لیست دست‌کم گرفته‌شده‌ترین فیلم‌ها با موضوع قاتلین سریالی که باید تماشا کنید

قاتلین سریالی همیشه وحشتناک بوده‌اند. این شما و این هم چند فیلم از قاتلین سریالی که فراموش شده و به اندازه‌ای که لایق آن بودند مورد توجه قرار نگرفتند.

فیلم‌هایی با ژانر قاتلین سریالی برخی از تاریک‌ترین و در عین حال جالب‌ترین فیلم‌هایی هستند که بینندگان ژانر جنایی- ترسناک به آنها علاقه دارند.

حال که همه در حال و هوای هالووین به سر می‌برند، برخی به دنبال این هستند که چند فیلم ترسناک خوب پیدا کنند. علاقمندان به فیلم‌های مهیج تماشای فیلمی جنایی- معیج با حال و هوای روانشناختی را پسند می‌کنند. فیلم‌های معروف درباره قاتلان سریالی مانند “هانیبال” (Hannibal)، “سکوت بره‌ها” (The Silence of The Lambs) یا “هالووین” (Halloween) بر علاقمندان به این سبک تأثیر به سزایی داشته‌اند، اما فیلم‌های کمتر دیده شده‌ای نیز وجود دارند که باید آنها را به یاد بیاورید. در این جا برخی از فیلم‌های فراموش شده اما جالب درباره قاتلان سریالی را برایتان آماده کرده‌ایم، که ارزش تماشا کردن را دارند. با پروشات همراه باشید.


10. ناپدری – The Stepfather – 1987

فیلم “ناپدری” بر اساس داستان واقعی پدری به نام “جان” است که مادر، همسر و فرزندانش را به قتل رساند. او پس از نقل مکان مجدداً ازدواج کرده و 18 سال پس از انجام قتل‌ها دستگیر می‌شود. در این فیلم “تری اوکوئین” (Terry O’Quinn) نقش ناپدری را بر عهده دارد که پس از انجام قتل‌ها تصمیم می‌گیرد با هویتی جدید زندگی تازه‌ای را شروع کند، تا دوباره بتواند همان قتل‌ها را انجام دهد و این گونه به قاتلی سریالی تبدیل می‌شود. فیلمنامه با داستان اصلی کاملاً فرق دارد اما با این حال موفق می‌شود درباره پدری که کنترل خود را از دست داده و دیوانه می‌شود صحنه‌های وحشتناک خوبی را به تصویر بکشد. دنباله‌های داستان به قسمت اصلی ارتباطی ندارند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم دیوانه کننده که با الهام از داستان های واقعی ساخته شده اند


9. قتل‌های اسنوتاون – The Snowtown Murders – 2011

هر بیننده‌ای با تماشای اتفاقات وحشیانه و وحشت آور “قتل در اسنوتاون” تحت تأثیر قرار می‌گیرد. فیلم بر اساس داستان واقعی سه مرد استرالیایی است که قربانیان بی گناه خود را کشته و جسد آنها را در بشکه می‌اندازند. این فیلم در زمان خود بازیگران معروفی نداشت و مورد توجه زیادی قرار نگرفت. “قتل‌های اسنوتاون” ارزش تماشا کردن را دارد چرا که بازیگران نقش خود را به خوبی اجرا کرده خود فیلم صحنه‌های خام از زندگی واقعی را دارد که سوء استفاده خانگی، قشرهای مختلف، اعتیاد، آزار و نابودی را به تصویر می‌کشد.


