فیلم‌هایی ناموفق با موضوع هیولا که لایق محبوبیت بیشتری بودند

فیلم‌های هیولایی تقریباً از ابتدای هالیوود وجود داشتند. اما، با وجود خوب بودن، همه آنها به محبوبیت کافی دست پیدا نکردند.

این موضوع تعجب برانگیز نیست، این نوع فیلم برای استودیوها پرثمرخواهد بود زیرا برخی بینندگان علاقه دارند با تماشای موجوداتی که هرگز در دنیای واقعی قادر به دیدن آنها نیستند، ترس را به جان خود راه دهند.

در حالی که بسیاری از فیلم‌های هیولایی در گیشه موفق بوده‌اند، اما چندین اثر بدون هیچ دلیلی موفق نشدند به حد کافی توجه بینندگان را جلب کنند. در برخی موارد این موضوع بسیار ناراحت کننده است، چرا که معمولاً آنها تاثیری در ژانر خود داشتند که دیگر فیلم‌ها موفق به انجام آن نشدند. با پروشات همراه باشید.


10. گروه هیولا – The Monster Squad – 1987

این فیلم یکی از فیلم‌های ماجراجویانه دهه 1980 است که در زمان خود بسیار معروف بوده است. این اثر تمام ویژگی‌های قابل قبول را داراست؛ مانند قهرمانان دوست داشتنی و هیولاهای مختلف. صادقانه بگویم، تنها موضوعی که می‌تواند تا حدودی عیب آن محسوب شود این است که فضای فیلم تا حدودی کودکانه است، اما همین موضوع باید باعث می‌شد به موفقیت بیشتری دست یابد. با این که این فیلم در دوران اکران با شکست رو به رو شد، اما با گذشت زمان طرفدارانی پیدا کرد.

همچنین بخوانید: 10 هیولا در فیلم های ترسناک که براساس اساطیر واقعی خلق شدند


9. غول‌آسا – Colossal – 2016

گاهی فیلم‌هایی ساخته می‌شوند که حس و حال عجیبی دارند و “غول آسا” یکی از آنهاست. داستان درباره دختری است که با هیولایی بزرگ ارتباطی عجیب دارد. با این که داستان فیلم در مقایسه با فیلم‌های ترسناک دیگر عجیب و غریب است اما نکات مثبتی نیز دارد که یکی از آنها نقش آفرینی “آن هاتاوی” (Anne Hathaway) در آن می‌باشد.


8. جسد – The Relic – 1997

نکته جالب درباره فیلم‌های هیولایی این است که آنها علاوه بر تغییر مرز احتمالات در رسانه بصری، میزان پذیرش بینندگان را نیز تغییر می‌دهند.

حقیقتاً “جسد” این کار را انجام می‌دهد، و در حالی که چیزهایی که مردم بسیار با آن سر و کار دارند را تغییر می‌دهد، هیجان کافی نیز دارد بنابراین این که بینندگان ارتباط کافی با آن را دریافت نکردند تعجب برانگیز است.


7. خزیدن – Slither – 2006

درباره “خزیدن” چه می‌توان گفت؟ این فیلم لحظات ترسناک بسیار خوبی دارد، اما نکته خلاقانه آن این است که این اثر توانست در عین حفظ عناصر ترس و تنش زا، ویژگی‌های کمدی نیز داشته باشد. این فیلم ادای احترامی به فیلم‌های قدیمی است که دارای صحنه‌هایی است که حتی سنگدل‌ترین افراد را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر کسی بتواند آن را تا انتها تماشا کند، متوجه می‌شود این فیلم ارزش زیادی دارد.


6. موجود – The Thing – 1982

تاریخ فیلم با اثرهایی پر شده که در ابتدای انتشار موفق نبوده اما سال‌ها بعد به عنوان اثر کلاسیک آن ژانر انتخاب شدند. “موجود” نیز به همین سرنوشت دچار شد. هر کس که آن را تماشا کرده می‌داند این فیلم واقعاً ترسناک است که در آن موجوداتی وجود دارند که می‌توانند شکل هر چیزی را به خود بگیرند و تنها با متحمل شدن بهایی وحشتناک، از بین خواهند رفت. واقعاً عجیب است که چرا این فیلم پس از چند سال شناخته شد، و احتمالاً به عنوان یکی از معمایی ترین فیلم‌های ترسناک در نظر گرفته می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های کوتاه ژانر ترسناک که باید تماشا کنید


5. گرابرز – Grabbers – 2012

“گرابرز” یکی دیگر از فیلم‌هایی است که باید به موفقیت بیشتری دست پیدا می‌کرد. در واقع این فیلم در ژانر ترسناک تغییر خاصی ایجاد نمی‌کند، اما موجودی که در آن نمایش داده می‌شود بسیار ترسناک است. این فیلم به فیلمسازی قدیمی فیلم‌های ترسناک بازگشته و واقعاً شرم آور است که بینندگان شانسی که لایق آن بود را به این فیلم نداند، خصوصاً برای نقش آفرینی عالی بازیگران.


4. مومیایی – The Mummy – 2017

مومیایی یکی از موجودات شبیه به گرگینه ها و خوناشام هاست که کارگردانان به آن علاقه دارند. در بسیاری از موارد، بینندگان می‌دانستند قرار است با چه چیزی رو به رو شوند و دیگر قسمت‌های این مجموعه نیز عملکرد خوبی داشتند (حتی داستان آن‌ها نیز قابل قبول بود). اما برای دلایلی خاص، فیلم بازسازی شده سال 2017 برخلاف استفاده از ستارگانی مانند “تام کروز” (Tom Cruise) نتوانست بینندگان را جذب کند و به فاجعه تبدیل شد.


3. خون آشامان – Vampires – 1998

کارگردانانی وجود دارند که تنها با ژانر خاصی شناخته شده‌اند و شک نیست که “جان کارپنتر” (John Carpenter) جادوگر ژانر ترسناک می‌باشد. با این که او به عنوان استاد این ژانر در نظر گرفته می‌شود، اما تمام فیلم‌های او موفقیت آمیز نبوده‌اند و “خون آشامان” یکی از شکست‌های اوست. این موضوع کمی عجیب است، چون فیلم بسیار ترسناک، خشن، و وهم آور است یعنتی تمام عناصر یک فیلم ترسناک خوب را داراست، به غیر از پرداخت قوی به خون آشام ها.


2. مرد گرگ‌نما – The Wolfman – 2010

“مرد گرگ نما” یکی دیگر از فیلم‌های همه چیز تمامی است که به موفقیت نرسید، حتی “آنتونی هاپکینز” (Anthony Hopkins) بزرگ نیز یکی از نقش‌های اصلی آن را بر عهده داشت اما متاسفانه با شکست رو به رو شد.

این فیلم همه چیز تمام است اما به دلایلی نتوانست توجه بینندگان را به خود جلب کند. این موضوع نشان می‌دهد گاهی حتی فیلم‌هایی با بازیگران خوب، بودجه مناسب و داستان قابل قبول نیز در گیشه در گیشه شکست خورده و به چیزی که حقشان است نمی‌رسند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین ویلن‌های تاریخ انیمه


1. شکاف – Splice – 2009

برخی فیلم‌های هیولایی در ایجاد حس کنجکاوی بینندگان موفق نمی‌شوند و “شکاف” نیز یکی از آنهاست. فیلمی که تمام خطرات حیات بخشی انسان را به تصویر می‌کشد. این فیلم اثری ناراحت کننده است که جدای از تمام عناصر ترسناکش بسیار تفکر برانگیز و فلسفی بوده و یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های هیولایی محسوب می‌شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم