7 فیلم رزمی جذاب و دیدنی شبیه فیلم “بچه کاراته‌کار” (The Karate Kid) که باید تماشا کنید

“بچه کاراته‌کار” فیلم کلاسیک سال 1984 است که در سال 2010 نسخه بازسازی شده آن ساخته شد. یک بچه نوجوان نزد مادر مجردش می‌رود و چون شبیه دخترهاست توسط افرادی که هنرهای رزمی بلد هستند کتک می‌خورد. یک مربی رزمی کار او را نجات می‌دهد. پس از کلی التماس و خواهش مرد قبول می‌کند تا به او کاراته و فن‌های مخصوص یاد دهد. کودک آن را آموخته و سرانجام می‌تواند زورگیرها را شکست دهد!

دو فیلم تفاوت‌هایی دارند. نسخه 1984 در آمریکا ساخته شده و “رالف ماکیو” (Ralph Macchio) در نقش کودک و “پت موریتا” (Pat Morita) نقش مربی‌اش آقای میاگی را ایفا می‌کند. نسخه سال 2010 با حضور “جیدن اسمیت” (Jaden Smith) و “جکی چان” (Jackie Chan) در نقش‌های نوجوان و استاد ساخته شد. اگر فیلم “بچه کاراته‌کار” را دوست داشتید در اینجا فیلم‌های مشابه را تماشا کنید. با پروشات همراه باشید.


7. هرگز عقب‌نشینی نکن – Never Back Down – 2008

در این فیلم از “جف وادلو” (Jeff Wadlow)، “بچه کاراته کار”، “باشگاه مبارزه” (Fight Club) و “او. سی” (The O.C) ترکیب شده‌اند. داستان درباره نوجوان دردسرسازی به نام جیک تایلر است که برای مقابله با شخصیت‌های بدی که خانواده و دوستانش را به دردسر می‌اندازند، هنرهای رزمی را یاد می‌گیرد. ستارگان فیلم عبارتند از: “شان فریس” (Sean Faris)، “جایمن هانسو” (Djimon Hounsou)، “امبر هرد” (Amber Heard) و “کم جیجاندت” (Cam Gigandet).

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های رزمی که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


6. پادشاهی ممنوعه – The Forbidden Kingdom – 2008

در این اثر حماسی فانتزی به کارگردانی “راب مینکاف” (Rob Minkoff) “جت لی” (Jet Li) و “جکی چان” حضور دارند. نوجوانی یک عتیقه باستانی یافته و به پادشاهی عجیب می‌رود. در آنجا با چند مبارز آشنا شده، از مربی‌ها کونگ فو آموخته و عتیقه را به صاحب اصلی‌اش بازمی گرداند. “پادشاهی ممنوعه” جادو، رمز و راز و شخصیت‌های رزمی کار را در کنار هم قرار می‌دهد. ستارگان فیلم عبارتند از: “مایکل آنگارانو” (Michael Angarano) و “جوانا کولیگنون” (Juana Collignon) در کنار لی و چان.


5. سی و ششمین معبد شائولین – The 36th Chamber of Shaolin – 1978

یک فیلم هنگ کنگی درباره پسر جوانی را که برای انتقام از دولت خشن مانچو هنر کونگ فو را یاد می‌گیرد. صحنه‌های تمرین و مبارزه بسیار دیدنی هستند. فیلم به کارگردانی “لائو کار-لیانگ” (Lau Kar-Leung)، تهیه برادران شا و با حضور “گوردون لئو” (Gordon Liu).


4. استاد مست – Drunken Master – 1978

فیلم کونگ فویی دیگری با عناصر طنز به کارگردانی “یوئن وو-پینگ” (Yuen Woo-ping) و با حضور “جت لی”، “یوئن سیو. تی ین” (Yuen Siu-Tien) و “هوانگ جانگ-لی” (Hwang Jang-lee). وانگ با بازی جکی چان، جوانی دردسرساز است که از عموی مستش کونگ فو یاد می‌گیرد.

همچنین بخوانید: 15 فیلم نینجایی جذاب و دیدنی در تاریخ سینما که باید تماشا کنید


3. اژدها: داستان بروس لی – Dragon: The Bruce Lee Story – 1993

یک درام آمریکایی به کارگردانی “راب کوهن” (Rob Cohen) و با حضور “جیسون اسکات لی” (Jason Scott Lee)، لورن هالی” (Lauren Holly)، “نانسی کوان” (Nancy Kwan) و “رابرت واگنر” (Robert Wagner) که داستان از اسمش پیداست. فیلم درباره رزمی کاری با حضور “بروس لی” (Bruce Lee) است. فیلم براساس زندگی نامه‌ای نوشته بیوه‌اش “لیندا لی کالدول” است.


2. پاندای کونگ‌فوکار ۳ – Kung Fu Panda 3 – 2016

این فیلم 8 سال پس از سری اولش ساخته شد تا داستان محبوب پو و تیم کونگ فو کارش را نشان دهد. در این فیلم طنز، پو با پدر اصلی و پدر دیگرش همراه می‌شود تا با رفتن به روستاهای دوردست به پانداهای دیگر کونگ فو یاد دهد و آنها با مبارزی به نام کای مقابله کنند. بهتر است ابتدا سری‌های دیگر این چندگانه را تماشا کنید.


1. پاندای کونگ‌فوکار – Kung Fu Panda – 2008

زمانی که پاندای کونگ فوکار به عنوان مبارز اژدها انتخاب می‌شود، ارباب شیفو باید شک و تردیدهایش را کنار گذاشته و مبارزه را به پو آموزش دهد و پو با پنج مبارز مقابله کند. فیلم داستان طنز و خنده دار تبدیل شدن پو به مبارز اژدهاست. “پاندای کونگ فوکار” یک کلاسیک مدرن با حضور “جک بلک” (Jack Black)، “ایان مک‌شین” (Ian McShane)، “آنجلینا جولی” (Angelina Jolie)، “داستین هافمن” (Dustin Hoffman) و “جکی چان” است.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال افسانه کورا (The Legend of Korra) که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Hmmm

    شهریور 21, 1399

    یه پاندای کنگ فو کار میداشتین تو مطلب نه دوتا و بنظرم بجاش عزیز میلیون دلاری رو میزاشتید بهتر بود

    پاسخ