بیوگرافی کامل نائومی واتس (Naomi Watts) از کودکی تا به امروز

نام: نائومی واتس (نائومی الن واتس)

متولد: 28 سپتامبر 1968 (6 مهر 1347)

سن: 50 سال

محل تولد: شورهام، بریتانیا

قد: 164

شغل: بازیگر، تهیه کننده

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی نائومی واتس

نائومی واتس (Naomi Watts) یک بازیگر و تهیه کننده آنگلو-استرالیایی است که در فیلم “غیرممکن” (The Impossible) نقش اصلی را برعهده داشت. او برای بازی زیبایش در این فیلم نامزد گلدن گلوب و اسکار شد. او به دلیل استعداد بازیگری خود در دنیای سینما موفق شده، شهرت جهانی به دست آورده و میلیون ها طرفدار دارد.

نائومی واتس در شورهام، در بخش انگلیسی کنت به دنیا آمد. میفنی رابرتز، مادر این ستاره یک فروشنده عتیقه جات و پتر واتس، پدرش، در زمان تولد دخترش مدیر گروه راک تازه کار پینک فلوید بود. نائومی یک برادر بزرگ تر به نام بنجامین هم دارد که از او 2 سال بزرگ تر است. او بعدها به یکی از عکاسان مشهور بریتانیا تبدیل شد.

نائومی واتس در نوجوانی

زمانی که نائومی 4 ساله بود والدین اش از هم طلاق گرفتند و 3 سال بعد پتر واتس براثر استعمال بیش از حد مواد مخدر از دنیا رفت. میفنی با دو فرزندش تقریبا در تمام شهرهای بریتانیا زندگی کرده و شغل های مختلفی را امتحان نمود. اما سپس تصمیم گرفت به استرالیا بازگردد، جایی که به دنیا آمده بود و والدین اش در آنجا زندگی می کردند.

تئاتر از کودکی توجه نائومی کوچک راجلب نمود. او اجرای مادر در نمایش های آماتور را دیده بود و تلاش کرد در تئاتر مدرسه شرکت کند. او در استرالیا به استودیوهای تئاتر پیوست، به کلاس های بازیگری رفت و در تست های مختلف شرکت نمود.

او هیچ نقش جدی دریافت نکرد. زمانی که 18 ساله بود، با یک آژانس مدلینگ قرارداد بست و به ژاپن رفت. اما حدود یک سال طول کشید تا او متوجه شود که به دنبال چیز دیگری است. کار به عنوان یک خبرنگار مجله مد باعث شد که فرصت های شغلی بر سر راهش قرار بگیرد. تجربه کار به عنوان یک مدل باعث شد که برای اولین بار در یک فیلم حضور یابد.

فیلم های او

نائومی برای اولین بار در سریال ملودرام “بازگشت به بهشت” (Return to Eden) حضور یافت، اما دیالوگی نداشت و تنها باید با مایو در مقابل دوربین یکی از شخصیت ها ظاهر می شد. در همان زمان در درام تاریخی “برای عشق، فقط برای عشق” (For Love, Only for Love) نقش کوتاهی به دست آورد. سپس در این فیلم ها نقش های دیگری برعهده گرفت: سریال “عروس های مسیح”، ملودرام Flirting، نقش فرعی در درام Wide Sargasso Sea، ملودرام The Caretakers و تریلر Gross Misconduct.

نائومی واتس در فیلم طلاق

نائومی به این فکر افتاد که بهتر است به آمریکا برود زیرا دریافت نقش اول در استرالیا از هالیوود دشوارتر است. اولین فیلم آمریکایی نائمی کمدی Matinee بود. با این حال نه این فیلم و نه 20 فیلم دیگر باعث شهرت او شدند. از جمله مهم ترین فیلم های او در آن دوره عبارت اند از: فیلم پاد آرمان شهری Tank Girl، فیلم ترسناک کودکان ذرت ۴: جمع آوری (Children of the Corn IV: The Gathering)، ملودرام زیبایی خطرناک (Dangerous Beauty) و کمدی زیبای سیاره بیگانه (Alien Planet).

سال 2001 برای او یک سال سرنوشت ساز بود. تریلر روانشناسانه “جاده مالهالند” (Mulholland Drive) اکران شد که نائومی نقش اصلی را برعهده داشت و جایزه انجمن منتقدین شیکاگو را دریافت کرد. او همچنین نامزد اسکار شد.

نائومی واتس در فیلم کینگ کنگ

از آن به بعد نقش های خوبی به او پیشنهاد شد و در این فیلم ها نقش های اصلی را برعهده گرفت: کمدی تراژدی “الی پارکر” (Ellie Parker)، فیلم ترسناک “آسانسور” (Elevator)، تریلر روان شناسانه “حلقه” (The Ring)، کمدی سیاه Plots with a View، تریلر “ند کلی” (Ned Kelly) و کمدی رمانتیک “طلاق” (The Divorce).

در سال 2003 درام “21 گرم” (21 grams) که نائومی جایزه فستیوال ونیز را دریافت کرد و نامزد اسکار شد. سپس در این فیلم ها نقش های اصلی را برعهده داشت: درام زندگی نامه ای “ترور ریچارد نیکسون” (The Assassination of Richard Nixon)، تریلر “حلقه”، ملودرام “غریبه‌ای دراز و سیاه را ملاقات خواهی کرد” (You Will Meet a Tall Dark Stranger)، تریلر “بمان” (Stay)، اکشن فانتزی “کینگ کونگ” (King Kong)، داستان عاشقانه “پرده رنگی” (The Painted Veil) براساس رمان سامرست موگام، تریلر “قول های شرقی” (Eastern Promises)، درام “بازی های جالب” (Funny Games)، تریلر سیاسی “بین المللی” (The International)، درام “بازی منصفانه” (Fair Game)، فیلم زندگی نامه ای درباره پرنسس دایانا و درام Sunlight Jr.

نائومی واتس در فیلم غیرممکن

نائومی برای ایفای نقش ماریا بنت در تریلر درام “غیرممکن” برای دومین بار نامزد جایزه بهترین بازیگر شد و این فیلم مهم ترین اثر کارنامه اوست.

آخرین آثار مهم او عبارت اند از فیلم معمایی “دریای درختان” (The Sea of Trees) و درام “سه نسل” (Three Generations). از جمله فیلم های دیگر او هم عبارت اند از “کتاب هنری” (The Book of Henry)، تریلر Shut In، فیلم زندگی نامه ای ورزشی درباره چاک وپنر بوکسور به نام Bleeder که در آن نقش همسر یک ورزشکار معروف را بازی می کند.

فیلم هایی که به تهیه کنندگی او ساخته شده عبارت اند از: الی پارکر، دیگر اینجا زندگی نکن (We Don’t Live Here Anymore)، پرده رنگی، بازی های جالب، عشق (Adore)، The Last Impresario و سه نسل. او در فیلم عشق در کنار رابین رایت، بازیگر آمریکایی هنرنمایی کرد. او همچنین در تریلر روان شناسانه “اینلند امپایر” (Inland Empire) در نقش سوزان صداپیشگی نمود.

زندگی شخصی

نائومی واتس روابط بسیاری داشت. در رسانه های بریتانیایی و استرالیایی گفته می شد که او با استیون هاپکینز کارگردان و هیث لجر بازیگر رابطه دارد. او حتی مدتی با جف اسمینگای فیلمنامه نویس و دنیل کیربی کارگردان که بر سر صحنه فیلم ها با آن ها آشنا شده بود، رابطه داشت.

نائومی واتس و لیو شرایبر

در سال 2005 نائومی با لیو شرایبر بازیگر دیده شد. آن دو با هم زندگی کردند. دو سال بعد اولین فرزند نائومی یعنی الکساندر پت به دنیا آمد و در پایان سال 2008 پسر دوم شان ساموئل مای متولد شد. این خانواده در نیویورک زندگی می کردند اما نائومی و لیو مراسم ازدواج نداشتند.

نائومی واتس و خانواده اش

در سپتامبر 2016 مشخص شد که این دو از هم جدا شده اند. این سلبریتی ها عنوان کردند که این کار به نفع خانواده است.

نائومی و لیو به رسانه ها گفتند، “با عشق، دوستی و احترامی که در قلب هایمان است، می خواهیم در کنار هم فرزندانمان را بزرگ کنیم و به مرحله جدیدی از رابطه مان برسیم.”

نیکول کیدمن و نائومی واتس

نیکول کیدمن دوست صمیمی نائومی است و آن ها زمانی که هردو بازیگران ناشناس بودند در استرالیا باهم آشنا شدند. این زن جذاب با ظاهر زیبا (قد 165 سانتی متر و وزن 51 کیلوگرم) همیشه در مرکز توجه است. طرفداران دوست دارند تصاویر بیشتری از او ببینند و همیشه در اینستاگرام از او صحبت می کنند. این بازیگر هیچگاه تصاویر برهنه نمی گذارد.

نائومی واتس در امروز

نائومی در سال 2016 در فیلم برداری فیلم Shut In شرکت کرد و در این تریلر روان شناسانه به صورت برهنه ظاهر شد. در این فیلم شخصیت واتس یک روان شناس کودک و بیوه است که در منطقه روستایی نیوانگلند زندگی می کند. او در یک زمستان سرد و دشوار باید جان یک پسر بچه را نجات دهد. او پس از بازی در این فیلم در مصاحبه ای با دیلی میل اعتراف کرد که دیدن خودش روی صفحه دشوار بود.

او گفت، “برایم سخت است که به خودم نگاه کنم. ترجیح می دهم کمی صبر کنم و نتیجه را ببینم.”

در سال 2017 چندین فیلم با حضور او عرضه شد که معروف ترین آن سریال “کولی” (Gypsy) است. در فصل اول شخصیت نائومی یک روان پزشک است اما نمی تواند بین همسر و دخترش یک زبان مشترک کند. اما با اقاوم بیمارانش به راحتی ارتباط برقرار می کند. بیلی کروداپ و سوفی کاکسون از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

نویسنده فیلمنامه این اثر یعنی لیزا رابین در یک مصاحبه اشاره کرد که از آهنگ کولی فلیتوود مک الهام گرفته است. موضوع این فیلم برای اهالی سینما جدید نیست. طبق گفته منتقدین موضوع عشق بین زنان هنوز هم برای مردم جذاب است. آن ها ترجیح می دهند نام فیلم را “ّبی نشان” بگذارند. زیرا این عنوان با شخصیت زن داستان که نمی تواند همسرش را درک کند اما با یک دختر خوب ارتباط برقرار می کند، سازگار است.

نائومی در سال 2017 در سریال “توئین پیکس” (Twin Peaks) ظاهر شد. این سریال افسانه ای به کارگردانی دیوید لینچ در سال 1990 آغاز شد. طرفداران حضور نائومی در این سریال را شوکه کننده می دانند. زیرا در گذشته چنین پروژه هایی را رد می کرد.

فیلم شناسی

  • بازگشت به بهشت – Return to Eden – 1986
  • Lost Voyage – 1996
  • جاده مالهالند – Mulholland Drive – 2001
  • حلقه – The Ring – 2002
  • Plots with a View – 2002
  • 21 گرم – grams 21 – 2003
  • ترور ریچارد نیکسون – The Assassination of Richard Nixon – 2004
  • الی پارکر – Ellie Parker – 2005
  • کینگ کنگ – King Kong – 2005
  • پرده رنگی – The Painted veil – 2006
  • بازی های جالب – Funny Games- 2007
  • غریبه‌ای دراز و سیاه را ملاقات خواهی کرد – You Will Meet a Tall Dark Stranger – 2010
  • بازی منصفانه – Fair Game – 2010
  • غیرممکن – The Impossible – 2012
  • دایانا – Diana – 2013

تصاویری از نائومی واتس


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Emma Katrina Ellen Royce

    مهر 30, 1399

    THANK YOU THE DEAREST
    THE MY DEAR NAOMI WATTS ALWAYS IS BEST

    پاسخ