آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 76)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. هفت – Seven – ۱۹۹۵

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: دیوید فینچر (David Fincher)

بازیگران: برد پیت، مورگان فریمن، کوین اسپیسی، گوئیت پالترو

تریلر فیلم

قتل های وحشیانه، گناهان هفت گانه و یک شهر بی نام آمریکایی. یک کارآگاه بازنشسته (مورگان فریمن) با یک کارآگاه جوان (برد پیت) همراه می شود تا قاتلی به نام جان دو را بیابد. این قاتل پس از پنج قتل خود را به پلیس معرفی کرده و از آن ها می خواهد دو جنازه دیگر را بیابند. ترس، شگفتی و فضای رازآلود، از عناصر اصلی این فیلم هستند. این اثر تخیلی از دیوید فینچر، می تواند با نشان دادن گناهان هفت گانه تاثیرگذار باشد.


2. جدایی – ۲۰۱۱ – A Separation

ژانر: درام

کارگردان: اصغر فرهادی

بازیگران: پیمان معادی، لیلا حاتمی، شهاب حسینی، ساره بیات

تریلر فیلم

فیلم جدایی که به‌عنوان اولین فیلم برنده اسکار در تاریخ سینمای ایران می‌درخشد، داستان خانواده‌ای از هم پاشیده شده را روایت می‌کند که به دنبال گرفتن حق حضانت فرزند خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. سیمین، در آرزوی زندگی خارج از ایران به سر می‌برد و تمام مقدمات مهاجرت را برای خودش، همسرش و تنها دختراشان را فراهم کرده است. اما همسرش نادر، قادر به ترک پدر پیرش نیست و این مسئله باعث درخواست طلاق سیمین شده است. اما اوضاع زندگی این خانواده با آمدن مستخدمی که نادر برای مراقبت از پدرش استخدام می‌کند بیش از پیش به‌هم می‌ریزد و داستان فیلم را آشفته می‌کند.


3. المپوس سقوط کرده است – ۲۰۱۳ – Olympus Has Fallen

ژانر: اکشن، مهیج

کارگردان: آنتونی فوکوا (Antoine Fuqua)

بازیگران: جرارد باتلر، آرون اکهارت،‌ مورگان فریمن،‌ آنجلا باست

تریلر فیلم

این فیلم یکی از خشن‌ترین فیلم‌های اکشن است و ماجرای گیر افتادن مردی خشن در کاخ سفید در هنگام یک حمله‌ی تروریستی و تلاش‌های او برای نجات دادن جان رئیس جمهور آمریکا در آن حمله ‌است. این فیلم بسیار خشن و در عین حال جذاب است و از آن فیلم‌های اکشن است که درجه‌ی سنی R را به درستی به دست آورده ‌است. فیلم‌های کمی مانند فیلم المپوس سقوط کرده است این روز‌ها ساخته می‌شوند.


4. تسخیر – 2012 – The Possession

ژانر: ترسناک

کارگردان: آول بورندال (Ole Bornedal)

بازیگران: ناتاشا کالیاس،‌ جفری دین مورگان،‌ آگام دارشی

تریلر فیلم

زمانی که یک دختر جوان یک جعبه چوبی درخشان از بقایای دارایی یک خانواده مرحوم را خریداری می‌کند، اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد. دختر حالات عجیبی نشان می‌دهد که نشان دهنده تسخیر شدن اوست. پدرش برای کمک به او از علمای یهودی کمک می‌خواهد و آن‌ها او را در یک بیمارستان بستری می‌کنند تا روحش را پاک سازی کنند. فیلم تسخیر یک فیلم خوش ساخت است که نقش آفرینی بازیگران در آن موفق می‌باشد.


5. راه بازگشت – 2020 – The Way Back

ژانر: درام، ورزشی

کارگردان: گاوین اوکانر (Gavin O’Connor)

بازیگران: بن افلک،‌ جنینا گاوانکار، ال مادریگال

تریلر فیلم

یکی از پدید‌ه‌های سابق بسکتبال، هم اکنون افت کرده است و با اعتیادش به الکل دست و پنجه نرم می کند. او با یک فرصت شغلی مربیگری مواجه می‌شود و بعد از این که تیمش شروع به برد مسابقات کرد، او دلیل برای رویارویی با اتفاقات ناگوار گذشته اش می‌یابد اما آیا این اتفاق برای بازگرداندن او به مسیر رستگاری کافیست؟


6. یک روش خطرناک – 2011 – A Dangerous Method

ژانر: درام، عاشقانه، زندگی‌نامه‌ای

کارگردان: دیوید کراننبرگ (David Cronenberg)

بازیگران: کایرا نایتلی،‌ ویگو مورتنسن،‌ مایکل فاسبندر، ونسان کسل

تریلر فیلم

در سال ۱۹۰۴ کارل یونگ (با بازی مایکل فاسبندر) با یک بیمار روسی مبتلا به هیستری به نام سابینا اسپیلرین (با بازی کیرا نایتلی) آشنا می‌شود که از لحاظ روانی دچار مشکلات فراوانی است. سابینا در رفتار و حرکاتش تعادلی ندارد و حرکت‌های مداوم بدن و نگاه‌های نگرانش حاکی از آن است که وی از لحاظ ذهنی به شدت آشفته است.