8. هیولا – Monster –2003

شارلیز ترون” (Charlize Theron) که اخیراً در فیلم “نگهبانانی از دیرباز” (The Old Guard) بازی کرده و در سال 2019 برای نقش آفرینی در فیلم “بامب شل” (Bombshell) جایزه اسکار برنده شد، در این فیلم نقش یک قاتل سریالی را بر عهده دارد که به قتل 6 مرد متهم شده و هیولا خوانده شد. فیلم “هیولا” داستان زندگی “آیلین وورنوس” (Aileen Wuornos) را به تصویر می‌کشد که در زندگی عمیقاً با درک خود در کشمکش بوده و به دلیل رنج بردن از افسردگی به اعمال شنیعی دست زد. این فیلم بسیار تاثیرگذار است و با وجود این که “آیلین” به عنوان هیولا در نظر گرفته شده، بینندگان همچنان برای این زن مردکُش آسیب دیده، احساس ناراحتی خواهند کرد.


7. هنری: تصویر یک قاتل زنجیره‌ای – 1986 – Henry: Portrait Of A Serial Killer

فیلم “هنری: تصویر یک قاتل زنجیره‌ای” یک فیلم مستقل تاریک از دهه 80 است که به دلیل بودجه پایین و کمکش بر سر تولید آن، مقدر شده بود شکست بخورد. خوشبختانه با فروش رفتن ویدئو و دی وی دی‌های آن، موفق شد به یک اثر کلاسیک تبدیل شود.

این فیلم درباره “هنری لی لوکاس” است که بین سال‌های 1960 تا 1983 صدها نفر را از روش‌های وحشت آور به قتل رساند. ممکن است طرفداران “نگهبانان کهکشان” (Guardians Of The Galaxy) “مایکل روکر” در نقش “هنری” قاتل را بشناسند. با این که و در فیلم‌های اقتباس شده فراوانی نقش آفرینی کرد اما “هنری” اولین نقش او بود که بسیار استادانه هم آن را بازی کرد.


6. روانی آمریکایی – American Psycho – 2000

در این فیلم “کریستین بیل” (Christian Bale) نقش یک قاتل سریالی دو روی دیوانه را بازی کرد. داستان فیلم درباره یک کارمند بانک ثروتمند به نام “پاتریک باتمن” است که نمی‌تواند واقعیت و رؤیا را به یاد بیاورد به همین دلیل بینندگان را گیج خواهد کرد و مدام باعث می‌شود فکر کنید آیا این اتفاق واقعی است یا در فکر او رخ می‌دهد. چیزی که در ابتدا به عنوان فانتزی‌های عجیب و وحشیانه او آغاز می‌شود در آخر به قتل‌های وحشتناکی تبدیل می‌شود. “بیل” در به تصویر کشیدن قاتلی که بین دو واقعیت درگیر است به زیبای عمل می‌کند. این فیلم کاملاً با سه گانه قهرمانانه “بتمن: شوالیه تاریکی” (Batman: The Dark Knight) در تضاد است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم روانی آمریکایی (American Psycho) که باید تماشا کنید


5. بازی‌های مسخره – Funny Games – 1997- 2007

خیلی نادر است که کارگردانی فیلم خودش را صحنه به صحنه بازسازی کند. برای فیلم استرالیایی “بازی‌های مسخره” به کارگردانی “میشائل هانکه” (Michael Haneke) چنین اتفاقی رقم خورد. این فیلم مناسب طرفداران داستان‌های سادیسمی و دیوانه وار که پر از شکنجه و قتل است می‌باشد. “نائومی واتس” (Naomi Watts)، “تیم راث” (Tim Roth) و “مایکل پیت” (Michael Pitt) در نسخه 2007 فیلم نقش آفرینی می‌کنند. این فیلم به تنهایی مفهوم فیلم‌های جدید نظیر “تنش شدید” (High Tension)، “پاکسازی” (The Purge) و “اتاق پناهگاه” (Panic Room) با بازی “جودی فاستر” (Jodie Foster) و “کریستین استوارت” (Kristen Stewart) را به تصویر می‌کشد.


4. دوست من دامر – My Friend Dahmer – 2018

نام این فیلم تقریباً داستان را تعریف می‌کند. داستان درباره زندگی “جان بکدرف” (John Backderf) است که با قاتل سریالی آینده “جفری دامر” (Jeffrey Dahmer) دوست و همکلاسی بود. این فیلم ترسناک به زندگی “دامر” پرداخته و پله پله نشان می‌دهد که چه چیزهایی باعث شد او زندگی 17 مرد و پسر بچه را به پایان برساند.

