14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “دختری با خالکوبی اژدها” (The Girl With the Dragon Tattoo) که باید تماشا کنید

لیزبث سالاندر هکری اجتماع گریز، افسرده و دوجنس گراست که در دنیای قاتل‌های زنجیره‌ای، فساد و تباهی زندگی می‌کند. گرچه تنهاست، اما با روزنامه‌نگاری به نام میاکائیل بلوکویست همراه می‌شود تا درباره ناپدیدشدن زنی در 40 سال پیش تحقیق کند. این فیلم به کارگردانی “دیوید فینچر” (David Fincher) تریلری جذاب و دیدنی است. اجرای زیبای “رونی مارا” (Rooney Mara) و کارگردانی و متن منسجم آن را کامل می‌کند.

اگر از فیلم‌های پر رمز و راز خوشتان می‌آید، در اینجا فیلم‌های مشابه “دختری با خالکوبی اژدها” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


14. رودخانه ویند – Wind River – 2017

جین بنر مأمور اف بی آی و کوری لمبرت کارمندی محلی باهم همراه می‌شوند تا درباره قاتل زنی جوان آمریکایی در منطقه سرخپوستی رودخانه ویند تحقیق می‌کنند. “تیلور شریدان” (Taylor Sheridan) فیلمنامه نویس و کارگردان فیلم تریلری تیز و برنده ساخته تا سرخپوستان آمریکایی و مشکلات آنها را نشان دهد. این فیلم با حضور “الیزابت اولسن” (Elizabeth Olsen) و “جرمی رنر” (Jeremy Renner) تریلری دیدنی است که با کارگردانی و فیلمبرداری زیبا تکمیل می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم برتر الیزابت اولسن که باید تماشا کنید


13. اعتراف به قتل – Confession of Murder – 2012

لی دو-سئوک پانزده سال پیش چندین زن را کشته و با کنار رفتن محدودیت نشر تصمیم می‌گیرد زندگی نامه‌ای با توصیف جزئیات قتل‌هایش را چاپ کند. یک کارآگاه و مادر یکی از قربانی‌ها که نتوانسته‌اند قاتل را پیدا کنند این نویسنده را جستجو می‌کنند. قاتل دیگری مدعی شده و لی دو-سئوک را دروغگو می‌نامند. این تریلر کره جنوبی کارگردانی و اجرای زیبایی دارد. داستان غافلگیرکننده و جذاب آن هم بیننده را گیج می‌کند. اگر به دنبال تریلری دست کم گرفته شده هستید این فیلم را تماشا کنید.


12. رفته عزیزم رفته – Gone Baby Gone – 2007

زمانی که آماندا مک کریدی چهار ساله از خانه‌اش ربوده شده و پلیس نمی‌تواند پرونده را پیش ببرد، عمه‌اش بئاتریس مک کریدی دو کارآگاه خصوصی به نام پاتریک کنزی (کیسی افلک “Casey Affleck”) و آنژی گنارو (میشل موناهن “Michelle Monaghan”) را استخدام می‌کند. زمانی که این دو می‌خواهند پرونده را حل کنند، با دوراهی اخلاقی روبرو می‌شوند که می‌تواند نابودشان کند. این فیلم اقتباسی از کتابی نوشته “دنیز لهان” اولین کارگردانی “بن افلک” (Ben Affleck) است. یکی از معدود فیلم‌هایی که هرچقدر کمتر درباره داستان بدانید بهتر است. به علاوه، داستان عاطفی و آزاردهنده چندلایه نیز دوراهی اخلاقی ایجاد می‌کند.


11. زودیاک – Zodiac – 2007

یک قاتل سریالی اهل سان فرانسیسکو با نامه‌ها و پیام‌های رمزگذاری شده‌اش پلیس را گیج می‌کند. در اواخر سال‌های 1960 و اوایل 1970 یک کارتونیست سان فرانسیسکویی به یک کارآگاه تبدیل می‌شود تا قاتل زودیاک را پیدا کند. این فیلم اقتباسی از رمان “رابرت گری اسمیت” بر زندگی کارآگاه‌ها و روزنامه نگارهای دوره این قاتل تمرکز می‌کند. “زودیاک” به کارگردانی “دیوید فینچر” پر از رمز و راز است و اگر طرفدار “دختری با خالکوبی اژدها” باشید از این فیلم تاریک و خیره کننده خوشتان می‌آید.


10. خاطرات قتل – Memories of Murder – 2003

در منطقه روستایی کره جنوبی در سال 1986، سری تجاوز و قتل‌های زنجیره‌ای مردم را به وحشت می‌اندازد. دو کارآگاه محلی بی رحم با همکاری یک کارآگاه از پایتخت در این باره جتسجو می‌کنند. این فیلم برگرفته از داستانی واقعی در کنار استفاده از جزئیات فراوان، از متن و اجرای خوبی بهره برده و شخصیت پردازی قوی و خیره کننده‌ای دارد. “جون-هو بونگ” (Joon-ho Bong) کارگردان و فیلمنامه نویس، توانست شاهکاری بسازد که به یک تریلر کلاسیک بدل شد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های سینمای کره‌جنوبی که با ژانر جنگی ساخته شده‌اند


9. دختر گمشده – Gone Girl – 2014

“دختر گمشده” یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های سال 2014 بود که به خاطر داستان خیره کننده و اجراهای درخشانش شهرت یافت. این فیلم در جوایز مختلف مانند گلدن گلوب، اسکار، بفتا و گیلد، نامزد شد.”دختر گمشده” با ماجرای نیک آغاز می‌شود که گم شدن همسرش امی را گزارش می‌دهد. با فشار پلیس و رسانه‌ها چهره ازدواج شاد و خوشحال او درهم می‌شکند. به زودی دروغ، فریب و رفتار عجیب او این سؤال را به وجود می‌آورد: آیا نیک دان همسرش را کشته؟


8. محرمانه در لس آنجلس – L. A. Confidential – 1997

سه پلیس اهل لس آنجلس درباره قتل‌های زنجیره‌ای در سال 1950 تحقیق می‌کنند. هرکدام از آنها برای انجام تحقیقات روش متفاوتی را در پیش می‌گیرند. به زودی متوجه می‌شویم ماجرا بسیار پیچیده است. “محرمانه در لس آنجلس” فیلم کارآگاهی سرگرم کننده‌ای با اجرای “کوین اسپیسی” (Kevin Spacey)، “راسل کرو” (Russel Crowe)، “گای پیرس” (Guy Pearce) و بسیاری دیگر از بازیگران است. این فیلم که برنده دو جایزه اسکار شد بسیار چندلایه است. نه تنها در داستان گویی و شخصیت پردازی موفق عمل می‌کند، بلکه تا پایان بیننده را با خود همراه می‌کند. پس برای غافلگیر و هیجان زده شدن آماده شوید.


7. یادگاری – Memento – 2000

فیلمی به کارگردانی و نویسندگی “کریستوفر نولان” (Christopher Nolan) درباره یک بازرس بیمه سابق به نام لئونارد که دیگر خاطرات جدیدش را به یاد ندارد و فقط می‌خواهد قاتل همسرش را پیدا کند. زیرا حافظه کوتاه مدتش را از دست داده و برای یادآوری خاطرات جدید و یافتن قاتل از راه‌های جدید استفاده می‌کند. گرچه فیلم پیچیده است، اما داستان و فیلمنامه خود بیننده را با خود همراه می‌کند. اجرا و کارگردانی آنقدر خوب است که فیلم به یادماندنی می‌شود. این تریلر کلاسیک جذاب و خیره کننده برای طرفداران “دختری با خالکوبی اژدها” دیدنی است.


6. هفت – Se7en – 1995

داستان دو کارآگاه قتل که به دنبال قاتل سریالی هستند. این قاتل براساس گناهان هفت گانه دست به قتل می زند. این داستان پر از رمز و راز شما را به ماجراجویی دو کارآگاه و یک قاتل وارد می‌کند. “برد پیت” (Brad Pitt) و “مورگان فریمن” (Morgan Freeman) ثابت می‌کنند دو ستاره بزرگ هالیوود هستند. کارگردانی “دیوید فینچر” (David Fincher) هم اثری گوتیک، معماگونه و آزاردهنده خلق می‌کند که هر لحظه غافلگیرکننده‌تر می‌شود. این داستان تاریک قتل و جرم تماشایی است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های مورگان فریمن، ستاره دوست داشتنی سینما


5. سکوت بره‌ها – The Silence of the Lambs – 1991

کلاریس استارلینگ یک مأمور اف بی آی است که باید با کمک یک زن قاتل سریالی به نام بوفالو بیل که پوست زنان را می‌کند، را پیدا کند. او تصمیم می‌گیرد با قاتل سریالی دیگری به نام دکتر هانیبال لکتر مصاحبه کند تا درباره قتل بیشتر بداند. اما این کار برای کلاریس عواقب بدی دارد. “سکوت بره‌ها” شانسی به یکی از بهترین تریلرها تبدیل نشد. زیرا نه تنها فیلمنامه و اجراهای دیدنی دارد، بلکه فضای رازالود و معماگونه آن بیننده را میخکوب می‌کند. این فیلم برنده پنج جایزه اسکار شد، از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن و بهترین کارگردانی.


4. آجر – Brick – 2006

روزی نوجوانی به نام برندن دوست دختر قبلی‌اش را در ورودی یک تونل مرده می‌یابد، آن هم دو روز بعد از اینکه دختر به او زنگ زد و می‌گفت به دردسر افتاده. برندن برای یافتن حقیقت به دنیای جرائم دبیرستانی وارد می‌شود. به تدریج متوجه می‌شود قتل دختر به موضوعی تاریک‌تر و جدی‌تر مربوط است. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی “ریان جانسون” (Rian Johnson) فیلمی پیچیده است که گرچه در دبیرستان رخ می‌دهد اما شبیه درام‌های کارآگاهی است. فضای پر رمز و راز، اجراهای دیدنی و فیلمنامه هوشمندانه از نقاط قوت آن هستند. این فیلم پر از کنایه، طنز و جرم را تماشا کنید.


3. به هیچکس نگو – Tell No One – 2006

همسر الکساندر بک هشت سال قبل به شکل وحشیانه‌ای کشته شد و پس از سال‌ها درجایی که جنازه همسرش یافت شد دو جسد دیگر دیده شدند. بنابراین پلیس دوباره پرونده را باز کرده و الکساندر بک به مظنون اصلی تبدیل می‌شود. با این حال ناگهان ایمیلی دریافت کرده که نشان دهنده زنده بودن همسرش است. این تریلر فرانسوی به کارگردانی “گیوم کنه” (Guillaume Canet) ساخته شد و ریتم و تکنیک روایی آن را متمایز می‌کند. هر جنبه فیلم از اجرا تا دیالوگ هیجان انگیز و هوشمندانه است. اگر از “دختری با خالکوبی اژدها” خوشتان آمده این فیلم را تماشا کنید.


2. سایه نویس – The Ghost Writer – 2010

فیلمی به کارگردانی “رومن پولانسکی” (Roman Polanski) درباره یک سایه نویس تا برای نوشتن خاطرات آدم لانگ، نخست وزیر پیشین بریتانیا استخدام شده است. با این حال رازهایی که او فاش می‌کند می‌تواند زندگی‌اش را به خطر بیندازد. این تریلر سیاسی شما را میخکوب می‌کند. فضای رازآلود، فاسد و شخصیت‌های جالب به یک تریلر تاریک و یادآور آثار هیچکاک منجر می‌شود. در این فیلم هوشمندانه “یوان مک گرگور” (Ewan McGregor) بازی می‌کند.

همچنین بخوانید: 25 فیلم کارآگاهی و رمزآلود برتر در تاریخ سینما که باید تماشا کنید


1. زندانیان – Prisoners – 2013

فیلمی به کارگردانی “دنی ویلنوو” (Denis Villeneuve) درباره ماجراجویی یک پدر برای یافتن دختر گمشده‌اش. “هیو جکمن” (Hugh Jackman) و “جیک جیلنهال” (Jake Gyllenhaal) در نقش یک پدر و یک کارآگاه اجرای درخشانی دارند. این فیلم بدون حضور آنها موردتوجه قرار نمی‌گرفت. مهارت کارگردانی ویلنوو و داستان رازآلود و منسجم “اِرِن گازیکووسکی” (Aaron Guzikowski) فیلم جذابی خلق کرده که همه از آن خوششان می‌آید. از آنجاییکه فیلم تریلری رازآلود و چندلایه است طرفداران “دختری با خالکوبی اژدها” از آن خوششان می‌آید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم