لیست بهترین فیلم‌های سینمای کره‌جنوبی که با ژانر جنگی ساخته شده‌اند

با اینکه برخی از ما ترجیح می‌دهیم فیلم‌های جنگی تغییر یافته که اتفاقات واقعی را با اعمال تغییرات نشان می‌دهند و احساس وطن پرستی را در ما بر می‌انگیزند، را تماشا کنیم، برخی دیگر مایل‌اند به تماشای تصویری واقع گرایانه‌تر از میدان جنگ بپردازند. با در نظر گرفتن علاقه هر فرد، باز هم نمی‌توان تأثیر قدرتمند فیلم‌های جنگی را در سینما کتمان کرد. جدیدترین درام جنگی “سم مندز” به نام “1917” که در مراسم گلدن گلوب و اسکار تحسین شد، مثال خوبی برای این موضوع است.

همه ما درباره فیلم‌های جنگی معروف انگلیسی اطلاعات زیادی داریم، اما درباره پروژه‌های جنگی سینمای کره چیز زیادی نمی‌دانیم. هنوز که هنوز است جنگ کره اولین تصادم جهانی بین دموکراسی و کمونیسم به شمار می‌آید، اما فرهنگ عامه آمریکایی هنوز به آن نپرداخته است. این شما و این لیستی از فیلم‌های کره‌ای که شما را با جنگ کره آشنا می‌کنند. با پروشات همراه باشید.


10. عملیات کرومایت – Operation Chromite – 2016

در طول جنگ کره (1950-53) نیروهای دریایی آمریکا از راه دریا و خشکی به فرودگاه اینچئون وارد شده، و کل جنگ را تغییر دادند. عملیات ذکر شده با نام “عملیات کرومایت” شامل چندین نیروی انسانی، و 261 کشتی دریایی بوده است. این فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده، و به رخدادهای حول عملیات می‌پردازد که در آن سربازان کره جنوبی وانمود می‌کنند جزو نیروی کره شمالی هستند، و قصد دارند که به محل جایگیری کشتی‌ها برسند. در بین بازیگران کره‌ای، “لیام نیسون” از هالیوود نقش فرمانده سپاه آمریکا “داگلاس مک آرتور” را بازی می‌کند که این ورود برجسته را بر عهده داشته است.

همچنین بخوانید: لیست پرفروش ترین فیلم های “لیام نیسون”، از ربوده شده تا شوالیه تاریکی


9. راه طولانی خانه – The Long Way Home – 2015

فیلم‌های جنگی شامل احساسات و صحنه‌های واقع گرایانه هستند، و معمولاً طولانی می‌باشند، همچنین راهی برای بازسازی خاطرات هستند. اما “راه طولانی خانه” به جای صحبت درباره خود جنگ، به همراهی و همکاری موجود در آن می‌پردازد. داستان درباره یک سرباز وظیفه میانسال به نام “جانگ نام بوک” است که می‌خواهد اطلاعات طبقه بندی شده مهمی که می‌تواند سرنوشت جنگ را تغییر دهد، تحویل دهد.

اما، در راه، وقتی که در میان میدان جنگ گرفتار می‌شود، این اطلاعات مهم را از دست داده و گم می‌کند، و این اطلاعات به سربازی جوان از کره شمالی به نام “یونگ گوانگ” می‌رسد. در ادامه دو سرباز داستان در به دست گرفتن اطلاعات با هم رقابت می‌کنند، و کم کم پیوند برادری میان آنها شکل می‌گیرد.


8. در عشق و جنگ – In Love and War – 2011

جنگ برای کسانی که در آن درگیر هستند، زمان پرمشقتی خواهد بود، اما در عین خشن بودن بهترین زمان برای نقش بستن افسانه‌های عاشقانه است. برخلاف دیگر فیلم‌های این لیست، “در عشق و جنگ” داستانی عاشقانه و دلگرم کننده است که در بهبوهه جنگ کره شکل می‌گیرد. در فیلم، نیروهای کره شمالی دهکده‌ای در کره جنوبی را محاصره می‌کنند، و اهالی روستا از ترس مجبور می‌شوند با آنها همکاری کنند. در همین زمان، عشقی ممنوعه بین دختری روستایی به نام “سول هی” و ستوان کره شمالی “کیم جونگ وون” جوانه می‌زند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال‌های کره‌ای سال 2020 که در انتظار پخششان هستیم


7. راه من – My Way – 2011

“یانگ کیونگ جون” پسری 18 ساله بود که در زمان استعمار کره توسط ژاپن به دلیل اینکه ژاپن به سربازان بیشتری نیاز داشت، سرباز شد. یک سال بعد او در جنگ “خالخین گول” با ارتش روسیه در حال جنگ بود که اسیر شد. در سال 1942 زمانی که ارتش روسیه کمبود سرباز داشت، یانگ دوباره به سرنوشت قبلی خود دچار شد، و این بار در جنگ “خارکیو” با نیروهای آلمانی به جنگ پرداخت.

