آشنا هستند. این فیلم از رابرت لوکتیک پس از اکران موفق شد و برای مدتی منتقدین از آن تعریف می کردند. گرچه فیلم جالب و دیدنی است اما اجرای ریس ویترسپون است که باعث موفقیت آن شد. او نقش ال وودز را ایفا می کند، یک دختر مد روز و لوس که تصور می کند دوست پسرش از او خاستگاری می کند و زمانی که این کار را نکرد از او جدا شد. این شخصیت سطحی اما مصمم به دنبال او به دانشگاه حقوق می رود تا او را بازگرداند. فضای شاد و جالب این کمدی بسیار دیدنی است.


6. هذرها – Heathers – 1988

فیلمی درباره شایعات دبیرستانی و اشتباه که می تواند بر معصومیت و جوانی یک فرد تاثیر بگذارد و آن را دگرگون نماید. در این کمدی سیاه وینونا رایدر نقش آفرینی کرده و شاهد داستان ورونیکا هستیم که در پس داستان سه دختر ثروتمند و زیبا به نام هذر معرفی می شود. در این داستان تاریک داستان ها و مشکلات زندگی نوجوانان را میبینیم که بر آنها تاثیر می گذارد و یک کمدی رضایبخش به وجود می آید.


5. ۱۰ چیز تو که من ازشون بدم میاد – 10 Things I Hate About You – 1999

یک فیلم اقتباسی از نمایشنامه کمدی “رام کردن زن سرکش” که عناصر عاشقانه و درام را در اختیارمان قرار داده و هم داستان زیبایی دارد و هم شخصیت های سرگرم کننده. هر بازیگر در نقش خود درخشیده و باعث موفقیت اثر شده است. کامرون (جوزف گوردون-لویت)، دانش آموز جدید، می خواهد بیانکا (لاریسا اولینیک) زیبا و محبوب را به بیرون دعوت کند. با این حال پدر سخت گیرش تنها درصورتی به بیانکا اجازه بیرون رفتن می دهد که خواهر منزوی و سرکشش کیت (جولیا استایلز) با کسی رابطه داشته باشد. بنابراین کامرون به دنبال کسی است که با کیت باشد و پاتریک ورونای بدرفتار، با بازی هیث لجر افسانه ای را انتخاب می کند.


4. جمعه غریب – Freaky Friday – 2003

یکی دیگر از آثار کلاسیک این ژانر با داستان زیبا و بازی جیمی لی کرتیس و لیندسی لوهان. داستان مادر و دختری که با خوردن کوکی چینی جسم هایشان عوض می شود و باید تظاهر کنند. یک کمدی شیرین و زیبا که با وجود پایان خوش نکات مهمی را به نمایش می گذارد. معنای واقعی فیلم “قرار دادن خود به جای فرد دیگر است”.


3. مثل آب خوردن – Easy A – 2010

این فیلم اولین فیلم اما استون بود که در آن درخشید. یک فیلم جالب و جذاب با شخصیتی دلنشین از استون که در خلق جذابیت فیلم تاثیرگذار بود. همه جنبه های جالب دبیرستان، از مهمانی ها گرفته تا شایعات و افشاگری ها را در این فیلم میبینید. داستان با دروغ کوچکی درباره باکرگی اوجای (اما استون) آغاز شده و به چنان جنجالی تبدیل می شود که شخصیت او را زیرسوال می برد. با این حال ابن شرایط را به نفع خود استفاده کرده و جایگاه اجتماعی اش را بالا می برد. این فیلم بسیار لذتبخش است پس حتما آن را تماشا کنید.


2. شانزده شمع – 16 Candles – 1984

در این کمدی زیبا شاهد همکاری مالی رینگوالد و آنتونی مایکل هال هستیم که یک سال پیش از “کلوپ صبحانه” (The Breakfast Club) رخ داد. خانواده سامانتا (رینگوالد) تولد 16 سالگی او را فراموش کرده اند زیرا روز بعد عروسی خواهرش است، اما این تنها مشکل او نیست. با وجود شخصیت ها و مشکلات دیگر شاهد مسائل دیگری از دنیای نوجوانانه او هستیم. این کمدی زیبا ما را به دنیای حساس نوجوانان همراه می کند.


1. بی سرنخ – Clueless – 1995

بی سرنخ را می توان یکی از محبوب ترین فیلم های این ژانر دانست. این فیلم در زمان اکران پرفروش بود و آلیشیا سیلورستون را به شهرت رساند. او نقش دختری جذاب، زیبا و محبوب را ایفا می کند که شخصیت سطحی داشته و البته پدرش ثروتمند است. او به همراه دوستش دایان (استیسی دش) تصمیم می گیرد یک کار خوب انجام دهد.  به این صورت که یک دختر معمولی را به جمع شان راه داده و او را به یک دختر محبوب تبدیل کند. مسلما همیشه همه چیز خوب پیش نرفته و همین مسئله دلیل محبوبیت این فیلم است. لازم به ذکر نیست که شخصیت این دختر، یعنی شر نیز جذابیت داستان را بیشتر می کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم