معرفی 12 فیلم برتر الیزابت اولسن که باید تماشا کنید

الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) یکی از بازیگران صنعت مهم هالیوود است که چندان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است. با این حال پس از حضور در فیلم “انتقام جویان: عصر اولتران” (Avengers: Age of Ultron) بود که مورد توجه قرار گرفت. با این حال او لایق توجه بیشتری است. در مقالات قبلی مختصری از بیوگرافی الیزابت اولسن را آورده بودیم و در اینجا می خواهیم 12 فیلم برتر اولسن را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. آشتی، عشق و سوتفاهم – Peace, Love and Misunderstanding – 2011

در این فیلم با بازی جین فوندا، اولسن نقش زو را ایفا می کند که با تصمیم مادرش برای ملاقات با مادربزرگ زندگی او و برادرش دچار تغییر خواهد شد. این فیلم مورد توجه منتقدین و مخاطبین قرار نگرفت و اگر شما هم آن را دوست ندارید می توانید از تماشای آن صرف نظر کنید. با این حال تماشای این فیلم با حضور الیزابت اولسن از تماشای فیلم هایی با حضور بازیگران جوان دیگر بهتر است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های شارلیز ترون به انتخاب مخاطبین


11. چراغ های قرمز – Red Lights – 2012

همبازی شدن با کیلین مورفی و رابرت دنیرو یک شانس بزرگ است و اولسن نقش سالی اوون را ایفا می کند که دانشجوی ماورالطبیعه است و گرچه نقش کوتاهی دارد اما در حد خود خوب ظاهر شده است. این فیلم یک اثر متوسط است که می تواند رضایت بخش باشد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر ادوارد نورتون که باید تماشا کنید


10. الدبوی – Oldboy – 2013

این فیلم اصلا به فیلم کلاسیک اصلی شباهت ندارد. الیزابت اولسن نقش ماری سباستین را ایفا کرد که به شخصیت جاش برولین یعنی جو داست کمک می کند تا راز اسارت 20 ساله را برملا نماید. از آنجاییکه شخصیت ها خوب نوشته نشده اند بنابراین بازیگران فرصتی ندارند. شخصیت منفی حتی بدتر هم بود و بازی شارلتو کاپلی اوضاع را هم بدتر نمود. اما بازی اولسن ناامیدکننده نبود. او با نقش خود چندان تشابهی نداشت و بنابراین نمی تواند برای اجرای متوسط خود سرزنش شود.

همچنین بخوانید: 10 فیلم انتقامی برتر تاریخ سینما که باید ببینید


9. دختران خیلی خوب –  Very Good Girls – 2014

یک فیلم معمولی که بدون وجود اولسن یک اثر وقت تلف کن محسوب می شد. تنها زمانی می توانید از دیدن این فیلم لذت ببرید که اولسن در صحنه باشد. بازی داکوتا فینینگ غیرقابل تحمل است. با این حال شخصیت اولسن خوب ساخته شده و اجرای زیبایی را ارائه می دهد.

همچنین بخوانید: 16 فیلم برتر لئوناردو دیکاپریو که حتما باید تماشا کنید


8. انتقام جویان: عصر اولتران – Avengers: Age of Ultron – 2015

بله این فیلم هم در این فهرست قرار دارد و فیلمی که او را مورد توجه قرار داد حتی در پنج اثر برتر او نیست. بهترین نکته درباره مارول این است که بازیگران خود را آگاهانه انتخاب می کند. اولسن هم  انتخاب خوبی است و به اندازه اسکارلت جادوگر ناامید کننده نبود. تبدیل شدن او از دشمن انتقام جویان به یکی از آن ها فضای بسیار زیادی برای اجرا فراهم نموده است و او هم با موفقیت از پس آن برآمد.

همچنین بخوانید: معرفی تمام 42 فیلم تام کروز از بدترین تا بهترین


7. اینگرید به ‌فنا می ‌رود – Ingrid Goes West – 2017

الیزابت اولسن نقش تایلر سالون را ایفا می کند که انگرید توربورن شخصیت آبری پلازا عاشق اوست. این فیلم زیبا و جالب درباره تاثیر شبکه های اجتماعی بر دنیای امروز، روان شناسی فردی را نشان می دهد که شادی را در زندگی دیگران می یابد. گرچه بازی آبری پلازا درخشان است اما اولسن هم توانست به خوبی نقش فردی را ایفا کند که کل زندگی اش را در اینستاگرام به نمایش می گذارد. گرچه شاید نسبت به بازی او تردید داشته باشید اما او توانست از پس این نقش خوب بربیاید.

همچنین بخوانید: 15 فیلم برتر برد پیت که استعداد بازیگری او را ثابت کردند


6. من نور را دیدم – I Saw the Light – 2015

اولسن در کنار تام هیدلستون نقش آدری ویلیامز را ایفا می کند، اولین همسر هانک ویلیامز افسانه ای. او برای این نقش لهجه جنوبی داشت و توانست نقش یک زن با شوهر الکلی و معروف را خوب بازی کند. گرچه این فیلم چندان موفق نبود اما بازی زیبای او را به همراه داشت.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر ادوارد نورتون که باید تماشا کنید


5. لیبرال آرتس – Liberal Arts – 2012

یک فیلم متوسط که اولسن نقش زیبی را بازی می کند، شخصی که با جسی با بازی جاش ردنر ، مردی دو برابر سنش رابطه نزدیکی دارد. این فیلم با نویسندگی و کارگردانی ردنر، یادآور دوران کالج است و بیننده را سرگرم می کند. اجرای اولسن رضایت بخش بود.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جکی چان که ارزش چند بار دیدن را دارند


4. مخفیانه – In Secret – 2013

فیلمی با حضور جسیکا لانگ و اسکار آیزاک، با اقتباس از رمان کلاسیک امیل زولا، که اولسن نقش ترزا را بازی می کند. شخصیت های پیچیده این فیلم به هر بازیگری این فرصت را می دهند تا مهارت های خود را به تصویر بکشند. این فیلم در ریتم و ساخت ضعف هایی دارد اما بازیگرن ناامیدتان نمی کنند. شخصیت ترزا تا حدی شبیه لیدی مکبث است. بدون شک اجرای اولسن موفق بود.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر نیکلاس کیج که باید تماشا کنید


3. رودخانه ویند – Wind River – 2017

یک درام جنایی درباره سرخپوست های ویومینگ با حضور جرمی رنر که اولسن نقش جین بنر، یک مامور اف بی آی را ایفا می کند که برای یافتن راز مرگ یک دختر 18 ساله به رودخانه ویند می رود. نویسندگی موفق این فیلم باعث شد بازیگران اجرای موفقی داشته باشند که از انتظارات کارگردان هم فراتر بود. نکته اصلی و حساس این فیلم آگاهی بنر درباره نداشتن اطلاعات کافی درباره رودخانه ویند است. پس اگر این فیلم را تماشا نکرده اید اکنون زمان آن فرا رسیده است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر نیکول کیدمن که باید تماشا کنید


2. خانه ساکت – Silent House – 2011

یک فیلم ترسناک روان شناسانه که اولسن استعداد خود را نشان داد و نقش سارا را ایفا کرد که در خانه تعطیلات گیر افتاده و یک هویت ماورایی ناشناخته او را تهدید می کند. در طول 87 دقیقه این فیلم اولسن تلاش کرد خود را از اسارت رها کند. پس حتما این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر نائومی واتس (Naomi Watts) که باید تماشا کنید


1. مارتا مارسی می مارلین – Martha Marcy May Marlene – 2011

اولسن در اولین نقش مهم خود نقش مارتایی که از لحاظ روحی و جسمی آزار دیده است را ایفا کرد. یکی دیگر از فیلم های کارنامه اولسن که باید تماشا کنید و اثر مهم اوست. مارتا پیچیده ترین و جالب ترین شخصیت اوست. به ندرت رخ می دهد که یک بازیگر جوان در اولین نقش خود چنین موفق ظاهر شود. اما اولسن در این نقش درخشد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Ramtin

    اردیبهشت 12, 1400

    زیباترین مخلوق خداوند

    پاسخ