دوباره دستگیر شده و به فرانسه فرستاده شد تا به نفع آلمان از بندرگاه شربورگ محافظت کند. ماجرای او در سرتاسر دنیا اینجا به پایان نرسید. پس از آن، توسط نیروهای بریتانیا دستگیر شده، و بعدها به کمپی در آمریکا فرستاده شد. زمانی که جنگ بالاخره به پایان رسید، یانگ تصمیم گرفت که به عنوان یک شهروند همانجا زندگی کند و باقی زندگی خود را در ایلینویز گپذراند. “راه من” سفر باورنکردنی یانگ را به تصویر می‌کشد، و تمام مناطق جنگی متفاوتی را که در طول زندگی خود در آنها مبارزه کرده بود را نشان می‌دهد.


6. به دونگماکگول خوش آمدید – Welcome to Dongmakgol – 2005

“به دونگماکگول خوش آمدید” که با نام “منطقه جنگی 625” (Battle Ground 625) نیز شناخته می‌شود، و بر اساس نمایشنامه‌ای با همین نام توسط نویسنده و کارگردان “جانگ جین” نوشته شده است. اتفاقات فیلم در سال 1950 رخ می‌دهد، و درباره روستایی متروکه است که در آن هیچکس از جنگ کره خبر ندارد. زمانی که سربازان کره شمالی و جنوبی به همراه یک خلبان آمریکایی به این روستا می‌رسند، تنشی عجیب و در عین حال خنده دار بین نیروها حاکم می‌شود. با اینکه “به دونگماکگول خوش آمدید” یک فیلم جنگی جدی نیست، اما در بین بهترینها قرار دارد، همچنین موسیقی متن این فیلم که توسط نوازنده ژاپنی “جو هیساشی” ساخته شده بسیار محبوب است. این نوازنده برای ساخت موسیقی متن “شهر اشباح” (Spirited Away) در استودیو جیبلی نیز مشهور است.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی کره‌ای در سال 2019


5. سیلیمدو – Silmido – 2003

داستان فیلم وقایع سال 1968 را بازگو می‌کند، زمانی که جمهوری کره برنامه دارد تا رئیس جمهور کره شمالی “کیم ایا سونگ” را ترور کند. برای انجام این مأموریت، 31 خلافکار و زندانی محکوم به مرگ به جزیره دور افتاده سیلیمی فرستاده می‌شوند، و به طرز وحشیانه‌ای هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ روحی آموزش می‌بینند. اما، بعدها این مأموریت لغو شده و تمام افراد واحد به مرگ محکوم می‌شوند. این فیلم نشان می‌دهد که در دوران جنگ با مردم به عنوان ماشین رفتار می‌شده، و قساوت‌هایی که مجبور به تحمل آن شدند بسیار ناراحت کننده بوده است. و اینکه “سیلیمدو” بر اساس واقعیت ساخته شده باعث می‌شود تاثیرگذارتر شود.


4. 71: به سمت آتش – 71: Into the Fire – 2010

“71: به سوی آتش” که در شصتمین یادبود وقوع جنگ کره ساخته شد، که بودجه زیادی صرف آن شد، داستان واقعی 71 سرباز کره جنوبی را روایت می‌کند که در برابر صدها سرباز کره شمالی ایستادگی کردند. این فیلم درباره روزهای ابتدایی جنگ است، و ستارگان “چا سونگ وان”، “کوان سانگ وو”، “کیم سونگ وو”، و خواننده کی پاپ “تاپ” در آن به نقش آفرینی پرداختند.