یونگ با استفاده از روش گفتار درمانی سعی می‌کند تا ذهن پریشان سابینا را آرام کند تا زمینه را برای بازگو کردن اتفاقاتی که منجر به ایجاد مشکلات در ذهن او شده را باز کند. پس از مدتی تلاش، یونگ سرانجام موفق می‌شود تا با استفاده از روش گفتار درمانی، به گذشته تکان دهنده سابینا پی ببرد.


7. سگ‌های جنگی – 2016 – War Dogs

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: تاد فیلیپس (Todd Phillips)

بازیگران: مایلز تلر،‌ جونا هیل، آنا د آرماس، بردلی کوپر

تریلر فیلم

فیلم داستان دو دوست است که از یک طرح دولتی بی نام و نشان سوءاستفاده می‌کنند که به کسب و کارهای کوچک، امکان شرکت در مناقصه‌های قراردادهای ارتش ایالات متحده را می‌دهد. آنها با قراردادهای کوچک کارشان را شروع می‌کنند و وقتی یک قرارداد ۳۰۰ میلیون دلاری به آنها می‌رسد، می‌فهمند که لقمه بزرگتر از دهانشان برداشته‌اند. این فیلم براساس یک داستان واقعی ساخته شده است و هیجانی سرگرم‌کننده و دیدنی دارد.


8. من شیطان را دیدم – 2010 – I Saw the Devil

ژانر: درام، مهیج، ترسناک

کارگردان: کیم جی-وون (Kim Jee-woon)

بازیگران: لی بیونگ-هان، چویی مین-سیک

تریلر فیلم

“لی بیونگ-هان” در این فیلم در نقش پلیسی بازی می‌کند که همسر حامله‌اش به دست یک قاتل سریالی کشته شده و حالا او برای دستگیری این قاتل به قلمرو تاریک ذهن و روح خودش وارد می‌شود و بازی موش و گربه‌ی خونینی با این قاتل به راه می‌اندازد. “لی” نقش خود را بسیار چشم‌گیر بازی کرده است اما نقش‌آفرینی “چوی مین-سیک” در نقش یک قاتل سادیستیک و روانی به نام “کیونگ جول” است که فیلم “من شیطان را دیدم” را به یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های سینما بدل کرده است.


9. ملودی کور – ۲۰۱۸ – Andhadhun

ژانر: کمدی، جنایی

کارگردان: سیریرام راغاوان (Sriram Raghavan)

بازیگران: آیوشمان کورانا، رادیکا آپته، تابو

تریلر فیلم

یک داستان غیرقابل پیش بینی و روایتی که با به کارگیری طنز مناسب باعث رضایت مخاطب می شود. داستان این فیلم درباره خواننده ای است که وانمود می کند نابینا است و به طور اتفاقی شاهد حادثه ای می شود که بعد از آن مسیر زندگی اش به طور کلی تغییر می‌کند.


10. خانواده آدامز – 2019 – The addams family

ژانر: کمدی، خانوادگی

کارگردان: “کانراد ورنن”، “گرگ تیرنان” (Conrad Vernon, Greg Tiernan)

صداپیشگان: شارلیز ترون، اسکار آیزاک،‌ کلویی مورتس، فین ولفهارد

تریلر فیلم

این فیلم درباره زندگی یک خانواده در قرن ۲۱ است که از قسمت اول آن خیلی چیزها تغییر کرده است. حالا، این خانواده باید با مدرنیته افراطی که دنیا تحت تاثیر آن قرار گرفته، دست و پنجه نرم کنند. شیوه وحشیانه زندگی آنها اکنون دیگر از مد افتاده است و اگر میخواهند در این دنیا زنده بمانند، باید شیوه خود را تغییر دهند. داستان فیلم درباره درگیری بین “مارگواز نیدلر” مجری تلوزیون و خانواده آدامز است. نیدلر میخواهد به هر قیمتی که شده کاخ خانواده آدامز را به فروش برساند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. افسانه

    خرداد 28, 1399

    ممنون از اطلاعات فیلم ها

    پاسخ