رتبه‌بندی فیلم‌های ترسناک “دن استیونز” (Dan Stevens) براساس امتیاز IMDb

“دن استیونز” بازیگر بریتانیایی از زمان اجرا در نقش متیو کرالی در “دانتون ابی” (Downton Abbey) راه طول و درازی را پیموده، برای بازی در نقش “لژیون” (Legion) تمرینات ورزشی کرده و در همه نقش‌هایش درخشیده است. این بازیگر با ژانر وحشت بیگانه نیست و بیشتر آثار مهمش در این ژانر است. به همین دلیل در اینجا می‌خواهیم فیلم‌های ترسناک او را به ترتیب امتیاز IMDb معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. لوسی در آسمان – Lucy In The Sky (امتیاز 4.9 – 2019)

فیلمی “نوآ هاولی” (Noah Hawley) (که برای ساخت “لژیون” و “فارگو” (Fargo) شهرت دارد)، براساس زندگی لیزا نواک فضانورد، که در اولین مأموریت فضایی به فروپاشی عصبی دچار شد. “ناتالی پورتمن” (Natalie Portman) نقش لوسی کولا را برعهده دارد که همان نواک است، که پس از بازگشت از مأموریت ناسا به توهم و ناتوانی در ارتباط با عزیزانش دچار شده است.

استیونز نقش همسر کولا یعنی درو را برعهده دارد که شاهد به جنون رسیدن همسرش است. این فیلم ترس روانی را به شکل علمی توضیح داده اما به دلیل فیلمنامه نامنجسم خود به شکست هنری و تجاری دچار شد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌ها و سریال‌های جود لا که ارزش دیدن دارند


6. ومپس – Vamps (امتیاز 5.2 – 2012)

در این فیلم خون آشامی “آلیسیا سیلورستون” (Alicia Silverstone) و “کریستن ریتر” (Krysten Ritter) در نقش خون آشام های نیویورکی حضور دارند. کارگردان “بی سرنخ” (The Clueless) و “اوقات خوش در ریجمونت های” (Fast Times at Ridgemont High) کارگردانی فیلم را برعهده داشته و داستان درباره خون آشام هایی است که از خون موش‌های شهر تغذیه می‌کنند. استیونز نقش یک پسر کالجی را ایفا می‌کند که با شخصیت ریتر، استیسی، رابطه دارد.

متاسفانه شخصیت استیونز، جویی، ون هلسینگ، از نسل آبراهام ون هلسینگ شکارچی خون آشام هاست. این فیلم موفق نبود و منتقدین دوستش نداشتند.


5. دراکولا – Dracula (امتیاز 5.2 – 2006)

یکی از اقتباس‌های رمان “برام استوکر” که برای تلویزیون بریتانیا ساخته شد و یکی از شخصیت‌های فرعی کتاب به شخصیت اصلی بدل شده. استیونز نقش این شخصیت، لرد آرتور هولموود را برعهده دارد که در سفر کنت دراکولا به انگلستان کمکش می‌کنند. اما گویا لرد به سیفلیس مبتلا شده و امیدوار است پیش از ازدواج با نامزدش لوسی وستنرا خون آشام کهن درمانش کند.

پس از رسیدن دراکولا به شهر زنان زیبا به دورش جمع می‌شوند و لرد که محاسبه‌هایش بهم خورده از دوستش جاناتان هارکر می‌خواهد تا کنت دراکولا را شکست دهد، پیش از اینکه همه شهر را به طلسم خود دچار کند.


4. سخت‌تر شدن اوضاع – The Turn Of The Screw (امتیاز 5.5 – 2009)

یک فیلم تلویزیونی دیگر براساس رمان گوتیکی به همین نام که اخیراً اقتباسی به نام “تسخیرشدگی عمارت بلای” (The Haunting of Bly Manor) هم از آن ساخته شده. داستان درباره زن جوانی است که برای مراقبت از یک خواهر و برادر در عمارتی بزرگ استخدام شده و او با بازی “میشل داکری” (Michelle Dockery) باید از مایلز و خواهر کوچکش فلورا مراقبت کند.

ظاهراً این عمارت رازهایی ماورایی و ارواحی دارد که آن را دیوانه می‌کند. استیونز در نقش دکتر فیشر حضور دارد، روانپزشکی که آن پس از بستری شدن در تیمارستان داستانش را برای او تعریف می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم عجیب و دیده نشده تاریخ سینما که کسی از آنها حرفی نمی‌زند


3. اجاره – The Rental (امتیاز 5.7 – 2020)

فیلمی به کارگردانی “دیو فرانکو” (Dave Franco) درباره دو زوج که برای تعطیلات خانه‌ای ساحلی را اجاره می‌کنند. استیونز در کنار “الیسون بری” (Alison Brie)، “شیلا وند” (Shelia Vand) و “جرمی آلن” (Jeremy Allen) یکی از این چهار نفر است. این گروه پس از چند اتفاق متوجه می‌شوند که زیر نظر هستند.

آن‌ها به زودی به جنون رسیده و علیه همدیگر برمی خیزند، به خصوص وقتی رازهایی آشکار می‌شود. در این فیلم هیچ چیز آن طور که به نظر می‌رسد نیست و فیلم پایان شوکه کننده و به یاد ماندنی دارد.


2. فرستاده – Apostle (امتیاز 6.3 – 2018)

یک درام ترسناک که داستان در سال 1905 بریتانیا رخ داده و استیونز نقش توماس ریچاردسن را برعهده دارد. مردی که در جستجوی خواهر ربوده شده‌اش جنیفر توسط یک فرقه مذهبی به جزیره دوردستی سفر می‌کند. او باید به ظاهر عضو این فرقه شود تا بداند چه اتفاقی بر سر خواهرش آمده و به تدریج می‌فهمد که این فرقه بسیار خطرناک است.

آنچه که به تدریج آغاز شده به کابوسی ترسناک بدل می‌شود. این فیلم حول محور اجرای استیونز جریان دارد.


1. مهمان – The Guest (امتیاز 6.7 – 2014)

فیلمی ترسناک از “آدام وینگارد” (Adam Wingard) درباره جنگ افغانستان که استیونز نقش سربازی را برعهده داشته و به دیدن خانواده یکی از سربازان دیگر می‌رود. رفتار او باعث می‌شود دختر این خانواده با بازی “مایکا مونرو” (Maika Monroe) به او شک کند.

اوج داستان در مهمانی هالووین دبیرستان محلی با موسیقی متن دیدنی می‌شود. کمتر فیلمی با فضای جنگ توانسته تا به این اندازه جذاب باشد.

همچنین بخوانید: فیلم‌هایی ناموفق با موضوع هیولا که لایق محبوبیت بیشتری بودند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. سحر

    آبان 22, 1399

    ممنون از مطلب بسیار عالی
    پیشنهاد می کنم فیلم The Guest را حتما ببینید. تا آخرین لحظه کنجکاوی بیننده را تحریک کرده و پایان قابل قبولی هم دارد.

    پاسخ