البته این فیلم نقص‌هایی نیز داشت، و به دلیل سبک هالیوودی‌اش مورد انتقاد قرار گرفت، اما به دلیل اینکه صحنه‌های جنگ آن به زیبایی به تصویر کشیده شده، و به عنوان یادآوری قدرتمند از تمام فداکاری‌های مردان جوان بوده است، از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های جنگی کره‌ای یاد می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین سریال‌های کره‌ای این دهه (2019 تا 2010)


3. خط مقدم – The Front Line – 2011

“خط مقدم” روزهای پایانی جنگ کره را به تصویر می‌کشد، زمانی که مذاکره‌ای موقتی اعلام شده بود، جنگی سخت در خط مقدم منطقه شرقی تپه‌های ایروک در حال رخ دادن بود، و هر دو نیروهای شمالی و جنوبی تلاش می‌کنند تا شرایط را در این نقطه استراتژیک، تحت کنترل در آورند. جنگ خشن و مخرب است و همانطور که گفته می‌شود، به هیچ وجه با عقل جور در نمی‌آید. این فیلم نشان می‌دهد که حتی پس از آتش بس، به سربازان دستور داده می‌شود همچنان به جنگ ادامه دهند، با اینکه هیچکدام از آن‌ها نمی‌دانند دلیل این جنگ چیست.


2. منطقه امنیتی مشترک – Joint Security Area – 2000

می‌توان گفت “منطقه امنیتی مشترک” که از رمان “DMZ” برگرفته شده، فیلمی وابسته به جغرافیای سیاسی است که در سبک “داستان‌های جنایی با قاتل نامعلوم” است و شامل ایدوئولوژی های تند و تلخ است که نشان دهنده تفرقه مردم در هنگام جنگ می‌باشد. همه چیز از مرگ مشکوک دو سرباز کره شمالی در مرز شمال و جنوب شروع می‌شود. این موضوع بعدها به تحقیقی منجر می‌شود که توسط “ماج. سوفی ایی. جین” زنی کره‌ای- سوئیسی که نه بر کره شمالی و نه بر کره جنوبی تعصب دارد، انجام می‌شود.

متاسفانه زمانی که دو طرف موضوع داستان متفاوتی به او گزارش می‌دهند، اوضاع برایش پیچیده می‌شود. در حالی که تیانداز اظهار می‌کند این کار را برای دفاع از خود انجام داده، یکی از سربازان کره شمالی که بازمانده این تیراندازی است، بیان می‌کند که تیرانداز از قصد شلیک کرده است. در آخر، حقیقت باعث می‌شود شگفت زده شوید، و به این پی ببرید که “جنگ چیزی نیست جز شکست در کنار آمدن با تفاوت‌های بین ملت‌ها.”

همچنین بخوانید: بهترین سریال های کره ای عاشقانه و درام که نباید از دست بدهید


1. تگوکی: برادری جنگ – Tae Guk Gi: The Brotherhood of War – 2004

و در آخر به “تگوکی” می‌رسیم، فیلمی که بسیاری او را بهترین فیلم جنگی کره‌ای می‌دانند. “تگوکی” که با نام “برادری جنگ” نیز شناخته می‌شود، درباره دو برادر است که در طول جنگ کره در جبهه‌های مقابل یکدیگر مشغول به جنگ هستند. داستان از پیونگ یانگ شروع می‌شود و از آنجا تمام جبهه‌های مختلف جنگ تا شرق تپه‌های ایروک را به تصویر می‌کشد.

صحنه‌های جنگی شسته رفته و بازی واقع گرایانه بازیگران جوی کامل برای بیننده ایجاد می‌کند. بخش عمده این فیلم درباره این است که چگونه جنگ باعث می‌شود خانواده‌ها به زور از عزیزان خود جدا شوند. ممکن است که شخصیت‌های داستان تخیلی بوده باشند، اما اهمیت اجتماعی این داستان حس خانواده بودن را بر می‌انگیزد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. ﺩﺳﺘﻪ ﺑﻨﺪﻱ ﻓﻴﻠﻢ ﻫﺎ ﻋﺎﻟﻲ ﻫﺴﺘﻦ.ﻣﻤﻨﻮﻥ

    پاسخ

  2. rf

    مرداد 11, 1400

    سلام فیلم نبرد جانگساری هم عالیه ارزش دیدن داره.

    پاسخ

  3. علی کوچولو

    آذر 25, 1399

    سلام من عاشق فیلم my way هستم.

    پاسخ

  4. زهره

    آبان 23, 1399

    My Way فوق العاده بود.. همزمان وحشت جنگ و روابط عمیق انسانی رو نشون میداد. داستان آدمهای بیگناهی که حتی از دلایل شروع جنگ بی خبرن ولی بخاطر نجات جونشون درگیرش میشن

    پاسخ