کسانی که با قتل‌های “دامر” آشنا نیستند، با تماشای این فیلم درباره قتل‌ها، آدمخواری و مرده گرایی او اطلاعاتی دریافت خواهند کرد. “دوست من دامر” یک فیلم با موضوع قاتل سریالی است که قطعاً موهای تنتان را سیخ خواهد کرد و برای کسانی که با این موضوع مشکلی ندارند، عالی است. “الکس وولف” (Alex Wolff) که برای بزی در فیلم‌های “موروثی” (Hereditary) و “جومانجی” (Jumanji) شناخته شده است نقش “بکدرف” را بر عهده دارد.


3. چشمان لورا مارس – The Eyes Of Laura Mars – 1978

فیلم “چشمان لورا مارس” اولین پروژه بزرگ استودیویی “جان کارپنتر” (John Carpenter) بوده است. این اثر یک فیلم ترسناک- مهیج پرتعلیق است که ستارگان بزرگی از جمله “تامی لی جونز” (Tommy Lee Jones)، “رائول جولیا” (Raul Julia)، “براد دوریف” (Brad Dourif) و “فی داناوی” (Faye Dunaway) به عنوان نقش اصلی “لورا مارس” در آن نقش آفرینی می‌کنند. یک عکاس مد که به کارهای بحث برانگیز و شهوانیش معروف است، ناگهان الهاماتی از ادراک یک قاتل سریالی دریافت می‌کند. او با استفاده از تواناییش سعی می‌کند قبل از انجام قتلی جدید، قاتل را پیدا کند، همچنین مشخص می‌شود که قربانیان دوستان و همکاران خود او هستند.


2. خاطرات قتل – Memories Of Murder – 2003

در این جا داستانی دیگر از وحشت و خشونت داریم که به طرفدارن کارگردان “بونگ جون هو” (bong Joon – Ho) پیشنهاد می‌شود آن را تماشا کنند. “خاطرات قتل” برترین فیلم “جونگ هو” است که مورد تحسین زیادی قرار گرفته و چندین نشریه ادعا می‌کنند که یکی از بهترین فیلم‌هایی است که تا کنون ساخته شده.

این فیلم که تقریباً بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده، درباره اولین قتل‌های سریالی تاریخ کره می‌باشد که از 1986 تا 1991 رخ دادند. این فیلم را حتماً باید تماشا کنید، خصوصاً به این دلیل که کارگردان آن فیلم‌های “انگل” (Parasite)، “برف شکن” (Snowpiercer)، “میزبان” (The Host) و “اوکجا” (Okja) را ساخته است.

همچنین بخوانید: 20 مستند برتر سینما با موضوع جنایت های واقعی


1. زمین‌های لم یزرع – Badlands – 1973

این فیلم کلاسیک با موضوع قاتل سریالی را می‌توان به عنوان داستانی روان پریشانه از عشق نیز دانست. “زمین‌های لم یزرع” درباره دو عاشق جوان با بازی “مارتین شین” (Martin Sheen) و “سیسی اسپیسک” (Sissy Spacek) است که در برابر تمام مسائل برای عشق خود می‌جنگند و در انتها به یک زوج قاتل تبدیل می‌شوند. این فیلم بر اساس رویدادهای واقعی است که برای زوج “چارلز استراودر” (Charles Starweather) و “چارلی آن فیوگیت” (Charlie Ann Fugate) رخ داده رخ داده که در سال 1958 تصمیم گرفتند دست به قتل بزنند. دیوانگی این دو پرنده عاشق بسیار شدید بوده و حالتی کلاسیک و آشفته دارد. این فیلم فضایی مجذوب کننده داشته و تصویری استثنایی از وقایع واقعی می‌باشد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم