بیوگرافی کامل الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) از کودکی تا به امروز

نام: الیزابت اولسن (الیزابت چیس اولسن)

تاریخ تولد: 16 فوریه 1989 (27 بهمن 1367)

سن: 30 سال

محل تولد: لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا

قد: 1.68 سانتی متر

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی الیزابت اولسن

امروزه الیزابت اولسن یکی از محبوب ترین ستارگان هالیوودی است. این بازیگر به مدت طولانی خواهر کوچکتر دوقلوهای معروف اولسن بود، با این حال توانست از سایه آن دو خارج شود. او برای بازی در فیلم های “لیبرال آرتس” (Liberal Arts)، “عزیزانت را بکش” (Kill Your Darlings) و “الدبوی” (Oldboy) به یک بازیگر محبوب تبدیل شد. اما پس از بازی در نقش اسکارلت جادوگر در فیلم های اقتباسی از کامیک مارول به شهرت رسید.

الیزابت اولسن در فوریه 1989 در شهر شرمن اوکز در نزدیکی لس آنجلس به دنیا آمد. پدرش دیوید اولسن، بانکدار و مادرش جارنت فولر رقصنده اسبق باله بود. این خانواده علاوه بر الیزابت، یک برادر بزرگ تر، جیمز ترنت و دوقلوهای مری-کیت و اشلی را نیز بزرگ کردند. هنگامی که الیزابت شش ساله بود والدینش از هم جدا شدند و پس از مدتی پدرش ازدواج کرد. او در ازدواج دومش دختری به نام تیلور و پسری به نام جیک دارد.

الیزابت در یک مدرسه معمولی درس خواند، در کلاس های تئاتر شرکت کرد و عاشق خوانندگی و رقص بود. شرایط برای او دشوار بود زیرا همیشه در سایه خواهرانش که از کودکی در فیلم ها حضور داشتند، قرار می گرفت. آنها به دلیل حضور در کمدی It Takes Two محبوب شده و به مشهورترین دوقلوها تبدیل شدند. الیزابت با نام چیس فعالیت کرد تا او را به خواهرانش وصل نکنند. این نان میانی کودکان خانواده اولسن است. او همچنین در سن پنج سالگی فعالیتش را آغاز کرد و به همراه خواهرانش در تبلیغات و سپس ویدیوی تک آهنگ کارلوتا به نام The Queen بازی کرد. اما از بازیگری نامید شد و به باله روی آورد.

چند سال بعد الیزابت به تئاتر روسیه علاقه مند شد و تصمیم گرفت بازیگر سینما شود. او دوست نداشت پیشنهاد کارگردان ها را دریافت کند بلکه تصمیم گرفت آموزش های حرفه ای بازیگری را دریافت نماید. به همین دلیل به مدرسه هنر دانشگاه نیویورک رفت و در زمان دانشجویی در نمایش امپرسیونیست حضور یافت. در سال 2009 اولسن از طریق برنامه MATS در مدرسه تواتر مسکو تحصیل کرد. او همچنین در گروه تئاتر آتلانتیک حضور داشت.

فیلم های او

الیزابت اولسن در سال 1994 در کمدی How the West Was Fun حضور یافت اما پس از آن به مدت طولانی از سینما فاصله گرفت و سپس در سال 2011 به این عرصه بازگشت موفقیت آمیز داشت. سه فیلم با حضور او اکران شد: خانه ساکت (Silent House)، مارتا مارسی می مارلین (Martha Marcy May Marlene) و کمدی صلح، عشق و سوتفاهم (Peace, Love & Misunderstanding).

الیزابت اولسن در فیلم انتقام جویان

در همان سال در فیلم های “لیبرال آرتس”، “دختران خیلی خوب” (Very Good Girls) و “چراغ های قرمز” (Red Lights) بازی کرد و با رابرت دنیرو، سیگورنی ویور و ستارگان دیگر همبازی شد. در سال 2013 اولسن در فیلم های “الدبوی”، “عزیزانت را بکش” در کنار دنیل ردکلیف و نسخه سینمایی رمان Thérèse Raquin از امیل زولا بازی کرد. او در سی مین فیلم چندگانه “گودزیلا” (Godzilla) که در سال 2014 توسط گارت ادواردز ساخته شد، بازی کرد. در همان سال فیلم “کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی” (Captain America: The Winter Soldier) با حضور او اکران شد. این اولین باری بود که اولسن در نقش اسکارلت جادوگر بازی کرد. اما در اینجا یک نقش کمیو برعهده داشت و نامش در فهرست بازیگران دیده نشد.

در سال 2015 این بازیگر جوان با حضور در فیلم “انتقام جویان: عصر اولتران” (Avengers: Age of Ultron) تماشاگران را خوشحال کرد. این باز الیزابت جز بازیگران بود. در ابتدا واندا مکسیموف (اسکارلت جادوگر) در مقابل انتقام جویان قرار گرفت اما سپس متوجه شد اشتباه کرده و در کنار کوئیک سیلور (آرون تیلور-جانسون) با گروه ابرقهرمان ها از زمین دفاع کرد. او در این فیلم با کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون و رابرت داونی جونیور و البته ستاره های دیگر همراه شد. در سال 2016 اسکارلت جادوگر مجددا در فیلم بعدی “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” (Captain America: Civil War) از کامیک مارول دیده شد.

براساس داستان بین انتقام جویان اختلاف افتاد و آن ها در دو گروه قرار گرفتند، یک گروه به رهبری تونی استارک که ابرقهرمان ها را کنترل کرده و گروه دیگر توسط استیو راجرز کنترل می شوند که به دنبال آزادی انتقام جویان است.

زندگی شخصی

الیزابت اولسن با همبازی اش بوید هولبروک رابطه داشت. او در فیلم “دختران خیلی خوب” با بوید آشنا شد. آنها از سپتامبر 2012 باهم رابطه داشتند و در مه 2014 نامزدی خود را اعلام کردند. هولبروک که از اولسن هفت سال بزرگ تر است، تصمیم گرفت رسوم را دنبال کرده و از پدرش دختر محبوبش خاستگاری کند. طرفداران منتظر خبر ازدواج آن دو بودند اما آن دو در ژانویه 2015 جدایی شان را اعلام کردند.

الیزابت اولسن و رابی آرنت

چند ماه بعد درباره رابطه او با تام هیدلستون شایعاتی شنیده شد. آن دو پس از فیلم “من نور را دیدم” (I Saw the Light) که نقش یک زوج متاهل را برعهده داشتند، به هم نزدیک شدند. آنها تا مدت زمان طولانی دراین باره واکنش نشان ندادند و بعدا اعلام کرد که آن دو برای هم دوستان خوبی هستند اما روزنامه نگاران آنها را در بدترین زمان و مکان دیده بودند. اولسن و هیدلستون در رستوران غذا خورده و در حال خروج بودند. پس از آن هم رسانه ها درباره این رابطه احتمالی نوشتند.

همچنین درباره رابطه او با جرمی رنر نیز شایعاتی دیده شد اما آن هم بی اساس بود. الیزابت از سال 2017 با رابی آرنت موزیسین رابطه دارد و اغلب تصاویر مشترک شان را در اینستاگرام خود به اشتراک می گذارد. در مارس 2018 تولد رابی را تبریک گفت و تصویرشان را به اشتراک گذاشت. بهترین دوست الیزابت داکوتا فانینگ است. آن در کنار هم در دانشگاه نیویورک تحصیل کردند و سپس در فیلم “دختران خیلی خوب” همبازی بودند. آن دو خواهرانی دارند که آنها هم بازیگر هستند.

خواهران اولسون

گفته می شود مری-کیت و اشلی یکی از خطوط تولید لباس خود را به نام خواهر و برادرشان نامگذاری کرده اند: الیزابت و جیمز. این بازیگر هرگز ستارگان دیگر را الگوی خود قرار نداد، البته به جز میشل فایفر. او به خاطر فایفر به سینما بازگشت.

الیزابت اولسن در امروز

در ژانویه 2017 الیزابت در تریلر “رودخانه ویند” (Wind River) نقش اصلی را برعهده گرفت. او نقش یک مامور اف بی آی به نام جین بنر را ایفا کرد. او در این فیلم با جرمی رنر، همبازی اش در “انتقام جویان” همکاری داشت.

این بازیگر در همان سال در کنار آبری پلازا در فیلم “اینگرید به‌ فنا می‌رود” (Ingrid Goes West) بازی کرد. آبری نقش یک دختر نامتعادل و روانی به نام اینگرید را ایفا کرد که به شکل دیوانه واری الگویش تیلور اسلون را دنبال می کرد. به همین دلیل به لس آنجلس می رود تا به او نزدیک تر باشد و حتی با او دوست می شود. الیزابت نقش تیلور را برعهده داشت. در سپتامبر 2017 درام Kodachrome اکران شد و این بازیگر بازهم یکی از نقش های اصلی را برعهده داشت. او با بروس گرینوود، اد هریس، جیسون سودیکیس و غیره همبازی شد.

در مه 2018 طرفداران بازیگر موردعلاقه شان را در فیلم جدید انتقام جویان به نام “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (Avengers: Infinity War) دیدند. اولسن به نقش اسکارلت جادوگر بازگشت. براساس داستان، تانوس تصمیم گرفت تمام سنگ های قدرت را به دست آورده و به قدرت مطلق برسد. درنتیجه انتقام جویان گذشته را فراموش کرده و با دشمن مشترک شان مبارزه کردند. فیلمسازان تمام شخصیت های مهم را برای این فیلم گرد هم آوردند. علاوه بر این، تماشاگران شوکه شده بودند، زیرا در اینترنت اخباری مبنی بر شکست برخی از ابرقهرمان ها در این نبرد شنیده می شد.

فیلم شناسی

  • خانه ساکت – Silent House – 2011
  • لیبرال آرتس – Liberal Arts – 2012
  • دختران خیلی خوب – Very Good Girls – 2012
  • عزیزانت را بکش – Kill Your Darlings – 2013
  • الدبوی – Oldboy – 2013
  • کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی – Captain America: The Winter Soldier – 2014
  • گودزیلا – Godzilla – 2014
  • انتقام جویان: عصر اولتران – Avengers: Age of Ultron – 2015
  • کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی – Captain America: Civil War – 2016
  • رودخانه ویند – Wind River – 2017
  • اینگرید به غرب می رود – Ingrid Goes West – 2017
  • Kodachrome – 2017
  • انتقام جویان: جنگ بی نهایت – Avengers: Infinity War – 2018

تصاویری از الیزابت اولسن


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. رامتین

    اردیبهشت 12, 1400

    عشقه این بشر به تنهایی زیبایی این جهان رو چند برابر کرده

    پاسخ

    • Maker در پاسخ به رامتین

      اردیبهشت 12, 1400

      😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐

      پاسخ